Html хуудсыг хэлбэржүүлэх. Хичээл 6

Өмнөх хичээлд бид дараалалаа багахан зөрчин удирдах цэсний кодлолыг орхин сайтын төв хэсгийн кодлолыг хийсэн. Энэ хичээлээр бид сайтын удирдах цэсний хэсгийн кодлолыг хийх болно.

Удирдах цэс

Удирдах цэсийг хийх нь нилээд хүндэвтэр. Бид нилээд нарийн цэс ашиглана дээр нь цэс баруун талдаа шахан байрлах нь асуудлыг улам хүндрүүлж байгаа. Гэхдээ цэсийг фотошоп дээр хийсэн байгаа болохоор бидэнд бага зэргийн хөнгөн болж ирнэ.

Sprite /спрайт/

Бид энд CSS спрайт гэж нэрлэдэг техникийг ашиглана. Цэс болгонд зураг ашиглахын оронд тэдгээрийг бүгдийг нийлүүлсэн спрайт гэж нэрлэгддэг нэг том зургийг ашиглах юм. Энэ техникд маш олон давуу талууд бий. Манай сайтын цэснүүд хэвийн байдал, хулганы заагч очсон төлөв, сонгогдсон төлөв гээд нийтдээ 20 гаран зураг болохоор байгаа. Хорин зураг ачааллахын оронд зөвхөн ганцханг ачааллах нь серверт сайнаар нөлөөлөхийн дээр хуудас ачааллагдах хугацааг богинохон болгон өгдөг.

Спрайтууд хэрхэн ажилладаг вэ?

Спрайт хэрхэн ажилладагийг ойлгохын тулд доор үзүүлсэнтэй ижил зургийг хийх юм.

Цэсний ердийн, хулганы заагч дээгүүр нь очсон, сонголт хийгдсэн гэсэн бүх боломжит төлөвийг үзүүлсэн байдлаар цэснүүдийг нэг зураг байдлаар үүсгээд зургаа CSS дүрмийг ашиглан хөдөлгөх замаар цэсний төрөл бүрийн төлөвийг үзүүлэх юм. Зургийг үүгэхийн тулд эхлээд 425*115 хэмжээтэй шинэ файл нээгээд сайтын макетын PSD файлын Content -> Wrapper -> Box -> Tabs бүлгийг шинээр үүсгэсэн файлын ажлын хэсэгт шилжүүлэн авчирна. Бүтэн бүлгээр нь зөөн ирнэ. Цэсийг хийхдээ маш нямбай, бүх зүйлийг өндөр нарийвчлалтай хийх хэрэгтэй. Бид сайтын макетыг хийж байхдаа зарим нэгэн хэмжээн дээр багахан зөрснийг тоолгүй өнгөрсөн байх магадлалтай. Тиймээс энд тэр бүх зүйлийг яг заагдсан хэмжээнд тохируулах ёстой. Учир нь CSS -д бүх зүйл цэгээр хэмжэгдэх болохоор цэснүүдийн хэмжээнд онцгой анхаарал хандуулах шаардлагатай. Энд цэснүүд яг тогтсон хэмжээтэй байгаа.

Зургийг харвал эхний цэс 80px дараагийн цэснүүд 70px харин сүүлийн цэс 65px өргөнтэй байгаа. Бүх цэснүүдийн өндөр 35px. Иймд бид PSD файлаас оруулан ирсэн цэснүүдийн хэмжээг эдгээр хэмжээтэй яг ижилхэн болгох хэрэгтэй. Хэмжээнүүдийг өөрчлөн өгөхийн тулд цэсээ сонгоод Ctrl + T эсхүл Edit->Free Transform командыг өгөөд доорх зурагт үзүүлсний дагуу хэмжээг өөрчлөөд Enter товчийг дарна.

Дараа нь цэснүүдээ ажлын дэлгэцийн дээд талд шахан байрлуулна. Энд чиглүүлэгчийг ашиглан хэмжээг яг нэг ижилхэн хэмжээнд маш нарийн тохируулж өгөх хэрэгтэй. Эхний эгнээ бол цэснүүдийн ердийн үеийн төлөв тул Эхлэл, Хичээл цэснүүдээс эффектүүдийг авах хэрэгтэй. Бас цэс хоорондын завсрыг байхгүй болгон бүгдийг шахан байрлуулаад нэрүүдийг төвлүүлэн байршуул. Хичээл цэс дээрх сумны зураг хэрэггүй тул түүнийг агуулсан үеийг устгаарай. Ийм байдлаар цэсний ердийн үеийн төлөвийн эгнээг гарган аваад Duplicate Layer командыг ашиглан үеийн бүлгээ хоёр удаа хоёрчилоод 40px, 80px түвшингийн чиглүүэгч дээр шилжүүлэн байрлуулна. 2-р эгнээ нь цэс дээр хулганы заагч очих үеийн төлөв учраас өнгө нь #6eb9cc байх хэрэгтэй. 3-р эгнээ цэс идэвхитэй байх үеийн төлөв тул нэрүүдийн фонтыг өргөнөөр хийх хэрэгтэй. Эдгээрийг хийхдээ Type Tool (T) хэрэгслийг сонгон аваад текстийг сонгоод Character самбарт тохиргоонуудыг өөрчлөн өгнө. Үр дүнд нь бид

зургийг гарган авна. Зургийг харагдах талаас нь бодолцон дэвсгэртэй зурсан бөгөөд File -> Save for Web & Devices (Alt + Shift + Ctrl + S) гэж ороод PNG 24 төрлөөр tabs-sprite.png гэсэн нэрээр сайтын зургууд хадгалах img хавтаст хадгалахын өмнө түүний background үеийг устган тунгалаг фонтой болгох хэрэгтэй.
Спрайт хийхдээ background-position шинжийг ашиглахад асуудал үүсгэхгүйн тулд элемент бүрийн өргөнийг өөрчлөлтгүйгээр хадгалан тэдгээрийг маш нямбай зэрэгцүүлэн байрлуулах хэрэгтэй шүү.
Маш сайн байна. Одоо бидэнд спрайт бий боллоо. Нилээд их ачаалалтай ажилласан болохоор үүгээр энэ удаагийн хичээлээ дуусгаад дараагийн хичээлээс цэсийг кодлох ажилдаа орцгооно.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1405 Төлбөртэй

Энэ хичээлээр бид блокийн шинжүүдийг хэрхэн өгөх талаар суралцана. Үүнийг бид div ба span элементүүдийн жишээн дээр хийх болно. div - бол бусад элементүүдийнхээ контейнер элемент юм. div элемент бусад хэсгээс хэсгийн зайгаар тусгаарлагддаг. Харин div -ээс ялгаатай нь span нь мөрийн блок үүсгэдэг.  
Жишээн дээр авч үзье. Доорх код бүхий html хуудсыг үүсгээрэй.

<html>
<head>
<title>Хуудасны толгой</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=UTF-8">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
</head>
<body>
<div id="first">Энэ бол id="first" тодорхойлогчтой div тегийн текст.</div>
<div id="second">
<div id="third">Энэ бол id="third" тодорхойлогчтой div тегийн текст.</div>
<div id="fourth">Энэ бол id="fourth" тодорхойлогчтой div тегийн текст.</div>
</div>
</body>
</html>

Хуудсаа хөтөч дээр харцгаая.

  Нээгдсэн тоо: 7665 Нийтийн

Магадгүй та CSS-ийн тухай сонссон хэдий ч чухам юу гэдэг талаар мэдэхгүй байж болно. Тэгвэл энэ хичээлээр CSS гэж юу болох, юуг хийж чадах талаар үзэх болно. CSS гэдэг нь Cascading Style Sheets үгний товчлол. Та HTML хэлний хичээлүүдээс энэ нь веб хуудсыг хэлбэржүүлэх хэл гэдгийг мэдсэн. Хэлийг зохиогчид сайт үүсгэх ажиллагааг сайжруулахын тулд HTML хэлэнд сайтын гадаад төрхийг хэлбэржүүлэх <font>, <b>, <i>, <bgcolor> гэх мэтийн олон төрлийн элементүүд болон параметрүүдийг нэмсээр ирсэн. Гэтэл энэ нь тодорхой хугацааны дараа сайтын кодыг уншигдах болон хэмжээний талаасаа хэтэрхий нүсэр болгосон нь энэ замаар хол явахгүй гэдгийг ойлгомжтой болгосон. Ингээд хуудасны бүтцийг (HTML) түүний харагдах хэлбэрийг тодорхойлогчоос (CSS) салгах шийдэлд хүрсэн байна. HTML ба CSS -ын хослол гайхамшгийг бүтээдэг гэдэгтэй бид удахгүй танилцах болно.

  Нээгдсэн тоо: 1355 Төлбөртэй

Өмнөх хичээлд бид цэсэнд зориулан спрайт хийсэн. Цэсэнд дэвсгэр зураг ашиглахын өмнө түүнийг баруун тийш байрлуулах хэрэгтэй. Бид 4-р хичээлд id="content" блокт position: relative; шинжийг өгсөн. Одоо энэ шинж бидэнд хэрэгтэй болно. Агуулгын блоктой харьцангуй байрлалыг ашиглан бид цэсийг өөрийн хүссэн газар руу хөдөлгөх болно. Өөрөөр хэлбэл агуулгын төв хэсгийн баруун дээд булан руу шилжүүлэх болно. Энд 0, 0 координат бол хөтөчийн цонхны зүүн дээд булан биш харин content блокийн зүүн дээд булан гэснийг илэрхийлнэ.

  Нээгдсэн тоо: 1969 Төлбөртэй

HTML-ийн адилаар CSS нь жагсаалт үүсгэх том боломжуудтай. Жагсаалт үүсгэх үндсэн гурван шинж бий. Үүнд:

  • list-style-type - дугаарлагч болон тэмдэглэгчийн гадаад хэлбэрийг тодорхойлно
  • list-style-image - тэмдэглэгээ хийх хэрэглэгчийн зургийг тодорхойлно
  • list-style-position - тэмдэглэгч байршлыг блоктой харьцангуй байдлаар тодорхойлно.

Эдгээрийг жишээн дээр авч үзье

list-style-type

Тэмдэглэгээ бүхий жагсаалтын хувьд HTML -д байдаг бүхий л утгуудаас илүү зүйлгүй:

  • disk - будагдсан дугуй.
  • circle - будагдаагүй дугуй.
  • square - будагдсан квадрат.

Тэмдэглэгээнүүд хөтөч дээр хэрхэн харагдахыг авч үзье. Үүний тулд гурван ижилхэн жагсаалт үүсгээд тус бүрд нь хэвийн шинжийг тодорхойлон өгье. Ингээд манай html хуудасны код нь:

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 46

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74