Аргыг нуух ба дахин тодорхойлолтын ялгаа

Програмчлалын c# хэл өргөн боломжтой, обьект хандлагат парадигмийг дэмждэг, том төслүүдийн боловсруулалтад өргөнөөр ашиглагддаг, маш универсал хэл. Хэлийг Microsoft хөгжүүлдэг нь л өөрөө ихийг хэлнэ. Миний бодлоор c# -ийн зарим шийдлүүдийг шууд ойлгоход хүндрэлтэй байдаг нь хэлний хийсвэрлэлттэй холбоотой байдаг болов уу. Хэлний боломжийг сайн судлан мэдэхгүйгээр сайн, хүчирхэг гэсэн утгаар төслийн үндсэн хэлээр ашиглах нь зөв биш шийдэл болов уу. Та c# хэл дээр код бичдэг, бичихээр суралцаж байгаа бол хэлний боломж, бололцоог сайн судлахыг зөвлөе.      

Виртуал аргууд, шинжүүд, Далд арга, шинжүүд хичээлүүдээр суурь классаас өвлөн авсан аргуудын ажиллагааг өөрчлөх нуух, дахин тодорхойлох гэсэн хоёр аргыг үзсэн. Эдгээр аргууд хоорондоо ямар ялгаатайг харцгаая.

Дахин тодорхойлох

class Person
{
    public string Name { get; set; }
    public Person(string name)
    {
        Name = name;
    }
    public virtual void Print()
    {
        Console.WriteLine(Name);
    }
}
class Employee : Person
{
    public string Company { get; set; }
    public Employee(string name, string company)
        : base(name)
    {
        Company = company;
    }
 
    public override void Print()
    {
        Console.WriteLine($"{Name} {Company} -д ажилладаг");
    }
}

Классуудийг програмд

Person tom = new Employee("Tom", "Microsoft");
tom.Print();        // Tom Microsoft -д ажилладаг

ашиглавал tom.Print() аргыг дуудахад tom хувьсагч Person төрлийнх хэдий ч Employee классийн Print аргын хэрэгжүүлэлт биелэгдэнэ. Компилятор виртуал аргуудтай ажиллахдаа виртуал аргуудын хүснэгтийг (Virtual Method Table эсхүл VMT) бүрдүүлдэг. Хүснэгтэд виртуал аргуудын хаягийг бичдэг. Класс бүрд өөрийн хүснэгтийг үүсгэдэг. Классийн обьект үүсэхэд компилятор обьектийн байгуулагчид VMT хүснэгт обьектийг холбох тусгай кодийг дамжуулдаг. Виртуал аргыг дуудахад обьектоос түүний VMT хүснэгтийн хаягийг аваад VMT хүснэгтээс аргын хаягийг олоод түүнд удирдлагыг шилжүүлдэг. Өөрөөр хэлбэл аргын хэрэгжүүлэлтийг сонгох үйлдэл програмийн ажиллагааны үед хийгддэг. Програмийг ажлуулах орчин эхлээд VMT хүснэгтээс хэрэгтэй аргын хаягийг авах шаардлагатай тул энэ нь програмийн ажиллагааг багахан удаашруулдаг гэдгийг тооцох хэрэгтэй.    

Нуулт

Одоо Person, Employee классуудад дахин тодорхойлолтын оронд нуултыг

class Person
{
    public string Name { get; set; }
    public Person(string name)
    {
        Name = name;
    }
 
    public void Print()
    {
        Console.WriteLine(Name);
    }
}
 
class Employee : Person
{
    public string Company { get; set; }
    public Employee(string name, string company)
            : base(name)
    {
        Company = company;
    }
    public new void Print()
    {
        Console.WriteLine($"{Name} {Company} -д ажилладаг");
    }
}

ашиглаад

Person tom = new Employee("Tom", "Microsoft");
tom.Print();        // Tom

дээрх байдлаар дуудвал юу болохыг харцгаая. Person төрлөөр илэрхийлэгдэх tom хувьсагч Employee обьектийн холбоосыг хадгална. Гэхдээ Print аргыг дуудахад Employee классийнх биш Person класст тодорхойлсон аргын хувилбар ажиллана. Яагаад гэвэл Employee класс суурь классаас өвлөн авсан Print аргыг ердөө дахин тодорхойлоогүй үнэндээ шинэ арга тодорхойлсон. Иймээс tom.Print() илэрхийллээр Person классийн Print арга дуудагдана.

Жич: Классийн арга шинжүүдийг дахин тодорхойлох, нуух ямар хэрэгтэй, хэзээ ашиглах юм гэж бодогдож магадгүй. Зарим нэгэн кодлогчид ч үүнийг ашиглаж үзээгүй байж болно. Үнэхээр төслийн архитектор, загвар зохиогчидийн даалгаварт удамшсан класст арга шинжүүдийг дахин тодорхойлох, нуух зүйл тусгагдаагүй бол кодлогч өөрөө дур мэдэн илүү хэрэгжүүлэлтийг хийж болохгүй. Та цаашдаа том төсөлд ажиллахаар болбол ийм зүйлийг ашиглах нь гарцаагүй.  

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 22 Төлбөртэй

.NET фреймворк ердийн төрлүүдээс гадна ерөнхийлөгдсөн (generics) төрлүүд болон ерөнхийлөгдсөн аргуудын үүсгэлтийг дэмждэг. Энэхүү боломжийн онцлогийг судлахын өмнө ерөнхийлөгдсөн төрлүүд байхгүй бол үүсч болох асуудлуудыг авч үзье. Жишээ нь

class Person
{
    public int Id { get;}
    public string Name { get;}
    public Person(int id, string name)
    {
        Id = id;
        Name = name;
    }
}

гэж хэрэглэгчийн өгөгдлийг хадгалах классийг тодорхойллоо гэж үзье. Person класст Id - хэрэглэгчийн давтагдахгүй идентификатор, Name - хэрэглэгчийн нэр гэсэн хоёр шинжийг тодорхойлсон. Энд хэрэглэгчийн идентификаторийг тоон утгаар өгсөн тул шинж 1, 2, 3, 4 гэх мэтээр утгуудыг авна.

  Нээгдсэн тоо: 189 Төлбөртэй

Тодорхой нөхцлөөс хамааран зарим үйлдлийг олон удаа хийх боломжийг олгодог удирдах бүтэц бол цикл юм. C#

  • for
  • foreach
  • while
  • do...while

циклийн хэлбэрүүдтэй. Програмийн кодод хамгийн ихээр ашигладаг бүтцүүдийн нэг бол яах аргагүй цикл байдаг тул бүтцийн хэлбэрүүдийг бүрэн ойлгон ашиглаж сурах зайлшгүй шаардлагатай.

  Нээгдсэн тоо: 271 Бүртгүүлэх

Өгөгдлийн төрлүүд хичээлд төрлүүд ямар утгууд авах, санах ойд хичнээн байт эзэлдэг Арифметик үйлдлүүд хичээлээр төрлүүдэд ямар үйлдлүүдийг хийх талаар үзсэн. C# хэл хатуу төрөлжилттэй хэл тул өгөгдлийн төрлүүд, тэдгээрийн хөрвүүлэлтийг сайн ойлгох хэрэгтэй. Төрлийн хувиргалтууд голдуу нэмэх үйлдлийн үед үүсдэг тул төрөл бүрийн өгөгдлүүдэд нэмэх үйлдлийг хийхийг үзье.

byte a = 4;
int b = a + 70;

  Нээгдсэн тоо: 136 Бүртгүүлэх

Өмнөх хичээлүүдийн бүх жишээнүүдэд тогтмол тооны параметерүүдийг ашигласан. Харин params түлхүүр үгийг ашиглан аргад тодорхойгүй тоотой параметрийг дамжуулж болно.

void Sum(params int[]  numbers)
{
    int result = 0;
    foreach (var n in numbers)
    {
        result += n;
    }
    Console.WriteLine(result);
}
 
int[] nums = { 1, 2, 3, 4, 5};
Sum(nums);
Sum(1, 2, 3, 4);
Sum(1, 2, 3);
Sum();

Стратег (Strategy) нь тус тусдаа хайрцаглагдан тэдгээрийн бие биеэ орлолтыг хангасан алгоритмын багцыг тодорхойлох загварчлалын хэвийг илэрхийлнэ. Нөхцөл…

Нээгдсэн тоо : 14

 

Универсал параметрүүд ашиглан ерөнхийлөгдсөн классийг дурын төрлөөр төрөлжүүлж болно. Хааяа төрлийг тодорхой болгох шаардлага үүсдэг. Жишээ нь бидэнд…

Нээгдсэн тоо : 17

 

Тооны хуваагдах шинж гэдэг нь хуваах үйлдлийг хийхгүйгээр тоо хуваагчид үлдэгдэлгүй хуваагдах эсэхийг тогтоох аргачлал буюу тооны өөрийн…

Нээгдсэн тоо : 23

 

Өмнөх Хулганы товч даралтын боловсруулалт хичээлд асуулт, түүний хариултуудын хувилбарууд, зөв хариултын…

Нээгдсэн тоо : 24

 

Нийлбэрт нэмэх үйлдлийн үр дүн мэдэгдэхгүй байхад нийлбэрийг хэрхэн олох аргыг судлан сураад байгаа. Тэгвэл нийлбэрийн нэг бүрдүүлэгч…

Нээгдсэн тоо : 29

 

.NET фреймворк ердийн төрлүүдээс гадна ерөнхийлөгдсөн (generics) төрлүүд болон ерөнхийлөгдсөн аргуудын үүсгэлтийг дэмждэг. Энэхүү боломжийн онцлогийг судлахын өмнө…

Нээгдсэн тоо : 22

 

Тоонуудын нэмэх үйлдэл ашигладаг аргачлалуудын талаар авч үзье.

Нэг оронтой тоонуудыг нэмэх

Нэг оронтой…

Нээгдсэн тоо : 29

 

Бүтээгч (Builder) хэв нь обьект үүсгэх ажиллагааг төрөл бүрийн шатуудад хуваах боломжийг олгосноор түүний үүсгэлтийг хайрцагладаг.

Хэвийг хаана…

Нээгдсэн тоо : 31

 

Нийлбэр дэх бүрдүүлэгчдийг нэгтгэн нэмэх дүрэм -ийг үндэслэн дараах хоёр дүрэм гарч ирдэгийг…

Нээгдсэн тоо : 34

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1253

 

AB, CD суурьтай ABCD трапецын талууд AB=30, BC=20, CD=5 ба DA=15 байг.

  1. Трапецын дундаж шугамын урт
  2. Трапецын өндөр
  3. Трапецын талбай

Нээгдсэн тоо : 1355

 

бол .

Нээгдсэн тоо : 1030