Англи гараа жишээ өргүүд I

Жигүүрийн гарааны төрөлд ордог Англи гарааны олон хувилбарын онолыг судалсан тул гараагаар мастерууд хэрхэн тоглосон өргүүдийг авч үзье. Мастеруудын өргийг судлаж байхдаа онолын хувилбаруудыг хослуулан үзэж хаана аль хувилбараар хэрхэн тоглосонг харьцуулан судлаарай. Өргийг хараад өнгөрөх нэг хэрэг. Сайт өөрийгөө хөгжүүлэх, бие даан суралцахад туслах үндсэн зорилготой тул та зүгээр интернет хэсэж байгаа байдлаар хандалгүй яг л сургалтад хамрагдаж байгаа байдлаар хандан холбогдох хичээлүүдийг бүгдийг багцлан үзэхийг зөвлөе.

[Event "Стокгольм, 1962."] [White "Филип"] [Black "Яновский"] 1. c4 Nf6 2. Nc3 g6 3. g3 Bg7 4. Bg2 O-O 5. e4 d6 6. Nge2 e5? {1950-60 онуудад Нимцовичийн c4-d3-e4 байгуулалт цагааны аюултай зэвсэг байсан. Ийм хэлбэрээр их тоглодог байсан дэлхийн 6-р аварга Ботвинник харын сонгосон нүүдлийн дараалалд 6..c5! -ыг илүү ирээдүйтэй гэдгийг нэг бус удаа дурьдсан байдаг. Одоо цагаан d2-d4 -өөс татгалзан хуучин энэтхэг хамгаалалтад шилжих харин d2-d3 гэж тогловол жигүүрийн ажиллагаанд өөрөө өөрийгөө хаана.} 7. O-O Be6?! {g2 тэмээг солилцохыг тулгах харын төлөвлөгөө буруу. Нэгд энэ тэмээ бага идэвхитэй. Хоёрт цаг алдана. Гол нь харын морь f6 дээр байхад f2-f4 -д хард f7-f5 "тормоз" байхгүй. Үүнд л шууд анхаарах хэрэгтэй.} ({Жишээ нь} 7... Nc6 8. d3 Nh5! {(Карлсон - Цешковский, 1980)}) 8. d3 Qc8 (8... Nh5 {хоцорсон} 9. f4 {-ын дараа} f5 {гэвэл} 10. exf5 {гээд b7 хүү цохилтод өртөнө.}) 9. f4! Nc6 10. Nd5 Bg4 11. Ne3 Bh3 12. f5! {өрөг стратегийн хувьд шийдэгдсэн. хард өрсөлдөгчийн ноёнгийн жигүүрийн хүүний дайралтын эсрэг тавих юу ч байхгүй.} Bxg2 13. Kxg2 Ne8 {үгүй бол g4, Мg3, g5 гээд f5-f6 гэнэ. Хар ноёнгийн жигүүрийг бэхлэхээр оролдсоор.} 14. Nd5 f6 15. h4! {g6-g5 -ийг хориглосон оновчтой нүүдэл.} Rf7 16. g4 Ne7 17. Nxe7+ Rxe7 18. Ng3 {шийдвэрлэх дайралтын сүүлийн бэлтгэл.} Rf7 19. g5! Qd8 20. fxg6 hxg6 21. h5 {h босоогийн үхлийн дайралтаас зугтахын тулд хар материалаар хохирсон.} fxg5 22. Rxf7 Kxf7 23. hxg6+ Kg8 {энд ч цагаан өргийг хангалттай хурдан шийднэ.} (23... Kxg6 24. Qh5+ {-ын дараа өрөг шууд дуусна.}) 24. Qh1 Nf6 25. Bxg5 Qd7 26. Rf1 Rf8 27. Qh4 {хар буухад болохоор.} Qg4 28. Rxf6 Qxh4 29. Rxf8+ Bxf8 30. Bxh4 Kg7 31. Bd8 c6 32. Nf5+ Kxg6 33. Bc7 {гээд хар буусан. Төв хангадсан үед жигүүрийн дайралтын сургамжтай жишээ.}
[Event "Монреал, 1979."] [White "Тимман"] [Black "Карпов"] 1. c4 Nf6 2. Nc3 e5 3. Nf3 Nc6 4. e3 (4. g3 {хамгийн ихээр тохиолддог үргэлжлэл гэдгийг онолын хэсэгт үзсэн. Карпов туршигдсан} Bb4 {нүүдлээс татгалзан ховор ч гэсэн агуулгатай хариултыг сонгосон.}) 4... Be7 5. d4 exd4 6. Nxd4 O-O 7. Nxc6 (7. Be2 {гэвэл} d5 8. cxd5 Nb4 9. e4 Nxe4! {гээд хар боломжийг тэнцүүлнэ. Учир нь} 10. Nxe4 {-д} Qxd5 {гээд 11... Бxe4, 11... Бxd4! заналтай. (Багиров - Ней, 1979)}) 7... bxc6 8. Be2 d5 9. O-O Bd6 10. b3 Qe7 11. Bb2 dxc4! {байрлалд нуугдаж байсан динамик боломжийг тооцсон ухаалаг шийдвэр. Шугам нээх нь хүүний байгуулалтыг сулруулахаас илүү чухал гэдэг нь удахгүй тодорхой болно.} 12. bxc4 ({цагаан} 12. Bxc4 {нь эрсдэлтэй.} Bxh2+! 13. Kxh2 Ng4+ 14. Kg3 Qg5 15. f4 Qg6 16. Qb1 Bf5 17. e4 Nf6+ {гээд хар хүчтэй дайралттай.}) 12... Rb8 13. Qc1 Ng4 14. g3? (14. Bxg4 Bxg4 15. Re1 {гээд} Rb4 {гэвэл} 16. Ne2 Bxe2 17. Rxe2 Qh4 18. f4 {гэж тоглолтыг хураангуйлах хэрэгтэй байсан.}) 14... Re8 15. Nd1 {цагаан өрсөлдөгчийн санааг хараагүй.} (15. Bf3 {харьцангуй сайн нүүдэл ч} Ne5 16. Be2 Bh3 {гээд хар хамаагүй санаачлагатай байрлалтай.}) 15... Nxh2! {холоос нарийн тооцсон ганган цохиолт.} 16. c5 (16. Kxh2 {гэвэл} Qh4+ 17. Kg1 Bxg3! 18. fxg3 Qxg3+ 19. Kh1 Re4 (19... Re6 {нь} 20. Bf6 {-гаас болоод муу.}) 20. Rf4 Rxf4 21. exf4 Qe1+ {гээд хар хожилтой дайралттай.}) 16... Nxf1 17. cxd6 Nxg3! 18. fxg3 Qxd6 {хар хаясан материалаа буцаан аван дайралтаа хадгалсан.} 19. Kf2 Qh6 20. Bd4 Qh2+ 21. Ke1 {ийм хариулт бас нэгэн хүүг алдана. Гэхдээ цагаанд сайн хувилбар байхгүй болсон.} (21. Kf3 {гэвэл} h5 22. Nf2 Bg4+) 21... Qxg3+ 22. Kd2 Qg2 23. Nb2 Ba6 24. Nd3 {цагаан өөрийн боднуудын харилцан ажиллагааг цэгцлэхийг оролдсон ч тэдний ноёны нээлттэй байрлал өрсөлдөгчийг сүүлийн дайралтад шилжих боломжийг өгсөн.} Bxd3 25. Kxd3 Rbd8 26. Bf1 Qe4+ 27. Kc3 c5! {Карпов дайралтыг цэгцтэй дуусгасан.} 28. Bxc5 Qc6 29. Kb3 Rb8+ 30. Ka3 Re5 31. Bb4 Qb6 {гээд цагаан буусан.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 7800 Бүртгүүлэх

Өөр нэртэй шатрууд хөлөг дээр өөр өөрөөр нүүдэг. Шатруудын нүүдлүүдийг авч үзье.

Ноён

Ноён өөрийн байгаа нүдний зэргэлдээ орших нүднүүд рүү босоо, хэвтээ, диагналаар гэх мэтээр бүх чиглэлд нүүх эсвэл эсрэг талын шатруудыг идэх замаар шилжинэ. Нүүдэл хийхдээ зөвхөн ганц нүдээр л шилжилт хийдэг.
Шатар тоглох үед Ноёнг иднэ гэсэн ойлголт байдаггүй. Ноён нь эсрэг талын шатруудын хяналтанд байгаа нүдэнд шилжих боломжгүйн дээр эсрэг талын өөр шатрын хамгаалалтанд байгаа шатрыг идэж болохгүй.
Зурагт үзүүлсэн байрлалд цагаан ноён цэгээр тэмдэглэсэн 6 нүдний аль нэгэнд л нүүж болно. Учир нь e4 нүд нь хар ноёны харин e2 нүд нь хар тэмээний хяналтанд (хөл дээр) байгаа болно. Хар ноёны хувьд c5, e5 цагаан тэмээний хөлтэй, e4 цагаан ноёны хөлтэй, e6 цагаан тэрэгний хөлтэй тул ноён зөвхөн c6, d4 нүдэнд л нүүх боломжтой. Цагаан тэмээг цагаан тэрэг хамгаалж байгаа учраас түүнийг хар ноён идэж болохгүй ба c4 нүдэнд өөрийн тэмээ байрлаж байгаа тул нүүдэл хийх боломжгүй. 

  Нээгдсэн тоо: 1173 Нийтийн

Шатрын өргийн төгсгөлд сайн тоглож сурах нь тухайн хүнд хожил авчрах үндсэн хэрэгсэл болдог. Таны дадлага туршлага нэмэгдэхийн хирээр та илүү хүчтэй өрсөлдөгчтэй тоглох болно. Тэнцүү хэмжээний тоглолттой өрсөлдөгчид өргийн хувь заяаг төгсгөлд шийдэх нь олонтоо. Иймээс төгсгөлийн онолыг судлан суралцсан байх зайлшгүй шаардлагатай. Өргийн төгсгөлийн онолыг ойлгон тогтоох практик болгон дараах төгсгөлүүдийг авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 680 Нийтийн

Шатар суралцах сайн арга бол өөрийн болон бусдын тоглосон өргүүдэд судалгаа хийх. Нимцович "Миний систем" номондоо хүүний болон ерөнхий хөдөлгөөнийг хязгаарлах сэдвийн хүрээнд толилуулсан өргийг нийтэллээ. Тоглолтын өрнөл, нүүдлийн санааг сайн ойлгон авахыг хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 555 Төлбөртэй

Бэрсний гамбитийн хамгаалалтын системийн олон хувилбарт хар хүүний төвийг хамгаалахгүйгээр d5 хүүг c4 хүүгээр солиод дараа нь тэдний боднууд төвийн чухал нүднүүдийг хяналтандаа авдаг. Рагозиний хамгаалалт өөрийн практик үнийг олон тэмцээнд баталж чадсан.

[Event "Рагозиний хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Nc3 Nf6 4. Nf3 Bb4 {нүүдлээр Чигориний хамгаалалттай санааны агуулгаараа ижил язгууртай Рагозиний гарааны систем эхэлдэг.} 5. Qa4+ (5. Qb3 {-гаас гадна 5. Бc2, 5. e3 үргэлжлэлүүд байдаг ч 5. Бb3 -ийн дараагаар өргийн өрнөл Рагозиний хамгаалалтын энэ хувилбарын үзэл санаанд бүрэн тохирдог.} Nc6 {-гийн дараагаар} 6. e3 O-O 7. a3 {гээд c4 дээр солилцоод} dxc4! 8. Bxc4 Bd6 {гээд идэвхитэй байрлал авдаг.}) 5... Nc6 6. Bg5 (6. Ne5 {-д} Bd7 {гэж хариулах нь хамгаас илүү. Жишээ нь} 7. Nxd7 Qxd7 8. a3 Bxc3+ 9. bxc3 O-O 10. e3 a6 11. Be2 ({11. Тe2 -ын оронд} 11. Qc2 {хүчтэй.}) 11... b5 12. cxb5 axb5 13. Qxb5 Rfb8 14. Qd3 Na5 15. O-O Qc6 {гээд хүүний хаяагаар сайн тоглолттой. (Толуш - Сокольский, Ленинград, 1938)}) 6... h6 7. Bxf6 {цагаан e2-e3 гэж төвийг бэхжүүлэхийг хүсэж байгаа ч энэ тохиолдолд хар хөлийн тэмээгээ идэвхигүй үлдээхийг хүсэхгүй.} Qxf6 8. e3 O-O 9. cxd5 exd5 {хувилбарын эгзэгтэй байрлал. Хар төвд идэвхитэй боломжуудгүй болсон. c6 морины байрлал сайнгүй. Цааш үйл явц} 10. Qc2 (10. Rc1 Rd8 11. a3 Bf8 12. Bd3 Be6 13. Bb1 a6 14. O-O {цагаан арай илүү боломжтой ч харын байрлал бат бэх. (Баникас - Эльвест, 2002)}) (10. Be2 a6 11. a3 Bxc3+ 12. bxc3 Qd6 13. O-O {бараг тэнцүүхэн. (Грабарчук - Критц, 2003)})

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124