C# олонлог /Sets/ II

Олонлогийн тухай сэдвийг үргэлжлүүлэн үзье. C# -д олонлогийн хэдэн төрлүүд байдаг. Олонлогийн тухай ойлголт интерфейс ба ерөнхийлөлтэй их холбоотой тул хичээлийг үзэхээс өмнө интерфейс , ерөнхийлөл сэдвийн хичээлүүдийг судлахыг зөвлөе.

Цуглуулга /collection/

Одоо цуглуулга гэж юу болох талаар авч үзье. Цуглуулга өөрийн гишүүдийг нэмж, хасч, цэвэрлэж болдогоороо дарааллаас ялгаатай гэдгийг өмнөх хичээлд дурдсан. Дарааллын хувьд бид түүнийг үүсгэх дүрмийг давтагчийг /итератор/ ашиглан өгч болсон. Жишээ нь 3 ялгавартай арифметик прогресс.

Материалыг тусгай эрхтэй хэрэглэгч үзнэ.

request_quoteТусгай эрх авах

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 121 Бүртгүүлэх

Хувьсагч, нөхцөлт бүтэц, цикл, массив ойлголтуудтай танилцсан тул жижиг хэмжээний програмийг зохиох боломжтой болсон. Иймээс массивуудтай ажиллах хэдэн бодлогыг авч үзье.

Санамж. Програмчлалын хэлийг сурахад дадлага чухал үүрэгтэй. Жижиг гэлтгүй асуудлуудыг өөрөө шийдэхээс л дадлагажин код бичиж сурдаг. Эхлэн суралцагсад асуудлыг бэлэн сангууд ашиглан шийдэх гэдэг нь цаашид асуудал үүсгэх үндэс болдог. Хичээлийн жишээнүүдийг бэлэн сан ашиглан маш хурдан шийдэж болох ч чухам ямар ажиллагаануудыг хийсэнг мэдэлгүй өнгөрнө. Өөрөөр хэлбэл кодийн алгоритмийг ойлголгүй ажиллагааг шийднэ гэсэн үг. Ийм аргаар бүх асуудлыг шийдэх боломжгүй гэдэг нь тодорхой. Ер код бичих суурь бол асуудлыг шийдэх алгоритмыг зохиож сурах. Үүнд суралцахгүйгээр код бичиж сурахгүй гэдгийг сануулъя.

  Нээгдсэн тоо: 91 Бүртгүүлэх

C# хэл дээрх програмийн оролтын цэг Main арга байдаг. Яг энэ аргаас C# дээрх програм биелэгдэж эхэлдэг тул програм заавал Main аргатай байх ёстой. Гэтэл Visual Studio 2022  

// See https://aka.ms/new-console-template for more information
Console.WriteLine("Hello, World!");

кодтой консол програмийг үүсгэдэг.

  Нээгдсэн тоо: 1897 Төлбөртэй

Энэ хичээлээс эхлэн бид C# хэлний илүү нарийн ухагдхуунуудыг судлах тул тэдгээрийн суурь болох гурван механизмын талаар авч үзнэ. Эдгээрт   

  1. Тодорхой бус /далд/ төрөлжилт
  2. Нэргүй төрлүүд
  3. Өргөжүүлэлтийн аргууд

багтана. Эдгээр ухагдхуунууд тийм хүнд биш учраас ойлгоход онцын хүндрэлгүй.

  Нээгдсэн тоо: 62 Төлбөртэй

.NET -д тодорхойлогдох классууд болон бусад төрлүүд нэрийн орон зай гэх тусгай контейнерт багтдаг. Нэрийн орон зай програмийн кодийг логик блокуудад зохион байгуулан тодорхой асуудлыг шийдэх эсхүл ерөнхий ажиллагаануудыг бусад кодоос салгах эсхүл кодуудыг нийлүүлэх боломжийг олгодог.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 78

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74