7 ба 8-р шугам

Нэг. Ерөнхий тойм. Эндшпиль эсхүл өргийн дунд хэсэг. Дайралтын обьектын сонголт.
Эсрэг талын хүрээнд буюу 7 ба 8 -р хэвтээ шугамд цөмрөн орох нь нээлттэй шугамд амжилттай маневр хийсний үр дүн гэдгийг бид Нээлттэй шугамыг ашиглах хичээлээс мэдсэн. Энэхүү цөмрөлтийг сүйрэл дагуулсан үр дүнтэй хэдэн жишээгээр харуулсан. Гэхдээ төрөл бүрийн сүйрлүүд ноцтой алдааны үр дүн байдаг болохоос хэвийн үзэгдэл гэж яав ч үзэж болохгүй гэдгийг тэмдэглэх нь зүйтэй. 7-р хэвтээ шугамын эзлэлт голдуу өргийн сүүл хэсэг буюу эндшпильд шилжих үед үүсдэг. Иймээс 7 ба 8 -р хэвтээ шугамыг эзлэхийг эндшпилийн давуу тал гэж үздэг хэдий ч маш олон өргүүд тоглолтын дунд хэсэгт энэхүү цөмрөлтөөр шийдэгдэх нь элбэг.

Материалыг бүртгэлтэй хэрэглэгч үзнэ.

how_to_regБүртгүүлэх

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 682 Бүртгүүлэх

Гроссмейстерүүд өрөгтөө хамгийн өргөн ашигладаг гараануудын нэг бол Испани өрөг. Гарааг зохиогчийг Руи Лопес гэж үздэг. Зарим улсуудад гарааг зохиогчийн нэрээр буюу "Руи Лопесийн /Ruy Lopez/ гараа" гэж нэрлэдэг. Гэсэн хэдий ч энэхүү гарааны талаарх анхны мэдээлэл XV-XVI зууны Испаний шатарчин Луис Рамирес де Лусений гарын авлагад дурдагдсан байдаг. Гараа нь нарийн, олон төрлийн схемтэйгээрээ онцлогтой. Гарааны онолын боловсруулалтад В. Стейниц, К. Яниш, М. Чигорин, Ф. Маршалл, З. Тарраш, А. Алехин, М. Эйве, П. Керес, В. Смыслов, И. Болеславский, И. Зайцев, С. Фурман, А. Карпов, Г. Каспаров, Г. Липский зэрэг олон тооны шатарчид их үүрэг гүйцэтгэсэн.
Испани өргийн санаа нь c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг.

Шатар сонирхогч болон суралцагчид шатрын гарааны мэдлэгээ дээшлүүлэх нь тоглолтын чанарт илт мэдэгдхүйц дэвшил авчирдаг. Иймд сайтад нийтлэгдэж буй гарааны хичээлүүдийг уншин судлаарай.

  Нээгдсэн тоо: 588 Төлбөртэй

Бэрсний гамбитийн эсрэг хуучин энэтхэг хамгаалалтыг ихээр хэрэглэдэг. Хуучин энэтхэг хамгаалалтад хар цагааны хүүний төвд бод хүүний дарамтыг зохион байгуулахын зорилгоор тэдэнд төвийг тавин өгдөг. Хар тоглолтыг тэнцвэржүүлэхийн төлөө бус харин сөрөг тоглолтын эрэлд зорьдогоороо бусад олон гараануудаас ялгаатай. Мастеруудын өргүүдийг сайтар судлах нь гарааны онолын мэдлэгээ практикт хэрэглэх суурь болдог учраас өргүүдийн нүүдэл, хувилбар бүрийг анхааралтай судлахыг зөвлөе.

[Event "Медиаш, 2011."] [White "Иванчук"] [Black "Раджабов"] 1. d4 Nf6 2. c4 g6 3. Nc3 Bg7 4. e4 d6 5. Be2 O-O 6. Bg5 {цагаанд хөлөлгөөний төрөл бүрийн схемд шилжих боломжийг олгосон Авербахийн системийн шинжийг агуулсан уян нүүдэл.} Na6 ({удаан хугацааны туршид} 6... c5 {-ыг үндсэн хариулт гэж үзэж байсан. Жишээ нь} 7. dxc5 Qa5 8. Bd2 Qxc5 9. Nf3 Bg4 10. O-O Bxf3 11. Bxf3 Nc6 12. b3 Nd4 13. Be3 Nxf3+ 14. Qxf3 Qa5 15. Rac1 a6 16. Rc2 b5 17. Nd5 Nxd5 18. cxd5 Rfc8 19. Qe2 Rxc2 20. Qxc2 {гээд цагааны багахан давуутай. (Иванчук -Акопян, Багио, 1987)}) (6... h6 {тохиолдолд} 7. Be3 e5 8. d5 Nbd7 9. Qd2 Kh7 10. f3 {гэж Земишийн хувилбарт шилжинэ.} Nh5 11. Nh3 Nc5 12. Nf2 a5 13. g3 b6 14. O-O-O a4 15. Rde1 a3 16. b3 Bd7 17. Rhf1 Qe7 18. Bd1 Nf6 19. Bc2 Rfe8 20. Kb1 c6 21. dxc6 Bxc6 22. Rd1 Red8 23. Nd3 {Иванчук - Мегаранто, Кальвиа, 2004}) 7. f4 {хамгийн түрэмгий үргэлжлэл.} ({өргөн дэлгэрсэн} 7. Qd2 e5 8. d5 c6 9. f3 cxd5 10. cxd5 Bd7 11. Bd1! Qb6 12. a3 (12. Nge2 {муу} Nc5 13. Be3 Qxb2!) 12... Nh5 13. Nge2 f5 14. Be3 {-гаас гадна доорх үргэлжлэлүүд байж болно.}) (7. Nf3 h6 8. Bf4 (8. Bh4 {муугүй.}) 8... e5 9. dxe5 Nh5 10. Be3 dxe5 11. Qc1 Kh7 12. O-O c6 13. c5! Qe7 14. Nd2 Nf4 15. Bxa6 bxa6 16. Nc4 Qe6 17. Bxf4 exf4 18. Nd6 {Ульман - Нанн, Дортмунд, 1991. Энд} f3!? {хард сөрөх боломжийг өгнө.}) (7. h4 h6 8. Be3 e5 9. d5 Nc5 10. Qc2 a5 11. h5 g5 12. f3 Bd7 13. g4 c6 14. Nh3 cxd5 15. cxd5 Qb8 16. a4 Rc8 17. Nf2 Nxa4! 18. Rxa4 b5 19. Ra1 b4 20. O-O Ne8?! ({оновчтой нь} 20... bxc3 21. bxc3 Qc7) 21. Rfc1 Bf6 22. Qd2 bxc3 23. bxc3 Qc7 24. c4 {(Иванчук - Хецк, Франкфурт, 2000)}) 7... c6 {хар d5 нүдийг хяналтандаа авснаар морио e7 -д шилжүүлэхээр бэлтгэсэн.} 8. Qd2 {энэ байрлалд ингэж тоглох нь ховор.} ({ихэнхдээ} 8. Nf3 {гээд цааш} Nc7 9. Bh4 b5 10. e5 Ng4!? 11. Qc1 (11. Qd2 dxe5 12. Nxe5 Nxe5 13. dxe5 Qxd2+ 14. Kxd2 {сул. (Багиров - Хисматуллин, Москва, 2008)} b4) 11... bxc4 12. h3 Nh6 13. Bxc4 Be6 14. Bxe6 Nxe6 15. O-O Nf5 16. Bf2 h5 {гээд харилцан боломжуудтай нарийн тэмцэлтэй.}) 8... Nc7 9. Bf3!? {цагаан ноёнгийн морийг e2 хөллөх санаагаар тэмээгээ их диагоналд шилжүүлсэн.} (9. Nf3 {-д} b5!? 10. e5 b4 11. exf6 bxc3 12. bxc3 exf6 13. Bh4 Bf5 ({эсхүл} 13... d5 14. O-O Bf5 15. Ne5 Re8 16. Ng4 Bxg4 17. Bxg4 Nb5 18. Bf3 Rc8 19. Rfc1 Qa5 {(Майнц - Глек, Дрезден, 2004)}) 14. O-O Qd7 15. h3 Rfe8 16. Rfe1 Be4 17. Nh2 f5 18. Nf1 Rab8 19. Ng3 d5 20. c5 Ne6 21. Nxe4 dxe4 {гээд хар санаачлагатай. (Максименко - Касымжанов, 2004)}) (9. e5 Ng4 10. h3 Nh6 11. g4 f6 12. exf6 exf6 13. Bh4 Nf7 14. O-O-O d5 15. Nf3 Nd6 {-гийн дараагаар байрлал тодорхойгүй.}) (9. Bh4 d5 10. e5 Ne4! 11. Nxe4 dxe4 12. O-O-O f6 13. Qe3 Bh6! {тохиолдолд хар идэвхитэй сөрөг тоглолттой. (Босбоом - Райндерман, Роттердам, 2000)}) 9... Ne6 10. Bh4 c5! 11. dxc5 (11. d5 Nd4 {хувилбар сайнгүй.}) ({эсхүл} 11. Nge2 Nxd4 12. Nxd4 cxd4 13. Qxd4 Be6 {гээд хар эвтэйхэн тоглолттой.}) 11... Nxc5 12. Rd1 Be6 13. b3 a5 14. Nge2 Qc7?! {нүүдэл цагаанд хөлөлгөөг саадгүйгээр дуусгах боломжийг өгнө.} ({шууд} 14... a4!? {нь} 15. b4 {-ийг хийлгэн хүчтэй нарийн байдлыг үүсгэнэ. Жишээ нь} Ncd7 (15... Na6?! {муу.} 16. a3! Bxc4 17. e5) 16. c5!? dxc5 17. e5 cxb4 18. Nb5 b3! 19. Nbd4 Bd5 20. exf6 Nxf6 21. axb3 Bxf3 22. Nxf3 a3 {гээд хар бодны нөхөөст хангалттай нөхвөртэй.}) 15. O-O a4 {одоо цагааны бүх хүчнүүд цохилтод болоод сөрөг дайралтыг хариулахад бэлэн} 16. f5! gxf5 (16... Bc8? {муу.} 17. Bxf6 exf6 ({эсхүл} 17... Bxf6 18. Nd5 Qd8 19. Nxf6+ exf6 20. b4 Nd7 21. Qxd6) 18. b4 Nd7 19. Nb5 Qb6+ 20. Kh1 {цагааны илт давуутай.}) 17. exf5 Bxf5 18. Bxf6! {өрсөлдөгчийн хүүний бүтцийг эвдэнэ.} exf6 (18... Bxf6?! {сул.} 19. Nd5 Qc8 20. Nxf6+ exf6 21. b4 Ne4 22. Qd4 Qe8 23. Nf4 Qe5 24. Nd5! Kh8 25. Qxe5 dxe5 26. Ne7 Nc3 27. Nxf5 Nxd1 28. Rxd1 {гээд найдваргүй төгсгөлтэй.}) 19. b4 Ne6 20. Nb5 Qb6+ 21. Kh1 Ng5? ({хамгаалах илүү боломжийг} 21... d5!? 22. Bxd5 Bg4 23. Bf3 Bxf3 24. Rxf3 Ng5 25. Rf4 f5! 26. Nec3 (26. Rxf5?! Rad8 27. Ned4 Ne6 {тийм ч сайнгүй.}) 26... Rad8 27. Nd5 Ne4 {хувилбар өгөх ч энд хамгаалалтыг барих нь амаргүй.}) 22. Bxb7! {цагаан байрлалын давуугаа хадгалан хүү авсан.} Qxb7 23. Rxf5 (23. Nxd6!? Ne4 24. Nxb7 Nxd2 25. Rxd2 {илүү хүүтэйгээр төгсгөлд шилжин тоглож болно. Гэхдээ хар өрсөлдөгчийн морьдын эсрэг хоёр тэмээтэй үлдэнэ.}) 23... Ne4 24. Qd3 Rfe8! {d6 хүүг дам хамгаална.} 25. Ned4 (25. Nxd6? {гэвэл} Nxd6 26. Qxd6 Rxe2) 25... Rac8 26. Rf4 Bf8 (26... d5 {-д} 27. c5! {хүчтэй.} Qb8 28. Rdf1 Bh6 29. Rf5 Qb7 30. a3 {гээд давуутай.}) 27. Rdf1 Re5 28. a3 Kh8 29. Nf5 Rd8 30. Nc3! {хар хөлийн хүчтэй тэмээг солилцсоноор цагаан ноёнгийн жигүүрт өөртөө замаа цэвэрлэсэн.} Nxc3 31. Qxc3 Ree8? {одоо цагаан дайралтыг няцаахгүй.} ({хэдийгээр үр дүнд нөлөөгүй ч} 31... Qd7 32. Qg3 d5 33. Rg4 Bd6 34. Nh6 Rg5 35. Qf2 Rxg4 36. Nxg4 Qe6 37. Nxf6 Be5 38. Nxd5 Rc8 {-ын дараагаар бариад байж болохоор.}) 32. Rg4! Qc8 33. Qg3! h5 (33... Be7 34. Nh6 f5 {шалгах}) 34. Rg8+ Kh7 35. Rxf8! {гээд хар буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 164 Төлбөртэй

XX -р зууны эхээр Словакийн их мастер Рихард Рети боловсруулсан жигүүрийн төрөлд ордог гараа. Цагаан төвийн нүднүүдэд бодоор дарамтыг үүсгэн тэдгээрт хяналт тогтоохыг эрмэлзэнэ. Ихэнх хувилбарт нэг эсхүл хоёр тэмээгээ их диагоналд байршуулалтыг хэрэглэдэг. Гараа нүүдлүүдийн дараалал солигдох, өнгө нь солигдсон өөр гараанд шилжих зэрэг шинж чанартай. Гарааны онол болон практикийн боловсруулалтад М.Ботвинник, В.Смыслов нарын мастерууд ихээхэн хувь нэмэр оруулсан. Хичээлээр гарааны жишээ өргүүдийг харцгаая.

  Нээгдсэн тоо: 1609 Төлбөртэй

Нимцович өөрийн санааг илэрхийлж байх тэр үед түүний тэргээр хийсэн нүүдлийг "нууцлаг" хэмээн шоглонгуй нэрлэж байсан шүүмжлэгчид байсанг номондоо дурджээ. Ийм төрлийн нүүдлийг дараах байрлалаас харцгаая.
Блекберн - Нимцович. Петербург, 1914

Цагааны 14 дэх нүүдлийн дараа үүссэн байрлал. Хар тэргээр f8 аас e8 -д нууцлаг нүүдлийг хийсэн. Энэхүү нүүдлийг боломжит d3-d4 урагшлалтын эсэргүүцэн сонгосон. Цагаан тохиромжтой үе гарахад л d3-d4 гэж тоглох санаатай. Трf8-e8 шилжилт энэхүү чөлөөлөгдөх нүүдлийг хүндрүүлэх зорилготой. Иймээс тэрэгний нүүдэл урьдчилсан арга хэмжээ маягийн болж ирнэ. "Нууцлаг" гэдэг нь гадаад хэлбэр талаасаа тэрэг одоохондоо хаалттай шугамыг эзлэж байгаа болохоос түүний стратегийн зорилго ерөөсөө биш. Шатруудаар зөвхөн дайралтын нүүдэл хийхийг оролдох нь дундаж тоглогчийн түвшин. Тоглолтыг илүү нарийн ойлгох тусам шатруудаар урьдчилсан ажиллагаа хийхийг оролдох нь бүрэн үндэслэлтэй. Үйл явцын ердийн явцыг тайлбарлая. Ихэнх тохиолдолд хүүний урагшлалтаар хэрэгждэг өрсөлдөгчийн чөлөөлөгдөх маневр үр дүндээ нээлттэй шугамыг бий болгодог. Иймээс бидний мэдэлд байхгүй ч ирээдүйд бий болох шугамыг бид урьдчилан эзлэн өрсөлдөгчид чөлөөлөгдөх маневр явуулахад нь хүндрэл үүсгэх юм. Тэрэгний "нууцлаг" нүүдэл бол ухаалаг стратегийн бүрдүүлэгч хэсэг. Тэрэгнүүд хамгийн идэвхитэй байрлалыг эзлэх ёстой гэсэн өргөн тархсан үзэл байдгийг дурдаад Нимцович тухайн үед тэрэг идэвхитэй ажиллаж байна уу эсхүл идэвхигүй байрлал эзэлсэн гэдгээс өрсөлдөгчийн чөлөөлөгдөх нүүдлийг анхаарах нь хамаагүй илүү гэдгийг батлана гэжээ.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 41

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 38

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 87

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 79

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 76

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 62

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 58

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 73

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 70