Татгалзсан бэрсний гамбитын жишээ өргүүд I

Татгалзсан бэрсний гамбитыг их мастеруудын түвшинд ихээр тоглодог гараа. Олон төрлийн салаа хувилбартай маш сонирхолтой хурц тоглолттой гараа. Шатар тоглох ур чадвараа дээшлүүлэхэд гарааны онолоос гадна их мастеруудийн өргүүдийг сайн судлан ойлгон авч өөрийн тоглолтод ашиглах юм. 

[Event "Монпелье, 1985."] [White "Юсупов"] [Black "Рибли"] 1. d4 Nf6 2. c4 e6 3. Nf3 d5 4. Nc3 c5 5. cxd5 Nxd5 6. e4 Nxc3 7. bxc3 cxd4 8. cxd4 Nc6 (8... Bb4+ {Петросян санал болгосон.}) 9. Bc4 b5 {дэлхийн аваргын тэмцээнд Фишер Спасскийн эсрэг хэрэглэсэн санаа.} 10. Be2! ({дэлхийн аваргын өрөгт} 10. Bd3 {гэж нүүн хурдан тэнцээнд хүрсэн.}) 10... Bb4+! (10... a6?! 11. O-O Bb7 12. a4! b4 13. d5! {үргэлжлэл хангалтгүй.(Вейсман - Грабчевский, 1974)}) 11. Bd2 Qa5 12. d5! ({энд Геллерийн} 12. a4! {үргэлжлэл ч хүчтэй.}) 12... exd5 13. exd5 Ne7 14. O-O Bxd2 15. Nxd2 O-O 16. Nb3 Qd8 17. Bf3! {цагаан d5 хүүг бэхжүүлэн суларсан c6 нүдэнд форпост /суулт/ үүсгэх төлөвлөгөөтэй.} ({Георгиев - Рибли (1985) нарын өрөгт} 17. Bxb5 Bb7 (17... Qd6 18. Qd4 Bb7 {гэх боломжтой.}) 18. Nc5 Qb6!? 19. Nxb7 Qxb5 20. Rb1 Qxd5 {гээд хар амжилттай хамгаалсан.}) 17... Nf5 18. Rc1 Nd6 19. Qd4! Qb6 20. Qf4 {нүүдэл Мb3-d4-c6 шилжилтийг хангасан. Үүний дараа d6 нүдний бүслэлт нурна.} Bd7 21. Nd4 Rfe8 ({Юсупов f7 нүдийг сулруулахгүй} 21... Rae8 {нүүдлийг илүү оновчтой гэж үзсэн.}) 22. Nc6 Nc4 23. Rfe1 Nb2 24. Be4 Nc4 25. h3! h6 26. Bd3 Nb2 27. Bb1 Bxc6? {хар эрчимтэй хамгаалалтыг тэсэлгүй байдлыг шууд намжаахыг оролдохдоо өрсөлдөгчийн үр дүнтэй сөрөг цохилтыг хараагүй.} 28. dxc6 Rxe1+ 29. Rxe1 Qxc6? 30. Be4 Qc3 31. Rc1 Nd3 32. Qxf7+! {гээд хар буусан.} ({хар дараах хувилбарт найдаж байсан байх.} 32. Rxc3? {гэвэл} Nxf4 33. Rf3 Ne2+ 34. Kf1 Re8 35. Re3 Nd4 36. Bh7+ Kf8 {-ын дараагаар цагаан аврал эрэхээр.})
[Event "Дэлхийн аваргын тэмцээн. Рейкьявик, 1972."] [White "Фишер"] [Black "Спасский"] 1. c4 e6 2. Nf3 d5 3. d4 Nf6 4. Nc3 Be7 5. Bg5 O-O 6. e3 h6 7. Bh4 b6 8. cxd5 Nxd5 9. Bxe7 Qxe7 10. Nxd5 exd5 11. Rc1 Be6 {Бондаревский - Макагоновийн систем.} 12. Qa4 c5 13. Qa3 Rc8 14. Bb5 {энэ өрөг хүртэл Фурман Геллерийн эсрэг хэрэглэж байсан харьцангуй шинэ нүүдэл.} ({голдуу} 14. Be2 {гэж тоглодог. Нүүдлийн санаа нь a7-a6 түлхэлтийг хийлгэх. Учир нь} Nd7 {-д} 15. Ba6 {гэнэ.}) 14... a6 ({15... c4 гэх заналтай } 14... Kf8 {илүүг амлана.} 15. dxc5 Rxc5 16. Rxc5 Qxc5 17. Kd2 Qxa3 18. bxa3 Nd7 {-гийн дараачаар талуудын боломжууд тэнцвэржинэ. (Зелинский - Сычев, 1972)}) (14... Qb7! {сайн. Энэ хүчлэлт Тимман - Геллер (1973) нарын өрөгт тохиолдсон. Цааш} 15. dxc5 bxc5 16. Rxc5 Rxc5 17. Qxc5 Na6! 18. Bxa6 (18. Qc6 Qxc6 19. Bxc6 {нь муу. Учир нь} Rb8! 20. b3? Rc8 {гэнэ.}) 18... Qxa6 {гэж үргэлжлэн хар хүүний хаяагаар хүчтэй тоглолттой болсон.}) 15. dxc5 bxc5 16. O-O Ra7 {нүүдэл муугүй.} ({хоёр дараанаас гаран} 16... Qb7 {гэх нь энгийн.} 17. Be2 ({эсхүл} 17. Ba4) 17... Qb6 {гэж хариулна.}) 17. Be2 Nd7 {хэвээр тоглосон.} ({Петросяний зааснаар байрлалыг} 17... c4 18. Qxe7 Rxe7 19. Nd4 Nc6 {гэж шууд хураангуйлах нь дээр байсан.}) ({эсхүл} 17... Qf8 {гэж цагааны нүүдэлд саад хийх.}) 18. Nd4 Qf8 ({хүчтэй нь} 18... Nf6 {хэрвээ} 19. Nb3 {гэвэл} c4) ({гэхдээ} 18... Rcc7 {болохгүй. Тэгвэл} 19. Nb3 {гээд дараа нь Трc3, Трfc1 гэнэ.}) 19. Nxe6 fxe6 20. e4! {энэхүү хүүний байрлалын хаяаг авсан ч эс авсан ч цагаан дайралтыг авдаг.} d4? {төвөгтэй асуудлын сайнгүй шийдэл. Хэдийгээр хар хамгаалагдсан нүүргүй хүүтэй болсон ч цагаан тэмээ идэвхитэй сайн зогсоолтой болсон. Цагаан бэрсээ ноёнгийн жигүүрийн дайралтад шилжүүлээд тэнд хүүний давшилтыг эхлэнэ.} ({хүүг} 20... dxe4 {авбал хар таслагдсан хүүгээ хурдан алдах тул ашиггүй.}) (20... Nf6 {гэж хариулах нь илүү. Жишээ нь} 21. exd5 ({эсхүл} 21. e5 Nd7 22. f4 c4 23. Qh3 Rc6 24. b3 Nb6 {тодорхойгүй тоглолттой.}) 21... exd5 22. Bf3 c4) ({Таль бүр илүү найдвартай} 20... c4! 21. Qh3 Rc6! 22. Bg4 ({эсхүл} 22. b3 Nb6) 22... Qf7 {бат бэх байрлалтай үргэлжлэлийг санал болгосон.}) 21. f4 Qe7 22. e5! {энэ мөчөөс e6 хүү харын байрлалын мөнхийн сулрал болсон.} Rb8 {Тэд сөрөг тоглолттгүй болон идэвхигүй хамгаалалтыг хийнэ. Гэвч энэ нь ч хангалтгүй.} ({морио d5 руу шилжүүлэхэд бэлтгэн} 22... Nb6 {гэвэл} 23. f5! exf5 {нь} 24. Qb3+ {-аас болоод болохгүй.}) 23. Bc4 Kh8 ({одоо} 23... Nb6 {нь} 24. Qb3 Kf7 25. f5 {-аас болоод муу.}) 24. Qh3 Nf8 (24... Rxb2 25. Bxe6 {сайнгүй. Цаашдаа цагаан хүүнүүдийн тогтоохгүй дайралттай.}) 25. b3 a5 26. f5! {цагаан төгсгөлийн дайралтад хэрэгцээтэй бүх шугамыг нээнэ.} exf5 27. Rxf5 Nh7 28. Rcf1 (28. Rf7?? {гэх нь} Ng5 {-аас үүдэн бүдүүлэг алдаа болохоор.}) 28... Qd8 29. Qg3 Re7 30. h4! {хар морины боломжийг бүрэн хаасан.} Rbb7 31. e6 Rbc7 32. Qe5 Qe8 33. a4 Qd8 34. R1f2 {хугацаа алдалт.} ({шууд} 34. Bd3 {гээд 35. Бe4 гэх нь энгийн. Гэхдээ хар байрлалаа яагаад ч сайжруулж чадахгүй.}) 34... Qe8 35. R2f3 Qd8 36. Bd3 (36. Rf7 {нь ялалтад хурдан хүргэхээр.}) 36... Qe8 37. Qe4 Nf6 {38. Трf8+! -ын дараа шууд мад тавихаар заналхийлсэн.} 38. Rxf6! gxf6 39. Rxf6 Kg8 40. Bc4! {41. Трf7 заналтай.} Kh8 41. Qe5! {гээд хар буусан.}

Материал таалагдвал нийтийн сүлжээнд share хийн сайтын ажиллагааг дэмжээрэй. Материалийг нийтийн сүлжээнд share хийхийн тулд та өөрийн эрхээр сүлжээндээ нэвтрээд материалийн доод хэсэг дэх товчнуудаас өөрийн сүлжээний лого дээр дарахад л болно.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2267 Төлбөртэй

Өрсөлдөгчийн шатрыг түүнд ашиггүй нүдэнд нүүлгэн довтлон устгах эсвэл энэхүү байрлал нь өөрийнх нь шатруудын хамтын ажиллагаанд ихээхэн саад болсноос өөр шатруудыг алдахад хүргэхэд татан оруулах тактикийн аргыг ашигладаг. Аргыг хэрэглэж байгаа обьект нь ноён байхад илүү үр дүнтэй болдог. Давхар дайралт, дараа, нээж шалах, нээж дайрах, давхар шалаа гэх мэт аргуудтай татан оруулах аргыг хослуулан ашигладаг. Татан оруулах нь голдуу хаяа хийх байдлаар хэрэгждэг хэдий ч хаяа байхгүй байж бас болно. Давхар шалааны талаарх хичээлийн жишээнүүдэд комбинац хийхдээ татан оруулах арга ихээр хэрэглэж байгааг үзсэн. Одоо өөр жишээ авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 1273 Төлбөртэй

А. Нимцовичийн "Миний систем" номны хүүний гинж сэдвийн жишээ өргүүдээс үргэлжлүүлэн толилуулъя. Хүүний гинжин дэх тэмцэл бол шатрын стратегийн маш чухал болоод хүндхэн сэдвүүдийн нэг тул жишээ өргүүдийг сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Хүүний гинжид зөв тоглож чадвал өрөгт давуу байдлыг олж авах сайн зэвсэг шүү.

Жич: Сайтын зарим маттериалууд үнэтэй ч та багахан мөнгө төлөөд тодорхой хугацаанд чөлөөтэй үзэж болох талаар эндээс үзээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 537 Төлбөртэй

Шатрын гараануудыг сайн ойлгон эзэмшсэнээр таны шатар тоглох ур чадвар ихээхэн дээшлэнэ. Сайтад шатрын гараануудыг багц хичээл хэлбэрээр нийтэлж байгаа билээ. Энэ удаад хагас нээлттэй гарааны төлөөлөл болох франц хамгаалалтын жишээ өргүүдийг таницуулъя. Нээлттэй гараанууд гадна хагас нээллттэй гараануудыг шатарчид маш өргөнөөр ашигладаг. Гараануудыг мэдснээр өрсөлдөгчийн тоглолтын төлөвлөгөө, түгээмэл зангууд, түүнд орохгүй байх аргууд гэх мэт олон зүйлүүдийг сурдаг.

[Event "Дубай, 2002."] [White "Грищук"] [Black "Раджабов"] 1. e4 e6 2. d4 d5 3. e5 c5 4. c3 Nc6 5. Nf3 Bd7 6. Be2 Rc8 7. O-O a6 8. Kh1!? {f2-f4 түлхэлтэд чиглэсэн сэргийлэлтийн сонирхолтой санаа.} Nge7 ({оновчтой нь} 8... cxd4!? {гэсэн бол ийм бүтцэд цагаан хийдэг дараагийн нүүдлийг хорих байсан.}) 9. dxc5! Ng6 10. Be3 Ncxe5 11. Nxe5 Nxe5 12. b4 {цагаан бэрсний жигүүрт хүүний дайралтын стандарт төлөвлөгөөнд бэлтгэж байхад харын тоглолт төв ба ноёнгийн жигүүрт хүндэрсэн.} Be7 13. Nd2 Nc6 14. f4 Bf6 15. Rc1 O-O (15... Ne7!? 16. g4 O-O {гэж тоглох боломжтой.}) 16. Nf3 Re8?! {Төвийн сөрөг тоглолт хожимдсон.} (16... Ne7!? {гэж үргэлжлүүлэх шаардлагатай байсан.} 17. Nd4 Bxd4 18. Bxd4 Bb5 19. Bxb5 axb5 20. Qd3 Qd7 21. Rce1 Ra8 {гээд цагааны хүүний давшилтыг саатуулна.}) 17. a4! Qc7 (17... a5 18. b5 Ne7 19. Ne5!? {хувилбар байж болохоор}) 18. Bd3 g6 19. b5 axb5 20. axb5 Ne7 21. Bd4 Bg7 22. Qd2 f6 23. c4 dxc4 (23... e5?! 24. fxe5 fxe5 25. cxd5 exd4 {гэх боломжтой.} ({эсхүл} 25... Nxd5 26. Bc4 Be6 27. Ng5!? ({эсхүл} 27. Bxe5 Bxe5 28. Bxd5))) (23... Bh6!? {гэсэн ч болохоор.}) 24. Bxc4 Nf5 ({асуудлыг} 24... Bh6 25. Bxf6 Bxf4 26. Qe1 Nd5 (26... Bxc1 27. Bxe6+ Bxe6 28. Qxe6+ Kf8 29. Ne5) 27. Be5 Bxe5 28. Nxe5 Rf8 (28... Re7 29. Nxg6!? hxg6 30. Bxd5 {хувилбарууд шийдэхгүй.})) 25. Bg1 Rcd8 26. Qa2 Qxf4?! (26... Kh8 {нь илүү найдвартай.}) 27. Nd4 Qg4 28. Rxf5! gxf5 29. c6 bxc6 30. bxc6 Bxc6 (30... Bc8 {-ын дараагаар хүүний маршд} 31. Nxe6 Bxe6 32. Bxe6+ Kh8 33. c7 {саад хийх боломжгүй.}) 31. Bxe6+ Kh8 32. Nxc6 Rd1?! 33. h3 Qh5 34. Bf7 {гээд хар буусан.}

Зарим хичээлүүд төлбөртэй тул та хичээлүүдийг бүгдийг үзэхийн тулд Тусгай эрхтэй хэрэглэгч байх ёстойг анхаарна уу. Орчин үед хүний хөгжил тэргүүн зэрэглэлийн шалгуур үзүүлэлтүүдийн нэг болсон тул өөрийгөө хөгжүүлэхэд багахан төлбөрөөс татгалзах хэрэггүй л болов уу. 

  Нээгдсэн тоо: 879 Төлбөртэй

Энэ удаад татгалзсан бэрсний гамбитийн жишээ өргүүдийн үргэлжлэлийг орууллаа. Сайтын хичээлүүдийг бүлэглэн багцалсан хичээлүүдийг сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс үзэхийг зөвлөе. Хүмүүс хурдан сурах тухай л их асуудаг. Би суралцахыг насан туршийн л ажил гэж боддог тул та хичнээн нухацтай, зорилготой, тэвчээртэй судлана төчнөөн илүүг мэдэн түүнийхээ хирээр орлого, ашиг тань нэмэгдэнэ гэдэгт итгээрэй.

Зарим хичээлүүд төлбөртэй тул та хичээлүүдийг бүгдийг үзэхийн тулд Тусгай эрхтэй хэрэглэгч байх ёстойг анхаарна уу.

Танд амжилт хүсье.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124