Тэнцэх

Шатрын өрөг хэн нэгний хожлоор дандаа дуусдаггүй. Өрсөлдөгчдийн хэн ч хожил авч чадалгүй дуусах тохиолдол их байдаг. Үүнийг тэнцэх буюу манайхны дунд өргөн тархсан хэллэгээр "ничья" гэнэ. Тэнцээний хамгийн энгийн жишээ бол хоёр тал бүх шатруудаа идэлцэж дуусаад хөлөг дээр хоёр ноён үлдэх юм. Шатрын дүрмээр ноёнгууд нэг нэгдээ шууд тулж болохгүй учраас хэн нэг нь хожих боломжгүй. Ийм өрөгийг цааш үргэлжлүүлэх нь утгагүй зүйл тул өргийг тэнцээгээр дууссан гэж үздэг. Тэмцээнд оролцож байгаа шатарчид тэнцвэл тэдэнд 0,5 оноо өгдөг.
Дээрх тохиолдолоос гадна аль нэг тал нь хүчний илүү боловч ганц ноёнг маданд оруулах боломжгүй тохиолдолууд байдаг. Үүнд

  1. Нэг тал нь ноён, тэмээтэй нөгөө тал нь ганцхан ноёнтой үлдэх. 1-р байрлал.
  2. Нэг тал нь ноён, морьтой нөгөө тал нь ганцхан ноёнтой үлдэх. 2-р байрлал.
  3. Нэг тал нь ноён, хоёр морьтой нөгөө тал нь ганцхан ноёнтой үлдэх. 3-р байрлал.
  4. Хоёр тал ноён ижил хөлийн тэмээтэй үлдэх. 4 -р байрлал
Шатрын онолд хүчний харьцаа нь тэнцээгээр дуусах олон төрлийн байрлалууд байдаг. Өрөг тэнцээгээр дуусах нь хүчний харьцаанаас илүү хөлөг дээрх шатруудын байрлалаас их шалтгаалдаг гэдгийг мэдэж байх хэрэгтэй.

Өргийн үргэлжлэх хугацааг хэт сунжруулахгүйн үүднээс хэрвээ илүү хүчтэй өрсөлдөгч 50 нүүдлийн дотор эсрэг талдаа мад хийж чадахгүй бол хүч султай талын шаардлагаар тэнцсэнд тооцдог. Гэхдээ энэ дүрэм нь дараах хоёр нөхцлийг заавал биелүүлж байх ёстой.

  1. 50 нүүдлийн туршид нэг ч идэлт гарч болохгүй
  2. 50 нүүдлийн дотор хүүний нүүдэл хийгдэж болохгүй.

Хэрвээ дээрх хоёр тохиолдол гарвал тухайн нүүдэл хийгдсэнээс эхлээд дахиад 50 нүүдлийг тоолж эхэлдэг.
Хэрвээ өрсөлдөгчид өөрийн байрлалыг муудахаас сэргийлэн нэг ижил нүүдлүүдийг давтан хийвэл тийм өргийг тэнцсэнд тооцдог. Орчин үеийн дүрмээр нэг ижил байрлал 3 удаа давтагдахад өрсөлдөгч талуудын аль нэгний саналаар тэнцээг тооцдог.
Хоёр талын алин ч хожлын үргэлжлэл байхгүй тохиолдолд өрсөлдөгчид тохиролцсоны үндсэн дээр тэнцээг зарлаж болдог. Энэ тохиолдолд өрсөлдөгчдийн хэн нэг нь тэнцэх санал тавих ба нөгөө нь саналыг хүлээн авах эсвэл эсэргүүцэж болно. Тэнцэх саналыг хүлээн аваагүй бол өргийг цааш нь үргэлжлүүлнэ.
Тэнцээ болох бас нэгэн төрөл нь төгсгөлгүй шаг (дандаа) юм. Өөрөөр хэлбэл шалуулж байгаа ноён нуугдах боломжгүй ар араасаа үргэлжилсэн шалаа юм. Дандаа шалааг хүч султай тал нь хожигдолоос гарахын тулд ихэвчлэн хэрэглэдэг.
Өрсөлдөгчдийн аль нэгэн тал нь дандаа хийх байрлалуудыг авч үзье

5 - р байрлалд цагаан бэрс c8, c7 нүдэнд төгсгөлгүй шалах учраас хар ноён булангаас гарах боломжгүй байна.
6 - р байрлалд 1-р тохиолдолтой ижил байдлыг тэрэг хийж байгаа.
7 - р байрлалд хар морь төгсгөлгүй шалаа үүсгэж байна. Гэхдээ эхний нүүдлээ зөв хийхгүй бол дандаа хийх боломжгүй болно гэдгийг өөрсдөө олж хараарай.
8 - р байрлалд тэрэг тэмээ хоёр дандаа үүсгэх байрлалд байна. Эхлээд тэмээ g2 дулаад дараа нь өөрөө холдон тэрэгний шалааг нээн өгнө. Ингэхдээ тэмээгээ холдуулахдаа зөв нүдийг сонгох хэрэгтэй. Хар тал дандаа хийгүйгээр цагаан бэрсийг авах гэвэл цагаан тал 2 хүүний илүүтэй учраас хожигдолд хүрч болзошгүй.

9 - р байрлалд цагаан бэрс h5-e5-e8 гурвалжингаар төгсгөлгүй шаг өгч байна. Хар талд тэрэгний оронд бас нэг бэрс байсан хэдий ч хар тал дандаагаас гарах боломжгүйг амархан харж болно.
10 - р байрлалд хар талын хожигдлоос гарах ганцхан арга нь цагаан ноёнг h4 болон e1 нүдэнд төгсгөлгүй шалалт хийх л үлдсэн. Өөр ямарч шалаа тэдэнд туслаж чадахгүй

5, 8, 9, 10 -р байрлалууд практикт их тохиолддог.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1343 Төлбөртэй

Нээлттэй гараануудын нэг болох ноёны гамбитийн санаа нь е5 хүүг устган f шугамыг нээн d4 нүүдлээр төвийг эзлэн цааш f7 нүдэнд цохилт өгөхөд оршино. Гарааны тухай бүр XVI зуунд Лопесийн бүтээлд анхлан дурдагдсан байдаг. Гарааны боловсруулалт, судалгаа, хөгжилд дундад зууны үеийн Греко, Полерио, Сальвио зэрэг Италийн шатарчид чухал хувь нэмэр оруулсан. XIX зуун хүртэл ноёны гамбит хамгийн дэлгэрсэн гараануудын нэг байсан. Ноёны гамбит хамгийн хурц, нарийн төвөгтэй гараануудын нэг. Орчин цагт тэмцээнүүдэд гарааг хэрэглэх нь ховор болсон ч түргэн тоглолтод чадварлаг ашигладаг тоглогчид цөөнгүй.

  Нээгдсэн тоо: 496 Төлбөртэй

Бэрсний гамбитийн хамгаалалтын системийн олон хувилбарт хар хүүний төвийг хамгаалахгүйгээр d5 хүүг c4 хүүгээр солиод дараа нь тэдний боднууд төвийн чухал нүднүүдийг хяналтандаа авдаг. Рагозиний хамгаалалт өөрийн практик үнийг олон тэмцээнд баталж чадсан.

[Event "Рагозиний хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Nc3 Nf6 4. Nf3 Bb4 {нүүдлээр Чигориний хамгаалалттай санааны агуулгаараа ижил язгууртай Рагозиний гарааны систем эхэлдэг.} 5. Qa4+ (5. Qb3 {-гаас гадна 5. Бc2, 5. e3 үргэлжлэлүүд байдаг ч 5. Бb3 -ийн дараагаар өргийн өрнөл Рагозиний хамгаалалтын энэ хувилбарын үзэл санаанд бүрэн тохирдог.} Nc6 {-гийн дараагаар} 6. e3 O-O 7. a3 {гээд c4 дээр солилцоод} dxc4! 8. Bxc4 Bd6 {гээд идэвхитэй байрлал авдаг.}) 5... Nc6 6. Bg5 (6. Ne5 {-д} Bd7 {гэж хариулах нь хамгаас илүү. Жишээ нь} 7. Nxd7 Qxd7 8. a3 Bxc3+ 9. bxc3 O-O 10. e3 a6 11. Be2 ({11. Тe2 -ын оронд} 11. Qc2 {хүчтэй.}) 11... b5 12. cxb5 axb5 13. Qxb5 Rfb8 14. Qd3 Na5 15. O-O Qc6 {гээд хүүний хаяагаар сайн тоглолттой. (Толуш - Сокольский, Ленинград, 1938)}) 6... h6 7. Bxf6 {цагаан e2-e3 гэж төвийг бэхжүүлэхийг хүсэж байгаа ч энэ тохиолдолд хар хөлийн тэмээгээ идэвхигүй үлдээхийг хүсэхгүй.} Qxf6 8. e3 O-O 9. cxd5 exd5 {хувилбарын эгзэгтэй байрлал. Хар төвд идэвхитэй боломжуудгүй болсон. c6 морины байрлал сайнгүй. Цааш үйл явц} 10. Qc2 (10. Rc1 Rd8 11. a3 Bf8 12. Bd3 Be6 13. Bb1 a6 14. O-O {цагаан арай илүү боломжтой ч харын байрлал бат бэх. (Баникас - Эльвест, 2002)}) (10. Be2 a6 11. a3 Bxc3+ 12. bxc3 Qd6 13. O-O {бараг тэнцүүхэн. (Грабарчук - Критц, 2003)})

  Нээгдсэн тоо: 1935 Төлбөртэй

Өрсөлдөгчийн шатруудын харилцан ажиллагааг эвдэх тэдгээрийн хоорондын холбоог таслах зорилгоор тусгаарлах ба хаалт тавих тактикийн аргыг ашигладаг. Энэ аргыг хэрэглэсэн тал өрсөлдөгчийн алсын цохилт бүхий боднууд болон чухал нүднүүдийн хоорондын холбоог тасалдаг. Тусгаарлах ба хаалт тавих санаа нь нэг нэгтэйгээ их уялдаатай байдаг болохоор ихэнхдээ харилцан холбоотой байдлаар тохиолддог. Ихэнхдээ тусгаарлах аргыг хэрэглэсний дараа хаалт бий болдог. Энэ онцлогийг жишээгээр авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 404 Нийтийн

Аливаа зүйлийг сайн суръя гэвэл онолын мэдлэгээ зутаатгах зайлшгүй шаардлагатай. Онолгүйгээр шатрыг практикаар сурсан хүмүүс шатрын зэрэгтэй эсхүл мастертай тоглох үед ялгаа илт харагдана. Хэн ч илүү нүүхгүй мөртлөө зэрэг өндөртэй буюу онолын мэдлэгтэй хүмүүс таниас илүү нүүчихсэн мэт байрлалтай болон танд нүүх ч нүүдэл олдохоо болино. Зэрэг дэвгүй хүмүүс ч хоорондоо тоглоход онолын мэдлэг илүүтэй нь эхнээсээ илүүрхээд байдаг. Үүнийг манайхан сайн тоглодог гэж ярьдаг. Үнэндээ бол таны өрсөлдөгч таниас онолын мэдлэгээр илүү байгаагийн шинж. Иймээс шатрын гараануудыг судлан тоглох чадвараа дээшлүүлэхийг урьж байна.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74