Орос өрөг /Нэгдүгээр хэсэг/

XIX -р зууны Оросын шатарчид А. Петров, К. Яниш нарын боловсруулсан энэ өргийн стратегийн санаа нь e4 хүүд шууд сөрөг довтлон санаачлагыг булаах. Цагаан зөв тогловол гарааны давуугаа хадгалж чаддаг. Гэхдээ сүүлийн үед хард тоглолтыг хурцатгах, сөрөг боломжууд гаргах бололцоог өгсөн цөөнгүй сонирхолтой санаанууд гарч ирсэн. Орос өрөг А. Карпов, В. Крамник зэрэг олон их аваргуудын гарааны хэрэгсэлд багтдаг.

[Event "Орос өрөг. Нэгдүгээр хэсэг A"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nf6 {e5 хүүг хамгаалахын оронд хар e4 хүүд довтолсон. Энэхүү сонирхолтой гарааны системийг XIX зууны дундуур Петров, Яниш нар судалсан.} 3. Nxe5 d6 (3... Nxe4 {нь} 4. Qe2 Qe7 (4... Nf6? 5. Nc6+) 5. Qxe4 d6 6. d4 f6 7. Nc3 dxe5 8. Nd5 Qd6 9. dxe5 fxe5 10. Bf4 Nd7 11. O-O-O {гээд цагаан хүчтэй байрлалтай болох тул муу.}) 4. Nf3 Nxe4 5. d4 (5. Qe2 {нүүдлийг Хоёрдугаар хэсэгт үзнэ.}) 5... d5 6. Bd3 Be7 (6... Bd6) ({эсхүл} 6... Bf5) {6... Тe7 хариулт бусад хувилбаруудаас илүү} 7. O-O Nc6 {Янишийн боловсруулсан хамгаалалтын хамгийн сайн арга.} 8. Re1 ({Эрчимтэй} 8. c4 {нүүдэл ч өргөн дэлгэрсэн хувилбар. Цааш} Nb4 (8... Bg4 {-ийн дараа} 9. Nc3 Nxc3 10. bxc3 O-O 11. Re1 dxc4 12. Bxc4 Na5 13. Bd3 c5 14. Be3! {гээд цагаан илүү. (Ермеков - Радулов (1975))}) 9. Be2 ({Хюбнер - Смыслов (1983) нарын өрөгт} 9. cxd5 Nxd3 10. Qxd3 Qxd5 11. Re1 Bf5 12. Nc3 Nxc3 13. Qxc3 Be6! 14. Qxc7 ({хүчтэй нь} 14. Re5! Qc6 {дараагаар} 15. Qxc6+ bxc6 16. Bd2 {цагаан багахан давуутай болно.}) 14... Bd6 15. Qc2 O-O 16. Bd2 Bf5 {гээд материалын хохиролын нөхвөртэй болсон.}) 9... dxc4 ({эсхүл} 9... O-O 10. Nc3 Be6 11. Ne5 f6 12. Nf3 c5 13. Be3 Rc8 {гээд нарийн тоглолттой.}) 10. Bxc4 O-O 11. Nc3 Nd6 12. Bb3 Bf6 13. Ne5! {нүүдэл цагааны тоглолтыг хүчилсэн.} ({1985 онд Карпов - Каспаров нарын өрөгт} 13. h3 {-ын дараа} Nc6 {гээд хар бат бэх байрлалтай болсон.}) 13... Nc6 ({харин} 13... Bxe5 14. dxe5 Nf5 {гэх нь} 15. Bxf7+! {-гоос болоод боломжгүй.}) ({бас} 13... Nf5 {нь} 14. Nxf7! {-гоос үүдэн боломжгүй.}) 14. Bf4 Nf5 15. Nxc6 bxc6 16. d5 c5! 17. Na4 Ba6 18. Re1 Be7 19. Rc1 Bd6 20. Bg3 Nxg3 21. hxg3 Rb8 22. Nxc5 {цагааны илт давуу. (А.Соколов - Агзамов, 1985)}) 8... Bg4 9. c4 {хар морь ухрахаас аргагүй.} (9. c3 {идэвхигүй нүүдлээр эхэлдэг Краузегийн систем цагаанд ашигтай байх нь юу л бол. Хар} f5 {гэж хариулах хэрэгтэй. Цааш} 10. c4 {гэвэл} ({9. c3 f5 -ын дараа цагаан заавал дээр дурдсан хувилбараар явахгүй байлаа ч бусад үргэлжлэлд хар хүү хаян сайн тоглолтыг авна. Жишээ нь} 10. Nbd2 O-O 11. Qb3 Kh8 12. Nf1 {дараачаар хар} ({хүүг} 12. Qxb7 {гэж авбал} Rf6 13. Qb3 Rg6 14. Be2 Qd6 15. Nf1 f4 {-ийн дараагаар хар сайн сөрөг дайралттай.}) ({бас} 12. h3 Bh5 13. Qxb7 Rf6 (13... Na5 14. Qb5 c5 {анхаарал татахаар.}) 14. Qb3 {хувилбар ч тохиолдож байсан. Одоо} Rg6? {гэвэл} (14... g5! {гээд хүүний төлөөст санаачлагатай.}) 15. Be2! {гэх тул хэрэггүй.} ) 12... Bxf3 13. gxf3 Nxf2 14. Kxf2 Bh4+ 15. Ng3 f4 {гэж дайралтыг авна.}) 10... Bh4! {Кересийн судалгаагаар Мароцигийн энэхүү зоригтой нүүдэл} 11. cxd5 ({эсхүл} 11. Bxe4 dxe4 12. d5 Ne5 13. Qa4+ b5! 14. Qxb5+ c6 15. dxc6 Nxf3+ 16. gxf3 Bxf2+ 17. Kxf2 Qh4+ 18. Kf1 O-O) 11... Bxf2+ 12. Kf1 Bxe1 13. dxc6 Bxf3 14. gxf3 Qxd4 15. Qe2 O-O-O {гээд хард аюултай сөрөг дайралтыг авчирна.}) 9... Nf6 (9... Nxd4? {нь} 10. Bxe4 {-өөс болоод муу.}) (9... f5 {гэвэл} 10. cxd5 Qxd5 13. Nc3) (9... Bxf3 {тохиолдолд} 10. Qxf3 Nxd4 11. Qe3 Nf5 12. Qf4 Nfd6 13. cxd5 {цагааны давуу илэрхий.}) 10. cxd5 (10. Nc3 {нүүдэл ч боломжтой. Жишээ нь} dxc4 ({Лоброн - Карпов (1983) нарын өрөгт хар} 10... Bxf3!? {нүүдлийг сонгон} 11. Qxf3 Nxd4 12. Qg3 dxc4 13. Bxc4 O-O 14. Bg5 Bd6 15. Qh4 h6! {-гийн дараагаар сайн тоглолтыг авсан. Гэхдээ авч үзэж буй тоглолтын 10. Тxf3 нүүдэл найдвартай.}) 11. Bxc4 O-O 12. Be3 Bxf3 13. Qxf3 Nxd4 14. Bxd4 Qxd4 15. Rxe7 Qxc4 16. Qxb7 c6 {тэнцүүхэн боломжтой. Каспаров - Карпов 1984/85 тоглолт}) 10... Bxf3 {Хамгийн өргөн тархсан энэхүү үргэлжлэлийг дэлхийн 7 дахь аварга В. Смыслов боловсруулсан.} (10... Nxd5 11. Nc3 O-O {хувилбар цагаанд идэвхитэй боломжийг олгодог. Жишээ нь} 12. Be4 (12. h3 Be6 13. a3 Bf6 14. Be4 h6 15. Bc2! Nde7 16. Be3 Nf5 17. Bxf5 Bxf5 18. d5 {Гипслис - Сиейро, 1984}) 12... Be6 13. Qc2 h6 14. Bh7+ Kh8 15. Bf5 Bxf5 16. Qxf5 Nf6 17. Bf4 Bd6 18. Be5 Ne7 19. Qc2 Bxe5 20. dxe5 Nfd5 21. Rad1 {Клован - Глянец, 1984}) 11. Qxf3 Qxd5 {-ын дараагаар үүссэн эгзэгтэй байрлалд практикт хэдэн үргэлжлэлийг ашигласан байдаг.} 12. Qg3 {нүүдлийг Хюбнер - Смыслов (1983) нарын өрөгт анх хэрэглэсэн. Цааш} ({{Каспаров - Карпов (1984/85) нарын өрөгт} 12. Qh3!? {нүүдлийг хийсэн. Цааш} Nxd4 ({эсхүл} 12... Qxd4 13. Nc3 Rd8 14. Bf5 h5 15. Qg3 Kf8 16. Be3 Qb4 17. a3 Qa5 {тэнцүүхэн. Велимирович - Кураица, 1984}) 13. Nc3 Qd7 14. Qxd7+ Kxd7 15. Be3 Ne6 16. Rad1 Bd6 {гээд цагаан хүүний төлөөст санаачлагыг авсан.}) ({Цагаан нарийн төгсгөлд орох} 12. Qxd5 {үргэлжлэл ч туршигдсан.} Nxd5 13. Nc3 Ndb4 ({13... Мdb4 -өөс} 13... O-O-O! {илүү. Жишээ нь}14. Be4 Bb4 15. Bd2 Nf6 16. a3 Nxe4 17. Rxe4 Bxc3 18. bxc3 Na5 {бараг тэнцүүхэн. Эльвест - Михальчишин, 1984}) 14. Be4 Nxd4 15. Bxb7 (15. Be3 c5 {хүчтэй.} (15... Nbc2 {гэвэл} 16. Bxd4 Nxd4 17. Nb5 Kf8 18. a3 Nc6 19. Rac1)) 15... Rd8 {гээд тэнцүүхэн тоглолттой. Тимман - Белявский, 1984}) 12... Qxd4 13. Nc3 Rd8 ({13... Трd8 -ын оронд} 13... O-O 14. Nb5 Qg4 15. Qxg4 Nxg4 16. Bf5 Nf6 17. Nxc7 Rad8 {нь хүчтэй. Сайхан байрлалтай.}) 14. Bb5 Rd7 15. Qxg7 Rg8 16. Qh6 Ng4 17. Qf4 {гээд цагаан илүү тоглолттой.}
[Event "Орос өрөг. Нэгдүгээр хэсэг Б"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nf6 3. Nxe5 d6 4. Nf3 Nxe4 5. Qe2 {олон жилийн туршид ийм замаар цагаан байрлалын санаачлагыг удаан авна гэж үздэг байсан.} Qe7 6. d3 Nf6 (6... Nc5 {тохиолдолд} 7. Nc3 Bg4 8. Nd5 {гээд цагаан багахан давуутай.}) 7. Bg5 Be6 (7... Qxe2+ 8. Bxe2 Be7 {гэх боломжтой. Цагаан сайн хөлөлгөөтэй ч тэд өөрийн давуугаа} 9. Nc3 Nc6 ({эсхүл} 9... h6 10. Bh4 Bd7) 10. Nb5 Kd8 11. O-O-O a6 12. Nc3 Re8 {-ын дараагаар батлахад хүндхэн.}) 8. Nc3 Nc6 9. O-O-O ({идэвхитэй нь} 9. Ne4 {байх. Жишээ нь} d5 10. Nxf6+ gxf6 11. Be3 O-O-O 12. d4 Bf5 13. c3 Rg8 14. Nh4 Bg4 15. f3 Re8 16. Kf2 Bd7 {гээд хар хүүнүүдийн сулаас үүдэн цагаан илүү байрлалтай.}) 9... O-O-O 10. d4 d5 11. Ne5 Qe8 {энэ байрлалд} 12. Qf3 {-ын дараа хар сонирхолтой комбинацийн боломжтой.} Nxe5 13. dxe5 Bg4 14. Qg3 Bxd1 15. exf6 gxf6 16. Bxf6 Bh5! 17. Qh3+ Qe6! 18. Qxe6+ fxe6 19. Bxh8 Bh6+ {гээд сайн тоглолттой.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1798 Бүртгүүлэх

Шатар тоглож сурахад нилээд хичээл зүтгэл хэрэгтэй. Шатрын онолд суралцах нь та шатар тоглох чадвараа хурдан дээшлүүлэх чухал хүчин зүйлс. Иймээс бид сайтын энэ хэсэгт А.Нимцовичийн "Миний систем" орчуулан оруулж байгаа билээ. Энэ удаад шатрын онолын чухал элемент болох нүүргүй хүүний талаар авч үзэх болно. Материал нилээд их тул хэдэн хэсэг болгон нийтлэнэ.

Нэг. Хүүний давуу. Дэвшигч. Нүүргүй хүү үүсэх. Дэвшигчийн дүрэм. Хүүний өөрийн шугам ба зэргэлдээх шугамуудад түүний өмнө өрсөлдөгчийн хүү байхгүй бол түүнийг нүүргүй хүү гэдэг. Ийм хүү саадгүйгээр бэрс гарахаар явах боломжтой.

  Нээгдсэн тоо: 2568 Төлбөртэй

Энэ хичээлээр Моррагийн гамбитын хэдэн занганы талаар авч үзье. Хэрвээ та гарааны тухай эхний хичээл Моррагийн гамбит занга 1 - ийг уншсан бол 1. e4 c5 2. d4 c:d 3. c3 d:c 4. М:c3 нүүдлийн дараа Моррагийн гамбит үүсдгийг мэдсэн. Үүний дараа хоёр тал хэвийн үргэлжлэл болох 4. ... Мс6, 5. Мf3 d6 нүүдлийг хийсний дараа цагаан 6. Тc4 нүүдлийг хийгээд зурагт үзүүлсэн байрлал үүснэ.

  Нээгдсэн тоо: 367 Төлбөртэй

Хагас нээлттэй гараанд хамрагдах Сицил хамгаалалт 1. e2-e4 c7-c5 нүүдлээр эхэлдэг. Гарааны тухай анхлан Испаний Луис Рамирес Лусений (XVI зуун) бичвэрт дурдагдсан бол сүүлд нь Д. Полерио, Д. Греко нарын гар бичвэрт орсон байдаг. 1842 онд гарааны судалгааг Карл Яниш нийтэлсэн. XIX зуунд гарааг хард зохимжгүй гэж үзэж байжээ. Цаашдаа энэхүү гарааг Стейницээс бусад бүх дэлхийн аваргууд анхаарал хандуулан онолын болон практик хөгжилд их хувь нэмэр оруулсан.
Гарааны суурь нь ассимметр байрлал үүсгэх санаа юм. Олон хувилбарт хурц тактикийн тэмцэлд хүргэх эсрэг талууддаа сэлгэсэн байрлал үүсдэг. Ихэнхдээ цагааны ноёнгийн жигүүр дэх санаачлагад хар бэрсний жигүүрт санаачлагыг авах эсхүл төвд сөрөг цохилтод бэлтгэлийг сөргүүлэн тавьдаг.

[Event "Софи, 2009."] [White "Широв"] [Black "Карлсен"] 1. e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 e5 6. Ndb5 d6 7. Bg5 a6 8. Na3 b5 9. Bxf6 gxf6 10. Nd5 Bg7 11. Bd3 Ne7 12. Nxe7 Qxe7 13. c4! ({цагааны сүүлийн нүүдэл Иванчук - Раджабов (Софи, 2008) нарын өрөгт тохиолдсон} 13. c3 f5 14. Nc2 O-O 15. O-O Rb8 16. exf5 e4 17. Be2 Bxf5 {хувилбараас эрчимтэй. Энд ч гэсэн цагааны байрлал илүү.}) 13... f5 14. O-O O-O 15. Qh5 Rb8 16. exf5 e4 17. Rae1 Bb7 18. Qg4 Rfe8 ({Широв - Маркош (Испан, 2009) нарын өрөгт} 18... Kh8 19. Bxe4 Bxb2 20. Re3 Bxe4 21. Rxe4 Qf6 22. Nc2 bxc4 23. Rxc4 {-ийн дараагаар цагаан ихээхэн давуу болсон.}) 19. cxb5 d5 20. bxa6 Bc6 21. b3! ({Топалов - Карлсен (Хятад, 2009) нарын өрөгт} 21. Rc1 exd3 22. Rxc6 Qe2 23. h3 Rxb2 24. f6 Qxg4 25. hxg4 Rxa2 26. Nb1 Bf8 27. Rc3 Rxa6 28. Rxd3 Rxf6 {гээд хар тэссэн.}) 21... Kh8 (21... Qxa3 22. f6 Qf8 23. Be2 {хувилбар хангалтгүй нь илт.}) 22. Nc2 Be5 23. Be2 d4 24. Bc4 Rg8 25. Qh3 Rg7 26. g3 Rbg8 27. Qh6 Qc7? (27... Ba8 28. a4 (28. Rd1? e3! 29. Rfe1 Bxg3! 30. fxg3 Qe4 {гэвэл цагаан хүнд байдалд орно.}) 28... Qc7! 29. Qh3 Bxg3! 30. fxg3 Rxg3+ 31. hxg3 Rxg3+ 32. Qg2 e3! 33. Re2 Bxg2 34. Rxg2 e2 {гэж тоглосон бол бүх зүйл тийм ч тодорхой болхооргүй.}) 28. Nb4! Ba8 ({хаяа ч тус болохгүй. Жишээ нь} 28... Bxg3 29. fxg3 Rxg3+ 30. Kh1! Ba8 31. hxg3 Qxg3 32. Qf6+ Rg7 33. Qd8+ Rg8 34. Qxd4+ Rg7 35. Qd8+ Rg8 36. Qf6+ Rg7 37. Re2 e3+ 38. Nc6 {гээд цагаан хожино.}) 29. Nd5 Qc8 30. Rxe4! {гээд хар буусан. Хожилд хүрэх хамгийн найдвартай зам бол} f6 31. Rxe5! fxe5 32. Nf6 Rf8 33. Nh5 Rd7 34. f6 d3 35. Qg7+! Rxg7 36. fxg7# {юм.}

Их мастеруудын тоглосон өргүүдийн нүүдэл бүрийг нарийн тунгаан бодож ямар тактикууд хэрэгжүүлж байгааг сайтар ойлгохыг хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 462 Нийтийн

1.e4 c6 нүүдлээр эхлэх хагас нээлттэй гарааг Английн Горацио Каро, Австрийн Маркус Канн нарын шатарчдын нэрүүдээр нэрлэсэн. Гарааг анхлан Австрийн шатарчин боловсруулсан бөгөөд харин 1886 онд Английн шатарчин гарааны дэлгэрэнгүй судалгааг хийн нийтлүүлсэн байдаг. Каро - Канний хамгаалалтын том мэрэгжилтнүүдийн нэг бол дэлхийн 12 дахь аварга Анатолий Карпов юм.

[Event "Каро - Канн хамгаалалт. I-Б хэсэг"] 1. e4 c6 2. d4 d5 3. Nc3 dxe4 4. Nxe4 Nf6 ({f6 дээр давхар хүү үүсгэхгүйн тулд} 4... Nd7 {гэж тоглодог. В хэсгийг үз.}) 5. Nxf6+ exf6 ({хэрвээ} 5... gxf6 6. c3 Bf5 7. Nf3 Qc7 8. Bc4 e6 9. Nh4 Bg6 10. f4 {тохиолдолд байрлал хард муу. g6 тэмээ сайнгүй байртай.}) 6. Bc4 Bd6 7. Qe2+ {энд цагаанд өргөн боломжтой сайн үргэлжилтэй.} ({Керес - Микенас (Тбилиси, 1939) нарын өрөгт тоглосон шиг} 7. Qh5 O-O 8. Ne2 g6 9. Qf3 Re8 10. Bh6 Bf5 11. O-O-O {нүүдлүүд бас хүчтэй.}) (7. Ne2 {гэх ч боломжтой. Жишээ нь} Qc7 8. Be3 O-O 9. Qd2 {гээд цааш холдоо сэлгэнэ.}) 7... Qe7 (7... Be7 {гэвэл} 8. Nf3 Bg4 9. c3 Nd7 10. h3 Bh5 11. g4 Bg6 12. Nh4 Nb6 13. Bb3 Nd5 14. Bd2 {гээд цагаан давуутай.(Боголюбов - Алехин, 1942)}) 8. Qxe7+ Kxe7 9. Ne2 Re8 10. O-O Bf5 11. c3 Kf8 12. Bf4 {цагаан байрлалын давуутай. Тэд d шугамд цаашдаа нүүргүй хүү гаргаж болохоор байхад харын ноёнгийн жигүүрийн дөрвөн хүүг цагааны гурван хүү найдвартай тогтоон барина.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 48

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75