Хүүний гинжний жишээ өргүүд

А. Нимцовичийн "Миний систем" номны хүүний гинж сэдвийн жишээ өргүүдээс үргэлжлүүлэн толилуулъя. Хүүний гинжин дэх тэмцэл бол шатрын стратегийн маш чухал болоод хүндхэн сэдвүүдийн нэг тул жишээ өргүүдийг сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Хүүний гинжид зөв тоглож чадвал өрөгт давуу байдлыг олж авах сайн зэвсэг шүү.

Жич: Сайтын зарим маттериалууд үнэтэй ч та багахан мөнгө төлөөд тодорхой хугацаанд чөлөөтэй үзэж болох талаар эндээс үзээрэй.

Нимцович өөрийн хүүний гинжний онолыг хүүний гинж бүрдсэн ямар нэгэн байрлалд дүгнэлт өгөх сайн шалгуур гэж үзсэн байдаг. Үзүүлэн буй энэхүү өрөгт хүүний гинж зэрэгцэн оршиж буй байрлалд онолоор дүгнэлт хийхэд хялбар байж болно. Ийм байдлаар хүүний гинж ойлголтоос үндэслэн илүү өргөн шалгуурыг тогтоох боломжтой юм. Нэг талаас хүүний гинж нөгөө талаас бэрсний жигүүр гэсэн тусдаа тулааны талбаруудын логик холбоосыг ойлгох гэж оролдохыг Нимцович суралцагчдад зөвлөөд үзүүлэн буй өрөгт энэ нь онцгой хүндрэлгүйг дурдсан. Ингээд

[Event "Англи гараа"]
[White "Рубинштейн"]
[Black "Дурас"]
[Site "Карлсбад, 1911"]
1.c4 e5 2.Nc3 Nf6 3.g3 Bb4 4.Bg2 O-O 5.Nf3 Re8 6.O-O Nc6 {(c3 дээрх солилцоо анхаарал татахаар)} 7.Nd5 Bf8 8.d3 h6 9.b3 d6 10.Bb2 Nxd5 11.cxd5 Ne7 12.e4 c5 {"c" хүү сул байсан тул энэхүү сул байдлаас салахыг оролдох хэрэгтэй байсан.} 13.dxc6 Nxc6 14.d4 Bg4 15.d5 Ne7 {Хүүний гинж бүрдсэн. Харын гинжний суурь d6 хүү дайралтанд нээлттэй ч "с" хүүнүүд байсан бол с2-с4-с5xd6 гээд c7xd6 гэж ердийн дайралтыг хийж болохоор.} 16.Qd3 Qd7 17.Nd2 {Цагаан сул суурь хүүг дайрахаар морио шилжүүлсэн.} Bh3 18.a4 {морины c4 дээрх байрлалыг урьдчилан бэхжүүлсэн} Bxg2 19.Kxg2 Reb8 20.Nc4 b5 21.axb5 Qxb5 22.Ra3 {Иймэрхүү байрлалд "a" эсхүл "b" хүүний аль нь сул вэ? гэсэн асуулт үүсдэг. Энэ тохиолдолд d6 хүү d5 хүүнээс сул гэдгээс бэрсний жигүүрт үлдсэн хүүнүүдэд ийм харьцаа хадгалагдах ёстой гэдгийг логикийн аргаар шийдэж болно. Хэрвээ энэ үнэн бол a2-a4 түлхэлт алдаа мэт боловч энэ нь эргэлзээтэй. Цагаан энэхүү нүүдлээр стратегийн чухал нүд c4 -ийг бэхжүүлсэн шүү дээ. 18. a4 болон 20. Мc4 нүүдлүүд зөв. Харин b7-b5 нүүдэл хард гэнэтийн сайн байрлалыг үүсгээгүй.} Ng6 {магадгүй 22 ... Мc8 илүү сайн байхаар} 23.Rfa1 a6 24.Bc1 Rb7 25.Be3 f6 26.f3 {Хэрвээ хар f6-f5 гэж түлхэж чадахаар байсан бол тэдний байрлал муугүй байхаар. Харин хүүг f6-f5 гэж урагшлуулах тухай бодох ч хэрэггүй.} Ne7 27.Qf1 {28. Мxd6 гэх санаа} Nc8 28.Nd2 Qb4 29.Qc4 Qxc4 30.Nxc4 Rab8 31.Nd2 Rc7 32.Rxa6 {d2, c4 нүдүүдийг чадварлаг ашиглаж байгаад анхаарна уу.} Rc2 33.R6a2 Rxa2 34.Rxa2 {Өргийн төгсгөлийн цагаан ноёны төвлөлтийн дараагаар хүүнүүд, морь болон ноёны нэгдсэн урагшлалтыг ойлгоход амархан.} Be7 35.Kf2 Kf7 36.Ke2 Ke8 37.Kd3 Kd7 38.Kc3 Bd8 39.Nc4 Bc7 40.g4 Bd8 41.Ra6 Bc7 42.h4 Bd8 43.h5 Bc7 44.b4 Rb7 45.Ra8 Kd8 46.Kb3 Rb8 47.Rxb8 Bxb8 48.b5 Ne7 49.b6 f5 50.gxf5 Ng8 51.Bf2 Nf6 52.Bh4 {гээд хар буусан.}
Өрөгт хийгдсэн хүүний гинжид шилжсэн сонгодог дайралт онцгой анхаарал татахаар.
[Event "Бэрсний гамбит"]
[White "Мароци"]
[Black "Зюхтинг"]
[Site "Бармен, 1905"]
1.d4 d5 2.c4 e6 3.Nc3 Nf6 4.Bg5 Nbd7 5.e3 Be7 6.Nf3 O-O 7.Qc2 c6 8.a3 Nh5 {Эргэлзээтэй нүүдэл. 8. ... Трe8 эсхүл 8. ... h6 илүү сайн} 9.h4 f5 (9...f6 {гэвэл} 10.Bd3 {гэхээр байсан}) 10.Be2 Ndf6 11.Ne5! Bd7 12.Qd1 Be8 13.c5 Qc7 14.b4 a5 15.g3! {Мароци чөлөөлөгдөх оролдлогод саад хийхдээ онцгой сайн. Энд f5-f4 юм.} axb4 16.axb4 Rxa1 17.Qxa1 Ne4 18.g4! Nxc3 19.Qxc3 Nf6 20.Bf4 {Цагаан Мe5-g6 гэхээр айлган g4-g5 -д хугацаа хожсон} Qc8 21.g5 Nd7 22.Nd3! {солилцоо хийвэл цаашдын цөмрөлтийг хүнд болгох байсан} Bf7 23.Kd2 Bd8 24.Ra1 {Одоо л тохирох тулааны талбарт ажиллагааг хөгжүүлж эхэллээ. Үндсэн санаа бол мэдээжээр c6 суурийг b4-b5 гэж дайрахад оршино.} Bc7 25.Ra7 Re8 26.Bxc7 Qxc7 27.f4 {Энэ нүүдлээр цагаан өрсөлдөгчийн e6-e5 гэж цөмрөх бүх оролдлогыг үгүй болгосон.} Rb8 28.b5 Qc8 29.b6 {Цагаан дайралтыг b7 шинэ суурьт шилжүүлсэн. Тэд 29. Мb4 гээд дараа нь Бc3-a3-a4 гэх байдлаар өмнөх c6 суурийн дайралтыг хийж болох байсан ч дайралтыг b7 нүдэнд шилжүүлэх нь хүчтэй бөгөөд найдвартай.} Be8 30.Nc1 Nf8 31.Nb3 e5! {b7 хүүг аврах ганц арга. Цагаан 32. Мa5 гээд 33. Мxb7 гэж тоглохоор айлгасан. Хэрвээ 33. ... Трxb7 гэвэл 34. Тa6 гэнэ} 32.dxe5 Ne6 33.Bd3! g6 34.h5 Bf7 35.Na5 Nd8 36.e6! {Ардаа байгаа боднуудад зам нээхээр нүүргүй хүүг хаях бидний мэдэх тактик} Qxe6 37.h6 d4 38.Qxd4 Qa2+ 39.Ke1 Ne6 40.Qe5 Re8 41.Nxb7 Qb3 42.Be2 Qb1+ 43.Kf2 Qh1 44.Nd6 Qh4+ 45.Kg2 Nxf4+ 46.Qxf4 Bd5+ 47.Bf3 Bxf3+ 48.Kxf3 {гээд хар буун өгсөн.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2367 Нийтийн

Энд хүртэл үзсэн төгсгөлүүдэд хүчтэй тал нь эсрэг ноёнг мадлах хангалттай хүчтэй байсан. Хүчний давуутай тал нь ганц ноёнг мадлахын тулд хамгийн багадаа ямар давуу хүчтэй байх хэрэгтэй вэ?  Үзсэн төгсгөлүүд дундаас мад хийхэд хамгийн бага хүч оролцсон нь тэргээр мадлах байлаа. Тэгвэл хоёр морь энэ даалгаварыг биелүүлж чадах уу гэсэн асуулт гарч ирнэ. Үнэндээ бол харьцуулсан үнэлгээгээр хоёр морь нь нэг тэрэгнээс хүчтэй шүү дээ. Үүнээс гадна хоёр хөнгөн бод ганц ноёнг хангалттай мадлаж байсан.
Гэтэл сул тал зөв хамгаалж чадвал хоёр морь (өөрийн ноёны дэмжлэгтэйгээр ч гэсэн) эсрэг талаа мадалж дийлдэггүй.

  Нээгдсэн тоо: 86 Бүртгүүлэх

[Event "Берлин, 1956."] [White "Эдуардо"] [Black "Лагерстрем"] 1. g4 {Гробийн дайралт. Өөрийн ноёнгийн жигүүрийг сулруулсан сайн оролдлого гэхэд хэцүү.} e5 (1... d5 {ч сайн.} 2. Bg2 c6 (2... Bxg4?! 3. c4 c6 4. cxd5 cxd5 5. Qb3 {хүүний ашигтай.}) 3. h3 (3. g5?! h6!? 4. h4 hxg5 5. hxg5 Rxh1 6. Bxh1 Qd6 7. Nf3 Bg4 {гээд цагаан хамгаалахад хүрнэ.}) 3... e5 4. d4 e4 5. c4 Na6 6. Nc3 Nc7 7. f3 f5 8. cxd5 cxd5 9. Qb3 Bd6 10. Kf1 Ne7 {гээд хар сайн тоглолттой.}) 2. Bg2 h5!? 3. Nf3 hxg4 {хар жигүүрийн хүүгээр төвийн хүүгээ өгсөн ч h шугамыг нээсэн.} 4. Nxe5 d6! {чанарын хаяа төлөвлөсөн.} 5. Nxg4? {хар хүчтэй дайралттай.} (5. Nc4 {илүү ухаалаг.}) 5... Bxg4! 6. Bxb7 Nd7 7. Bxa8 Qxa8 8. f3 Ne5! 9. Kf2 Be7! 10. fxg4? (10. d4 {илүү суурьтай.}) 10... Nxg4+ 11. Kg3 Bh4+! 12. Kxg4 (12. Kh3 Nf2#) 12... Qe4+ 13. Kh3 Be1# {цагаан буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 1793 Нийтийн

А. Нимцовичийн "Миний систем" номны хүүний гинж сэдвийн жишээ өргүүдээс толилуулъя. Хүүний гинжин дэх тэммцэл бол шатрын стратегийн маш чухал болоод хүндхэн сэдвүүдийн нэг тул жишээ өргүүдийг сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Хүүний гинжид зөв тоглож чадвал өрөгт давуу байдлыг олж авах сайн зэвсэг гэдгийг сануулъя.

  Нээгдсэн тоо: 1112 Төлбөртэй

Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо байрлалын тоглолтын техникт төвийн асуудлуудын талаар дэлгэрэнгүй тайлбарлан тэдгээрийг хэрхэн шийдэхийг өмнөх хичээлүүдээр орчуулан хүргэсэн. Энэ удаад төвийн асуудлыг шийдэх жишээ өргүүдээс үргэлжлүүлэн сонирхуулъя. Байрлалын тоглолтын техник, шатарт суралцаж байгаа хүмүүст эдгээр өргүүд тодорхой дадлага болно гэдэгт итгэж байна. Шатар бол хүний ой тогтоолт, сэтгэн бодох чадварыг гайхалтай сайн хөгжүүлдэг тоглоом тул хүүхэд багачууд заавал суралцах зүйлийн нэг мөн.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 41

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 39

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 88

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 79

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 76

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 62

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 58

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 73

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 71