Хаалттай болон орчин цагийн систем

Хагас хаалттай гарааны төрөлд ордог хуучин энэтхэг хамгаалалтын систем олон тооны хувилбаруудтай бөгөөд энэ удаад хаалттай болон орчин цагийн системийг танилцуулъя. Цагаан хуучин энэтхэг хамгаалалтын эсрэг гарааны давууг авахыг эрмэлзэлгүй бодны хөлөлгөөг тайванаар хийх хаалттай системийг авч үзье.

[Event "Хуучин энэтхэг хамгаалалт. Хаалттай систем."] 1. d4 Nf6 2. Nf3 g6 3. Bg5 ({Алехин} 3. Bf4 {нүүдлийг илүүд үзсэн. Гэхдээ энд} Bg7 4. e3 d6 (4... Nh5 {гэвэл} 5. Be5! f6 6. Bg3) 5. h3 O-O 6. Nbd2 c5! 7. c3 b6 {гээд хар тэнцүүхэн байрлалыг авна.}) 3... Bg7 (3... Ne4 4. Bh4 c5 5. Nbd2 {дараагаар цагааны байрлал эвтэйхэн.}) 4. Nbd2 O-O 5. c3 ({Алехиний зөвөлсөн} 5. e3 {нүүдэл ирээдүй муутай. Жишээ нь} d6 6. Bc4 c6 7. c3 Nbd7 8. O-O Qc7 9. a4 e5 10. dxe5 dxe5 11. e4 h6 12. Bh4 Nb6 13. Bb3 Re8 {гээд хар хүндрэлгүй. (Ууси - Копылов, 1966)}) 5... d6 ({цагааны дараагийн нүүдэлд саад хийн} 5... d5 {гэж тоглох нь найдвартай.}) 6. e4 Nbd7 7. Be2 h6 8. Bh4 e5 9. dxe5 dxe5 10. O-O {хараас тэнцвэрийг барихын тулд оновчтой тоглолтыг шаардана. Балашов - Сакс (1979) нарын өрөг} Qe7 11. Re1 Rd8 12. Qc2 b6 13. Bf1 Bb7 14. Nc4 Qe6 15. Nfd2 Qg4 16. Bxf6 Bxf6 17. Ne3 Qe6 18. Bc4 {гэж үргэлжлэн цагаан илүү боломжийг авсан.}

Хуучин энэтхэг хамгаалалтын бас нэгэн хувилбар бол 1. e4 g6 нүүдлийн дараа үүсдэг орчин цагийн буюу Австрийн шатарчин Робачагийн нэрийг авсан систем. Орчин цагийн систем нь тоглогчдод байгуулалтын болон санаачлагын өргөн боломжийг өгдөг их уян систем. Тоглолтын гол санаа нь талууд өөрийн хүслээр төвийн төлөөх тэмцлээс татгалзан төвд бодны дарамт, хүүний дайралт хийх оролдлого юм. Гараа өргөн дэлгэрээгүй ч шатарчдын сонирхолыг ихээр татдаг.

[Event "Хуучин энэтхэг хамгаалалт. Орчин үеийн хамгаалалт."] 1. d4 g6 2. c4 (2. e4 Bg7 3. Nc3 {үргэлжлэл Пирц - Уфимцевийн хамгаалалтад хүргэнэ.}) 2... Bg7 3. e4 ({цагаан хүсвэл тоглолтыг хурцатгахаас} 3. Nf3 d6 4. Nc3 {гэж зайлхийж болно. Одоо} e5 {нүүдэл хар бүр ч ашиггүй.} ({энгийн хуучин энэтхэг хамгаалалт шилжүүлэх} 4... Nd7) ({эсхүл} 4... Nf6 {нүүдлүүд илүү.}) 5. dxe5! dxe5 6. Qxd8+ Kxd8 7. Bg5+! f6 8. O-O-O+ Nd7 9. Bd2! Nh6 (9... Bh6 {-д} 10. e3! {гэж хариулна.}) 10. Rg1! Nf7 11. g4! {гээд цагаан давуутай. (Геллер - Ивков, 1966)}) 3... d6 4. Nc3 e5 {хар g8 морины хөлөлгөөг саатуулан орчин үеийн хамгаалалтын үндсэн санааг хэрэгжүүлсэн. Хар d4 нүдийг шууд довтолсон.} ({d4 нүдийг довтлох зорилгоор Котовийн} 4... Nc6 {нүүдлийг хэрэглэдэг. Цааш} 5. Be3 (5. Nd5 Nxd4 6. Be3 c5 7. Ne2 Qb6 8. a4) (5. Nf3?! {гэвэл} Bg4! {гээд санаачлага хард шилжинэ.}) (5. d5 {илүүг амлана. Жишээ нь} Nd4 6. Be3 c5 7. Nge2 Qb6 8. Na4! Qa5+ 9. Bd2 Qa6 (9... Qc7 10. Bc3!) 10. Nxd4 Bxd4 11. Nc3 {-ын дараагаар цагааны байрлал ирээдүйтэй. (Полугаевский - Любович, 1987)}) 5... e5 6. d5 Nce7 (6... Nd4 7. Nge2 Nxe2 8. Bxe2 f5 ({эсхүл} 8... Nf6 9. O-O O-O 10. b4) 9. exf5 gxf5 10. Bh5+ {сулхан.}) 7. c5 (7. g4 f5 8. gxf5 gxf5 9. Qh5+ Ng6 {тодорхойгүй үр дагавартай.} (9... Kf8 {гэвэл} 10. Bh6! {гээд цагаан илт давуу болно. (Авербах - Полугаевский, 1958)})) 7... f5 8. cxd6 cxd6 9. Bb5+ Bd7 (9... Kf8 {гэвэл Ивковийн} 10. f4!? {нүүдэл аюултай.}) 10. Bxd7+ Qxd7 11. f3 {гээд цагааны байдал арай дээр. (Петросян - Ивков, 1982)}) 5. Nf3 {чухал үе.} (5. dxe5 dxe5 6. Qxd8+ Kxd8 7. f4! Nc6 8. Nf3 (8. fxe5! {муугүй}) 8... f6 9. Be3 Be6 10. Rd1+! {гээд цагаан санаачлагаа хадгалан төгсгөлд шилжинэ.} (10. O-O-O+ {дараагаар хард Тg7-h6 хамгаалалтын сайн нөөц бий болно.})) 5... exd4 {хамгийн амбицтай үргэлжлэл.} (5... Bg4 6. d5! {гээд тэмээ ажилгүй болох тул хамаагүй муу.}) ({эсхүл} 5... Nc6 6. dxe5! Nxe5 (6... dxe5 7. Qxd8+ Nxd8? (7... Kxd8 8. Bg5+ f6 9. Rd1+! {дараагаар сайн зүйлгүй.}) 8. Nb5 Ne6 9. Ng5 {муу.}) 7. Nxe5 (7. Nd4 {сайн.}) 7... dxe5 8. Qxd8+ Kxd8 9. Bg5+ f6 10. O-O-O+ Bd7 11. Be2! {Кнаак - Вадес, 1977}) (5... Nd7 {хамаагүй найдвартай.} 6. Be2 c6 7. O-O {дараагаар эгзэгтэй байрлал үүснэ. Хамгийн ухаалаг нь} Ngf6 {гэж хуучин энэтхэг хамгаалалтын сонгодог хэлбэрт шилжих болов уу.} ({Любоевич } 7... Nh6 {үргэлжлэлийг сонгосон ч онцын амжилт олоогүй. Жишээ нь Решевский - Любоевич (1973) нарын өрөгт} 8. Rb1 O-O 9. b4 f5 10. Bg5! Qe8 11. d5! Nf7 (11... c5? 12. Nb5) 12. dxc6 bxc6 13. Bc1 Bb7? (13... Nf6 {илүү ч гэсэн} 14. Ng5! {-ын дараагаар харын хүндрэл арилахгүй.}) 14. exf5 gxf5 15. Nh4! {гээд цагаан давууг авсан.})) 6. Nxd4 Nc6 7. Be3 Nge7 8. h4! ({харын санаа} 8. Be2 O-O 9. O-O f5 10. exf5 Bxd4! 11. Bxd4 Nxd4 {хувилбараар ил болно. Гэхдээ f6 дээр морь байхгүйг ашиглан шууд дайралтыг эхлүүлнэ.}) 8... h6 9. Be2 f5 {харын ноёнгийн жигүүр сул тул тэд сэлгээ хийх эсэхээ шийдэхгүй.} 10. exf5 Nxf5 {одоо h8 -ын тэрэг сул тул d4 дээрх солилцоо боломжгүй.} 11. Nxf5 Bxf5 12. Qd2 Qd7 13. O-O O-O-O 14. b4 {цагаан хүчтэй дайралттай. (Каспаров - Спильмен, 1989)}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1188 Бүртгүүлэх

Шатрын нүүдлийг сурах энгийн. Бага насны хүүхдүүд томчуудын тоглолтыг харж байгаад нүүдэлүүдийг тогтоон тоглож эхэлдэг. Та эсхүл таны хүүхэд ингэж шатар сурсан байж магадгүй. Гэхдээ энэ бол зөвхөн эхлэл. Шатрын нүүдэл мэдэх шатар тоглох хоёрт асар том ялгаа бий. Яагаад гэвэл нүүдэл мэдснээр шатруудыг зөв хөдөлгөх бол шатар тоглоно гэдэг нь бодох, сэтгэх үйл ажиллагаа учраас эдгээр нь шал хоёр өөр зүйл. Иймээс би өөрийн сайтаар дамжуулан та бүхэнд А.Нимцовичийн "Миний систем" номноос хүргэж байгаа билээ. Орчуулгад миний мэдлэг, ур чадвараас хамаарсан алдаа дутагдал байвал таниас хүлцэл өчье.

  Нээгдсэн тоо: 262 Төлбөртэй

Аливаа зүйлийг сурахад таниас нилээдгүй тэсвэр тэвчээр, хичээл зүтгэл, сахилга батыг шаардана. Хүмүүс мөнгө төлчихвөл сурчихдаг гэж бодоод байдаг бололтой. Мөнгө төлөөд хоол унд, хувцас хунар, эд хөрөнгийг шууд авч болохоос мэдлэг, боловсрол, ур чадварыг авахгүй. Үүнийг сайтар эрэгцүүлэн бодоорой. Үүнээс гадна ямарч зүйлийг сурах суурь бол сэтгэн бодох, дүн шинжилгээ хийх, тасралтгүй суралцах юм. Сайтад тавигдаж буй материалууд танд энэхүү суурийг олон авахад л туслах зорилготой. Сурах суурийг тавихад математик, шатар маш том үүрэгтэй гэдгийг хүн төрөлхтөний түүх баталсан зүйл тул бүх хүмүүс бүр багаасаа үүнд суралцах хэрэгтэй гэж бодогдоно.

Энэ удаад шатрын онолчдын дунд томоохон байр суурьтай А. Нимцович боловсруулан, хөгжүүлсэн хамгаалалтын системийн жишээ өргүүдээс үргэлжлүүлэн танилцуулъя. Хамгаалалт бэрсний гамбитийн эсрэг маш сайн үр дүнтэй байгуулалтыг үүсгэдэг гэдэг нь өргүүдээс харагдана.

  Нээгдсэн тоо: 593 Төлбөртэй

Шатар суралцах сайн арга бол өөрийн болон бусдын тоглосон өргүүдэд судалгаа хийх. Нимцович "Миний систем" номондоо хүүний болон ерөнхий хөдөлгөөнийг хязгаарлах сэдвийн хүрээнд толилуулсан өргийг нийтэллээ. Тоглолтын өрнөл, нүүдлийн санааг сайн ойлгон авахыг хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 1228 Нийтийн

Нимцович байрлалын тоглолтын өөрийн онолын суурь дүрэм урьдчилан сэргийлэлттэй хүүний массийн ерөнхий хөдөлгөөний санааг энэ зэрэгцүүлэн тавьсан байдаг. Эцсийн дүндээ байрлалын тэмцэл нь хүүнүүдийн хөдөлгөөн ба түүнийг хязгаарлах л байдаг. Энэхүү нийтийг хамарсан тэмцэлд урьдчилан сэргийлэлт нь өөрөө маш чухал санаа бөгөөд зөвхөн зорилгодоо хүрэх хэрэгсэл байдаг. Хөдөлгөөнт хүүний масс өөрийн хүчээр өрсөлдөгчийг саажуулж чаддаг тул түүнд тэмүүлэх нь маш чухал. Бүх хүүнүүдийн урагшлалтын үед хоцорсон хүүнүүд байж болох ч энэ нь бүх тохииолдолд давшилтыг хязгаарлаад байддаггүй. Жишээ нь хоцорсон хүүнүүд урагш цөмөрсөн хүүний хамгаалалтыг хийж байх гэх мэт.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 48

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 104

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 66

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 62

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75