Франц хамгаалалт жишээ өргүүд II

Хагас нээллттэй Франц хамгаалалт жишээ өргүүдтэй танилцаарай. Мастерууд гарааг өрөгт хэрхэн, яаж ашиглаж байгааг сонирхон харахад л хүний авьяас билэгийг хүндлэн дээдлэхээс өөр яах билээ гэсэн сэтгэгдэл төрдөг. Өөөрийгөө хөгжүүлж чадвал таны өмнө ч ийм боломж нээлттэй гэдэгт итгээрэй. Хүн төлөвшин хүмүүжихэд хамгийн хүнд асуудлын нэг нь өөрийгөө ялан дийлэх гэж би боддог. Өөрөөр хэлбэл өөрийгөө өөрөө удирдаж сурах. Үүнд суралцаагүй хүнд ямар нэгэн амжилтад хүрнэ гэдэг хэцүү дээ. Өөрийгөө удирдаж сурахад бага ч гэсэн хувь нэмэр оруулах бол манай сайтын үндсэн зорилго. Хэн нэгний шахалт, ямар нэгэн үнэлгээ, амлалт энэ тэр гэхгүйгээр бие даан суралцаж чаддаг болсон хүн цаашдаа өөрийгөө хөнгөн аваад явж чадна.

Сайтад материал бэлтгэн нийтлэхэд цаг хугацаа, хүч хөдөлмөр шаарддаг учраас сайтын зарим материалууд үнэтэй байгааг та ойлгох болов уу. За ингээд мастеруудын өрөгүүдийг харцгаая.

[Event "Канн, 2001."] [White "Каспаров"] [Black "Бареев"] 1. e4 e6 2. d4 d5 3. Nd2 c5 4. Ngf3 Nf6 5. e5 Nfd7 6. c3 Nc6 7. Bd3 Qb6 8. O-O g6 9. dxc5 Nxc5 10. Nb3 Nxd3 11. Qxd3 Bg7 12. Bf4 O-O 13. Qd2 {цагаан хар хөлийн тэмээг солилцохоор төлөвлөсөн. Үүний дараа өрсөлдөгчийн ноёнгийн жигүүрт хар нүднүүд суларна.} Bd7 14. Rfe1! ({14. Трfe1 нүүдэл} 14. Bh6 Nxe5! 15. Nxe5 Bxe5 16. Bxf8 Rxf8 {гэснээс хүчтэй.}) 14... a5 15. Bh6 a4 16. Bxg7 Kxg7 17. Nbd4 {Цагаан зорилгодоо хүрсэн. Тэдний цаашдын ажиллагаа суларсан хар нүднүүдэд дайралтыг зохион байгуулахад чиглэнэ.} Na5 18. Rab1 Nc4 {хар цагаан бэрсийг сайн байрлалд хөөн оруулсан.} 19. Qf4 Qd8 20. h4! {ноёнгийн жигүүрт шийдвэртэй ажиллагааны эхлэл.} h6 21. Qg3 Qe7 22. Ne2! {морь илүү идэвхитэй байрлалд шилжсэн.} Kh7 23. Nf4 Rg8 24. Re2! {дайралтын өмнө e шугамаар тэргээ давхарлах нь ашигтай.} Raf8 25. Rbe1 Rc8 26. Nh2! {морио h6 руу шилжүүлэхээр төлөвлөсөн.} g5? {хар гал дээр тос нэмсэн.} ({илүү нь} 26... h5 {ч гэсэн} 27. Nf3 {-ын дараа цагаан дайралтын сайн боломжтой.}) 27. Nh5! gxh4 28. Qh3 Rg5 29. Nf6+ Kg7 30. f4 Rg6 31. Nhg4 Rh8 32. Nh5+ Kf8 33. Ngf6! {Морьдоо дахин байршуулаад цагаан тэргээ ноёнгийн жигүүрт шилжүүлэхээр төлөвлөсөн.} Bc6 34. Qxh4 a3 35. b3 Nb2 36. Kh2 Qc5 37. Re3 d4 38. Rg3 dxc3 39. Rxg6 fxg6 40. Nd7+! {тэмцлийн үр дүнтэй төгсгөл.} Bxd7 41. Qf6+ {хар буусан.} Ke8 ({эсхүл} 41... Kg8 42. Qg7 {гээд мад}) 42. Ng7 {гээд мад.}
[Event "Сараево, 1999."] [White "Топалов"] [Black "Морозевич"] 1. e4 e6 2. d4 d5 3. Nc3 Nf6 4. e5 Nfd7 5. f4 c5 6. Nf3 Nc6 7. Be3 cxd4 8. Nxd4 Bc5 9. Qd2 O-O 10. O-O-O a6 11. h4 Nxd4 12. Bxd4 b5 13. h5 b4 14. Ne2 ({Бараг тэнцүүхэн тоглолтод} 14. Na4 Bxd4 15. Qxd4 Qa5 16. b3 Bb7 17. Kb1 Bc6 18. Nb2 Qc5 {хувилбар хүргэнэ.}) 14... a5 15. Qe3 Qc7 16. Kb1 Ba6 {хар муу тэмээний асуудлаа шийдсэн} 17. Bxc5 (17. h6 g6 18. g4 Rfc8 {тохиолдолд харын боломж илүү.}) 17... Nxc5 18. Ng3 (18. f5 {нь} Ne4 {-өөс болоод сайнгүй.}) 18... Rfc8 19. Rc1 (19. f5 Ne4 20. Bxa6 Rxa6 21. Nxe4 Qxc2+ 22. Ka1 Qxe4 {хүү алдахад хүргэнэ.}) 19... a4 20. Bxa6 (20. c3 Bxf1 21. Rhxf1 Nb3! 22. axb3 axb3 23. cxb4 Qc2+! 24. Rxc2 bxc2+ 25. Kc1 Ra1+ 26. Kd2 Rxf1 27. Nxf1 (27. Ne2 Rd1#) 27... c1=Q+ {гээд хожигдолд хүргэнэ.}) ({Бусад жишээ нь} 20. c4 Bb7 21. cxd5 Bxd5) ({эсхүл} 20. f5 a3 21. b3 Bxf1 22. Rhxf1 Ne4 23. Nxe4 Qxe5 24. c3 exf5 {үргэлжлэлүүд хард ашигтай.}) 20... Rxa6 21. Rhd1 (21. f5 {-д} a3! {хариу хүчтэй.}) (21. c3 Nb3! 22. Rc2 d4 23. Qd3 dxc3!! {тохиолдолд хар гоё хожилтой. Жишээ нь} 24. axb3 ({эсхүл} 24. Qxa6 Nd2+ 25. Ka1 (25. Rxd2 {гэвэл} cxd2) (25. Kc1 {гэвэл} cxb2+ 26. Kxd2 Qxc2+ 27. Ke3 Rc3+ 28. Kd4 Qd2+) 25... cxb2+ 26. Rxb2 Qc1+ 27. Rxc1 (27. Rb1 {гэвэл} Nb3+ 28. axb3 Qa3 {гээд мад}) 27... Rxc1+ 28. Rb1 Rxb1 {гээд мад}) 24... axb3 25. Qxa6 bxc2+ 26. Kxc2 cxb2+ 27. Kxb2 Qc2+ 28. Ka1 b3 29. Rb1 Rb8 30. Qa3 (30. Rb2 {гэвэл} Qd1+ 31. Rb1 b2+ 32. Ka2 Qb3 {гээд мад}) 30... Qc3+ 31. Rb2 Qc1+ 32. Rb1 Qxa3 {гээд мад.}) (21. c4 {-д} d4! 22. Qf3 ({эсхүл} 22. Qxd4 Nb3!) 22... b3 23. a3 Rc6 24. Rhd1 Rd8 {гээд хар их давуутай.}) 21... a3! 22. b3 Rc6 {хагас нээлттэй шугамыг хар эзэлснээр бэрсний жигүүрт хүчтэй дарамтыг үүсгэсэн.} 23. Qd4 ({Шахалтаас} 23. c3 Na6 {гэж гарах}) ({эсхүл} 23. c4 dxc4 24. Rxc4 Na4! 25. Rdd4 Rxc4 26. Rxc4 Nc3+ 27. Ka1 (27. Kc2 Qb7 28. Rxc8+ Qxc8) 27... Rd8 28. Ne2 Rd1+ 29. Nc1 Qb7 {оролдлогууд юунд ч хүргэхгүй.}) 23... Na6 24. Rd2 ({илүү нь} 24. Qd2) 24... Qe7! {өрсөлдөгчийн шатруудыг бэрсний жигүүрийн хамгаалалтанд уяснаар хар өөрийн бэрсийг ноёнгийн жигүүрт чиглүүлэн морио c7, b5 -аар дамжуулан c3 -д оруулна.} 25. Qd3 ({Идэвхитэй} 25. f5 {нүүдэл} Qg5 26. Rd3 exf5 27. Qxd5 Nc5 28. Rf3 g6 {гээд ноёнгийн жигүүрт хүчтэй буултыг хийлгэхээр}) 25... Qh4 26. Qf3 Rc3 27. Rd3 h6! {шийдвэрлэх дайралтын өмнөх хэрэгтэй урьдчилан сэргийлэлт.} 28. f5 {арга ядалт.} (28. Ne2 Rxd3 29. cxd3 Rxc1+ 30. Nxc1 Nc7 {гээд дараачаар нь Мb5 гээд хар техникийн хожилтой байрлалтай.}) 28... Qg5 29. Qf1 Rxd3 30. Qxd3 Nc5 31. Qf3 Nd7! {материалын бүрэн тэнцүү байхад цагаан буусан. Тэд өөрийн олон тооны сул талыг хамгаалах чадамжгүй болсон.}
[Event "Франкфурт, 2000."] [White "Каспаров"] [Black "Широв"] 1. e4 e6 2. d4 d5 3. Nc3 Nf6 4. Bg5 dxe4 5. Nxe4 Nbd7 6. Nf3 Be7 7. Nxf6+ Bxf6 8. h4 O-O 9. Bd3 c5 10. Qe2 cxd4 11. Qe4 g6 12. O-O-O Qa5 ({зөв нь} 12... e5 13. Bxf6 Qxf6 14. Bb5 Re8 {байсан.}) 13. Bxf6 Nxf6 14. Qxd4 Nh5 (14... Kg7 {гэвэл} 15. h5) 15. a3! Rd8 ({бэрсээ солилцоод ч хөнгөн болохооргүй. Жишээ нь} 15... Qb6 16. Qxb6 axb6 17. Rhe1) 16. Qe3 Bd7 17. g4 Nf6 18. Qf4 (18. h5! {хүү хаясан ч болно.} Nxg4 19. Qf4 e5 (19... Nxf2 {гэвэл} 20. hxg6 fxg6 21. Qh6) 20. Qg5 h6 (20... f6 21. Qh4 {гээд хэрвээ} g5 {гэвэл} 22. Nxg5! fxg5 23. Qxg5+) 21. Qe7 Qd5 22. hxg6 Qxf3 23. Be4! Qf4+ 24. Kb1 {хар f7 нүдний хамгаалалтын том асуудалтай. Жишээ нь} fxg6 ({эсхүл} 24... Rf8 25. Bxb7 Be6 26. Bxa8 Rxa8 27. f3! Qxf3 28. Rhf1) 25. Bxg6 Qf6 26. Rxd7) 18... Nd5 19. Qh6 Nf6 20. Ng5 Bc6 {цагаан хоёр бод хаян хар ноёнгийн нуувчийг эвдэн дайралтын төгс байрлалыг эзэлсэн.} 21. Bxg6! (21. Rh3 {гэж нүүх завгүй. Учир нь} Qa4! {сөрөг тоглолттой.}) 21... hxg6? (21... fxg6 22. Nxe6 Rxd1+ 23. Rxd1 Kf7 {-гийн дараагаар цагаан} 24. Ng5+ Kg8 25. Ne6 Kf7 {гэх мэтээр зөвхөн тэнцээтэй мэт санагдахаар}) 22. Nxe6! fxe6 23. Qxg6+ Kh8 24. Qxf6+ Kh7 25. Rhe1! ({зөвхөн} 25. g5 Bxh1 26. g6+ Kh6 27. g7+ Kh5! 28. Qf7+ Kh6 29. Qf6+ Kh5 {үргэлжлэл тэнцээнд хүргэнэ.}) 25... Rxd1+ 26. Rxd1 Qc5 ({хар} 26... Qc7 27. g5 Qg7 28. Qxe6 Re8 {-аар эсэргүүцлээ үргэлжлүүлж болох ч} 29. Qg4 {-ийн дараагаар цагаанд давуу ирнэ.}) 27. g5! Rf8 28. Qh6+ Kg8 29. Qxe6+ Kg7? (29... Kh8! {гээд} 30. Rd6 Be4 31. c3 Qf5 32. Qh6+ Kg8 33. g6 Qf4+ 34. Qxf4 Rxf4 35. h5 Rh4 {гэж тоглосон бол бүх тэмцэл өмнө байхаар.}) 30. Qh6+ (30. Rd6 {шууд хожино.}) 30... Kg8 31. Qg6+ Kh8 32. Qh6+ Kg8 33. Qe6+ Kg7? ({дахиад л оновчгүй. Зөв нь}33... Kh8! {байлаа.}) 34. Rd6! {энэ удаа цагаан хожлыг харлаа.} Be8 35. Qe7+ {гээд хар буусан.}

Сайтын материалуудыг найз нөхөддөө тараагаарай.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2251 Төлбөртэй

Хоёр тэмээгээр мадлах нь өмнөх үзсэн техникүүдтэй харьцуулахад арай нарийн боловч онцгой хүндрэлгүй. Энэ эндшпилд хүчтэй тал нь эсрэг ноёны хөдөлгөөнийг ээлж дараатай хязгаарлах харин айлын ноён аль болохоор төвд удахыг хичээх гэсэн өмнөхтэй ижил зарчимаар явагдана. Энд хүртэл шахах ажиллагаанд нэг эсвэл хоёр шатар оролцож байсан бол энэ төгсгөлд ноён болон хоёр тэмээ гурвуулаа заавал оролцох хэрэгтэй. Гурван шатар нягт хамтрахгүй бол мад хийх боломжгүй. Хоёр тэмээтэй байхад эсрэг ноёнг зөвхөн хөлгийн булан эсвэл түүний хамарлах нүдэнд мадлана. Эндээс хөлгийн a1, a2, a7, a8, b1, b8, g1, g8, h1, h2, h7, h8 гэсэн 12 нүдэнд л мад хийх боложтой юм. 

  Нээгдсэн тоо: 2600 Төлбөртэй

Энэ удаагийн хичээлээр бид ноёны гамбитын Кизерицийн хувилбарын өөр нэгэн тохиолдлыг авч үзэх болно. Ингээд эхний нүүдлүүд бол хамгийн өргөн дэлгэрсэн хувилбар бөгөөд 1. e4 e5 2. f4 exf4 3. Мf3 g5 4. h4 g4 5. Мe5 Мf6 6. Тc4 d5 7. exd5 Тd6 8. d4 O-O 9. Тxf4 Мh5 10. g3 f6 11. Мxg4 Бe8+ гээд бидний үзсэн Ноёны гамбитын Кизерицийн хувилбар 1 хичээлийн байрлал үүснэ. Зургийг хар.

  Нээгдсэн тоо: 12920 Нийтийн

Сайн шатарчин болохыг хүссэн хэн болгон сайн стратегч тактикч байх ёстой. Энэ юу гэсэн үг вэ? Юуны өмнө шатарчин шатрын хөлөг дээр тулаан явуулах стратегийн болон тактикийн төрөл бүрийн аргуудыг эзэмшин тэдгээрийг сайн ашиглаж сурсан байх хэрэгтэй. Шатар тоглохдоо төлөвлөгөөтэй байхыг бид олон удаа сануулж байсан. Шатрын өргийн тулаан гэдэг нь өрсөлдөгч нарын төлөвлөгөөний тулаан юм. Өрсөлдөгч бүр эсрэг талынхаа санаанд саад болон өөрийн төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэхийг хичээнэ. Тэмцлийн чиглэл, тулааны төлөвлөгөө боловсруулах нь шатрын стратегийн үндсэн асуудал болно. Стратег төлөвлөгөөний хэсэгчилсэн асуудлыг шийдвэрлэхэд тактик хэрэгтэй. Зарим тохиолдолд тактик нь эцсийн зорилгод хүрэх тэмцэлд бие даасан үүрэг гүйцэтгэж болдог.

  Нээгдсэн тоо: 538 Нийтийн

Хагас хаалттай гараанд багтах Беноний хамгаалалтын тухай авч үзье. Гарааны хоёр хувилбар байдаг бөгөөд хар e хүүгээ цагааны c хүүгээр солилцвол тоглолтыг голдуу бэрсний жигүүрт зохион байгуулдаг орчин үеийн систем нь илүү хурц бөгөөд өргөн дэлгэрсэн. Харин хар төвийг e5-d6-с5 хүүнүүдээр хаавал гарааны хаалттай систем үүсдэг. Энд цагааны сэлгээний байрлалаас хамааран хар тоглолтыг f5 -аар ноёнгийн жигүүрт эсхүл бэрсний жигүүрт задлах боломжийг хайдаг.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124