Франц хамгаалалт I, II -р хэсэг

Франц хамгаалалтын үндсэн санааны нэг бол хамгийн эмзэг f7 нүдийг бүрэн хаах. Харын стратег эхний нүүдлүүдээр тэнцвэрийг төвд шилжүүлэх санаанд тулгуурласан нь гараагаар тоглосон өрөгийн цаашдын өрнөл нарийн шинжтэй болохыг тодорхойлдог. Франц хамгаалалтад үүсдэг ерөнхий байрлал шатрын хамгийн сайн сурах бичгүүдийн нэг болох А. Нимцовичийн "Миний систем" -ийн суурь болсон. Гарааг Францийн шатарчид зохион XIX зууны эхээр өргөн дэлгэрүүлснийг хүндэтгэн Франц хамгаалалт нэрийг авсан. 1834 онд цахилгаан мэдээгээр Лондон - Парижийн хооронд тоглосон өрөгт Францийн шатарчид хараар тоглохдоо энэ гарааг хэрэглэн ялалтыг авсан байдаг.
Франц хамгаалалтын анхны нарийн судалгааг Оросийн шатарчин К. Яниш хийн 1842 онд хэвлүүлжээ. Хожим энэ хамгаалалтыг дэлхийн бараг бүх хүчтэй шатарчид хамгийн хариуцлагатай тэмцээнүүдэд хэрэглэсэн.

[Event "Франц хамгаалалт. I -р хэсэг"] 1. e4 e6 {төвд тогтвортой байрлалтай d7-d5 -д бэлтгэсэн.} 2. d4 ({Чигориний} 2. Qe2 {хувилбар нарийн тоглолтод хүргэнэ. Чигорин - Тарраш (1893) нарын өрөг} Be7 3. b3 d5 4. Bb2 Bf6 5. e5 Be7 6. Qg4 Bf8 7. Nh3 c5 8. Nc3 {талуудын боломжууд тэнцүүхэн болсон.}) 2... d5 3. Nc3 {ихэнхдээ хийдэг нүүдэл} (3. e5 {хувилбарыг IV хэсэгт үзнэ}) (3. Nd2 {хувилбарыг V хэсэгт үзнэ}) (3. Bd3 {-ын дараа хар хөнгөн хамгаална. Жишээ нь} dxe4 4. Bxe4 Nf6 5. Bd3 c5 {гээд хар хурдан хөллөнө.} ({мэдээжээр} 5... Qxd4 {гэвэл} 6. Bb5+ {гэх учраас болохгүй.})) 3... Nf6 {франц хамгаалалтын үндсэн хувилбар гэж үздэг.} ({орчин үед голдуу} 3... Bb4 {тоглодог болсон хувилбарыг III хэсэгт үзнэ.}) (3... dxe4 {хариултыг VI хэсэгт судлана.}) 4. Bg5 (4. e5 Nfd7 {-гийн дараагаар хар цагааны хүүний төвийг c7-c5 нүүдлээр задлана. Жишээ нь} 5. Qg4 {ноёнгийн жигүүрийн хөлөлгөөнд саад хийсэн} c5 6. Nf3 Nc6 7. dxc5 f5! 8. exf6 Nxf6 9. Qg3 Bxc5 {гээд 10... O-O сэлгээний дараа хар сайн байрлалтай.} 10. Qxg7 {нь} Rg8 11. Qh6 Bxf2+ {гэхээс болоод сул. Одоо} 12. Kxf2 {гэвэл} Ng4+) 4... Be7 (4... dxe4 {үргэлжлэл нилээд хураангуйлах боловч цагаанд зарим давууг үлдээнэ. Жишээ нь} 5. Nxe4 Be7 6. Bxf6 Bxf6 7. Nf3 Nd7 8. c3 O-O 9. Qc2 e5 10. O-O-O exd4 11. Nxd4 Qe7 12. Bd3 {цагаан санаачлагатай.}) (4... Bb4 {нүүдлийг II -р хэсгээс үзээрэй.}) 5. e5 Nfd7 (5... Ne4 {-ийн дараа} 6. Nxe4 Bxg5 (6... dxe4 7. Bxe7 Qxe7 8. Qe2 {хар e4 хүүг хамгаалахад амаргүй.}) 7. Nxg5 Qxg5 8. g3 c5 9. c3 Nc6 10. f4 Qe7 11. Nf3 {гээд цагаан дайрах сайн боломжтой эвтэйхэн тоглолттой болно}) 6. Bxe7 (6. h4 {дайралт ихээхэн төвөгтэй байдалд хүргэнэ.} Bxg5 ({хамгийн сайн нь} 6... c5 {эсхүл f6 байж магадгүй.}) (6... f6 {нь комбинацийн сүрхий хүндрэлтэй. Жишээ нь} 7. Qh5+ ({хэрвээ} 7. exf6 Nxf6 {гээд хард хүндрэлгүй.}) ({Алейхиний санаачилсан} 7. Bd3 {нүүдэл} c5! {-ын дараа хард хүчтэй сөрөг тоглолтыг өгөн цагааны төв нурна.} ({7. Тd3 -д} 7... fxg5? {гэж хариулбал} 8. Qh5+ g6 9. Bxg6+ hxg6 10. Qxh8+ Nf8 11. hxg5 Bxg5 12. Rh7 {гээд хар ноён аюулд орно.})) 7... g6 8. exf6! Nxf6 ({эсхүл} 8... gxh5 9. fxe7 {илүү төгсгөлтэй.}) 9. Qe2 c5 {гээд хурц ээдрээтэй тоглолттой.}) 7. hxg5 Qxg5 {гэх нь} 8. Nh3 Qe7 9. Qg4 {гээд цагаан ширүүн дайралттай тул аюултай.}) 6... Qxe7 7. f4 {Ийм замаар цагаан багахан боловч урт хцгацааны байрлалын давууг авдаг. Тоглолтын цаашдын санаа бол c7-c5 -д c5 дээр d4xc5 гэж солицоо хийгээд мориор d4 нүдийг эзлэх. Хар c8 тэмээгээ хөллөхөд амаргүй.} (7. Qd2 {ч цагаанд цагаанд сайн.}) 7... O-O {c7-c5 -д бэлтгэхийн тулд Мc3-b5 цөмрөлтөөс болгоомжлох хэрэгтэй.} ({Өмнө нь} 7... a6 {гэж тоглодог байсан. Нүүдэл харыг хүндрэлээс ангижруулахгүй тул заавал хийх албагүй. Жишээ нь Константинопольский - Лилиенталь (Москва, 1936) нарын өрөгт} 8. Nf3 c5 ({Раузер - Лилиенталь (Тбилиси, 1937) нарын өрөгт} 8... b5 9. Bd3 c5 10. dxc5 Qxc5 11. Qd2 Nc6 12. a3 Bb7 13. Qf2 Rc8 14. Ne2 Qxf2+ 15. Kxf2 Nc5 16. Ned4 {гээд b7 тэмээ ирээдүйгүй болсноор хар хожигдсон.}) 9. dxc5 Qxc5 10. Qd4! Nc6 11. Qxc5 Nxc5 12. Bd3 Ke7 13. Kd2 {гээд дараа нь Мc3-e2-d4 гээд цагаан давуутай.}) 8. Nf3 c5 9. Bd3 (9. dxc5 {ч бас сайн.} Nc6 10. Bd3 f5 11. exf6 Qxf6 12. g3 Nxc5 13. O-O Bd7 14. Qd2 {гээд цагаан эвтэйхэн тоглолттой. (Леко - Волков Нью-Дели, 2000)}) ({харин} 9. Nb5 {гэвэл} a6 10. Nd6 (10. Nc7 {-д хар} Ra7 {гэж хариулна.}) 10... f6 {-гийн дараа цагааны төв аюулд өртөнө.}) 9... f5 (9... c4 {-д}10. Bxh7+ {гэнэ.}) 10. exf6 Rxf6 ({эсхүл} 10... Qxf6 11. g3 cxd4 12. Nxd4) 11. Qd2 Nc6 12. dxc5 Nxc5 13. O-O Nxd3 14. cxd3 {Бронштейн - Яновский (Стокгольм, 1948) нарын өрөг дээрх байдлаар үргэлжилсэн. Цагааны байрлал илүү. Тэд e шугамаар дарамт үүсгэж чадна. Харин хар c8 тэмээгээ идэвхижүүлэхэд хүнд.}
[Event "Франц хамгаалалт. II -р хэсэг"] 1. e4 e6 2. d4 d5 3. Nc3 Nf6 4. Bg5 Bb4 {нүүдлээр Мак-Кэтчоний хурц төвөгтэй хувилбар эхэлдэг. Хар төвийн хамгаалалтаар хязгаарлагдалгүй c3 морийг даран e4 хүүд дарамт үзүүлж эхэлсэн. Ингэснээр цагааныг 5.e5 эсхүл 5. ed гэж төв дэх өөрийн байрлалыг тодорхойлох үгүй бол 5. Мe2 гэж хурц байдлыг хадгалахыг оролдохыг тулгасан.} 5. e5 ({тэнцүүхэн тоглолтод} 5. exd5 Qxd5 {хүргэнэ.} (5... exd5 {нь} 6. Qf3 {-аас болоод сул. Хэрвээ} Be7 {гэвэл} 7. Bxf6 Bxf6 8. Nxd5 Bxd4 9. Qe4+) 6. Bxf6 gxf6 7. Qd2 Qa5 8. Nge2 Nd7 9. a3 Nb6 10. Rd1 Be7 11. Ng3 Bd7 {гээд харын хоёр тэмээ тэдний ноёнгийн жигүүрийн сулралыг нөхнө.}) (5. Ne2 {-ын дараагаар хард хамгийн энгийн үргэлжлэл нь} dxe4 6. a3 Be7 7. Bxf6 Bxf6 8. Nxe4 O-O ({шууд} 8... e5 {гэсэн ч болно.}) 9. Qd3 e5 10. O-O-O exd4 11. Nxd4 Bxd4 12. Qxd4 Qxd4 13. Rxd4 Nc6 {гээд тэнцүүхэн тоглолттой.}) 5... h6 6. Bd2 ({Чигориний санал болгосон} 6. exf6 hxg5 7. fxg7 Rg8 8. h4 gxh4 (8... Rxg7 9. h5 {гээд h хүү маш хүчтэй.}) 9. Qh5 (9. Qg4 Qf6 10. Rxh4 Qxg7 ({10... Бxg7 -гийн оронд} 10... Rxg7 11. Rh8+ Bf8? {нь} 12. Nxd5! {-аас болоод алдаатай.}) 11. Qxg7 Rxg7 12. Rh8+ Bf8 13. O-O-O c6 14. Nge2 Nd7 {бараг тэнцүүхэн энэ хувилбар ч боломжийн.}) 9... Qf6 10. Rxh4 Qxg7 11. O-O-O Bd7 {хувилбар анхаарал татахаар. Талуудын боломжууд бараг тэнцүүхэн.}) 6... Bxc3 (6... Nfd7 {-д} 7. Qg4 {гэж хариулах аюултай.}) 7. bxc3 (7. Bxc3 Ne4 8. Bb4 {гэх нь} c5 {-аас болоод муу. Хэрвээ} 9. dxc5 {гэвэл} Nxf2 10. Kxf2 Qh4+) 7... Ne4 8. Qg4 (8. Bc1 {хурц үргэлжлэл хангалттай судлагдаагүй байгаа.Энд цагаан дайралтад хэрэгтэй хар хөлийн тэмээгээ солилцооноос хүүний үнээр авч үлдэнэ. Хар} c5 ({эсхүл} 8... Nxc3) {гэж тоглох нь дээр болов уу.}) 8... g6 9. Bd3 Nxd2 10. Kxd2 c5 {Энэхүү сонирхолтой байрлал тэмцээний практикт олон удаа тохиож байсан. Хоёр тал дайралтын муугүй боломжуудтай. Гэхдээ л цагааны боломж арай илүү. Леко - Раджабов (Линарес, 2003) нарын өрөгт} 11. h4 Bd7 12. h5! ({ердийн} 12. Nf3 Nc6 13. Qf4 {ч боломжтой.}) 12... g5 13. f4 Nc6 14. fxg5 Qa5 15. dxc5 d4 16. Nf3 O-O-O 17. Rab1 dxc3+ (17... Qxc3+ 18. Ke2 {цагаанд ашигтай.}) 18. Ke2 {нилээд ээдрээтэй ч цагааны байрлал арай идэвхитэй.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1048 Төлбөртэй

1.e4 c6 нүүдлээр эхлэх хагас нээлттэй гарааг Английн Горацио Каро, Австрийн Маркус Канн нарын шатарчдын нэрүүдээр нэрлэсэн. Гарааг анхлан Австрийн шатарчин боловсруулсан бөгөөд харин 1886 онд Английн шатарчин гарааны дэлгэрэнгүй судалгааг хийн нийтлүүлсэн байдаг. Каро - Канний хамгаалалтын том мэрэгжилтнүүдийн нэг бол дэлхийн 12 дахь аварга Анатолий Карпов юм.

Шатрын гараануудыг судлан мэдснээр таны тоглолтын ур чадвар мэдэгдхүйц дээшлэнэ гэдэгт итгээрэй. Өөрийгөө хөгжүүлэх, төлөвших, сэтгэн бодох чадвараа дээшлүүлэхэд шатар онцгой ач холбогдолтой гэдэгтэй хэн ч маргахгүй болов уу. Манай улс нилээд хэдэн жилийн өмнө шатрыг сургуулийн програмд оруулах тухай ярьж байсан ч өнөөг хүртэл оруулаагүй л байна. Шатрыг сургуулийн програмд оруулаад байх бараг шаардлагагүй гэж би үздэг. Яагаад гэвэл шатарыг сурахад онцын хүндрэлгүй хүүхдүүд хүмүүсийн тоглохыг харж байгаад л сурдаг энгийн тоглоом. Харин шатарт амжилт үзүүлэн мастеруудын хэмжээнд хүрч тоглохын тухайд үүнийг ЕБС-ийн хэмжээнд зааж сургах боломжгүй зүйл. Бүх хүмүүс мастеруудын түвшинд тоглох ч боломж бололцоогүй. Гэхдээ хүн бүр шатар тоглодог байвал амьдралд чухал нэмэртэй гэдэгт эргэлзэх хэрэггүй. Иймээс хүн төрөлхтөн эрт дээр үеэс бодон олж хөгжүүлсэн энэхүү гайхамшигт тоглоомыг /спорт/ өөрөө болон үр хүүхэддээ заавал заан сургаарай.

Танд амжилт хүсье.

  Нээгдсэн тоо: 1218 Төлбөртэй

Бид Давхар хүүнүүд нийтлэлд хүүний давхарлалтын талаар үзсэн. Энэ удаад давхар хүүнүүдийн өөр байрлалуудыг авч үзье.

Хүүнүүдийн ийм байрлалын хувьд c6 эсхүл f6 хүүнүүдэд алдагдсан төвийн зарим нэгэн нөхөлт бий. Өөрөөр хэлбэл 2-р диаграмд цагаан e5 нүдэнд хамгаалагдсан байрлал буюу порпост үүсгэж чадахгүй тул хүүнүүд төвд нөлөө үзүүлдэг. Нөгөө талаас e6-e5 гэх аюултай бөгөөд эцэст нь хар f6-f5 гээд Трg8 гэж тоглож болно. Хэрвээ үүний эсрэг g2-g3 гэвэл h7-h5, f5-f4, h5-h4 гэнэ. Өөрөөр хэлбэл e6, f7, f6 хүүнүүдийн идэвхигүй масс нээгдэн дайралтад орох болно. Сул тал нь h7 тасархай хүүнд оршино. Харын Трg8, f6-f5, h7-h5 ажиллагааны хариуд цагаан хүүнүүдээ f4, g3, h2 харин морио боломжоороо f3, g2 дээр сөргүүлэн тавихыг эрмэлзэнэ. Энэ тохиолдолд тоглолт тэнцвэржинэ.

Гэхдээ хард хамгаалалтаас дайралтад шилжих тохирох үеийг олоход маш хүндрэлтэй. Үүнийг жишээн дээр харцгаая.

  Нээгдсэн тоо: 1079 Төлбөртэй

c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой тактик бол Испани өргийн санаа. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг. Өргийг их мастерууд тоглолтондоо өргөн ашиглахын дээр шатар сонирхогчдын дийлэнх нь энэ гараагаар ихээр тоглодог. Гарааны онолын хэсгийн хичээлүүдийг үзсэн бол одоо гарааг мастерууд өрөгтөө хэрхэн ашиглан тоглосон жишээнүүдийг үргэлжлүүлэн харцгаая.

Сайтын зарим материалуудыг үзэхийн тулд та тусгай эрхтэй хэрэглэгч байх ёстойг сануулъя. Өөрийгөө хөгжүүлэхэд багахан хэмжээний төлбөрөөс зайлсхийх хэрэггүй болов уу. Хүн өөрийгөө дайчлан суралцаж чаддаг болсны дараа л жинхэнэ сурах үйлс эхэлдэг гэдгийг ойлгоорой. Бие даан судалж сураагүй хүн олигтой мэдлэгтэй болно гэдэг юу л бол. Энэхүү хоосон зайг нөхөхөд сайтын зорилго оршиж байгаа болно.

[Event "Бильбао, 2009"] [White "Широв"] [Black "Аронян"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 O-O 8. c3 d5 9. exd5 Nxd5 10. Nxe5 Nxe5 11. Rxe5 c6 12. d4 Bd6 13. Re1 Qh4 {харын идэвхижил өрсөлдөгчийн хүрээний сул нүднүүдтэй хослон цагаанд хүүний илүүгээ ашиглах боломжийг багасгасан} 14. g3 Qh3 15. Be3 Bg4 16. Qd3 Rae8 17. Nd2 Qh5 (17... Re6 {өөр зам боломжтой} 18. Qf1 Qh5 19. f3 Nxe3 20. Qf2 Nd5 21. fxg4 Qxg4 {гээд хар хангалттай тоглолттой. (Крамник - Аронян, Ереван, 2007)}) 18. a4 {угтсан тоглолтын стандарт арга.} ({Бакро - Аронын (Нальчик, 2009) нарын өрөгт цагаан} 18. Qf1 Re7 19. a4 Rfe8 20. axb5 axb5 21. Bxd5 Qxd5 22. Qg2 Qxg2+ 23. Kxg2 h5 24. Ra5 h4 25. Rea1 hxg3 26. hxg3 Be6 {гээд давууг олоогүй.}) 18... Re6 19. axb5 axb5 20. Nf1 Bf5 21. Qd2 Bh3 ({Иванчук - Соколов (Биль, 1989) нарын өрөгт хар} 21... Rfe8 22. Bxd5 cxd5 23. Bf4 Rxe1 24. Rxe1 Rxe1 25. Qxe1 Be4 26. Nd2 Bxf4 27. Nxe4 dxe4 28. gxf4 Qg4+ {гээд тоглолтыг тэнцвэржүүлсэн.}) 22. Bd1 Qg6 23. Bf3 Qf5 24. Bh1 Rfe8 25. Re2 h5 26. Qc2 Qg4 27. Ree1 h4 28. Qd1 Qf5 {энд хүртэл үйл явдал динамик тэнцвэрийн хүрээнд явагдсан ч цагаан илүү үр дүнд хүрэхээр шийдсэн.} 29. Qf3?? {ухаалаг өөр ямар нэгэн нүүдэл ийм үр дүнд авчрахгүй байсан байх} Qg6!! {цагаан буусан. Тэдэнд хамгаалалт байхгүй нь гайхмаар. Хар бэрсийг барих заналтай. Жишээ нь} 30. Ra6 ({хэрвээ} 30. Qd1 {гэвэл} hxg3 31. hxg3 Nxe3 {гээд цааш} 32. Rxe3 Rxe3 33. Nxe3 Rxe3! 34. fxe3 Qxg3+ {гэж бут ниргэнэ.}) 30... Bg4 31. Qg2 h3

  Нээгдсэн тоо: 1815 Төлбөртэй

Шатар эхлэн суралцагчид гаргадаг алдаануудын талаар энэ хичээлд авч үзье. Эдгээр алдаануудыг хийхгүй байхын тулд тэдгээрийг мэддэг байхгүй бол хийсээр л байх болно. Иймд хичээлийн материалыг сайн судлаад алдаануудын учир утгыг сайн ойлгоод аль болохоор гаргалгүй тоглож сурахыг хичээгээрэй.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 50

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 45

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 106

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 66

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 63

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 87

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75