Тэмээний гараа

Люсений (XV зуун) бүтээлд тэмдэглэгдсэн нээлттэй гараануудын нэг. Дундад зуунд өргөнөөр хэрэглэж байсан бөгөөд гарааг Ф.Филидор өндрөөр үнэлсэн байдаг. Шатарын нүүдлийг сурах нэг хэрэг харин тоглож сурах бол нилээд хичээл зүтгэл шаардсан ажил. Шатар ихээр тоглох эсхүл үлгэрт гардаг ч хүмүүсийн тоглохыг хараад суурьтай сурна гэдэг эргэлзээтэй. Ер нь ямарч зүйлийг онолын талаас нь судлахгүйгээр ойлгон сурна гэдэг бараг л байж боломгүй зүйл. Сонирхогч ч гэсэн онолын тодорхой мэдлэгтэй болох нь дээр. Учир нь онолын мэдлэгтэй хүн түүнийгээ тоглолтондоо ашиглаад ирэхээр бусдаас хамаагүй илүү үр дүн гаргадаг юм билээ.

[Event "Тэмээний гараа"] 1. e4 e5 2. Bc4 {ховор тохиолддог гараа. Нүүдлүүдийн дарааллыг солин өөр гараануудад голдуу шилждэг.} Nf6 {хамгийн эрчимтэй хариу. Үүнээс гадна} (2... Bc5 {эсхүл}) (2... Nc6 {гэх боломжтой.}) 3. d4 ({эсхүл} 3. d3 Nc6 ({d7-d5 түлхэлтийг бэлтгэн} 3... c6 {гэж тоглох нь муугүй.}) 4. Nc3 Bb4 (4... Bc5)) ({харин} 3. Nf3 Nc6 {нүүдлүүдийн дараа хоёр морины хамгаалалтын байрлал үүснэ.}) ({харин} 3. Nc3 {гэвэл Венийн өрөгт шилжинэ.}) 3... exd4 4. Nf3 {энэхүү гамбитийн системийг Оросын алдарт шатарчин С.Урусов боловсруулан 1853 онд анх хэрэглэсэн. Хааяа энэхүү гарааг Кейданскийн гамбит ч гэж нэрлэдэг.} (4. e5 {үргэлжлэл стандарт сөрөг цохилт} d5 5. Bb5+ Bd7 {-гоос үүдэн цагаанд ашиггүй.}) ({үүний зэрэгцээ} 4. Qxd4 {нь} Nc6 {-гаас болоод муу.}) 4... d5 ({хар} 4... Nc6 {гэж амжилттай хамгаалж чадна.}) (4... Nxe4 {гэж хүүг авах нь эрсдэлтэй.} 5. Qxd4 {гээд цагаан хүчтэй дайралттай. Цааш} Nf6 (5... Nc5 {гэвэл} 6. Bg5! f6 7. Be3 c6 8. Nc3 d5 9. O-O-O Be7 10. Qh4 Nbd7 11. Nxd5! cxd5 12. Qh5+ g6 13. Qxd5 {гээд цагаан хүчтэй дайралттай болох тул алдаа.}) (5... Nd6? {гэвэл} 6. O-O! Nxc4 ({эсхүл} 6... Nc6 7. Re1+ Ne7 8. Bb3! f6 9. Qd5 g5 10. Bf4) 7. Re1+ Be7 8. Qxg7 Rf8 9. Bh6 {хожигдолд хүрнэ.}) 6. Bg5 Be7 7. Nc3 c6 8. O-O-O d5 9. Rhe1! Be6 (9... O-O? 10. Qh4 h6 {гэх нь} 11. Bxd5! cxd5 12. Nxd5! {-аас болоод муу.}) 10. Qh4 Nbd7 11. Bd3 Nc5 12. Nd4 {гээд хүүний төлөөст цагаан байрлалын хангалттай нөхвөртэй.}) 5. exd5 Bb4+ 6. c3 Qe7+ {Эстрин - Ватников (1961) өрөгт цааш} 7. Kf1 (7. Be2 dxc3 8. Nxc3 O-O 9. O-O {гэх ч боломжтой.}) 7... dxc3 8. Nxc3 O-O 9. Bg5 h6 10. Bh4 Bf5 {гээд} 11. Qd4! Nbd7 {-гийн дараа бараг тэнцүүхэн боломжтой байрлал үүссэн.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 611 Төлбөртэй

Хуучин энэтхэг хамгаалалтад хар цагааны хүүний төвд бод хүүний дарамтыг зохион байгуулах зорилгоор тэдэнд төвийг тавин өгдөг. Хар тоглолтыг тэнцвэржүүлэхийн төлөө бус харин сөрөг тоглолтын эрэлд зорьдогоороо бусад олон гараануудаас ялгаатай. Гарааны олон хувилбаруудын нэг болох цагааны 7. O-O нүүдлийн хариуд хар 7... Мc6 хариулж болох сонгодог системийн Б хувилбарын талаар авч үзье. Хар 7. O-O ны хариуд 7... Мbd7 гэж хариулахыг Сонгодог системийн А хувилбар хичээлээс үзээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 1529 Төлбөртэй

Зөв стратегийн үндсэн санаа бол илүүдэл хамгаалалт ба төвлөлт. Төвийн тоглолт жигүүрийн тоглолтын тэнцвэржүүлэгч болох нь
Хүүний массын хөдөлгөөн хичээлд авч үзсэн өрөгт бид төвийн нүднүүдийн орхин жигүүрт "эргэлт" хийхийг харсан. Ийм эргэлтүүд маструудын өрөгт ажиглагддаг.

Опоченский - Нимцович
Мариенбадын тэмцээн, 1925 он

Төвөөс жигүүрт хийсэн алдаатай "эргэлт" -ийн жишээ. Цагаан c7-c6 нүүдэлд саад учруулах үүрэгтэй c3 дээрх морио төвөөс ноёны жигүүрт шилжүүлсэн.
Өрөг цааш 13.Мe2? Мh5 14.Бd2 g6 15.g4 Мg7 16.Мg3 c6! гэж үргэлжилсэн. Цагааны хийсэн "эргэлт" бэрсний жигүүрт нилээд шахагдсан байсан харыг бүр тэнд дайралт өрнүүлэх боломжтой болтол нь нөхцөл байдлыг өөрчилсөн.

  Нээгдсэн тоо: 1078 Төлбөртэй

c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой тактик бол Испани өргийн санаа. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг. Өргийг их мастерууд тоглолтондоо өргөн ашиглахын дээр шатар сонирхогчдын дийлэнх нь энэ гараагаар ихээр тоглодог. Гарааны онолын хэсгийн хичээлүүдийг үзсэн бол одоо гарааг мастерууд өрөгтөө хэрхэн ашиглан тоглосон жишээнүүдийг үргэлжлүүлэн харцгаая.

Сайтын зарим материалуудыг үзэхийн тулд та тусгай эрхтэй хэрэглэгч байх ёстойг сануулъя. Өөрийгөө хөгжүүлэхэд багахан хэмжээний төлбөрөөс зайлсхийх хэрэггүй болов уу. Хүн өөрийгөө дайчлан суралцаж чаддаг болсны дараа л жинхэнэ сурах үйлс эхэлдэг гэдгийг ойлгоорой. Бие даан судалж сураагүй хүн олигтой мэдлэгтэй болно гэдэг юу л бол. Энэхүү хоосон зайг нөхөхөд сайтын зорилго оршиж байгаа болно.

[Event "Бильбао, 2009"] [White "Широв"] [Black "Аронян"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 O-O 8. c3 d5 9. exd5 Nxd5 10. Nxe5 Nxe5 11. Rxe5 c6 12. d4 Bd6 13. Re1 Qh4 {харын идэвхижил өрсөлдөгчийн хүрээний сул нүднүүдтэй хослон цагаанд хүүний илүүгээ ашиглах боломжийг багасгасан} 14. g3 Qh3 15. Be3 Bg4 16. Qd3 Rae8 17. Nd2 Qh5 (17... Re6 {өөр зам боломжтой} 18. Qf1 Qh5 19. f3 Nxe3 20. Qf2 Nd5 21. fxg4 Qxg4 {гээд хар хангалттай тоглолттой. (Крамник - Аронян, Ереван, 2007)}) 18. a4 {угтсан тоглолтын стандарт арга.} ({Бакро - Аронын (Нальчик, 2009) нарын өрөгт цагаан} 18. Qf1 Re7 19. a4 Rfe8 20. axb5 axb5 21. Bxd5 Qxd5 22. Qg2 Qxg2+ 23. Kxg2 h5 24. Ra5 h4 25. Rea1 hxg3 26. hxg3 Be6 {гээд давууг олоогүй.}) 18... Re6 19. axb5 axb5 20. Nf1 Bf5 21. Qd2 Bh3 ({Иванчук - Соколов (Биль, 1989) нарын өрөгт хар} 21... Rfe8 22. Bxd5 cxd5 23. Bf4 Rxe1 24. Rxe1 Rxe1 25. Qxe1 Be4 26. Nd2 Bxf4 27. Nxe4 dxe4 28. gxf4 Qg4+ {гээд тоглолтыг тэнцвэржүүлсэн.}) 22. Bd1 Qg6 23. Bf3 Qf5 24. Bh1 Rfe8 25. Re2 h5 26. Qc2 Qg4 27. Ree1 h4 28. Qd1 Qf5 {энд хүртэл үйл явдал динамик тэнцвэрийн хүрээнд явагдсан ч цагаан илүү үр дүнд хүрэхээр шийдсэн.} 29. Qf3?? {ухаалаг өөр ямар нэгэн нүүдэл ийм үр дүнд авчрахгүй байсан байх} Qg6!! {цагаан буусан. Тэдэнд хамгаалалт байхгүй нь гайхмаар. Хар бэрсийг барих заналтай. Жишээ нь} 30. Ra6 ({хэрвээ} 30. Qd1 {гэвэл} hxg3 31. hxg3 Nxe3 {гээд цааш} 32. Rxe3 Rxe3 33. Nxe3 Rxe3! 34. fxe3 Qxg3+ {гэж бут ниргэнэ.}) 30... Bg4 31. Qg2 h3

  Нээгдсэн тоо: 640 Төлбөртэй

Гроссмейстерүүд өрөгтөө хамгийн өргөн ашигладаг гараануудын нэг бол Испани өрөг. Гарааг зохиогчийг Руи Лопес гэж үздэг. Зарим улсуудад гарааг зохиогчийн нэрээр буюу "Руи Лопесийн /Ruy Lopez/ гараа" гэж нэрлэдэг. Гэсэн хэдий ч энэхүү гарааны талаарх анхны мэдээлэл XV-XVI зууны Испаний шатарчин Луис Рамирес де Лусений гарын авлагад дурдагдсан байдаг. Гараа нь нарийн, олон төрлийн схемтэйгээрээ онцлогтой. Гарааны онолын боловсруулалтад В. Стейниц, К. Яниш, М. Чигорин, Ф. Маршалл, З. Тарраш, А. Алехин, М. Эйве, П. Керес, В. Смыслов, И. Болеславский, И. Зайцев, С. Фурман, А. Карпов, Г. Каспаров, Г. Липский зэрэг олон тооны шатарчид их үүрэг гүйцэтгэсэн.
Испани өргийн санаа нь c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг.

Шатар сонирхогч болон суралцагчид шатрын гарааны мэдлэгээ дээшлүүлэх нь тоглолтын чанарт илт мэдэгдхүйц дэвшил авчирдаг. Иймд сайтад нийтлэгдэж буй гарааны хичээлүүдийг уншин судлаарай.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 48

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 104

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 66

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 62

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75