Сицил хамгаалалт 7, 8 -р хэсэг

Хагас нээлттэй гараанд хамрагдах Сицил хамгаалалт 1. e2-e4 c7-c5 нүүдлээр эхэлдэг. Гарааны тухай анхлан Испаний Луис Рамирес Лусений (XVI зуун) бичвэрт дурдагдсан бол сүүлд нь Д. Полерио, Д. Греко нарын гар бичвэрт орсон байдаг. 1842 онд гарааны судалгааг Карл Яниш нийтэлсэн. XIX зуунд гарааг хард зохимжгүй гэж үзэж байжээ. Цаашдаа энэхүү гарааг Стейницээс бусад бүх дэлхийн аваргууд анхаарал хандуулан онолын болон практик хөгжилд их хувь нэмэр оруулсан.      
Гарааны суурь нь ассимметр байрлал үүсгэх санаа юм. Олон хувилбарт хурц тактикийн тэмцэлд хүргэх эсрэг талууддаа сэлгэсэн байрлал үүсдэг. Ихэнхдээ цагааны ноёнгийн жигүүр дэх санаачлагад хар бэрсний жигүүрт санаачлагыг авах эсхүл төвд сөрөг цохилтод бэлтгэлийг сөргүүлэн тавьдаг.

[Event "Сицил хамгаалалт. VII -р хэсэг"] 1. e4 c5 2. Nc3 {Сицил хамгаалалтын хаалттай хувилбар гэж эхэлдэг. Хувилбарын орчин үеийн онол, практикт Смыслов олон зүйлийг оруулсан.} Nc6 (2... e6 {гэж тоглож болох ч цагаанд санаачлагыг алддаг. Жишээ нь} 3. g3 d5 4. exd5 exd5 5. Bg2 Nf6 (5... d4 {-д} 6. Qe2+ Be7 7. Nd5 {эвгүй.}) 6. d3 d4 7. Ne4 Nxe4 8. Bxe4 Bd6 9. Qh5 {гээд хар хамгаалахад хүндхэн. (Смыслов - Трифунович, Москва, 1947)}) 3. g3 g6 4. Bg2 Bg7 5. d3 e6 (5... d6 {гэх боломжтой. Смыслов - Опоченский (1946) нарын өрөгт} 6. Nge2 e6 7. Be3 Nd4 8. O-O Ne7 9. f4 Rb8 {гээд нарийн тоглолт үүссэн. Энэ хувилбарт цагаан төв болон ноёнгийн жигүүрт харин хар бэрсний жигүүрт идэвхитэй ажиллах боломжтой байдаг.}) 6. Be3 Nd4 (6... Qa5 {боломжийн. Жишээ нь} 7. Ne2 Nd4 8. O-O Ne7 {гээд хар муугүй тоглолттой.}) 7. Nce2 {Смысловийн ухаалаг санаа. Хар маш зөв хамгаалах ёстой.} Ne7 (7... Nxe2 8. Nxe2 Bxb2 {гэх нь} 9. Rb1 Qa5+ ({9... Бa5+ -ын оронд} 9... Bg7 {гэвэл} 10. Bxc5 Qa5+ 11. Bb4 {гээд цагаан давуу болно.}) 10. Bd2 Qxa2 11. Rxb2 Qxb2 12. Bc3 {-аас болоод сул.}) 8. c3 Nxe2 9. Nxe2 d6 10. O-O O-O 11. Qd2 Re8 {талуудын боломж бараг тэнцүүхэн. Смыслов - Голомбек (Лондон, 1947) нарын өрөг} 12. d4 Qc7 13. dxc5 dxc5 14. Rfd1 b6 15. Qd6 Qxd6 16. Rxd6 Ba6 {гэж үргэлжилсэн байдаг.}
[Event "Сицил хамгаалалт. VIII-А хэсэг"] 1. e4 c5 2. b4 {сицил гамбит. Хүүний хаяа зөв биш хар асуудлыг хөнгөн шийдвэрлэнэ.} cxb4 3. a3 d5! {хар материалын давууг хадгалах гэхгүйгээр төвд идэвхитэй тоглолтыг хийсэн.} (3... bxa3 4. Nxa3 d6 5. Bb2 Nc6 6. d4 {гээд цагаан нилээд аюултай санаачлагыг авах тул сул.}) 4. exd5 Qxd5 5. Bb2 (5. axb4 {гэх нь} Qe5+ {гээд Бxa1 гэх тул болохгүй нь мэдээж.}) 5... e5 6. axb4 Bxb4 7. Nc3 Bxc3 8. Bxc3 Nc6 9. Nf3 {-ын дараагаар хар} Nge7 10. Be2 O-O 11. O-O f6 {гэж өөрийн байрлалаа бэхжүүлнэ.}
[Event "Сицил хамгаалалт. VIII-Б хэсэг"] 1. e4 c5 2. Nf3 d6 {урьдчилсан нүүдлүүдийн дараагаар сицил гамбит хард илүү аюултай гэдгийг практик харуулсан.} 3. b4 cxb4 (3... Nf6 {гэж тоглож болно. Жишээ нь} 4. bxc5 Nxe4 5. cxd6 e6 {гээд харын байрлал муугүй.}) 4. d4 {тохиолдолд хар маш оновчтой хамгаалах ёстой.} Nf6 5. Bd3 d5 6. Nbd2 dxe4 7. Nxe4 Nbd7 8. Neg5 Qc7 9. c4 {гээд цагаан зарим нэг санаачлагаа хадгална.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 468 Төлбөртэй

Шатар тоглож сурахад гарааг мэдэхээс гадна хэрэглэж сурах чухал үүрэгтэй. Энэ удаад хуучин энэтхэг хамгаалалтаар их мастерууд хэрхэн тоглосон өргүүдийг орууллаа. Мастерууд гарааг хэрхэн ашигласан жишээ өргүүдийг сайн судлан ойлгоод өөрийн тоглолтодоо хэрэглэж сурахыг зөвлөе.

[Event "Лос-Анжелес, 1963."] [White "Олафсон"] [Black "Решевский"] 1. c4 Nf6 2. d4 g6 3. g3 Bg7 4. Bg2 O-O 5. Nf3 d6 6. O-O Nbd7 7. Qc2 {d4 хүүний солилцоо хийгдэхэд цагаан d шугамыг тэргээр эзлэхээр зэхсэн.} (7. Nc3 {ч нилээд өргөн тархсан үргэлжлэл.}) 7... e5 {сонгодог хариулт.} ({Рашковскийн олсон} 7... c5!? {нүүдэл анхаарал татахаар. Лернер - Рашковский (1979) нарын өрөгт} 8. Nc3 a6 9. Rd1 ({харин} 9. h3 Rb8! (9... cxd4 {сул} 10. Nxd4 Qc7 11. Be3 e5? 12. Nb3 Qxc4 13. Qd2 Nc5 14. Na5! {гээд цагаан давуу. (Романишин - Григорян, 1980)}) 10. Rd1?! (10. Be3 {арай илүү ч энд} b5 11. cxb5 axb5 12. dxc5 Nxc5 13. Nd4 b4! {гээд хард бүх зүйл хэвийн. (Слуцкий - Григорян, 1983)}) 10... Qc7 11. Be3 b5 12. cxb5 axb5 13. Rac1 b4 14. Na4 c4! {дараагаар хар санаачлагыг авсан. (Слуцкий - Каспаров, 1981)}) 9... cxd4 10. Nxd4 Qc7 11. b3 Rb8 12. Ba3 Ne5 13. Qd2 Bd7 {гэж харилцан боломжуудтайгаар үргэлжилсэн.}) 8. Rd1 Re8 (8... Qe7! {хариулт боломжтой. Жишээ нь} 9. Nc3 ({цагаан 9 эсхүл 10 дахь нүүдэлдээ} 9. dxe5 {гэж тоглох нь дээр байсан.}) 9... c6 ({Романишин - Акопян, 1989 нарын өрөг} 9... Re8 10. Bg5?! c6 11. Ne4 exd4 12. Nxd4 h6! 13. Nxf6+ Nxf6 14. Bf4 Ng4 15. h3 Nxf2! 16. Kxf2 g5 {сонирхолтой үргэлжлэн бас л хар давуутай болсон.}) 10. e4 a5! 11. b3 h5! 12. Ba3! exd4! 13. Nxd4 Nc5 14. Re1 Re8 15. Rad1 h4 {хар давуутай. (Макнэб - Кочиев, 1982)}) 9. e4 ({Романишин энэ байрлалд} 9. dxe5 {нүүдлээр эхлэх харахад даруухан ч аюултай төлөвлөгөөг амжилттай хэрэглэж байсан. Жишээ нь} dxe5 10. e4 c6 11. h3 Qc7 12. Be3 b6 13. Nc3 Bf8 14. a3 Ba6 15. Bf1 Rad8 16. b4! Bg7 17. Rac1 Bb7 18. Qa4 {гээд цагаан бат давуутай болно. (Романишин - Балашов, 1977)}) 9... c6 10. Nc3 exd4?! {эхний алдаа.} ({Болевславскийн} 10... Qe7! {хамаагүй хүчтэй. Энд} 11. h3? {гэх нь сайнгүй.} (11. b3 {гэвэл} exd4 12. Nxd4 Nc5 13. f3 a5 14. Bb2 Qc7! {гээд цааш Бc7-b6 -гийн дараа сайн байрлалтай.}) 11... exd4! 12. Nxd4 Nc5 {цагаан} 13. f3 {гэж хариулахаас аргагүй. (Кан - Болеславский, 1952)}) 11. Nxd4 a5 {одоо харын байрлал хурдан муудан тэд сөрөг тоглолтгүй болно.} (11... Qe7 {илүү ч} 12. Bf4! {гээд цагааны боломж илүү.}) 12. h3 Qe7 13. Bf4! {ийм байрлалын ердийн аргачлал.} Rd8 ({харын} 13... Nc5 {эрчимтэй нүүдэл} 14. Nxc6! bxc6 15. Bxd6 {-гаас үүдэн боломжгүй учраас идэвхигүй хамгаалалтаар хязгаарлагдахаас аргагүй.}) 14. Rd2 Nc5 15. Rad1 Ne8 16. Be3 Bd7 17. Re2 Nc7 18. f4! {e4 хүүг сулруулах нь нөлөө байгатай. Цагаан илүү их орон зайг эзэлсэн.} Rac8 19. Bf2 Be8 20. Kh2 Qf8 21. Qd2 N7a6 22. Nf3 f5?! {хар тэсвэр алдсан. Тоглолт цагаанд илт ашигтайгаар задарсан.} ({Авербахийн зааснаар} 22... f6 {гэж битүү хамгаалалтад шилжих нь илүү байсан.}) 23. Bd4! fxe4 24. Bxg7 Qxg7 25. Nxe4 Nxe4 26. Rxe4 d5 27. Rd4 Nb4 28. Ng5! {хүчтэй цохилт. Хар материалын алдагдлаас зайлахгүй.} Bf7 29. Nxf7 Qxf7 30. a3 c5 31. Rxd5 Nxd5 32. Bxd5 Rxd5 33. cxd5 Re8 34. d6 Qd7 35. g4 b6 36. Qd5+ Kg7 37. Rd2 Re6? 38. Qxe6! {гээд хар буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 497 Төлбөртэй

Бэрсний гамбитийн хамгаалалтын системийн олон хувилбарт хар хүүний төвийг хамгаалахгүйгээр d5 хүүг c4 хүүгээр солиод дараа нь тэдний боднууд төвийн чухал нүднүүдийг хяналтандаа авдаг. Рагозиний хамгаалалт өөрийн практик үнийг олон тэмцээнд баталж чадсан.

[Event "Рагозиний хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Nc3 Nf6 4. Nf3 Bb4 {нүүдлээр Чигориний хамгаалалттай санааны агуулгаараа ижил язгууртай Рагозиний гарааны систем эхэлдэг.} 5. Qa4+ (5. Qb3 {-гаас гадна 5. Бc2, 5. e3 үргэлжлэлүүд байдаг ч 5. Бb3 -ийн дараагаар өргийн өрнөл Рагозиний хамгаалалтын энэ хувилбарын үзэл санаанд бүрэн тохирдог.} Nc6 {-гийн дараагаар} 6. e3 O-O 7. a3 {гээд c4 дээр солилцоод} dxc4! 8. Bxc4 Bd6 {гээд идэвхитэй байрлал авдаг.}) 5... Nc6 6. Bg5 (6. Ne5 {-д} Bd7 {гэж хариулах нь хамгаас илүү. Жишээ нь} 7. Nxd7 Qxd7 8. a3 Bxc3+ 9. bxc3 O-O 10. e3 a6 11. Be2 ({11. Тe2 -ын оронд} 11. Qc2 {хүчтэй.}) 11... b5 12. cxb5 axb5 13. Qxb5 Rfb8 14. Qd3 Na5 15. O-O Qc6 {гээд хүүний хаяагаар сайн тоглолттой. (Толуш - Сокольский, Ленинград, 1938)}) 6... h6 7. Bxf6 {цагаан e2-e3 гэж төвийг бэхжүүлэхийг хүсэж байгаа ч энэ тохиолдолд хар хөлийн тэмээгээ идэвхигүй үлдээхийг хүсэхгүй.} Qxf6 8. e3 O-O 9. cxd5 exd5 {хувилбарын эгзэгтэй байрлал. Хар төвд идэвхитэй боломжуудгүй болсон. c6 морины байрлал сайнгүй. Цааш үйл явц} 10. Qc2 (10. Rc1 Rd8 11. a3 Bf8 12. Bd3 Be6 13. Bb1 a6 14. O-O {цагаан арай илүү боломжтой ч харын байрлал бат бэх. (Баникас - Эльвест, 2002)}) (10. Be2 a6 11. a3 Bxc3+ 12. bxc3 Qd6 13. O-O {бараг тэнцүүхэн. (Грабарчук - Критц, 2003)})

  Нээгдсэн тоо: 1031 Төлбөртэй

Гарааг 1824 онд английн шатарчин Д.Эванс зохиосон. Эвансын гамбит нь хурц тэмцэлтэй, хоёр талд харилцан боломжууд бүхий сонирхолтой, нарийн гараа. Гарааг А.Андерсен, П.Морфи, М.Чигорин нарын мастерууд тоглолтод чадамгай ашигласан байдаг. Орчин цагт гроссмейстер Е.Свешников болон дэлхийн 13 дахь аварга Г.Каспаров зэрэг олон шатарчдын хүчин зүтгэлээр Эвансын гамбит томоохон тэмцээнүүдэд харагдах болсон.

[Event "Эвансийн гамбит"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 Bc5 4. b4 {цагаан хурдан хөллөх, хөдөлгөөнт хүүний төвтэй болохын тулд хүүгээ хаясан. Хар гамбитийг 4... Тxb4 гэж хүлээн авах эсхүл 4... Тb6 гэж татгалзаж болно.} Bxb4 {Гамбитийн үед хамгийн сайн хамгаалалтыг тохиромжтой үед олон авсан материалын давуугаа буцаагаад өөртөө аятайхан хөлөлгөө хийх боломжийг хангах санаагаар хаяаг авах гэж үздэг.} 5. c3 {энд 5... Тc5 эсхүл 5... Тa5 гэж тоглож болно}

Хичээлээр 5... Тc5 үргэлжлэлийг авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 292 Төлбөртэй

Орчин үед бэрсний гамбитийн эсрэг маш өргөнөөр ашигладаг хамгаалалтын нэг бол Грюнфельдийн хамгаалалт. Иймээс шатар сонирхогчид, эхлэн суралцагчид хамгаалалтын системийн сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Жишээнд мастеруудын төрөл бүрийн шатны тэмцээнд тоглосон өргүүд орсон тул нүүдэл бүрийг сайн судлан ойлгон авахыг оролдоорой. Энэ удаад Грюнфельдийн хамгаалалтын жишээ өргүүдээс үргэлжлүүлэн танилцуулъя.

[Event "Минск, 1987."] [White "Юсупов"] [Black "Цешковский"] 1. d4 Nf6 2. c4 g6 3. Nc3 d5 4. cxd5 Nxd5 5. e4 Nxc3 6. bxc3 Bg7 7. Bc4 O-O 8. Ne2 c5 9. O-O Nc6 10. Be3 Na5 11. Bd3 b6 12. Rc1 ({хүүний хаяаг авах нь цагаанд ашиггүй.} 12. dxc5? bxc5 13. Bxc5 Qc7 14. Bd4 e5 15. Be3 Nc4 {-ийн дараагаар Роха - Керес (1964/65) нарын өрөгт хар сайн нөхөөсийг авсан.}) (12. f4?! cxd4 13. cxd4 f5! {хувилбарт харын сонгосон нүүдлийн дарааллын оновчтой нь илэрнэ. Цагаан} 14. exf5 ({харин} 14. Qe1 e6 15. Rd1 Bb7 {??? дараачаар хар сайн тоглолттой. (Хольм - Пршибыл, 1974)}) 14... Bxf5 15. Bxf5 gxf5 16. Ng3 {гэж үргэлжлүүлж чадахгүй. d4 хүү сул.}) ({өрөгт хийгдсэн нүүдлээс гадна} 12. Qd2 {гэж бас тоглодог.}) 12... Qc7 ({хувилбарын санаанд илүү тохирох нь} 12... Bb7 {гээд цааш} 13. d5 c4! 14. Bc2 e6 {дараагаар нарийн тоглолттой.}) 13. Qd2 ({энд} 13. f4 {гэж тоглож болно.} f5 {-д} 14. exf5 Bxf5 15. Bxf5 gxf5 16. dxc5! Rad8 17. cxb6 axb6 18. Bd4 {гээд цагаан давуутай. (Спасский - Шмидт, 1968)}) 13... Bb7 14. Bh6 Rad8 15. h4! Qd6?! {сайнгүй хариулт.} ({хүчтэй нь} 15... Nc6 {гээд} 16. d5 Ne5 {-ын дараа Юсуповийн бодлоор цагаан нилээд илүү байна. Гэхдээ удаан тоглолт бий.}) 16. d5 c4 (16... e6 {гэвэл} 17. c4!) 17. Bc2 e6?! {тоглолтыг задлах нь цагаанд ашигтай.} ({Юсупов} 17... e5 {гэж хориглон тоглохыг зөвөлсөн.}) 18. Bxg7 Kxg7 19. f4! f5 (19... exd5 {гэвэл цагаан} 20. e5! Qe7 21. h5 {гээд хүчтэй дайралттай.}) 20. Nd4! fxe4 21. dxe6 Nc6 {оройтсон.} 22. f5! {цагааны дайралтыг зогсоохгүй.} Nxd4 23. cxd4 Qe7 (23... Qxd4+ {гэвэл} 24.Qxd4+ Rxd4 25. e7 Re8 26. Ba4 {гээд шууд хожигдоно.}) 24. Ba4! {шийдвэрлэх нүүдэл.} Rxf5 (24... gxf5 {гэвэл} 25. Qg5+) ({эсхүл} 24... Rd5 25. fxg6 hxg6 26. Rxf8 Qxf8 27. Rf1 Rf5 28. Rxf5 {гээд дуусна.}) 25. Rxf5 gxf5 26. Qf4! Bd5 27. Qe5+ Kg6 ({эсхүл} 27... Qf6 28. e7!) (27... Kg8 {гэвэл өрөгт хийгдсэн} 28. Rc3 {шийднэ.}) 28. Rc3 f4 29. h5+! {гээд хар буусан.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 52

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 46

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 113

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 85

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 67

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 65

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 98

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 77