Бэрсний хүүний гараа

Хагас хаалттай гараа багц хичээлийн сүүлийн гараа болох Бэрсний хүүний гарааг танилцуулая. Шатарыг гайгуй суръя гэвэл гарааны онолыг нилээд суурьтай судлах хэрэгтэй. Иймд сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс шатрын гарааны хичээлүүдийг сонирхохыг зөвлөе. Гарааны онолын мэдлэг муугаас үүдэн эхний нүүдлүүдэд алдаа хийн хожигдох явдал шатар сонирхогчдын дунд маш түгээмэл байдаг. 

[Event "Бэрсний хүүний гараа. 1-р хэсэг"] 1. d4 {энэ гараа цагаан өргийг 1. d2-d4 нүүдлээр эхлүүлээд c2-c4 түлхэлтэд яардаггүй хэдэн системийг нэгтэгдэг.} Nf6 2. Bg5 {харилцан боломжуудтай хурц тоглолтод хүргэдэг Тромповскийн дайралт гэж нэрлэдэг бага судлагдсан үргэлжлэл.} Ne4 ({цагаан бат бэх хүүний төв үүсгэх} 2... e6 {боломжтой ч хард хоёр тэмээний давууг өгдөг.} 3. e4 h6 4. Bxf6 Qxf6 5. Nc3 d6 (5... Bb4!?) 6. Qd2 g5 7. Bc4 Nc6 8. Nge2 Bg7 9. Rd1 Bd7 10. O-O O-O-O 11. Nb5 {тоглолтын санаачлага цагаанд. (Ананд - Карпов, 1998)}) (2... c5 3. Bxf6 gxf6 4. d5 Qb6 {үргэлжлэл нарийн тоглолтод хүргэнэ.}) 3. Bh4 (3. Bf4 c5 4. d5 Qb6 5. Bc1 e6 6. f3 Qa5+!? 7. c3 Nf6 8. e4 d6 {нарийн тоглолттой үргэлжлэл тохиолдож байсан. (Ван дер Виль - Каспаров, 1982)}) (3. h4!? {нүүдэл сонирхолтой. (Миладинович - Сулскис, 1994)}) 3... d5 (3... c5 {хариулт боломжтой. Жишээ нь} 4. f3 g5! 5. fxe4 gxh4 6. e3 Bh6 7. Kf2! (7. Qd3 Nc6 8. Nd2 cxd4 9. exd4 Qb6 10. Nb3 a5 11. a4 d5! {муу. Хар давуутай. (Бондаревский - Болеславский, 1945)}) 7... e6 8. Nd2 {цагааны байрлал илүү аятайхан.}) 4. f3 Nd6 5. Nc3 c5! 6. dxc5 Nf5 7. Bf2 d4 {хүүний нөхөөст хар хүчтэй санаачлагатай. (Шерешевский - Тукмаков, 1981)}
[Event "Бэрсний хүүний гараа. 2-р хэсэг"] 1. d4 Nf6 2. Nf3 e6 3. Bg5 {нүүдлээр онолд Мексикийн их мастер Торрегийн нэрээр нэрлэгдсэн сонирхолтой, агуулга сайтай тоглолтын систем эхэлдэг. Дэлхийн 9 дэх аварга Петросян гарааг олон санаагаар баяжуулан түүний хөгжилд их хувь нэмрийг оруулсан.} ({тайван байрлалын тэмцэлд хүргэх} 3. Bf4 {нүүдэл байх боломжтой. Жишээ нь} b6 4. c3 (4. Nbd2 Bb7 5. h3?! {-ын хариуд Алехин Рубинштейний эсрэг хэрэглэсэн} Bd6! {хүчтэй.}) ({хар e5 нүдийг анхааралгүй үлдээхээс болгоомжлох хэрэгтэй. d7-d5 түлхэлтийг өрсөлдөгч богино талдаа сэлгэсний дараа хийх хэрэгтэй. Авербах - Матанович (1966) нарын өрөгт} 4. e3 Bb7 5. Nbd2 d5? 6. Bd3 Bd6 7. Ne5! O-O 8. Qf3 c5 9. c3 Qc7 10. Qh3 Nbd7 11. Nxd7 Qxd7 12. Be5! {-ын дараагаар цагаан ихээхэн давууг авсан.}) 4... Bb7 5. Nbd2 Be7 6. h3 O-O 7. e3 c5 ({эсхүл} 7... d5 8. Ne5 Nbd7 9. a4 Nxe5 10. Bxe5 Nd7 {гээд бас тэнцүүхэн. (Петросян - Полугаевский, 1970)}) 8. Bd3 cxd4 9. exd4 d6 10. O-O Nbd7 {гээд бараг тэнцүүхэн тоглолттой. (Бронштейн - Соколов, 1982)}) 3... c5 4. e3 {нүүдлийн дараачаар цагаан гамбитийн тоглолтод бэлэн байх ёстой.} ({хурц тоглолттой} 4. c3 Qb6! 5. Qc2 (5. Qb3 {гэвэл} Ne4!) 5... Nc6 6. Bxf6 gxf6 7. dxc5 Bxc5 8. e4 Rg8 9. g3 Qc7 {боломжтой. (Гарсиа - Гипслис, 1983)}) 4... Qb6 (4... b6 {сайнгүй. Учир нь} 5. d5! exd5 6. Nc3 Bb7 (6... Be7 7. Nxd5 Bb7 8. Bxf6 Bxf6 9. c3 O-O 10. Bc4 {ч цагаанд ашигтай. (Юсупов - Карпов, 1989)}) 7. Nxd5 Bxd5 8. Bxf6 Qxf6 9. Qxd5 {гээд цагаан давуутай. Цааш} Qxb2? {муу.} 10. Rd1! Qc3+ ({эсхүл} 10... Qb4+ 11. c3! Qxc3+ 12. Rd2! {Петросян - Козма, 1960}) 11. Rd2 Qa1+ 12. Ke2) 5. Nbd2!? {зарчмийн хариу.} (5. Qc1 Nc6 6. c3 d5 7. Nbd2 Bd7 {тэнцүүхэн тоглолтод хүргэнэ. (Прокеш - Капабланк, 1929)}) 5... Qxb2 6. Bd3 Qc3 (6... cxd4 {гэвэл} 7. exd4 Qc3 8. O-O d5 9. Re1 Bd7 10. Re3 Qc7 11. Ne5! {гээд цагаан хүчтэй санаачлагатай. Спасский - Оснос, 1963}) (6... d5 {гэвэл} 7. c4 Qc3 8. Ne5 Nc6 9. Rc1 Qa3 10. Nxc6 bxc6 11. Qc2 {гээд хүүний нөхөөс хангалттай. Спасский - Майлс, 1978}) 7. O-O d5 8. Bxf6 gxf6 9. e4 c4 10. Be2 Be7 11. Re1 {хүүний хаяаг цагааны санаачлага нөхнө. (Балашов - Олл, 1987)}

Жишээ өрөгийг харцгаая.

[Event "Нефтеюганск, 2002."] [White "Корнеев"] [Black "Прокопчук"] 1. d4 Nf6 2. Bg5 Ne4 3. Bf4 {хамгийн тархсан үргэлжлэл.} d5 {хар цагааны орон зай эзлэх e2-e4 нүүдлийг хүндрүүлэхийг оролдсон.} 4. e3 (4. f3 Nf6 5. e4!? dxe4 6. fxe4 Nc6 {??? хурц хувилбар бий. (Ходжсон - Панченко, 1994)}) 4... c5 5. Bd3 Nc6 6. Bxe4!? {цагаан ийм аргаар өрсөлдөгчид e4 хүүнд анхаарал хандуулах шатлгаан үүсгэн d4-d5 -аар орон зай эзлэх боломжийг авна. Энэхүү ердийн бус төлөвлөгөөг Тромповскийн дайралтын том мэрэгжилтэн Английн их мастер Ходжсон боловсруулсан. d3 -ийн тэмээг e4 -ийн мориор өгөх маш хэцүү.} dxe4 7. d5 Nb4 8. Nc3 Bf5 ({Ходжсон - Цейтлин, 1966 нарын өрөгт} 8... e6 9. d6 Qa5 10. Nge2 Bd7 11. O-O f5 12. a3 Nc6 13. b4! {гэж тоглон цагаан санаачлагыг булаасан.}) 9. a3 Na6 10. f3!? {стандарт бус сонирхолтой шийдэл.} ({стандарт} 10. Nge2 {-ын дараагаар Мe2-g3 гээд цагаан тоглолтыг задлан төвд хүүний хүчтэй хосыг авна.}) 10... exf3 11. Nxf3 g6 {хард орон зайн дутагдал мэдрэгдэж эхэлсэн.} 12. e4 Bd7 13. Qd2 h6 {хөлөлгөөг хэвийн дуусгах амаргүй.} (13... Bg7 {гэвэл} 14. Bh6 O-O 15. Bxg7 Kxg7 16. h4 {гээд цагааны санаачлага эрчимтэй өснө.}) 14. e5 g5 {хар хөлөлгөөнд нилээд хоцорсон ба энэ нь шийтгэлгүйгээр өнгөрөхгүй. Нөгөө талаас хар боломжийн төлөвлөгөө олоход амаргүй.} 15. e6! gxf4 (15... fxe6 16. Qd3! Rg8 17. Qh7 {хувилбар хард хангалттай эвгүй.}) 16. Qxf4 fxe6 (16... f6 {-гийн дараа цагаан зүгээр л дайрна.}) 17. Ne5 ({h8 тэрэг рүү дайран мад өгөх заналтай} 17. Qe5 {ч бас сайн.}) 17... Qc7 18. d6! {h8 дээрх хар тэргийг авах боломжийг өгөх гоё хатгаа.} exd6 19. Qf7+ Kd8 20. Qf6+ Kc8 21. Qxh8 {цааш бүгд энгийн. цагаан материалын давуутай болоод дайралттай.} Qd8 22. Ng6 Kc7 23. O-O Be7 24. Qg7 Bg5 25. Rf7 (25. Rf8 {ч болно.}) 25... Kc6 26. Rd1 Be3+ 27. Kh1 Bd4 28. Rxd4 cxd4 29. Qxd4 Qg5 30. h4 Qc1+ (30... Qxg6 {гэвэл} 31. Qa4+) 31. Kh2 Nc5 32. b4 {гээд хар буусан.}

Зөвлөмж: Аливаа зүйлийг бие даан сурах амаргүй ч хүсвэл хүнд сурахгүй зүйл гэж байхгүй. Хамгийн чухал зүйл бол таны чин хүсэл дээр нь цаг хугацаа, тэсвэр хатуужил, өөрийгөө удирдах чадвар юм. Хэрвээ та ямар нэгэн зүйлийг бие даан сурч чадвал ямарч хөрөнгө, мөнгөнөөс үнэтэй үнэт зүйл болон үлдэхийн дээр цаашид өөрийгөө хөгжүүлэх бат суурь бий болно гэдэгт бүрэн итгэж болно.

Танд амжилт хүсье.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2038 Төлбөртэй

Өрсөлдөгчийн шатруудын харилцан ажиллагааг эвдэх тэдгээрийн хоорондын холбоог таслах зорилгоор тусгаарлах ба хаалт тавих тактикийн аргыг ашигладаг. Энэ аргыг хэрэглэсэн тал өрсөлдөгчийн алсын цохилт бүхий боднууд болон чухал нүднүүдийн хоорондын холбоог тасалдаг. Тусгаарлах ба хаалт тавих санаа нь нэг нэгтэйгээ их уялдаатай байдаг болохоор ихэнхдээ харилцан холбоотой байдлаар тохиолддог. Ихэнхдээ тусгаарлах аргыг хэрэглэсний дараа хаалт бий болдог. Энэ онцлогийг жишээгээр авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 2599 Төлбөртэй

Энэ удаагийн хичээлээр бид ноёны гамбитын Кизерицийн хувилбарын өөр нэгэн тохиолдлыг авч үзэх болно. Ингээд эхний нүүдлүүд бол хамгийн өргөн дэлгэрсэн хувилбар бөгөөд 1. e4 e5 2. f4 exf4 3. Мf3 g5 4. h4 g4 5. Мe5 Мf6 6. Тc4 d5 7. exd5 Тd6 8. d4 O-O 9. Тxf4 Мh5 10. g3 f6 11. Мxg4 Бe8+ гээд бидний үзсэн Ноёны гамбитын Кизерицийн хувилбар 1 хичээлийн байрлал үүснэ. Зургийг хар.

  Нээгдсэн тоо: 837 Төлбөртэй

Дөрвөн морины гараа нь XVI -р зууны Полериогийн гар бичмэлүүдэд анхны судалгаанууд байдаг эртний гараануудын нэг. Гарааны боловсруулалтад Л. Паульсен, А. Рубинштейн, Ф. Маршалл нар их хувь нэмэр оруулсан. Гараагаар Э. Ласкер, Х. Р. Капабланка, М. Ботвинник зэрэг дэлхийн аваргууд өрөгтөө нэг бус удаа тоглосон байдаг. Гараанд байрлалын тайван тоглолтонд хүргэдэг симметр системийн зэрэгцээ хурц үргэлжлэлийг ч боловсруулсан. Өнөө үед тоглолтод гараа ховор харагдах болсон.

Шатарыг боломжийн хэмжээнд цаашлаад тамирчны зэрэгт хүрч сурахаар хичээж байгаа хүмүүс гарааны онолыг мэдэн судлах зайлшгүй шаардлагатай. Сонирхогчдын тухайд бол гарааны арваад нүүдэлд аль нэг нь алдаа хийснээр тоглолтын хувь заяа шийдэгдэх нь элбэг байдаг. Энэ нь сонирхогчид гарааны онолд нэг их ач холбогдол өгдөггүйтэй холбоотой. Хэрвээ та сайтад тавигдаж байгаа шатрын гараануудын хичээлүүдийг сайтар ойлгон судалбал жирийн нэгэн сонирхогчоос өөр түвшинд хүрнэ гэдэгт итгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 637 Төлбөртэй

Гарааны онолыг сайн судалбал таны тоглолтод мэдэгдхүйц дэвшил гарах болно. 1. d4 гэж бэрсний хүүгээ түлхэн эхлүүлсэн гараанд хуучин энэтхэг хамгаалалтыг ихээр хэрэглэдэг. Гараа Земишийн систем, фианкетто, сонгодог систем гээд олон хувилбартай бөгөөд энэ удаад гарааны Петросяний системийг авч үзье.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124