Бэрсээр мадлах

Ийм төрлийн төгсгөлд ялалт хийх нь өмнөх хичээлд үзсэн тохиолдолоос амархан. Хөлгийн зах эсвэл буланд л бэрсээр мад хийж болдог. Иймээс тэргээр мадлах аргыг ашиглаж болно. Бэрс илүү хүчирхэг бод гэдгээс үүдэн 1-рт тэргийг бодвол бэрсээр мад өгөх нь (10 нүүдэл хангалттай) илүү хурдан 2-рт падын байрлал олон бий болно гэдгийг санаж байх хэрэгтэй. 1-4 -р диаграмд бэрсээр мадлах төгсгөлийн үндсэн байрлалуудыг үзүүллээ.

Бэрсээр мад хийхэд ноён хамгаалагчийн үүрэгтэйгээр (1-4 -р диаграм) оролцоно. Харин ноён сөргөлдөөний байрлалд байх албагүй.(4 -р диаграм) 1 ба 3 - р диаграмаар өөрийн ноёноор араасаа хамгаалуулсан бэрс айлын ноёнг мадлаж байгаа байрлалыг үзүүлсэн байна.
5-р диаграм дээрх байрлалд цагаан 1. Бb8X эсвэл 1. Бc8X (тэрэгний аргаар) эсвэл 1. Бe7X гурван аргын аль нэгээр нэг нүүгээд мад хийнэ.

6-р диаграмд хар талд 2 нүүгээд мадлах 5 арга байна. Үүнд
1. ... Бf2+ , 1. ... Бh2 , 1. ... Бe4 , 1. ... Бf5 , 1. ... Бd3
Хэрвээ хар тал 1. ... Бf3?? гэвэл цагаан паданд орно.

Одоо ноён бэрсээр ганц ноёнг хэрхэн мадлахыг авч үзье. 6-р диаграм

Хар ноён h8 буланд ойрхон байгаа тул түүнийг тийш нь шахах (төлөвлөгөө) зорилго тавья.
1. Бd1-d3 хар ноёнг төвөөс шалаагаар шахах гэх нь цаг үрсэн ажил. 1. ... Нe5-e6 2. Нe1-e2 Нe6-e5 хар ноёнд төвд мад өгөх боломжгүй тул харынх төвд аль болохоор удаан тэсэхийг бодно. 3. Нe2-f3 Нe5-e6 4. Нf3-f4 Нe6-f6 5. Бd3-d6+ Нf6-f7 6. Нf4-g5 Нf7-g7 хэрвээ 6. ... Нe8 гэвэл 7. Бc7! нүүн ноёнг 7-р шугамаар хаана. 7. ... Нf8  8. Нf6! Нe8  9. Бe7(c8)X эсвэл 8. ... Нg8  9. Бg7X
7. Бd6-e7+ (7. Бf6+ Нg8 гэх нь муу. Одоо 8. Нg6?? гэвэл хар тал паданд орно.) 7. ... Нg7-h8 Анхаар! хар ноён буланд очиход пад болох аюул ихэснэ. 8. Нg5-g6 цагаан ноён хар ноёнд хамгийн ойрхон ирлээ. 8. Нf7?? пад болно. 8. ... Нh8-g8  9. Бe7-g7X. Эсвэл  9. Бe8X (9. Бd8X)

Бэрс хүчтэй бод учраас гадны тусламжгүйгээр ноёнг буланд (мадлахгүйгээр) шахаж чадна. Энэ арга хурдан биш гэлээ ч ямар нэгэн падын байрлал бараг үүсгэдэггүй. 6-р диаграмын байрлалыг дахин харъя.
1. Бd3 Өөрөөр 1. Бd7, 1. Бg4 эсвэл 1. Бa4 шахах ажиллагааг эхэлж болно. 1. ... Нe6 2. Бd4 ноёны хөдөлгөөнийг нүүдэл бүрдээ хязгаарлана. 2. ... Нf5 3. Бe3 хар ноёнд бүрэн биш гурван босоо шугам үлдээнэ. Бэрс эсрэг талын ноёнтой дандаа морины нүүдлийн зайнд байрласнаар түүнийг ухрахаас өөр аргагүй болгоно. 3. ... Нg4 4. Бf2 ноёнд зөвхөн хоёр босоо шугам үлдээсэн. 4. ... Нg5 эсвэл 4. ... Нh3 5. Бg1! 5. Бf3 Нg6 6. Бf4 Нg7 7. Бf5 Нg8 эсвэл 7. ... Нh6 8. Бg4! цаашаа үндсэн хувилбараар 8. Бd7 ноён хамгийн сүүлийн шугамд оронгуут түүнийг бусад шугамаас таслаад өөрийн ноёнг туслуулахаар ойртуулна. 8. ... Нf8 9. Нf2 Нg8 10. Нf3 хар ноёнг h8 булан руу цааш шахах нь пад болгож мэднэ. 10. Бe7 Нh8  11. Бg7?? -пад. Иймээс ноёнг хөлгийн захад шахаад түүнд 2-3 чөлөөтэй нүүдлийг үлдээх хэрэгтэй. 10. ... Нf8 11. Нf4 Нg8 12. Нf5 Нf8 13. Нf6 эсвэл 13. Нg6 цагаан ноён ирэх газраа ирлээ. 13. ... Нg8 14. Бg7X.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 759 Нийтийн

Төвийн гараа нь нээлттэй гараануудын төрөлд орох ба дөрөв дэх дэлхийн аварга А. Алехин гарааг "Гарааны хэт эрт үед бэрсээр нүүдэл хийх нь давууг авчирч чадах нь юу л бол. Гэхдээ хар өрсөлдөгч ноёнгийн жигүүрт тэр бүү хэл төвд дайралтыг үүсгэж амжихааргүйгээр чамбай тоглох ёстой. Учир нь цагаан бэрс g3 нүднээс хар ноёнгийн богино сэлгээний байрлалд хүчтэй дарамтыг үзүүлэх л болно" гэж оновчтой тодорхойлсон байдаг. Энэхүү тодорхойлолт өнөө цагт ч утгаа алдаагүй л байгаа. Голдуу хоёр өөр талын сэлгээтэй, жигүүрүүдэд харилцан дайралттай нарийн төвөгтэй байрлал үүсдэг. Орчин цагт тэмцээнүүдэд ховор дайралддаг.

[Event "Төвийн гараа"] 1. e4 e5 2. d4 exd4 3. Qxd4 {Бэрсээ хэтэрхий эрт тоглолтод оруулснаар цагаан өрсөлдөгчид хөлөлгөөгөө амархан дуусгах боломжийг олгоно.} (3. Bc4 {гэж нүүвэл төвийн гамбитын хувилбар}) ({харин} 3. c3 dxc3 4. Bc4 cxb2 {нүүдлүүдийн дараа хойд гамбит хувилбар болно.}) 3... Nc6 4. Qe3 Nf6 5. Nc3 (5. e5 Ng4 6. Qe4 d5 7. exd6+ Be6 {гэх нь хэт яарсан хэрэг болно. Учир нь цагааны боднууд байрандаа байж байхад хар бүх бодоо хөллөж амжина. Хэрвээ} 8. dxc7 {гэвэл дор хаяахад л} Qd1+ 9. Kxd1 Nxf2+ 10. Ke1 Nxe4 {гээд хар хүү хожин санаачлагаа хадгалсаар байх болно.}) 5... Bb4 6. Bd2 O-O 7. O-O-O Re8 {хар найдвартай байрлалтай. d7-d5 гэж e шугамыг дайрахаар заналхийлнэ. Гараанд бэрсээ эртлэн хөдөлгөх нь өөрийн сул талтай нь эндээс тодорхой.}

  Нээгдсэн тоо: 218 Төлбөртэй

XIX зуунд энэ нүүдлийг Английн аварга Говард Стаунтон ихээр хэрэглэдэг байснаас гарааны нэр үүсэлтэй. Гараа маш олон төрлийн арга барилаар тоглох дуртай шатарчдын сонирхолд нийцсэн олон төрлийн байршлууд үүсдэгээрээ өнөө үед Англи гараа хамгийн өргөн хэрэглэдэг гараануудын нэг болсон. Энэхүү гараагаар дэлхийн аварга Каспаров тогтмол тоглодог байсанг дурдах нь зүйтэй. Англи гарааны зарим байгуулалт сицил хамгаалалтын төстэй байдаг.

Жич: Шатарт суралцах үндэс бол гарааны онолын мэдлэг. Сайтад өнөө цагт хамгийн ихээр тоглодог бүх гарааны хичээлүүд нийтлэгдсэн тул үзэж судлахыг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 203 Бүртгүүлэх

XIX зууны Английн алдартай шатарчин Бердийн нэрийг авсан энэ гараа нь голланд хамгаалалтыг анхдагч байдлаар тоглох гэсэн оролдлого. Гараа сонирхолтой тоглолтод хүргэдэг ч эхний нүүдлээр үндэслэгдэх гарааны хууль ёсны давууг авах бага боломжийг өгдөг. Иймээс Бердийн гарааг ховор хэрэглэдэг.

  Нээгдсэн тоо: 1510 Нийтийн

Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо байрлалын тоглолтын техникт төвийн асуудлуудын талаар дэлгэрэнгүй тайлбарлан тэдгээрийг хэрхэн шийдэхийг өмнөх хичээлүүдээр орчуулан хүргэсэн. Энэ удаад төвийн асуудлыг шийдэх жишээ өргүүдээс орууллаа. Байрлалын тоглолтын техник, шатарт суралцаж байгаа хүмүүст эдгээр өргүүд тодорхой дадлага болно гэдэгт итгэж байна. Шатар бол хүний ой тогтоолт, сэтгэн бодох чадварыг гайхалтай сайн хөгжүүлдэг тоглоом тул хүүхэд багачууд заавал суралцах зүйлийн нэг мөн.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 46

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74