Испани өрөг. 5... Мf6xe4 хувилбар

Шатар сайн тоглож сурахад гарааны мэдлэг чухал тул гараануудын хичээлүүдийг нийтэлж байгаа. Энэ удаад Испани өргийн 5... Мf6xe4 хувилбарыг орууллаа. Гроссмейстерүүд өрөгтөө хамгийн өргөн ашигладаг гараануудын нэг бол Испани өрөг. Гарааг зохиогчийг Руи Лопес гэж үздэг. Зарим улсуудад гарааг зохиогчийн нэрээр буюу "Руи Лопесийн /Ruy Lopez/ гараа" гэж нэрлэдэг. Гэсэн хэдий ч энэхүү гарааны талаарх анхны мэдээлэл XV-XVI зууны Испаний шатарчин Луис Рамирес де Лусений гарын авлагад дурдагдсан байдаг. Гараа нь нарийн, олон төрлийн схемтэйгээрээ онцлогтой. Испани өргийн санаа нь c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг.

Испани өргийн 5... Мf6xe4 хувилбартай танилцахаас өмнө Брейерийн дэвшүүлсэн хувилбарыг харцгаая.

[Event "Испани өрөг. Брейерийн хамгаалалт"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 d6 8. c3 O-O 9. h3 {нүүдлүүдийн дараа үүсэх Испани өрөгийн ердийн байрлалд Брейер хамгаалалтын сонирхолтой төлөвлөгөөг дэвшүүлсэн} Nb8 {энэхүү өөрийн онцлогтой нүүдлийн санаа нь морио d7 дээр шилжүүлснээр морь тэндээс харын төвийн хүүнүүдийн байгуулалтыг дэмжих хэрэгцээ гарвал ноёнгийн жигүүрт шилжинэ. c8 хар тэмээ b7 дээр хөллөнө.} 10. d4 Nbd7 11. Nbd2 Bb7 12. Bc2 Re8 13. Nf1 Bf8 (13... d5 {төвд ажиллах гэсэн сонирхолтой оролдлого. Цагааны оновчтой} 14. Nxe5 Nxe5 15. dxe5 Nxe4 16. f3! {-нүүдлүүдийн дараа цагаанд боломж илүү. (Чандлер - Спасский, 1985)}) 14. Ng3 g6 15. a4 c5 {нарийн төвөгтэй энэхүү байрлалд ч (Ананд -Пикет, Монако 2000 нарын өрөгт) }16. d5 Nb6 17. Qe2 Nxa4 18. Bxa4 bxa4 19. Rxa4 {гээд цагааны боломж илүүг харуулсан}
[Event "Испани өрөг. 5... Мf6xe4 хувилбар"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Nxe4 {Испани өргийн энэхүү нээлттэй хувилбар нарийн комбинаци ихтэй хурц тоглолтод хүргэдэг.} 6. d4 (6. Re1 Nc5 7. Nxe5 Be7 {нүүдлээр тэнцүүхэн тоглолтод хүрнэ.}) 6... b5 7. Bb3 ({Хард} 7. d5 bxa4 8. dxc6 d6 9. Re1 Nf6 {үргэлжлэл аюулгүй. Нүүдлүүдийн дараа харын байрлал муугүй.}) 7... d5 (7... exd4 {нь} 8. Re1 d5 9. Nc3 Be6 10. Bxd5 Bxd5 11. Nxe4 {гээд цагаан санаачлагыг авах тул осолтой.}) 8. dxe5 Be6 9. c3 ({Кересийн санал болгосон} 9. Qe2 Be7 10. Rd1 {9. Бe2 нүүдлийн санаа.} O-O 11. c4 bxc4 12. Bxc4 Bc5 ({эсхүл} 12... Qd7) {хувилбар сонирхолтой. Талуудын боломж тэнцүүхэн.}) 9... Be7 ({Энд бас} 9... Bc5 {гэж тоглодог.} 10. Nbd2 O-O 11. Bc2 f5 ({эсхүл} 11... Nxd2 12. Qxd2 f6 13. exf6 Qxf6 14. Qd3 g6 15. Bh6 Rfe8 16. Rae1 {цагаан хүчтэй дарамттай.}) 12. Nb3 Bb6 13. Nbd4 Nxd4 14. Nxd4 Bxd4 15. cxd4 f4 16. f3 Ng3 {нүүдлүүдийн дараа харилцан хурц тоглолт үүсэх ч эцсийн дүнд цагаанд ашигтай байрлал үүснэ.}) 10. Nbd2 O-O {Үүссэн байрлалд дараах үргэлжлэлүүд байж болно.} ({Хэрвээ} 10... Nxd2 {гэвэл} 11. Bxd2 Na5 12. Nd4 {гээд цагаан f2-f4-f5 түлхэлт хийхээр заналхийлнэ.}) ({Санаачлагыг булаах гэсэн} 10... Nc5 11. Bc2 Bg4 ({эсхүл} 11... d4 12. Ne4! dxc3 13. Nxc5 Bxc5 14. Be4 Qd7 15. bxc3 {цагаан давуутай.}) 12. Re1 O-O 13. Nb3 Re8 14. Nxc5 Bxc5 15. Bf4 {оролдлого сайнгүй. Цагаан e5 хүүгээ бэхжүүлэн багахан давууг хадгална.}) 11. Nxe4 {энэ солилцоо хард аюулгүй.} (11. Bc2 f5 (11... Nc5 {-ын хариуд} 12. Nd4 {гээд хэрвээ} Nxe5? {гэвэл} 13. Qh5 Ng6 14. f4 {гээд цагаан хожилтой.}) (11... Nxd2 12. Qxd2 f6 13. exf6 Bxf6 14. Ng5 {-ын дараа цагаанд ашигтай төгсгөлд шилжинэ.}) 12. Nb3 {хард амаргүй асуудал үүсгэсэн цагаа олсон үргэлжлэл.} (12. exf6 Nxf6 13. Ng5 ({эсхүл} 13. Nb3 Bg4! 14. Qd3 Ne4 15. Nbd4 Nxd4 16. Nxd4 Bd6!) 13... Bg4 14. f3 Bd7 15. Re1 Qc8 {гээд тоглолт бараг тэнцүүхэн.}) 12... Qd7 13. Nfd4 (13. Nbd4 {нь} Na5 14. Nxe6 Qxe6 15. Nd4 Qxe5 16. f3 Bd6 17. g3 f4! {-өөс болоод юу ч өгөхгүй.}) 13... Nxd4 14. Nxd4 c5 15. Nxe6 Qxe6 16. f3 Ng5 17. a4 g6 18. Qe2 Qc6 19. Bxg5 {гээд цагаан давуутай.}) (11. Qe2 Nc5 12. Nd4 ({хэрвээ} 12. Bc2 {гэвэл} d4!) 12... Nxb3 13. Nxc6 ({эсхүл} 13. N2xb3 Qd7 14. Nxc6 Qxc6 15. Be3 Bf5 {гээд талуудын боломжууд бараг ижилхэн.}) 13... Nxc1 14. Raxc1 Qd7 15. Nxe7+ Qxe7 16. f4 f5 17. exf6 Qxf6 18. Qe3 {-ийн дараа цагаан багахан давуутай.}) (11. Nd4 {гэвэл хар тоглолтыг} Nxd4 12. cxd4 Nxd2 13. Bxd2 c5! {гээд шууд тэнцвэржүүлнэ.}) (11. Re1 Nc5 12. Nd4 (12. Bc2 {гэвэл} d4 13. cxd4 Nxd4 14. Nxd4 Qxd4 15. Qh5 Nd3 {гэж тоглоно.}) (12. Nf1 {-ийн хариуд} Nxb3 13. axb3 d4! 14. Nxd4 Nxd4 15. cxd4 c5! {гэх нь хүчтэй.}) 12... Nxd4 13. cxd4 Nd3! (13... Nxb3 {нь} 14. Nxb3 {гээд дараа нь c босоогоор цагаан дайралттай тул сул.}) 14. Re3 Nxc1 (14... Nf4 {-ын дараа} 15. Bc2 {гэвэл} (15. Nf3! Ng6 16. Re1 {гээд цагаан зарим нэгэн давуутай.}) 15... c5 {гээд хар сайн тоглолттой болно.}) 15. Rxc1 c5! 16. dxc5 Rc8 {гээд тэнцүүхэн тоглолттой.}) 11... dxe4 12. Bxe6 fxe6 (12... exf3 13. Bb3 Nxe5 {гээд тэнцүүхэн}) 13. Nd4 Qd5 14. Qb3 Nd8! {гэх мэтээр тоглох боломжтой.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 13874 Нийтийн

Шатрын дүрмийн мэдлэгээс үүдэн өрсөлдөгчдийн хооронд маргаан гарах нь элбэг байдаг. Энэ хичээлд бид тоглолтыг дэг журамтай байлгахад шатарчин бүр баримталж байх ёстой үндсэн дүрмүүдийг авч үзнэ.

Хүрсэн бол нүү

Нүүх ээлж нь болсон шатарчин (санаатай эсвэл санамсаргүй аль нь ч бай) өөрийн шатарт хүрсэн л бол түүгээр нүүх ёстой. Хэрвээ шатарчин эсрэг талынхаа шатарт хүрсэн бол түүнд ашиггүй байсан ч хүрсэн шатраа идэх ёстой. Шатарчны хүрсэн өөрийн шатар нь боломжит нэг ч нүүдэлгүй, мөн түүнчлэн түүний хүрсэн эсрэг талын шатарыг идэх ямарч бололцоогүй бол ямар нэгэн үр дагаваргүй өөрийн хүссэн нүүдлээ хийдэг. Өөрөөр хэлбэл ямар нэгэн торгууль байх ёсгүй. Шатарчин өөрийн болон хүний шатарт нэгэн зэрэг хүрсэн бол эсрэг талын шатрыг өөрийн шатраар идэх ёстой. Эхлээд өөрийн шатарт хүрээд дараа нь тухайн шатраар идэх боломжгүй эсрэг талын шатарт хүрсэн бол хүрсэн өөрийн шатраар дурын нүүдлээ хийнэ.
Шатруудынхаа эвгүй өрөгдсөн байрлалыг цэгцлэх хэрэгтэй бол зөвхөн өөрийн нүүдэл хийх ээлжинд өрсөлдөгчдөө цэгцлэх тухайгаа мэдэгдээд дараа нь шатартаа хүрнэ. Мэдэгдээгүй бол хүрсэн бол нүү дүрэм үйлчлэх болно.

  Нээгдсэн тоо: 2142 Нийтийн

Арон Исаевич Нимцовичийн "Миний систем" гэдэг шатрын номыг үе үеийн шатарчид ихээр үнэлсэн байдаг тул шатарт суралцаж хүмүүс энэхүү номыг олж уншихыг зөвлөе. Номын монгол хэл дээрх орчуулгыг би олоогүй болохоор түүнийг орчуулан хүргэх оролдлогыг хийж суугаа нь энэ.  Нимцович шатрын стратегийн элементүүдэд

  • төв
  • тэрэг эзлэх нээлттэй шугам
  • 7 ба 8 -р хөндлөн шугамын тоглолт
  • нүүргүй хүү
  • дараа
  • нээж шалах
  • солилцоо
  • хүүний гинж

зэргийг онцлоод номондоо эдгээрийг илүү дэлгэрүүлэн нарийн авч үзсэн байгаа.

  Нээгдсэн тоо: 1203 Төлбөртэй

Өмнөх хичээлд нүүргүй хүү гэж юуг хэлэх, түүнийг хаах 1-р үндэслэлийг авч үзсэн. Энэ хичээлээр нүүргүй хүүг хаах 2 ба 3-р үндэсдэдийг авч үзэх болно.

2-р үндэслэл. Шатарт өөдрөг байх. Нүүрнээс дайрахыг хамгаалсан хаалтын боднууд. Өрсөлдөгчийн хүүгээр нуувч хийх. Хаалтын шатруудын илүү гүн үррэг. Сул нүд. Шатарт эцсийн эцэст тоглолтыг өөдрөг байдал шийддэг. Багахан давуу байдалд баярлаж сурах чадварт сэтгэл зүйн талаасаа өөрийгөө маш сайн төлөвшүүлэх ёстой гэж Нимцович үзсэн байгаа. Эхлэн суралцагчид өрсөлдөгчөө маданд оруулах эсхүл эсрэг талын бэрсийг барихдаа бүр ч илүү баярлаж магадгүй.

  Нээгдсэн тоо: 18944 Нийтийн

Хоёр хүн тоглож хорин хүн харна гэдэг шатрын тухай оньсого байдаг. Иймээс шатрыг голдуу хоёр хүн тоглодог. Зарим үед олон хүн өрсөлдөгч хоёрт зөвлөх байдлаар ч тоглох нь бий.  

Шатрын хөлөг

Шатар тоглогч хоёр хүний нэг нь цагаан шатраар (цагаанаар) нөгөө нь хар шатраар (хараар) тоглоно. Тоглоом нь тал бүр нь 8 нүд бүхий квадрат хавтгай дээр явагдах ба үүнийг шатрын хөлөг гэдэг. Эндээс шатрын хөлөг нь нүд гэж нэрлэгдэх 64 жижиг квадратаас бүтдэг. Нүднүүдийн хилийг тодорхой болгохын тулд тэдгээрийг гэгээлэг болон бараан өнгөөр сөөлжүүлэн будаж өгдөг. Гэгээлэг өнгөтэй нүдийг цагаан, бараан өнгийн нүдийг хар нүд гэж нэрлэнэ. Шатар эхлэн суралцагч юуны түрүүнд шатрын хөлөгийг сайтар судалсан байх хэрэгтэй.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124