Давуу байдал

Шатарт материалын болон байрлалын гэсэн хоёр төрлийн давуу байдал байдаг. Ямарч шатарчин заавал туулан гардаг шатар тоглох чадварт суралцах эхний үе бол харилцан солилцоо хийж сурах юм. Энэ нь материалын (хүчний) давуу (бод илүү, хүү илүү, илүү хүчтэй бод сул бодны эсрэг гэх мэт) талтай нягт уялдаатай. Энд хүртэл бидний үзсэн хичээлүүд энэхүү шатрын үндсэн элементүүдийн нэгийг нээн ойлгоход зориулагдсан болно. Тэгээд ч бид цаашдаа материалын давуу талаа хэрхэн ашиглах аргуудыг олон удаа авч үзнэ. Материалын давуу талаа чадварлаг ашиглах нь ямарч шатарчны ур чадварын үндсэн бүрдүүлэгч байдаг тухай бид нэг бус удаа дурдаж байсан.

Үүний зэрэгцээгээр шатарчин бүр материалын давуу байдлыг бодвол нөлөө багатай боловч тулааны үр дүнд нөлөөлөх боломжтой байрлалын давуу талын тухай ойлголттой байх хэрэгтэй. 1-р диаграмд үзүүлсэн байрлалын авч үзье.

Эхлээд байрлалд дүгнэлт хийе. Шатрын тоогоор бол цагаан тал хоёр хүүгээр илүү буюу материалын давуу талтай. Шатруудын байрлалыг харвал цагаан илүү байна. Хар тэрэг нүүдэлгүй түүнийг ноён хамгаалж байх хэрэгтэй байгаагаас түүний боломж хязгаарлагдсан. 8-р шугамд байрлалтай морийг их сайн байрлалтай гэж хэлэхгүй. Хар 1. ... М:b7 гэж нүүн нэг хүү хожиж болох хэдий ч энэ нь бүрэн хэмжээний солилцооны дараа амархан хожих хүүний төгсгөлд хүргэнэ. Харын 1. ... М:b7 нүүдэлээс цагаан айхгүй учраас хар талын хүчийг хамгийн бага болтол цөөлж болохгүй юм уу гэсэн бодол төрж болно. Энэ асуудлыг шийдэх нүүдэл бол харыг цугцвангд оруулах 1. Тd5! юм. Дараа нь 1. ... М:b7 (1. ... Тр:b7 гэвэл 2. Тр:c8 , 2. Т:b7 гэсэн ч цагаан хожино. Жишээ нь 2. Т:b7 М:b7 3. Трc7 Нb6 4. Тр:b7+ Н:b7 5. Нg5 гээд хүү бэрс гарна.) 2. Тр:b8 Н:b8 3. Т:b7 хар бууж өгсөн.
Цагаан цугцванг ашиглан өрсөлдөгчөө хожигдсон эндшпильд оруулж тэдний үлдсэн хүү нь бэрс гарч байна. Материалын болон байрлалын давуу талыг яаж ашиглаж байгааг энэ жишээ үзүүллээ.

Өөр жишээ авч үзье. 2-р диаграм

Энд хоёр тал материалын тэнцүү байдалтай. Хэний шатрууд илүү байрлалтай вэ? Харьцуулахад хар тал муу байрлалтай. Цагаан тэрэг 7-р шугамд дайралт хийсэн идэвхитэй байрлалтай байхад хар тэрэг хамгаалалтад орсон байна. Цагаан морь d5 чухал нүдийг эзэлсэн байхад хар морь тоглоомын гадна гарсан. Цагаан ноён дурын үед өөрийн давшилтад дэмжлэг үзүүлэх боломжтой. Байрлалд дүгнэлт өгөхөд томоор нөлөөлөх нэг нөхцөл байдал нь цагааны a шугамын тасархай хүү бөгөөд ноёны жигүүрт шахагдсан эсрэг талын шатрууд түүнийг зогсооход маш хүнд болно. Одоо их мастер М. Ботвинник байрлалын давуу талаа хэрхэн хожил болгосныг харцгаая.
30. ... e6. Хэрвээ 30. ... Трa8 гэсэн бол 31. Трc8+ Тр:c8 32. М:e7+ Нf8 33. М:c8 Нe8 34. М:d6+ жижигхэн солилцооны комбинац хийгээд цагаан хоёр илүү хүүтэй болсноор амархан хожино. Хард a шугамын хүү онцгой хүндрэл учруулна. 31. Мb6. Хар 30. ... Нf8 гэж нүүсэн ч цагаан ингэх л байсан. 31. ... Мf6. Нөгөө жигүүрт түгжигдсэн морио гол үйл явдал болох газар руу татаж байна. 32. a5 Трb8 33. Трc8+!. Зорилгодоо хүрэх хамгийн зөв зам. Морь захын хүүтэй тэмцэхэд хүнд учраас тэргээ солилцох нь цагааны ажлыг ихээхэн хөнгөвчлөх болно. Цагаан 33. a6 Тр:b6 34. a7 Трa6 35. Трc8+ Нg7 36. a8Б Тр:a8 37. Тр:a8 гэж материалын давуу тал олж болох хэдий ч энэ нь тэдний ажлыг нилээд төвөгтэй болгоно. 33. ... Тр:c8 34. М:c8 Мe8 35. a6 Мc7 36. a7 Мa8 37. М:d6 Нf8 38. e5!. d6 нүдийг бэхжүүлсэн. 38. ... Нe7 39. Нe3. Ноён тулаанд орсноор асуудлыг хурдан шийдвэрлэнэ. 39. ... f6 40. Нf4 h6 41. Мc8+ Нf7 (41... Нd7 42. ef!) 42. Нe4 Нg7 43. Нd4 Мc7 44. Нc5. Хар бууж өгсөн.

2-р диаграмд үзүүлсэн байрлалд цагаан хэдэн зорилгогүй сул нүүдэл хийсэн бол хар тал хамгаалалтын илүү сайн байрлалыг олж авч амжина. Ийм тохиолдолд цагааны байрлалын давуу байдал сулрах эсвэл бүр алга болж ч болно. Туршлага суух тусам байрлалын давуу талыг илүү сайн харах болно. Юуны түрүүнд шатарчид газар нутгийн болон цаг хугацааны давуу талтай танилцах хэрэгтэй.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 423 Төлбөртэй

Ямарч тоглоомыг сурахад амархан боловч сайн тоглодог болоход таниас нилээд хүч хөдөлмөр шаардана. Хүмүүс шатарыг тогтмол тоглоод л байвал сайжирна гэж голдуу ойлгодог. Миний бодлоор шатар их тоглохоосоо илүү өөрөөсөө илүү түвшингийн хүмүүстэй тоглох, мастеруудийн тоглосон өргүүдийг судлан, шатарын онолыг хэрхэн оновчтой зөв ашиглаж байгаад суралцах нь илүү үр дүнтэй санагддаг. Иймээс сайтын шатарын хичээлүүд хэсэгт нийтлэгдсэн онол болоод мастеруудийн өргүүдийг үзэхийг зөвлөе.  

[Event "Брюссель, 1987."] [White "Каспаров"] [Black "Ван дер Виль"] 1. d4 d5 2. c4 c6 3. Nc3 Nf6 4. e3 e6 5. Nf3 Nbd7 6. Bd3 Bb4 7. a3! Ba5 ({Каспаров - Хюбнер (1986) нарын өрөгт хар темп алдан} 7... Bd6 {гэж ухарсан. Цааш} 8. e4 dxe4 9. Nxe4 Nxe4 10. Bxe4 e5 11. O-O O-O 12. Bc2! {нүүдэлд Каспаров} ({харын санаа} 12. dxe5 Nxe5 13. Nxe5 Bxe5 14. Bxh7+ Kxh7 15. Qh5+ Kg8 16. Qxe5 Qd3! 17. c5 Be6 18. Bf4?! ({Гэхдээ Николич - Хюбнер (1987) нарын өрөгт} 18. Be3! {-ын дараагаар цагаан маш эвгүй төгсгөлд аажмаар хожсон.}) 18... Bd5 {хувилбараар нээгдсэн. (Ларсен - Бисгайер, 1968) нарын өрөгт хар удалгүй тэнцээнд хүрсэн.}) 12... Re8 {замыг сонгосон.} 13. Re1 exd4 14. Rxe8+ Qxe8 15. Qxd4 Be7 16. Bg5 Bxg5 17. Nxg5 Nf6 18. Rd1! Be6 19. Re1 Qd8 20. Nxe6 {гээд цагаан их давуутай болсон.}) 8. O-O O-O 9. Qc2 dxc4 10. Bxc4 Bc7 11. Ba2! {энэ системийн ердийн нүүдэл. Цагаан аюултай тэмээг отолтод оруулан c2 -ын бэрс c7 тэмээг ажиглах ажиллагааг хүчилсэн.} e5 12. h3! h6 {хар Тg5, Мg5 зэрэг цөмрөлтөөс хамгаалан e5 хүүг Бe7 эсхүл Трe8 гэж бэхжүүлэхээр төлөвлөсөн.} ({шууд} 12... Re8 {гэж тогловол} 13. Ng5 {гэх тул хүсэхгүй.}) ({харин} 12... Qe7 {гэвэл} 13. Bd2! {14. Мb5! гэх заналтай.}) 13. e4 Re8 14. Be3 Nh5?! 15. Rad1 exd4 (15... Qf6 {-д} 16. Nd5! {хүчтэй.}) 16. Bxd4! ({хар} 16. Nxd4 Bf4! {-д найдсан байх.}) 16... Qe7 17. e5 Nf8? {хар үр дүнтэй цохилтыг хараагүй бөгөөд тэдний байрлал найдваргүй болсон.} (17... Nf4 {илүү байсан. Одоо h5 морь тоглолтын гадна үлдэнэ.}) 18. Nb5!! {гэнэтийн цохилт.} Ne6 (18... cxb5? 19. Bc5 {-ын дараагаар хар бэрс баригдана.}) 19. Bxe6 fxe6 20. Nxc7 Qxc7 21. Qg6 Qf7 22. Qxf7+! {энгийн болоод сайн. Харын шатрууд эв нэгдэлгүйгээс үүдэн тэдний байдал найдваргүй болсон.} Kxf7 23. Be3 Rf8 ({морио чөлөөлөх} 23... g5 {оролдлогод цагаан} 24. g4! Ng7 ({эсхүл} 24... Nf4 25. Bxf4 gxf4 26. Rd4) 25. Nd2 Rd8 26. f4! {гэж хариулна.}) 24. Rd4 Kg8 25. Rfd1 b6 26. Rh4 Rf5 27. Nd4 {гээд хар буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 656 Төлбөртэй

Орчин цагт хаалттай гарааны ангилал 30-40 жилийн өмнөхтэй харьцуулбал ихээхэн өөрчлөгдсөн. Өмнө нь хаалттай гараанд цагаан эхний нүүдэлдээ ноёны хүүгээ хоёр нүдээр түлхээгүй бүх гарааг хамруулдаг байсан бол одоо зөвхөн цагаан эхний нүүдлээр бэрсний хүүгээ хоёр нүдээр түлхэн харин хар яг ижил хариу нүүдэл хийдэг гараануудыг хаалттай гэж нэрлэдэг болсон. Өөрөөр хэлбэл өнөө цагт төвд 1. d4 d5 гэсэн шууд хүүний тулалт хийгддэг бэрсний гамбитийн төрлийн эхлэлүүдийг хаалттай гараа гэж үздэг. Иймээс өмнө нь хаалттай гараанд оруулж байсан бусад гараанууд гараанд үүсэх хүүний бүтцийг үндэслэн хагас хаалттай, жигүүрийн гэсэн хоёр бүлэгт хуваагдсан.

Альбиний сөрөг гамбитийн үед цагаан оновчтой зөв тоглохгүй бол нилээд хүндрэлд ордог. Гараанд зөв тоглохгүй бол шатрын өрөгт хожил авна гэдэг тун эргэлзээтэй тул гарааны хичээлүүдийг сайтар судлан өөрийн зэвсэглэлдээ авахыг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 1300 Бүртгүүлэх

Хүүний гинж стратегийн элементийн талаар үргэлжлүүлэн танилцуулъя. Энэ сэдэв нилээд том, ойлголт нарийн учраас Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо нилээд дэлгэрэнгүй тайлбарласан байдаг. Та ч гэсэн хүүний гинжний талаар нарийн судлан зөв ойлговол шатар тоглох чадварт сайнаар нөлөөлнө гэдэгт итгэлтэй байна. Энэ удаа Бүслэлтээр үүссэн хүүний гинжид хэрэглэх хурдан шахалт дээр суурилсан ба байрлалын тэмцлийн тухай ойлголтуудын тухай авч үзнэ. Хэрвээ довтлогч тал тайлбарлан буй дүрмийн дагуу хүүний гинжний суурийн эсрэг хаалтын нүдэнд цагаа олсон солилцооны маневрыг хийн тогловол өмнө нь хөдөлгөөнөө хориулсан хүүнүүд хаалтнаас бүрэн чөлөөлөгдөх нь энэхүү тэмцлийн шагнал болох нь элбэг.

  Нээгдсэн тоо: 2178 Төлбөртэй

Эрт үеийн шатрын гараануудын нэг бол Итали өрөг юм. Итали хэлээр "Giuoco Piano" буюу "Чимээгүй эхлэл" гэж нэрлэдэг энэхүү гарааг тоглолтдоо амжилттай хэрэглэж байсан Италийн мастеруудын судалгаанууд бүр 16-р зуунд гарсан байдаг.

[Event "Итали өрөг"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 {цагаан зөвхөн ноён хамгаалж буй f7 нүдийг хараалсан. Гарааны зарим хувилбарууд хурц тоглолтонд хүргэдэг ч зөв хамгаалж чадвал хар бүх аюулыг хариулж чадна.} Bc5 {нүүдлийн дараа шатрын онолд 15-р зууны сүүлээр орж ирсэн итали өрөг тоглогддог. Хуучин цагт өргийг их хэрэглэдэг байсан ч хард найдвартай хамгаалалт олдсоны дараа алдар нь буурсан.}

Нийтлэлээр Итали өргийн үндсэн хувилбаруудын нэг c2-c3 үргэлжлэлийн судалгааг танилцуулъя.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124