Сургалтын өргүүд

Дараах сургалтын өргүүдийг тоглоорой. Тоглолтын нүүдлийн тэмдэглэгээ тайлбарыг сайн хараарай. Өргүүдэд гаргаж байгаа алдаануудыг сайн тогтоон авч өөрийн тоглолтонд гаргахгүй байхыг хичээгээрэй.

Цагаанаар: А - Хараар: Б

1. e2-e4 e7-e5 2. Мg1-f3 f7-f6? хар ноёны хамгаалалтыг сулруулан e5-ийн хүүг буруу хамгаалж байна. 2. ... Мc6 эсвэл 2. ... d6 эсвэл 2. ... Мf6 гэсэн бол дээр байсан. 3. Мf3:e5! (1-р диаграм) цагаан харын хийсэн сул нүүдлийг ашиглан морио хаян харын хаалтыг задалахаар шийдсэн 3. ... f6:e5 хар энэхүү бэлгээс татгалзах нь зүйтэй байсан боловч тэд өрсөлдөгчийнхөө бэлгийг авлаа. 3. ... Бe7 гээд 4. Мf3 -ийн дараа 3. ... Б:e4+ гээд хүүгээ буцаан авах дээр байлаа. 4. Бd1-h5+ хоёрдахь 2. ... f6 нүүдлийн хариу ирлээ. 4. ... Нe8-e7 хэрвээ 4. ... g6 гэвэл тэрэг ноён хоёрт зэрэг довтлох (ац) 5. Б:e5+ шалаа ирнэ. жишээ нь 5. ... Б:e7 -гийн дараа цагаан h8 дээрх тэргийг авснаар хүчний давуу болно. 5. Бh5:e5+ Нe7-f7 өөр нүүдэл байхгүй. 6. Тf1-c4+ Нh7-g6 хар ноён мадны довтолгоонд өртсөн. f5 чухал нүдийг хамгаалахын тулд 6. ... d5 7. Т:d5+ Нg6 гэж дахин нэг хүүг өгсөн нь дээр. 7. Бe5-f5+ Нg6-h6 8. d2-d4+ цагааны илүү олон шатрууд довтолгоонд орж байхад хар талын хүчнүүд тулаанд оролцож чадаагүйн улмаас ноёндоо ямарч тусалцаа үзүүлж чадахгүй байсаар байна. 8. ... g7-g5 9. h2-h4! (2-р диаграм)  h4:g5+ нүүдлийн дараа h1-ийн тэрэг довтолгоонд орохоор зэхэж байна. 9. ... d7-d5! хэрвээ 9. ... Нg7 гэвэл 10. Бf7+ Нh6 11. h:gX. 9-р нүүдлийн дараа цагааны бэрсэнд c8 -ийн тэмээ дайрч байгаа тул анхааралтай байх хэрэгтэй. 10. Бf5-f7! цагаан дайралтыг сайн хийж байна. Бэрс дайралтаас зайлаад зогсохгүй хар ноёны ухрах g7 нүдийг хяналтандаа орууллаа. 10. ... Тf8-b4+ хүүгээр нээн h4:g5X маднаас хамгаалалт байхгүй тул тоглолтыг сунжруулж байна. 11. Нe1-f1 11. c3 гэж тоглож болох л байсан. Энэ нь 11. ... Т:c3+ 12. М:c3 гэснээр өргийг нэг нүүдлээр уртасгах болно  11. ... Тc8-h3 12. h4:g5+ Бd8:g5 13. Трh1:h3X тэрэгний шалааг хар бэрсээр хаах боломжгүй. Учир нь бэрс c1 -ийн хар тэмээнд даруулсан байгаа. (3-р диаграм)

Цагаанаар: Г - Хараар: У

1. e2-e4 e7-e5 2. Мg1-e2 морь e2 нүдэнд бууснаар бэрс тэмээний хөлийг хааж байгаа тул 2. Мf3 нүүдлээс сул. 2. ... Тf8-c5 3. f2-f4 Бd8-f6 хэрвээ 4 fe гэвэл 4. ... Бf2X эсвэл 4. ... Тf2X гэж мад тавихаар заналхийлсэн. 4. g2-g3 Мb8-c6 5. c2-c3 Мg8-h6 хар тулаанд шинээр хүч нэмсээр байхад цагаан морь e2 байрлалаас болоод бодоо хөллөхөд хүндрэлтэй байсаар. Цагаан хүүг d2-d4 түлхвэл байдлыг дээрдүүлж болохоор байна. Гэхдээ 6. d4 нүүдэл нь цагааныг хүнд байдлаас гаргаж чадахгүй. Жишээ нь 6. d4 ed 7. e5 Бf5 8. cd Бe4! гэж d4 болон h1 -д давхар цохилт өгнө. 6. Тf1-g2 Мh6-g4 7. Трh1-f1? энд цагаан d2-d4 ийг хэрэгжүүлэх боломж байсан. 7. d4! ed 8. e5 Мc:e5 9. cd Тb4+ 10. Мcb3 гэх мэтээр. Гэвч цагаан бүр муу замыг сонголоо. 7. ... Мg4:h2 8. f4:e5?? (4-р диаграм) хэрвээ 8. ... Б:e5 гэвэл цагаан тал 9. d4 гээд ац хийж болохоор харагдаж байгаа ч хар шууд шийдвэрлэх довтолгоонд орсон. 8. ... Бf6:f1+! 9. Тg2:f1 Мh2-f3X.
Энд морины e2 байрлал туйлын харамсалтай.

Цагаанаар: Д - Хараар: А

1. e2-e4 e7-e5 2. Мg1-f3 Мg8-f6 3. Мb1-c3 Мb8-c6 4. Тf1-c4 Тf8-c5  5. O-O O-O 6. d2-d3 d7-d6 хар өрсөлдөгчийнхөө нүүдлийг хуулбарлаж байна. Энэ нь тэднийг удахгүй үхэлд хүргэнэ. 7. Тc1-g5 Тc8-g4 8. Мc3-d5 Мc6-d4 9. Бd1-d2 Бd8-d7 10. Тg5:f6 Тg4:f3 (5-р диаграм) дагаж нүүхээс татгалзах нь хожимдсон. 10. ... gf 11. М:f6 гээд хар бэрсээ алдана. 11. Мd5-e7+ цагаан хар ноёнг түрүүлэн довтолж байна. Одоо хар өрсөлдөгчийн нүүдлийг давтах боломжгүй болсон.
11. ... Нg8-h8 12. Тf6:g7+! Нh8:g7 13. Бd2:g5+ Нg7-h8 14. Бg5-f6X
Хар тал хэзээ цагааны нүүдлийг давтахаас татгалзах байсныг уншигч та олоорой.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1289 Нийтийн

Татгалзсан бэрсний гамбитыг их мастеруудын түвшинд ихээр тоглодог гараа. Олон төрлийн салаа хувилбартай маш сонирхолтой хурц тоглолттой гараа. Шатар тоглох ур чадвараа дээшлүүлэхэд гарааны онолоос гадна их мастеруудийн өргүүдийг сайн судлан ойлгон авч өөрийн тоглолтод ашиглах юм. 

[Event "Монпелье, 1985."] [White "Юсупов"] [Black "Рибли"] 1. d4 Nf6 2. c4 e6 3. Nf3 d5 4. Nc3 c5 5. cxd5 Nxd5 6. e4 Nxc3 7. bxc3 cxd4 8. cxd4 Nc6 (8... Bb4+ {Петросян санал болгосон.}) 9. Bc4 b5 {дэлхийн аваргын тэмцээнд Фишер Спасскийн эсрэг хэрэглэсэн санаа.} 10. Be2! ({дэлхийн аваргын өрөгт} 10. Bd3 {гэж нүүн хурдан тэнцээнд хүрсэн.}) 10... Bb4+! (10... a6?! 11. O-O Bb7 12. a4! b4 13. d5! {үргэлжлэл хангалтгүй.(Вейсман - Грабчевский, 1974)}) 11. Bd2 Qa5 12. d5! ({энд Геллерийн} 12. a4! {үргэлжлэл ч хүчтэй.}) 12... exd5 13. exd5 Ne7 14. O-O Bxd2 15. Nxd2 O-O 16. Nb3 Qd8 17. Bf3! {цагаан d5 хүүг бэхжүүлэн суларсан c6 нүдэнд форпост /суулт/ үүсгэх төлөвлөгөөтэй.} ({Георгиев - Рибли (1985) нарын өрөгт} 17. Bxb5 Bb7 (17... Qd6 18. Qd4 Bb7 {гэх боломжтой.}) 18. Nc5 Qb6!? 19. Nxb7 Qxb5 20. Rb1 Qxd5 {гээд хар амжилттай хамгаалсан.}) 17... Nf5 18. Rc1 Nd6 19. Qd4! Qb6 20. Qf4 {нүүдэл Мb3-d4-c6 шилжилтийг хангасан. Үүний дараа d6 нүдний бүслэлт нурна.} Bd7 21. Nd4 Rfe8 ({Юсупов f7 нүдийг сулруулахгүй} 21... Rae8 {нүүдлийг илүү оновчтой гэж үзсэн.}) 22. Nc6 Nc4 23. Rfe1 Nb2 24. Be4 Nc4 25. h3! h6 26. Bd3 Nb2 27. Bb1 Bxc6? {хар эрчимтэй хамгаалалтыг тэсэлгүй байдлыг шууд намжаахыг оролдохдоо өрсөлдөгчийн үр дүнтэй сөрөг цохилтыг хараагүй.} 28. dxc6 Rxe1+ 29. Rxe1 Qxc6? 30. Be4 Qc3 31. Rc1 Nd3 32. Qxf7+! {гээд хар буусан.} ({хар дараах хувилбарт найдаж байсан байх.} 32. Rxc3? {гэвэл} Nxf4 33. Rf3 Ne2+ 34. Kf1 Re8 35. Re3 Nd4 36. Bh7+ Kf8 {-ын дараагаар цагаан аврал эрэхээр.})

  Нээгдсэн тоо: 937 Нийтийн

Гарааг 1824 онд английн шатарчин Д.Эванс зохиосон. Эвансын гамбит нь хурц тэмцэлтэй, хоёр талд харилцан боломжууд бүхий сонирхолтой, нарийн гараа. Гарааг А.Андерсен, П.Морфи, М.Чигорин нарын мастерууд тоглолтод чадамгай ашигласан байдаг. Орчин цагт гроссмейстер Е.Свешников болон дэлхийн 13 дахь аварга Г.Каспаров зэрэг олон шатарчдын хүчин зүтгэлээр Эвансын гамбит томоохон тэмцээнүүдэд харагдах болсон.

[Event "Эвансийн гамбит"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 Bc5 4. b4 {цагаан хурдан хөллөх, хөдөлгөөнт хүүний төвтэй болохын тулд хүүгээ хаясан. Хар гамбитийг 4... Тxb4 гэж хүлээн авах эсхүл 4... Тb6 гэж татгалзаж болно.} Bxb4 {Гамбитийн үед хамгийн сайн хамгаалалтыг тохиромжтой үед олон авсан материалын давуугаа буцаагаад өөртөө аятайхан хөлөлгөө хийх боломжийг хангах санаагаар хаяаг авах гэж үздэг.} 5. c3

Хар 5... Тc5 эсхүл 5... Тa5 эсхүл 5... Тe7 гэж тоглож болохыг үзсэн.

Энэ удаад 4... Тb6 гэж гамбитаас татгалзах буюу Татгалзсан Эвансийн гамбитийг авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 164 Төлбөртэй

XX -р зууны эхээр Словакийн их мастер Рихард Рети боловсруулсан жигүүрийн төрөлд ордог гараа. Цагаан төвийн нүднүүдэд бодоор дарамтыг үүсгэн тэдгээрт хяналт тогтоохыг эрмэлзэнэ. Ихэнх хувилбарт нэг эсхүл хоёр тэмээгээ их диагоналд байршуулалтыг хэрэглэдэг. Гараа нүүдлүүдийн дараалал солигдох, өнгө нь солигдсон өөр гараанд шилжих зэрэг шинж чанартай. Гарааны онол болон практикийн боловсруулалтад М.Ботвинник, В.Смыслов нарын мастерууд ихээхэн хувь нэмэр оруулсан. Хичээлээр гарааны жишээ өргүүдийг харцгаая.

  Нээгдсэн тоо: 1268 Бүртгүүлэх

Хүүний гинж стратегийн элементийн талаар үргэлжлүүлэн танилцуулъя. Энэ сэдэв нилээд том, ойлголт нарийн учраас Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо нилээд дэлгэрэнгүй тайлбарласан байдаг. Та ч гэсэн хүүний гинжний талаар нарийн судлан зөв ойлговол шатар тоглох чадварт сайнаар нөлөөлнө гэдэгт итгэлтэй байна. Энэ удаа Бүслэлтээр үүссэн хүүний гинжид хэрэглэх хурдан шахалт дээр суурилсан ба байрлалын тэмцлийн тухай ойлголтуудын тухай авч үзнэ. Хэрвээ довтлогч тал тайлбарлан буй дүрмийн дагуу хүүний гинжний суурийн эсрэг хаалтын нүдэнд цагаа олсон солилцооны маневрыг хийн тогловол өмнө нь хөдөлгөөнөө хориулсан хүүнүүд хаалтнаас бүрэн чөлөөлөгдөх нь энэхүү тэмцлийн шагнал болох нь элбэг.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 39

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 37

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 86

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 78

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 76

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 61

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 58

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 72

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 69