Хоёр морины хамнгаалалт 4.d4 үргэлжлэл

Хоёр морины хамгаалалт 1. e2-e4 e7-e5 2. Мg1-f3 Мb8-c6 3. Тf1-c4 Мg8-f6 нүүдлүүдээр эхэлдэг. Гарааны анхны анализ 16-р зууны үеийн Полериогийн гар бичмэлүүдэд байдаг. Гараа хоёр талд олон тооны боломжуудыг өгдөг учраас өнөө үед ч гроссмейстерүүдийн тоглолтуудад багагүй ашиглагддаг. Гарааг П. Морфи, В. Стейниц, А. Алехин зэрэг шатарчид амжилттай хэрэглэж байсны дээр Михаил Чигорин гарааны онолд их хувь нэмрийг оруулсан.
Хоёр морины хамгаалалтад хар эхний нүүдлүүдээр санаачлагыг авахыг эрмэлздэг. Ихэнх тохиолдолд харилцан нарийн төвөгтэй байрлал үүсдэг. Гарааны судалгаанд эрт үеийн болоод өнөөгийн мастеруудын олон бүтээл зориулагдсан. Зарим нэгэн хувилбарт 20-25 нүүдэл хүртэл боловсруулагдсан байдаг. Хичээлээр гарааны 4.d4 үргэлжлэлийг авч үзье. 4.Мg5 үргэлжлэлийг өмнө нь үзсэн.

Материалыг тусгай эрхтэй хэрэглэгч үзнэ.

request_quoteТусгай эрх авах

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1050 Төлбөртэй

Гарааг XIX -р зуунд Гампе тэргүүтэй Венийн шатарчид боловсруулсан. Үндсэн санаа нь e4 хүү, d5 нүдийг хамгаалаад төвийг f2-f4 нүүдлээр дайрахад оршино. Гэхдээ d7-d5 сөрөг цохилтоор хар сайн байрлалыг авдаг. Энэхүү шалтгаанаар орчин үеийн шатрын тэмцээнүүдэд ховор хэрэглэх болсон. Гарааг Рудольф Шпильман, Бент Ларсен, Михаил Цейтлин нарын шатарчид амжилттай хэрэглэж байлаа. Өнөө үед их мастеруудын өргүүдэд гараа ховор тохиолддог ч шатар сонирхогчид мэдэж байх хэрэгтэй.

[Event "Венийн өрөг"] 1. e4 e5 2. Nc3 {хөлөлгөөний энэ нүүдэл 2.Мf3 -аас ялгаатай нь шууд занал үүсгэдэггүй.} Nf6 {хамгийн дэлгэрсэн хариулт} (2... Nc6 {гэх боломжтой. Жишээ нь} 3. Bc4 Nf6 (3... Bc5 {нь} 4. Qg4 {гэх тул сул. Хэрвээ} Qf6 {гэвэл} 5. Nd5! Qxf2+ 6. Kd1 Kf8 7. Nh3 Qd4 8. d3 d6 9. Qf3 Bxh3 10. Rf1 {гээд f7 дээр мад өгөхөөр заналхийхээс гадна 11. c3 гэж бэрсийг барихаар}) 4. d3 ({Романовскийн зааснаар} 4. f4 {-д} Nxe4 5. Nf3 Nd6 {үргэлжлэл сайн.}) 4... Bb4 5. Bg5 ({эсхүл} 5. Ne2 d5) 5... h6 6. Bxf6 Bxc3+ (6... Qxf6 {гэвэл} 7. Ne2 {гээд цагаан сэлгээний дараа Мd5 гэх аюултай тул муу.}) 7. bxc3 Qxf6 8. Ne2 d6 9. O-O g5 10. d4 Ne7 {гээд хурц нарийн тэмцэлтэй.}) 3. f4 ({Венийн дайралт гэж нэрлэдэг} 3. Bc4 Nxe4 4. Qh5 (4. Nxe4 d5) {үргэлжлэл хурц тоглолтод хүргэдэг бөгөөд} 4... Nd6 {гэж хариулахад хүргэдэг. Цааш} 5. Qxe5+ ({Хүчтэй нь} 5. Bb3 Nc6 (5... Be7 {гэвэл} 6. Nf3 Nc6 {гээд} ({харин} 6... O-O {гэвэл} 7. h4! {гээд цагаан аюултай дайралттай. Жишээ нь Гуфельд - Тарве (1969) нарын өрөгт } Nc6 8. Ng5 h6 9. Qg6 Bxg5 10. hxg5 Qxg5 11. Qxg5 hxg5 12. d3 Nf5 13. Bxg5 Ncd4 14. Nd5 Nxb3 15. Nf6+ gxf6 16. Bxf6 Ng7 17. axb3 {гээд хар хэдийгээр бодны илүүтэй ч өрсөлдөгчийн h шугамаар давхарлагдах тэргүүдийн эсрэг хүчин мөхөсдөнө.}) 7. Nxe5 {гэж хураангуйлах боломжтой.}) (5... g6 {нь} 6. Qxe5+ Qe7 7. d4 Nc6 8. Qxe7+ Bxe7 9. Nd5 Bd8 10. Bf4! Nxd4 11. O-O-O {гээд цагаан давуутай болох тул сайнгүй.}) 6. Nb5 g6 7. Qf3 f5 8. Qd5 Qe7 {гээд} ({хэрвээ} 8... Qf6 {гэвэл} 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 11. Nxb6 axb6 12. d4! {гээд цагаан давуугаа хадгална.}) 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 {хар Тc8-b7, Мc6-d4 гэж дахин зохион байгуулаад өрсөлдөгчийн ноёнд дайралтыг зохион байгуулах оролдлого хийхээр төлөвлөсөн. Тэдний санаа} 11. d3?! ({Цагааны хамгийн сайн үргэлжлэл бол} 11. Nxb6 axb6 12. Qf3 Bb7 13. d3 Nd4 14. Qh3 {Лепешкиний судалгаагаар} e4 {-ийн дараа} ({эсхүл} 14... f4 15. Bd2 g5 16. O-O-O h5 17. f3 {гэх мэтээр}) ({Кайдановтай тоглосон Бареев өөр замаар явсан} 14... h5 15. f3 f4 {гэвч} 16. Bd2 Bg7 17. O-O-O N6f5 18. Re1 Kc7 19. Ne2 Nxb3+ 20. axb3 {нь цагааны дайралтыг зогсоон илүү чанараа хадгалах боломжийг олгосон.}) 15. Be3 exd3 16. O-O-O Nxc2 17. Bxb6+ Ke8 18. Qxd3 Bh6+ 19. Kb1 (19. Kxc2 Be4 20. Bc5 Bf4 {үргэлжлэл тодорхой бус үр дүнд хүргэнэ.}) 19... Be4 20. Bxc2 Bxd3 21. Bxd3 {гээд цагаан боднууд харын бэрснээс илүү хүчтэй.}) 11... Bb7 12. h4 f4 13. Qf3 Bh6 14. Bd5 Bxa8 15. Qg4 Rf8 {тохиолдолд биелэгдэнэ.}) 5... Qe7 6. Qxe7+ Bxe7 7. Bb3 Nf5 8. Nf3 c6 9. O-O d5 {гээд байрлалын бүрэн тэнцвэрт хүргэнэ.}) ({Венийн дайралт хоёр талаас маш оновчтой тоглохыг шаарддаг учраас практикт} 3. g3 {гэж ихэээр тоглодог. Жишээ нь} Bc5 4. Bg2 c6 5. Qe2 d5 6. d3 O-O 7. Nf3 Nbd7 8. O-O Re8 9. Nh4 dxe4 10. dxe4 g6 11. Bg5 Be7 12. Rad1 Qb6 13. Na4 Qb5 14. Qxb5 cxb5 15. Nc3 a6 16. Nf3 Kg7 17. a3 h6 18. Bc1 b6 19. b4 Bb7 20. Bb2 Bc6 {гээд ойролцоогоор тэнцүүхэн боломжтой. Морозович - Иванчук (2001)}) 3... d5 (3... exf4 {нь} 4. e5 {-аас болоод сул. Хэрвээ} Qe7 {гэвэл} 5. Qe2) 4. fxe5 Nxe4 5. Nf3 ({эсхүл} 5. Qf3 Nc6 6. Bb5 (6. Nxe4 {нүүдэл хард сайн тоглолт өгөх тул алдаатай.} Nd4! 7. Qf4 dxe4 8. Bc4 Bf5 {Борош - Лилиенталь (1933) нарын өрөгт} 9. c3 g5 10. Bxf7+ Kxf7 11. Qf2 e3! 12. Qf1 exd2+ 13. Kd1 dxc1=Q+ 14. Kxc1 g4 {гээд цагаан буусан.}) 6... Nxc3 7. bxc3 Qh4+ 8. g3 Qe4+ 9. Qxe4 dxe4 10. Bxc6+ bxc6 11. Ne2 Be7 {харын хүүний сулрал тэдний хоёр идэвхитэй тэмээгээр нөхөгдөнө.}) 5... Be7 (5... Bg4 6. Qe2 Nxc3 7. bxc3 c5 8. Qf2 Nc6 9. Bb5 Be7 10. O-O O-O {бараг тэнцүүхэн}) (5... Bc5 {нүүдэл маш идэвхитэй харагдана. Гэхдээ цагаанд Чехийн мастер Громадкогийн олсон} 6. Qe2 {ухаалаг хариулт байдаг. Одоо хэрвээ} Nf2 {гэвэл} ({Харин} 6... Bf2+ {тохиолдолд} 7. Kd1 Nxc3+ 8. dxc3 Bc5 ({эсхүл} 8... Bb6 9. Bg5) 9. Qb5+ Nd7 10. Bg5 {гээд давуу болно.}) 7. d4 {гэнэ.}) 6. d3 (6. d4 {гэвэл хар} Bb4 {гэж тоглож болно. Хар тэмээний маневрт алдсан хугацаа цагааныг c3 дээрх морио хамгаалахаас аргагүй болгосноор нөхөгдөнө. Жишээ нь} 7. Qd3 c5 8. dxc5 Nxc5 9. Qe3 Nc6 10. Bb5 Ne6 11. a3 Ba5 12. b4 Bb6 {гээд хар идэвхитэй байрлалтай.}) 6... Nxc3 7. bxc3 O-O 8. d4 ({хэрэв} 8. Be2 {гэвэл} c5 9. d4 Nc6 10. O-O f6 {гээд хард ашигтай нарийн тоглолттой.}) 8... f6 9. Bd3 fxe5 10. Nxe5 Bf5 {хар гарааны бүх хүндрэлийг давсан.}

Суралцах хамгийн сайн арга практик байдаг тул Венийн өргийг жишээн дээр харцгаая. Мастеруудын тоглосон өргүүдэд хийгдэж байгаа нүүдлийн учрыг сайн ойлгон тэд тоглолтонд хэрэглэж байгаа маневр шилжилт, нүүдлүүдийн утгыг сайн сурч авах хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 2191 Бүртгүүлэх

Заримдаа шатрын хөлөг дээр нүүх ээлж нь болсон талын ноён шалаанд байхгүй мөртлөө бүх шатрууд нүүдэлгүй болсон байрлал үүсдэг. Ийм тохиолдлыг пад гэх ба өргийг тэнцсэн гэж үздэг. Ихэнхдээ шатар эхлэн суралцагчид өргийг пад болгох нь элбэг байдаг. Өрсөлдөгчийнхөө ганц ноёнг өөрийн хүү болон шатруудын дунд оруулан нүүдэлгүй болгох тохиолдол ихээр гардаг. Нэг ноёнг мадалж чадахгүй байх, хангалттай давуу талтай байж өрсөлдөгчийн шатруудыг хэт яаран идэх, хожих байрлалд хэт болгоомжгүй тоглох нь пад үүсгэх гол нөхцөл болдог.
Заримдаа маданд орох нь гарцаагүй болсон шатарчин өөрийн сүүлийн шатрыг (бүр 2-3 шатар ч байж болно) санаатайгаар хаян пад үүсгэж чаддаг. Өрөгийн гарцаагүй төгсгөл нь пад байх ч тохиолдол байдаг.

  Нээгдсэн тоо: 530 Нийтийн

Гёттингений гар бичмэл, Дамианогийн ном, Р. Лопеса, А. Сальвио, Ф. Стаммы нарын судалгаанд дурдагдсан бэрсний гамбитийн хамгийн өргөн тархсан системийн нэг. Зөвшөөрсөн бэрсний гамбитийн системийг А. Алехин, М. Ботвинник, В. Смыслов, Т. Петросян зэрэг мастерууд үнэт санаагаар баяжуулсан.
Гараанд цагаан бат бэх хүүний төвийг үүсгэн ноёнгийн жигүүрт санаачлагыг авахыг оролдоно. Харин хар зарим хувилбарт тактикийн хурц хүндрэлийг үүсгэн цагааны төвд бодны үйлчлэл үзүүлэхийг хичээдэг. Орчин цагын их мастеруудын түвшингийн тэмцээнүүдэд гарааг хэрэглэдэг.

Бэрсний гамбитаар тоглож сурахыг тулд гарааг нилээд гүнзгий судлах хэрэгтэйг зөвлөе. Хичээлээр үзүүлж байгаа хувилбар бүрийг цааш нь гүнзгийрүүлэн бодож тоглолтыг хэрхэн үргэлжлүүлэхийг өөрөө судлаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1553 Нийтийн

Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо байрлалын тоглолтын техникт төвийн асуудлуудын талаар дэлгэрэнгүй тайлбарлан тэдгээрийг хэрхэн шийдэхийг өмнөх хичээлүүдээр орчуулан хүргэсэн. Энэ удаад төвийн асуудлыг шийдэх жишээ өргүүдээс орууллаа. Байрлалын тоглолтын техник, шатарт суралцаж байгаа хүмүүст эдгээр өргүүд тодорхой дадлага болно гэдэгт итгэж байна. Шатар бол хүний ой тогтоолт, сэтгэн бодох чадварыг гайхалтай сайн хөгжүүлдэг тоглоом тул хүүхэд багачууд заавал суралцах зүйлийн нэг мөн.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124