Төвийн гараа

Төвийн гараа нь нээлттэй гараануудын төрөлд орох ба дөрөв дэх дэлхийн аварга А. Алехин гарааг "Гарааны хэт эрт үед бэрсээр нүүдэл хийх нь давууг авчирч чадах нь юу л бол. Гэхдээ хар өрсөлдөгч ноёнгийн жигүүрт тэр бүү хэл төвд дайралтыг үүсгэж амжихааргүйгээр чамбай тоглох ёстой. Учир нь цагаан бэрс g3 нүднээс хар ноёнгийн богино сэлгээний байрлалд хүчтэй дарамтыг үзүүлэх л болно" гэж оновчтой тодорхойлсон байдаг. Энэхүү тодорхойлолт өнөө цагт ч утгаа алдаагүй л байгаа. Голдуу хоёр өөр талын сэлгээтэй, жигүүрүүдэд харилцан дайралттай нарийн төвөгтэй байрлал үүсдэг. Орчин цагт тэмцээнүүдэд ховор дайралддаг.

[Event "Төвийн гараа"] 1. e4 e5 2. d4 exd4 3. Qxd4 {Бэрсээ хэтэрхий эрт тоглолтод оруулснаар цагаан өрсөлдөгчид хөлөлгөөгөө амархан дуусгах боломжийг олгоно.} (3. Bc4 {гэж нүүвэл төвийн гамбитын хувилбар}) ({харин} 3. c3 dxc3 4. Bc4 cxb2 {нүүдлүүдийн дараа хойд гамбит хувилбар болно.}) 3... Nc6 4. Qe3 Nf6 5. Nc3 (5. e5 Ng4 6. Qe4 d5 7. exd6+ Be6 {гэх нь хэт яарсан хэрэг болно. Учир нь цагааны боднууд байрандаа байж байхад хар бүх бодоо хөллөж амжина. Хэрвээ} 8. dxc7 {гэвэл дор хаяахад л} Qd1+ 9. Kxd1 Nxf2+ 10. Ke1 Nxe4 {гээд хар хүү хожин санаачлагаа хадгалсаар байх болно.}) 5... Bb4 6. Bd2 O-O 7. O-O-O Re8 {хар найдвартай байрлалтай. d7-d5 гэж e шугамыг дайрахаар заналхийлнэ. Гараанд бэрсээ эртлэн хөдөлгөх нь өөрийн сул талтай нь эндээс тодорхой.}
[Event "Төвийн гамбит"] 1. e4 e5 2. d4 exd4 3. Bc4 {хар нарийн хамгаалбал гамбитын үргэлжлэлийг амархан хариулна.} (3. Nf3 {-д хамгийн энгийн хариулт} Nc6) 3... Bb4+ (3... Nc6 {гэсэн ч болно.} 4. Nf3 {нүүдлийн дараа шотланд гамбит эсхүл хоёр морины хамгаалалтад хүргэнэ.}) 4. c3 dxc3 5. bxc3 ({эсхүл} 5. Bxf7+ Kxf7 6. Qb3+ d5 7. Qxb4 cxb2 8. Bxb2 Nf6 9. e5 Re8 {гээд хар сайн тоглолттой.}) 5... Qf6 6. Ne2 (6. cxb4 Qxa1 7. Qb3 {нь} d5! 8. Bxd5 Be6 9. Bxe6 fxe6 10. Qxe6+ Ne7 {гэхээс болоод явахгүй. Шумов - Урусов (1858) нарын өрөгт} 11. Qb3 Nbc6 12. Ne2 O-O-O 13. O-O Nd4 14. Nxd4 Qxd4 {гэж тоглосон байдаг.}) 6... Bc5 7. O-O d6 8. Nf4 Ne7 {Цагаанд хүүний хаяанаас хангалттай нөхвөр байхгүй.}
[Event "Хойд гамбит"] 1. e4 e5 2. d4 exd4 3. c3 dxc3 (3... d3 {боломжийн. Жишээ нь} 4. Bxd3 Bc5 5. Nf3 d6 6. Qc2 Nc6 {гээд тэнцүүхэн тоглолттой.}) 4. Bc4 cxb2 ({өөрөөр} 4... Nf6 5. Nxc3 Nc6 6. Nf3 {-ын дараа харилцан боломжуудтай хурц тоглолтод хүргэнэ.}) 5. Bxb2 {цагаан хоёр хүү хаяснаар тэдний хоёр тэмээ дайралтын хүчтэй байршил авсанч өрсөлдөгч зоригтой бөгөөд зөв хамгаалбал цагаан багахан зүйлд хүрнэ.} d5 ({Энд Чигоринс} 5... Qe7 6. Nc3 c6 7. Qc2 d6 {гэж төвд хүүний хамгаалалтын гинжийг үүсгэн амжилттай тоглосон байдаг.}) 6. Bxd5 ({эсхүл} 6. exd5 Nf6 {гээд цагааны дайралтыг хөнгөн хариулж болно.}) 6... Nf6 7. Bxf7+ Kxf7 8. Qxd8 Bb4+ 9. Qd2 Bxd2+ 10. Nxd2 c5 11. f4 Nc6 {нүүдлүүдийн дараа харын боломж арай илүү сонирхолтой тэмцэлд тулан ирнэ. Төв болон ноёнгийн жигүүр дэх цагаан хүүнүүдээс харын хүүнүүд бэрсний жигүүрт маш хүчтэй тул тэднийг хаахад хүнд.}

Жишээ өрөг

[Event "Дос-Эрманас, 1995"] [White "Широв"] [Black "Карпов"] 1. e4 e5 2. d4 exd4 3. Qxd4 Nc6 4. Qe3 Nf6 5. Nc3 Bb4 6. Bd2 O-O 7. O-O-O Re8 8. Qg3 d6 9. f3 ({Непомнящий - Бу Сянчжи, (Сочи, 2009) нарын өрөгт цагаан нүүдлийн дарааллыг багахан өөрчлөн} 9. a3 Ba5 10. f3 {гээд} Nh5 11. Qe1 Be6 12. g4 Nf6 13. g5 Nd7 14. h4 {дараагаар санаачлагыг авсан.}) 9... Ne5 10. h4 Kh8! ({авч үзэж буй өрөгтэй харьцуулахад Морозевич - Хебден (Лондон, 1994) нарын өрөгт} 10... c6 11. h5 d5 12. Nge2 Nc4 13. h6 g6 14. Bg5 {гэж илт хүчлэн маш эвгүй занал бий болгосон.}) 11. Nh3 (11. h5 {-д энгийнээр} h6 {гэж хариулахад муугүй.}) 11... Nh5! 12. Qh2 ({хар} 12. Qg5 Qxg5 13. hxg5 Ng3 {бэрсээ солилцоход асуудалгүй}) ({гэхдээ хүчтэй нь g2-g4 заналтай} 12. Qf2!? {юм.} Bc5 13. Qe1 c6 ({хар} 13... Bxh3 14. Rxh3 f5! {гэж тоглох нь илүү}) 14. Bg5 Qa5 15. f4 Ng4 16. Be2 h6 17. f5! {гээд цагаан санаачлагыг авна.}) 12... c6 ({ийм байрлалд шунах ердөө хэрэггүй.} 12... Qxh4 13. Ng5 Qxh2 14. Rxh2 Nf6 15. Nxh7 Nxh7 16. Bb5 c6 (16... Re6 17. Rdh1 Rh6 18. Bxh6) 17. Rdh1 f6 18. Rxh7+ Kg8 19. Rh8+ Kf7 20. Rxe8 Kxe8 21. Rh8+ {гээд хамгаалалтад шилжихэд хүрнэ.}) 13. a3 Ba5 14. Be2?! {энэхүү буруу нүүдэл хард давууг авах боломжийг олгосон.} ({өөр үргэлжлэлүүд} 14. Nf4 Nxf4 15. Qxf4 Be6 16. g4 b5) ({эсхүл} 14. Ng5 Qe7 15. g4 Nf6) ({эсхүл} 14. Bg5 Qc7 15. b4 Bb6 16. g4 Nxf3 17. Qg2 {анхаарал татахаар}) 14... Bxh3! 15. Qxh3 (15.gxh3 Qxh4 16.fxg4 Nf6) ({эсхүл} 15.g4 Bxg4 16.fxg4 Nf6 {тохиолдолд хар давууг авна.}) 15... Bxc3 16. bxc3 ({хэрвээ} 16. Bxc3 Nf4 {-ийн дараа тэмцэл шууд дуусна.}) 16... Nf6 17. c4? {цагааны байрлал суларсан бэрсний жигүүрт хүүгээ урагшлуулах санаа хэрэггүй харин хөлгийн нөгөө талд боломж хайх хэрэгтэй байсан. Жишээ нь} (17. g4) ({эсхүл} 17. Bg5) 17... Qb6! 18. f4 {бас нэгэн сулралт. Энэ удаад юу ч хийж чадахгүй тул гарцаагүй. } (18. g4 {гэвэл} Qd4! {гээд муу.}) (18. Bc3 {гэвэл} Qe3+) 18... Ned7 19. Bd3 Nc5 20. e5 Na4 21. Bb4 dxe5 22. c5 Qc7 23. Bc4 23... a5 {гээд цагаан буусан} 24. Bd2 {-ын дараа} Nxc5 25. fxe5 Qxe5 {гээд ялалтанд хүргэнэ.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 4346 Нийтийн

Эхлэн суралцагчаас өндөр зэрэглэлийн шатарчин болоход таниас багагүй хүч хөдөлмөр шаардана. Тоглоомын үндсэн дүрмийг мэдэх нь хамгийн эхний алхам юм. Энгийн төгсгөлд ганц ноёнг ("шалдан ноён") мадлах техникийг эзэмших нь дараагийн алхам болно. Ганц ноёнг мадлах нь тийм ч хэцүү биш ч гэлээ эхлэн суралцагчид асар олон тоглолт хийсний дараа л техникийг эзэмших нь элбэг. Шатрын онолыг хослуулсанаар суралцах үйл явцыг мэдэгдэхүйц хурдан болгох боломжтой.
Юуны түрүүнд энгийн төгсгөлийг суралцахаас өмнө ерөнхий зарчмыг мэдэж байх хэрэгтэй.

  Нээгдсэн тоо: 1657 Төлбөртэй

Шатарт ихээр тохиолдох гараануудын нэг бол "Итал өрөг" байдаг. Бид Итал өрөгт хараар тоглох 1 хичээлээр энэхүү гараа хэрхэн эхэлдэг хараар тоглогч байрлалыг тэнцүүлэхийн тулд хэрхэн тоглох талаар үзсэн. Энэ хичээл бол Итал өрөгт хараар тоглох 1 хичээлийн үргэлжлэл тул та эхлээд өмнөх хичээлийг үзэхийг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 514 Нийтийн

1922 онд Рубинштейн ― Шпильман нарын өрөгт анх хэрэглэсэн энэхүү гамбитид 1950 -иад онд Оросын мастерууд d5 -д түлхсэн цагаан хүүг ...e7-e6 нүүдлээр довтлох хувилбарыг судлан Волгийн гамбит хэмээн нэрлэсэн. Сүүлд хар бэрсний жигүүрт тэмцэл өрнүүлэх …g7-g6 хувилбар өргөн тархсан бөгөөд энэхүү хувилбарыг их мастер П.Бенкогийн нэрээр нэрлэсэн байдаг.

Шатар тоглож сурахад гарааны онол маш чухал. Иймд сайтад нийтлэгдсэн гарааны хичээлүүдийг үзэхийг зөвлөе. Гараа мэдэхгүйгээс алдаа хийн ихэнх өрөг эхний 10 -аад нүүдэлд шийдэгдэх тохиолдол их байдаг. Ялангуяа эхлэн суралцагчид, шатар тоглох чадвараа дээшлүүлэхийг хүссэн хүмүүс сайтын Багц хичээлүүд хэсгийн шатрын гараануудын хичээлүүдийг үзээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 88 Бүртгүүлэх

[Event "Берлин, 1956."] [White "Эдуардо"] [Black "Лагерстрем"] 1. g4 {Гробийн дайралт. Өөрийн ноёнгийн жигүүрийг сулруулсан сайн оролдлого гэхэд хэцүү.} e5 (1... d5 {ч сайн.} 2. Bg2 c6 (2... Bxg4?! 3. c4 c6 4. cxd5 cxd5 5. Qb3 {хүүний ашигтай.}) 3. h3 (3. g5?! h6!? 4. h4 hxg5 5. hxg5 Rxh1 6. Bxh1 Qd6 7. Nf3 Bg4 {гээд цагаан хамгаалахад хүрнэ.}) 3... e5 4. d4 e4 5. c4 Na6 6. Nc3 Nc7 7. f3 f5 8. cxd5 cxd5 9. Qb3 Bd6 10. Kf1 Ne7 {гээд хар сайн тоглолттой.}) 2. Bg2 h5!? 3. Nf3 hxg4 {хар жигүүрийн хүүгээр төвийн хүүгээ өгсөн ч h шугамыг нээсэн.} 4. Nxe5 d6! {чанарын хаяа төлөвлөсөн.} 5. Nxg4? {хар хүчтэй дайралттай.} (5. Nc4 {илүү ухаалаг.}) 5... Bxg4! 6. Bxb7 Nd7 7. Bxa8 Qxa8 8. f3 Ne5! 9. Kf2 Be7! 10. fxg4? (10. d4 {илүү суурьтай.}) 10... Nxg4+ 11. Kg3 Bh4+! 12. Kxg4 (12. Kh3 Nf2#) 12... Qe4+ 13. Kh3 Be1# {цагаан буусан.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 45

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 81

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74