Зөвшөөрсөн бэрсний гамбит. Жишээ өргүүд

Бэрсний гамбитийн жишээ өргүүдийг нийтэллээ. Шатар боломжийн тоглож сурахад таниас багагүй хүч хөдөлмөр, цаг хугацааг шаардана гэдгийг ойлгоорой. Та шатар сонирхдог бол онолын мэдлэгээ байнга дээшлүүлж их мастеруудын өргүүдийг сайн судлах нь өөр хоорондоо тоглох эсхүл хүмүүсийн тоглохыг харах зэргээс хамаагүй илүү үр дүнтэй. Шатар сонирхогчид нарын өргүүд гарааны нүүдлүүд дээр алдаа гаргаснаас бараг 70, 80 хувь нь шийдэгддэг. Иймэрхүү байдлаар хичнээн ч тоглосон нэг их сайжрахгүй. Учир нь нөгөө гаргадаг алдаагаа давтаад л байвал цаашдын өрнөл буюу өргийн дунд хэсэгт шилждэггүй тул сонирхогчид өргийн дунд болон төгсгөл хэсгийг бараг хийж сурдаггүй. Гараанаас шууд төгсгөл хэсэг рүү гулгаад явчих маягаар тоглодог гэсэн үг. Гэтэл тоглолтын ур чадварыг жинхэнэ шаарддаг өргийн дунд хэсэгт орохоороо яахаа мэдэхгүй болоод ирдэг. Иймээс сайтад тавигдаж буй жишээ өргүүдийг маш судлан суралцахыг зөвлөе.

[Event "Шеллефтео, 1989."] [White "Портиш"] [Black "Рибли"] 1. d4 Nf6 2. c4 e6 3. Nf3 d5 4. Nc3 dxc4 5. e3 {цагаан өргийг зөвшөөрсөн бэрсний гамбитийн илүү тайван хэлбэрт шилжүүлэхийг илүүд үзсэн.} (5. e4 {гэж тоглон Венийн хурц хувилбарт шилжих бүрэн боломжтой байсан.}) 5... a6 6. Bxc4 b5 7. Bb3 Bb7 8. O-O c5 9. Qe2 Nbd7 10. Rd1 Qb6 {хөлөгт хард бүрэн боломжийн гэж үздэг онолын байрлал үүссэн. Гэхдээ сүүлийн үеийн тэмцээний практик энэхүү дүгнэлтийг батлахгүй байгаа. Хэдийгээр гарцаагүй ихээхэн хураангуйлал хийдэг ч хар тэнцвэржүүлэлтийн төлөө эрчимтэй тэмцэх ёстой.} 11. d5 exd5 12. Nxd5 Nxd5 13. Bxd5 Bxd5 14. Rxd5 Rd8 {хар солилцоог үргэлжлүүлэхэд бэлтгэсэн.} (14... Qb7 15. e4 Nb6 16. Bg5 Be7 17. Rad1 f6 18. Bf4 O-O 19. R5d2 Rfe8 {-ын дараагаар цагаан} 20. e5! {гэж давууг авна. (Харитонов - Чехов, 1989)}) 15. e4 Be7 16. Be3 (16. Bg5 {юу ч өгөхгүй. (Рее - Портиш, 1985) хар} Bxg5 17. Nxg5 h6 18. Nf3 O-O 19. Rad1 Nf6 {гээд гарааны асуудлаа хөнгөн шийднэ.}) 16... O-O {оновчтой бус} (16... Qb7 {хүчтэй}) 17. b4! {c шугамд нүүргүй хүү үүсгэхээр цагаан бэрсний жигүүрт эрчимтэй тоглолтыг эхлүүлсэн.} Qe6 18. Rad1 Nf6 (18... cxb4 {гэвэл} 19. Nd4!) 19. Rxd8 Rxd8 20. Rxd8+ Bxd8 21. e5! Nd7 22. bxc5 Nxe5 23. Nxe5 Qxe5 {цагаан санасандаа хүрсэн. c5 нүүргүй хүү давууг ханган тэднийг ялалтанд хүргэнэ.} 24. Qd1 Bc7 25. g3 h5 26. h4 b4 27. Qd7 a5 {хар бэрсний жигүүрт нүүргүй хүү гаргаж амжаагүй харин c5 цагаан хүү маш аюултай.} 28. Kh2 f6 29. Bd4 Qe4 30. Bxf6 Bxg3+ (30... gxf6 31. Qc8+ Kg7 32. Qxc7+ {хувилбараар хар аврагдахад найдах нь юу л бол.}) 31. Kxg3 gxf6 32. c6! {өрсөлдөгч дандаа шалаагүй гэдгийг цагаан оновчтой тодорхойлсон.} Qe5+ 33. Kh3 Qe4 34. Kg3 Qe5+ 35. Kf3 f5 36. Qc8+ Kf7 37. Qb7+ {гээд хар буусан. Хар бэрсний хөөлтөөс цагаан ноён хөнгөн зайлна. Харин c6 хүүг тогтоохгүй.}
[Event "Вейк-ан-Зее, 2003."] [White "Иванчук"] [Black "Пономаров"] 1. Nf3 d5 2. d4 Nf6 3. c4 dxc4 4. e3 e6 5. Bxc4 a6 6. O-O ({Бэрсний солилцооноос зугтан} 6. Qe2 {гэж голдуу тоглодог.Жишээ нь} b5 7. Bd3) 6... c5 7. dxc5 Bxc5 8. Qe2 {цагаан цаашдаа e хүүгээ урагшлуулан орон зай эзлэхийг оролдох санаатай энэ хувилбарыг их мастер Фурман санаачилсан.} b5 {хар тэмээний байрлалыг шууд тодорхойлсон. Тэд одоо a2-a4 түлхэлтийг тооцох нь үнэн.} ({өөр боломж бол} 8... Qc7 9. Nbd2 (9. e4 {эрчимтэй.}) 9... Nc6 10. a3 Bd6 11. b4 O-O 12. Bb2 Ng4 13. h3 Nge5 14. Rac1 Bd7 15. Rfd1 Rfd8 16. Ne4 Nxc4 17. Qxc4 Be7 {гээд бараг тэнцүү боломжуудтай. (Ногейрас - Карпов, Бельфор, 1988)}) 9. Bd3 Nc6 {хамгийн идэвхитэй үргэлжлэл. Хар 10... Мb4 нүүдлээр айлган 10. e4 -д саад хийсэн.} (9... Nbd7 10. a4 bxa4 11. Rxa4 O-O 12. Nc3 Be7 13. Rd1 Qb6 14. e4 Nc5 15. e5 {гээд цагаан боломж илүүтэй болох тул сул. (Ногейрас - Торхальссон, Кальвиа, 2004)}) (9... Bb7? {нь} 10. Bxb5+! {-аас болоод алдаатай. хар хүүгүй үлдэнэ.}) 10. Rd1 Qc7 11. a4 b4 ({сайн танигдсан энэ байрлалд Ботвинник - Флер (Ленинград, 1933) нарын өрөгт хар} 11... bxa4 {нүүдлийг сонгосон.} 12. Rxa4 Nb4 13. Bb5+ Bd7 14. Bxd7+ Nxd7 15. Bd2 a5 16. Rc1 (16. Qb5!? {анхаарал татахаар}) 16... Qb7 17. Bc3 O-O {дараагаар талуудын боломж тэнцүүхэн болсон.}) 12. Nbd2 Bb7 ({Бас нэгэн (Алехин - Флор, Блед, 1931) сонгодог өрөгт} 12... O-O 13. Nb3 Be7 14. e4 Nd7 15. Be3 Nde5?! ({Алехинийхаар} 15... Bb7 16. Rac1 Qb8 {хүчтэй.}) 16. Nxe5 Nxe5 17. Rac1 Qb8 18. Bc5! Bxc5 19. Nxc5 Qb6 20. Qh5! {гээд цагаан давуу болсон.}) 13. Nb3 Na5?! {хар өрсөлдөгчид хоёр тэмээний давууг өөрөө өгсөн. Хөлгийн захад байгаа морь тэмээний үнэтэй болох нь юу л бол.} ({оновчтой нь} 13... Bd6 14. Bd2 O-O 15. Rac1 Rfd8 16. e4 Ng4 17. h3 Bh2+ 18. Kf1 Nge5 19. Nxe5 Bxe5 {гээд бараг хүчний тэнцүү.}) 14. Nxc5 Qxc5 15. e4 Nb3 16. Rb1 O-O {гарцаагүй хэрэгцээ.} (16... Nxc1?! 17. Rbxc1 Qa5 (17... Qh5 18. Rc7) 18. Nd2 O-O 19. Nc4 {-ийн дараагаар b6, d6 нүднүүдийн сулаас болоод цагаан илт давуутай болох нь тодорхой.}) 17. Be3 Qh5 (17... Qc6 18. Bc2 Nc5 19. e5) ({эсхүл} 17... Qc7 18. Bc2 Nc5 19. Rbc1 Ng4 20. Bd4 {цагаан дарамттай тул сайнгүй.}) 18. Qc2 Na5 19. Rbc1 (19. Qc5?! {нь} Qxc5 20. Bxc5 Rfd8 21. Bxb4 Rxd3! 22. Rxd3 Bxe4 {тэнцүүхэн болох тул сул.}) 19... Rad8 {алдаа} ({гэвч} 19... Rac8 20. Qe2 Nxe4 21. Rxc8 Rxc8 22. Bxa6 Nf6 {хувилбарт ч харыг хүндхэн хамгаалалт хүлээнэ.}) 20. Bb6 Rd6? (20... Rc8 21. Qe2 Nd7 22. Be3 Rxc1 23. Rxc1 Rd8 {тохиолдолд хамгаалалтын илүү боломжийг үлдээнэ. Одоо хар чанар алдан цаашид өрөгт хожигдоно.}) 21. Qc5! Qxc5 (21... Rxd3 {гэвэл} 22. Rxd3 Bxe4 23. Qxh5 Nxh5 24. Re3 {асуудал шийдэгдэнэ.}) 22. Bxc5 Rd7 23. Ne5 Rdd8 24. Bxb4 Nb3 25. Rc3 Rfe8 ({эсхүл} 25... Nd4 26. Bxf8 Kxf8 27. Rc7 {гээд хожилтой.}) 26. Rxb3 Bxe4 27. f3 Bf5 28. Rd2 Rb8 29. Bxa6 {гээд хар буусан.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 627 Бүртгүүлэх

1. d4 Мf6 2. c4 g6 3. Мc3 Тg7 нүүдлийн дараа хөлөгт хагас хаалттай гараанд ордог "Хуучин энэтхэг хамгаалалт"- ын байрлал үүсдэг. Гарааны олон хувилбарын нэг бол 4. e4 d6 -гийн дараа Авербахийн дэвшүүлсэн 5. Тe2 системийг хичээлээр авч үзнэ. 

Шатарт олон тооны гараанууд байдаг ч суурьтай судлан, ерөнхий зарчмыг ойлговол үндсэндээ цөөн тооны суурь гараанууд байдаг. Шатарчид болон шатар сонирхогчид өөрийн сайн судалсан цөөн гараануудаар голдуу тоглодог. Тэгвэл гараануудыг бүгдийг судлах ямар хэрэгтэй гэж бодож байж магадгүй. Таны өрсөлдөгч өрөгт ямарч гарааг хэрэглэж болох учраас та гарааг судлан гаргаж болох алдаа, зангуудыг мэдэж байхгүй бол түүнд заавал ордог учраас гараануудыг судлахыг зөвлөөд байгаа юм.

  Нээгдсэн тоо: 1129 Төлбөртэй

Сайтын шатрын хичээл хэсэгт А.Нимцовичийн "Миний систем" номноос материалуудыг нийтэлж байгаа бөгөөд энэ удаа Байрлалын тэмцлийн арга материалд дурдсан аргуудыг хэрхэн хэрэглэх талаар хүргэе. Суралцагчдад 1-р пунктыг хэрэглэхэд ямар нэгэн асуудал үүсэхгүй болов уу. Дараах байрлалыг харцгаая.

Бидэнд e4, d5, e5, d6 хүүний гинж анхаарал татна. Харын хүүний гинжний суурь бол d6 хүү. Цагаан 1. cxd6 cxd6 2. Трc6 Мf7 3. Мc4 Трd8 (хэрвээ 3. ... Трc8 гэвэл 4. b5 Трxc6 5. d5xc6 гээд морины сайн төгсгөлтэй) 4. a4! (d6 хүүг довтолж буй морины c4 байрлалыг хадгалахын тулд) Цагаан өрсөлдөгчийн хүүний гинжний суурь хүүд дарамт үүсгэснээр 2-р пунктэд заасан бодит давуу байдлыг олон авсан. Өөрөөр хэлбэл тэдний шатрууд илүү түрэмгий байрлалыг эзэлсэн. c4 -ийн морь f7 -гийн мориноос илүү түрэмгий. Энэ давуугаа тэд бэрсний жигүүрт 5. b5 гээд дараачаар нь Нd2-c3, a4-a5 эсхүл ноёнгийн жигүүрт 5. h4 гээд дараа нь Нd2-e3-f3-g4-h5 цааш g2-g4-g5 гэх мэтээр ашиглаж болно. h7-h6 хамгаалалт цагаан ноёнд g6 нүдэнд цөмрөх боломжийг өгөхөөр.

  Нээгдсэн тоо: 1284 Төлбөртэй

Шатар тоглох чадварыг дээшлүүлэхэд онолын мэдлэгээс гадна практик чухал үүрэгтэй. Ялангуяа их мастеруудийн өргүүдийг судласнаар онолыг өрөгт хэрхэн ашигглахыг мэдэхэд их дөхөмтэй. Бидний өрсөлдөгчид их мастерууд биш учраас өрөгт алдаа хийсэн нь голдуу хожигдоход хүрдэг. Сонирхогчдын өрөг ихдээ л 20-30 нүүдлийн хооронд нэг тийшээ болдог бол мастеруудын өрөг шатрын өргийн гурван үеийг бүхэлд нь хамарсан онц сонирхолтой тэмцлийг өрнүүлдэг тул практикийн асар ач холбогдолтой. Хичээлээр Каро -Каний хамгаалалтаар мастерууд хэрхэн тоглосон өргүүдийг хүргэнэ.

Ямар нэгэн зүйлд суралцахад таниас нилээд тэсвэр хатуужил, хүсэл зоригийг шаардана гэдгийг санаарай. Жишээ өргүүдтэй танилцахын өмнө онолын Каро - Канний хамгаалалт I , Каро - Канний хамгаалалт II хичээлүүдийг үзэхийг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 1236 Бүртгүүлэх

Шатрын стратегийн элементүүдийн нэг болох төвийн талаар бид өмнөх Стратегийн элементүүд , Хөлөлгөөний зарчмууд нийтлэлээр үзсэн. Энэ хичээл төв стратегийн элементийн сүүлийн хэсэг юм. Хичээлийн материалыг Нимцовичийн "Миний систем" номноос бэлтгэж байгааг сануулъя.

Зургаа. а Төвийг өгөх. Цааш тоглох төлөвлөгөө. Дараах өргийг харцгаая. 1. e4 e5 2. Мf3 Мc6 3. d4 exd4. Энд төвийг d7-d6 гэж хамгаалах нь ашиггүй. Жишээ нь 3. ... d6 4. dxe5 dxe5 5. Бxd8+ Нxd8 (ноёнгоор авахгүй бол e5 хүүг алдана) гээд хар сэлгээгүй болсноор тэргүүдээ эвтэйхэн холбох боломжийг алдана. 4. Мxd4. Үүссэн нөхцөл байдалд хар 4. ... Мf6 гэж тоглож болох юм. Учир нь 5. Мxc6 bxc6 -гийн дараа морийг 6. e5 гэж хөөх гэвэл 6. ... Мe4 гэж эсэргүүцэж болно. Хэрвээ цагаан 7. Тd3 гэвэл морио 7. ... d5 хамгаалж болно.Гэхдээ хар 4. ... Мf6 нүүдлээр g8 дээрх морины хөлөлгөөний хүндрэлтэй асуудлыг шийдсэн болохоос төвийн асуудлыг бүрэн шийдээгүй тул тулгарсан асуудлын багахан хэсгийг л шийднэ.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124