Венийн өрөг

Гарааг XIX -р зуунд Гампе тэргүүтэй Венийн шатарчид боловсруулсан. Үндсэн санаа нь e4 хүү, d5 нүдийг хамгаалаад төвийг f2-f4 нүүдлээр дайрахад оршино. Гэхдээ d7-d5 сөрөг цохилтоор хар сайн байрлалыг авдаг. Энэхүү шалтгаанаар орчин үеийн шатрын тэмцээнүүдэд ховор хэрэглэх болсон. Гарааг Рудольф Шпильман, Бент Ларсен, Михаил Цейтлин нарын шатарчид амжилттай хэрэглэж байлаа. Өнөө үед их мастеруудын өргүүдэд гараа ховор тохиолддог ч шатар сонирхогчид мэдэж байх хэрэгтэй.

[Event "Венийн өрөг"] 1. e4 e5 2. Nc3 {хөлөлгөөний энэ нүүдэл 2.Мf3 -аас ялгаатай нь шууд занал үүсгэдэггүй.} Nf6 {хамгийн дэлгэрсэн хариулт} (2... Nc6 {гэх боломжтой. Жишээ нь} 3. Bc4 Nf6 (3... Bc5 {нь} 4. Qg4 {гэх тул сул. Хэрвээ} Qf6 {гэвэл} 5. Nd5! Qxf2+ 6. Kd1 Kf8 7. Nh3 Qd4 8. d3 d6 9. Qf3 Bxh3 10. Rf1 {гээд f7 дээр мад өгөхөөр заналхийхээс гадна 11. c3 гэж бэрсийг барихаар}) 4. d3 ({Романовскийн зааснаар} 4. f4 {-д} Nxe4 5. Nf3 Nd6 {үргэлжлэл сайн.}) 4... Bb4 5. Bg5 ({эсхүл} 5. Ne2 d5) 5... h6 6. Bxf6 Bxc3+ (6... Qxf6 {гэвэл} 7. Ne2 {гээд цагаан сэлгээний дараа Мd5 гэх аюултай тул муу.}) 7. bxc3 Qxf6 8. Ne2 d6 9. O-O g5 10. d4 Ne7 {гээд хурц нарийн тэмцэлтэй.}) 3. f4 ({Венийн дайралт гэж нэрлэдэг} 3. Bc4 Nxe4 4. Qh5 (4. Nxe4 d5) {үргэлжлэл хурц тоглолтод хүргэдэг бөгөөд} 4... Nd6 {гэж хариулахад хүргэдэг. Цааш} 5. Qxe5+ ({Хүчтэй нь} 5. Bb3 Nc6 (5... Be7 {гэвэл} 6. Nf3 Nc6 {гээд} ({харин} 6... O-O {гэвэл} 7. h4! {гээд цагаан аюултай дайралттай. Жишээ нь Гуфельд - Тарве (1969) нарын өрөгт } Nc6 8. Ng5 h6 9. Qg6 Bxg5 10. hxg5 Qxg5 11. Qxg5 hxg5 12. d3 Nf5 13. Bxg5 Ncd4 14. Nd5 Nxb3 15. Nf6+ gxf6 16. Bxf6 Ng7 17. axb3 {гээд хар хэдийгээр бодны илүүтэй ч өрсөлдөгчийн h шугамаар давхарлагдах тэргүүдийн эсрэг хүчин мөхөсдөнө.}) 7. Nxe5 {гэж хураангуйлах боломжтой.}) (5... g6 {нь} 6. Qxe5+ Qe7 7. d4 Nc6 8. Qxe7+ Bxe7 9. Nd5 Bd8 10. Bf4! Nxd4 11. O-O-O {гээд цагаан давуутай болох тул сайнгүй.}) 6. Nb5 g6 7. Qf3 f5 8. Qd5 Qe7 {гээд} ({хэрвээ} 8... Qf6 {гэвэл} 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 11. Nxb6 axb6 12. d4! {гээд цагаан давуугаа хадгална.}) 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 {хар Тc8-b7, Мc6-d4 гэж дахин зохион байгуулаад өрсөлдөгчийн ноёнд дайралтыг зохион байгуулах оролдлого хийхээр төлөвлөсөн. Тэдний санаа} 11. d3?! ({Цагааны хамгийн сайн үргэлжлэл бол} 11. Nxb6 axb6 12. Qf3 Bb7 13. d3 Nd4 14. Qh3 {Лепешкиний судалгаагаар} e4 {-ийн дараа} ({эсхүл} 14... f4 15. Bd2 g5 16. O-O-O h5 17. f3 {гэх мэтээр}) ({Кайдановтай тоглосон Бареев өөр замаар явсан} 14... h5 15. f3 f4 {гэвч} 16. Bd2 Bg7 17. O-O-O N6f5 18. Re1 Kc7 19. Ne2 Nxb3+ 20. axb3 {нь цагааны дайралтыг зогсоон илүү чанараа хадгалах боломжийг олгосон.}) 15. Be3 exd3 16. O-O-O Nxc2 17. Bxb6+ Ke8 18. Qxd3 Bh6+ 19. Kb1 (19. Kxc2 Be4 20. Bc5 Bf4 {үргэлжлэл тодорхой бус үр дүнд хүргэнэ.}) 19... Be4 20. Bxc2 Bxd3 21. Bxd3 {гээд цагаан боднууд харын бэрснээс илүү хүчтэй.}) 11... Bb7 12. h4 f4 13. Qf3 Bh6 14. Bd5 Bxa8 15. Qg4 Rf8 {тохиолдолд биелэгдэнэ.}) 5... Qe7 6. Qxe7+ Bxe7 7. Bb3 Nf5 8. Nf3 c6 9. O-O d5 {гээд байрлалын бүрэн тэнцвэрт хүргэнэ.}) ({Венийн дайралт хоёр талаас маш оновчтой тоглохыг шаарддаг учраас практикт} 3. g3 {гэж ихэээр тоглодог. Жишээ нь} Bc5 4. Bg2 c6 5. Qe2 d5 6. d3 O-O 7. Nf3 Nbd7 8. O-O Re8 9. Nh4 dxe4 10. dxe4 g6 11. Bg5 Be7 12. Rad1 Qb6 13. Na4 Qb5 14. Qxb5 cxb5 15. Nc3 a6 16. Nf3 Kg7 17. a3 h6 18. Bc1 b6 19. b4 Bb7 20. Bb2 Bc6 {гээд ойролцоогоор тэнцүүхэн боломжтой. Морозович - Иванчук (2001)}) 3... d5 (3... exf4 {нь} 4. e5 {-аас болоод сул. Хэрвээ} Qe7 {гэвэл} 5. Qe2) 4. fxe5 Nxe4 5. Nf3 ({эсхүл} 5. Qf3 Nc6 6. Bb5 (6. Nxe4 {нүүдэл хард сайн тоглолт өгөх тул алдаатай.} Nd4! 7. Qf4 dxe4 8. Bc4 Bf5 {Борош - Лилиенталь (1933) нарын өрөгт} 9. c3 g5 10. Bxf7+ Kxf7 11. Qf2 e3! 12. Qf1 exd2+ 13. Kd1 dxc1=Q+ 14. Kxc1 g4 {гээд цагаан буусан.}) 6... Nxc3 7. bxc3 Qh4+ 8. g3 Qe4+ 9. Qxe4 dxe4 10. Bxc6+ bxc6 11. Ne2 Be7 {харын хүүний сулрал тэдний хоёр идэвхитэй тэмээгээр нөхөгдөнө.}) 5... Be7 (5... Bg4 6. Qe2 Nxc3 7. bxc3 c5 8. Qf2 Nc6 9. Bb5 Be7 10. O-O O-O {бараг тэнцүүхэн}) (5... Bc5 {нүүдэл маш идэвхитэй харагдана. Гэхдээ цагаанд Чехийн мастер Громадкогийн олсон} 6. Qe2 {ухаалаг хариулт байдаг. Одоо хэрвээ} Nf2 {гэвэл} ({Харин} 6... Bf2+ {тохиолдолд} 7. Kd1 Nxc3+ 8. dxc3 Bc5 ({эсхүл} 8... Bb6 9. Bg5) 9. Qb5+ Nd7 10. Bg5 {гээд давуу болно.}) 7. d4 {гэнэ.}) 6. d3 (6. d4 {гэвэл хар} Bb4 {гэж тоглож болно. Хар тэмээний маневрт алдсан хугацаа цагааныг c3 дээрх морио хамгаалахаас аргагүй болгосноор нөхөгдөнө. Жишээ нь} 7. Qd3 c5 8. dxc5 Nxc5 9. Qe3 Nc6 10. Bb5 Ne6 11. a3 Ba5 12. b4 Bb6 {гээд хар идэвхитэй байрлалтай.}) 6... Nxc3 7. bxc3 O-O 8. d4 ({хэрэв} 8. Be2 {гэвэл} c5 9. d4 Nc6 10. O-O f6 {гээд хард ашигтай нарийн тоглолттой.}) 8... f6 9. Bd3 fxe5 10. Nxe5 Bf5 {хар гарааны бүх хүндрэлийг давсан.}

Суралцах хамгийн сайн арга практик байдаг тул Венийн өргийг жишээн дээр харцгаая. Мастеруудын тоглосон өргүүдэд хийгдэж байгаа нүүдлийн учрыг сайн ойлгон тэд тоглолтонд хэрэглэж байгаа маневр шилжилт, нүүдлүүдийн утгыг сайн сурч авах хичээгээрэй.

Материалыг тусгай эрхтэй хэрэглэгч үзнэ.

request_quoteТусгай эрх авах

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 699 Төлбөртэй

Эхэндээ "Төвийн сөрөг гамбит" нэртэй байсан XV -р зууны сүүлээр бий болсон хуучны хамгаалалт бөгөөд XX -р зууны эхээр Скандинавийн мастеруудын судалгааны ачаар тоглолтын практикт орж ирсэн. Гарааны талаарх эхний бичвэрийг 1918 онд Жак Мизес хэвлүүлжээ. Гэхдээ гарааг бүр XIX зуунд Оросын шатарч Карл Яниш судалсан байдаг.
Орчин үеийн онолд хар гараанд хугацаа алдсанаар цагаан урт хугацааны санаачлагыг өгдөг гэж үзэх болсноор гараанд эргэлзээтэй хандах болсон. Хэдийгээр ийм дүгнэлттэй ч скандинав хамгаалалт тэмцээнүүдэд тогтмол тохиолддог.

[Event "Скандинав хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 {бэрсээ тоглолтод эрт оруулснаар хар 3. Мc3 -ийн дараа цаг алдан муу байрлалтай болдог.} 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 Bg4 6. h3 {хамгийн эрчтэй нүүдэл.} (6. Be2 {ч энгийн болоод сайн.}) 6... Bh5 ({эсхүл} 6... Bxf3 7. Qxf3 {гээд цагаан сайн байрлал, хоёр тэмээтэй.}) 7. g4 Bg6 8. Ne5 c6 {цагаан санаачлагатай. Цааш} 9. h4 Ne4 ({эсхүл} 9... Be4 10. Nc4 Qd8 11. Nxe4 Nxe4 12. c3 e6 13. Bd3 Nd6 14. Ne5 {гээд цагаан давуутай.}) 10. Bd2 Qb6 ({хэрвээ} 10... Nxd2 11. Qxd2 f6 {гэвэл} 12. Nxg6 hxg6 13. Bd3 g5 14. h5 {гээд цагааны тоглолт илүү.}) 11. Nxg6 Nxc3 12. Bxc3 hxg6 13. Qd2 e6 14. O-O-O Qc7 15. Re1 {гэж үргэлжлүүлж болно. Хар хамгаалахад хүнд.}

  Нээгдсэн тоо: 396 Төлбөртэй

Ямарч тоглоомыг сурахад амархан боловч сайн тоглодог болоход таниас нилээд хүч хөдөлмөр шаардана. Хүмүүс шатарыг тогтмол тоглоод л байвал сайжирна гэж голдуу ойлгодог. Миний бодлоор шатар их тоглохоосоо илүү өөрөөсөө илүү түвшингийн хүмүүстэй тоглох, мастеруудийн тоглосон өргүүдийг судлан, шатарын онолыг хэрхэн оновчтой зөв ашиглаж байгаад суралцах нь илүү үр дүнтэй санагддаг. Иймээс сайтын шатарын хичээлүүд хэсэгт нийтлэгдсэн онол болоод мастеруудийн өргүүдийг үзэхийг зөвлөе.  

[Event "Брюссель, 1987."] [White "Каспаров"] [Black "Ван дер Виль"] 1. d4 d5 2. c4 c6 3. Nc3 Nf6 4. e3 e6 5. Nf3 Nbd7 6. Bd3 Bb4 7. a3! Ba5 ({Каспаров - Хюбнер (1986) нарын өрөгт хар темп алдан} 7... Bd6 {гэж ухарсан. Цааш} 8. e4 dxe4 9. Nxe4 Nxe4 10. Bxe4 e5 11. O-O O-O 12. Bc2! {нүүдэлд Каспаров} ({харын санаа} 12. dxe5 Nxe5 13. Nxe5 Bxe5 14. Bxh7+ Kxh7 15. Qh5+ Kg8 16. Qxe5 Qd3! 17. c5 Be6 18. Bf4?! ({Гэхдээ Николич - Хюбнер (1987) нарын өрөгт} 18. Be3! {-ын дараагаар цагаан маш эвгүй төгсгөлд аажмаар хожсон.}) 18... Bd5 {хувилбараар нээгдсэн. (Ларсен - Бисгайер, 1968) нарын өрөгт хар удалгүй тэнцээнд хүрсэн.}) 12... Re8 {замыг сонгосон.} 13. Re1 exd4 14. Rxe8+ Qxe8 15. Qxd4 Be7 16. Bg5 Bxg5 17. Nxg5 Nf6 18. Rd1! Be6 19. Re1 Qd8 20. Nxe6 {гээд цагаан их давуутай болсон.}) 8. O-O O-O 9. Qc2 dxc4 10. Bxc4 Bc7 11. Ba2! {энэ системийн ердийн нүүдэл. Цагаан аюултай тэмээг отолтод оруулан c2 -ын бэрс c7 тэмээг ажиглах ажиллагааг хүчилсэн.} e5 12. h3! h6 {хар Тg5, Мg5 зэрэг цөмрөлтөөс хамгаалан e5 хүүг Бe7 эсхүл Трe8 гэж бэхжүүлэхээр төлөвлөсөн.} ({шууд} 12... Re8 {гэж тогловол} 13. Ng5 {гэх тул хүсэхгүй.}) ({харин} 12... Qe7 {гэвэл} 13. Bd2! {14. Мb5! гэх заналтай.}) 13. e4 Re8 14. Be3 Nh5?! 15. Rad1 exd4 (15... Qf6 {-д} 16. Nd5! {хүчтэй.}) 16. Bxd4! ({хар} 16. Nxd4 Bf4! {-д найдсан байх.}) 16... Qe7 17. e5 Nf8? {хар үр дүнтэй цохилтыг хараагүй бөгөөд тэдний байрлал найдваргүй болсон.} (17... Nf4 {илүү байсан. Одоо h5 морь тоглолтын гадна үлдэнэ.}) 18. Nb5!! {гэнэтийн цохилт.} Ne6 (18... cxb5? 19. Bc5 {-ын дараагаар хар бэрс баригдана.}) 19. Bxe6 fxe6 20. Nxc7 Qxc7 21. Qg6 Qf7 22. Qxf7+! {энгийн болоод сайн. Харын шатрууд эв нэгдэлгүйгээс үүдэн тэдний байдал найдваргүй болсон.} Kxf7 23. Be3 Rf8 ({морио чөлөөлөх} 23... g5 {оролдлогод цагаан} 24. g4! Ng7 ({эсхүл} 24... Nf4 25. Bxf4 gxf4 26. Rd4) 25. Nd2 Rd8 26. f4! {гэж хариулна.}) 24. Rd4 Kg8 25. Rfd1 b6 26. Rh4 Rf5 27. Nd4 {гээд хар буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 194 Нийтийн

Хагас хаалттай гараа багц хичээлийн сүүлийн гараа болох Бэрсний хүүний гарааг танилцуулая. Шатарыг гайгуй суръя гэвэл гарааны онолыг нилээд суурьтай судлах хэрэгтэй. Иймд сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс шатрын гарааны хичээлүүдийг сонирхохыг зөвлөе. Гарааны онолын мэдлэг муугаас үүдэн эхний нүүдлүүдэд алдаа хийн хожигдох явдал шатар сонирхогчдын дунд маш түгээмэл байдаг. 

[Event "Бэрсний хүүний гараа. 1-р хэсэг"] 1. d4 {энэ гараа цагаан өргийг 1. d2-d4 нүүдлээр эхлүүлээд c2-c4 түлхэлтэд яардаггүй хэдэн системийг нэгтэгдэг.} Nf6 2. Bg5 {харилцан боломжуудтай хурц тоглолтод хүргэдэг Тромповскийн дайралт гэж нэрлэдэг бага судлагдсан үргэлжлэл.} Ne4 ({цагаан бат бэх хүүний төв үүсгэх} 2... e6 {боломжтой ч хард хоёр тэмээний давууг өгдөг.} 3. e4 h6 4. Bxf6 Qxf6 5. Nc3 d6 (5... Bb4!?) 6. Qd2 g5 7. Bc4 Nc6 8. Nge2 Bg7 9. Rd1 Bd7 10. O-O O-O-O 11. Nb5 {тоглолтын санаачлага цагаанд. (Ананд - Карпов, 1998)}) (2... c5 3. Bxf6 gxf6 4. d5 Qb6 {үргэлжлэл нарийн тоглолтод хүргэнэ.}) 3. Bh4 (3. Bf4 c5 4. d5 Qb6 5. Bc1 e6 6. f3 Qa5+!? 7. c3 Nf6 8. e4 d6 {нарийн тоглолттой үргэлжлэл тохиолдож байсан. (Ван дер Виль - Каспаров, 1982)}) (3. h4!? {нүүдэл сонирхолтой. (Миладинович - Сулскис, 1994)}) 3... d5 (3... c5 {хариулт боломжтой. Жишээ нь} 4. f3 g5! 5. fxe4 gxh4 6. e3 Bh6 7. Kf2! (7. Qd3 Nc6 8. Nd2 cxd4 9. exd4 Qb6 10. Nb3 a5 11. a4 d5! {муу. Хар давуутай. (Бондаревский - Болеславский, 1945)}) 7... e6 8. Nd2 {цагааны байрлал илүү аятайхан.}) 4. f3 Nd6 5. Nc3 c5! 6. dxc5 Nf5 7. Bf2 d4 {хүүний нөхөөст хар хүчтэй санаачлагатай. (Шерешевский - Тукмаков, 1981)}

  Нээгдсэн тоо: 212 Төлбөртэй

Шатрын тоглолтод хар тал хэрэглэдэг олон төрлийн хуучин энэтхэг байгуулалт эртнээс орж ирсэн хэдий ч цаг хугацааны явцад зарим өөр гараануудын адилаар илүү темптэйгээр хуучин энэтхэг хамгаалалтаар цагаан тоглох санаа үүссэн. Өнөө цагт хуучин энэтхэг гараа гарааны давууд тэмүүлэхгүйгээр хэдийгээр нарийн ч тэнцүүхэн тоглолтыг хүссэн шатарчдын дунд ихээхэн өргөн дэлгэрсэн.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 53

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 49

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 115

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 88

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 69

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 66

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 101

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 78