Гёттингений гар бичмэл, Дамианогийн ном, Р. Лопеса, А. Сальвио, Ф. Стаммы нарын судалгаанд дурдагдсан бэрсний гамбитийн хамгийн өргөн тархсан системийн нэг. Зөвшөөрсөн бэрсний гамбитийн системийг А. Алехин, М. Ботвинник, В. Смыслов, Т. Петросян зэрэг мастерууд үнэт санаагаар баяжуулсан.
Гараанд цагаан бат бэх хүүний төвийг үүсгэн ноёнгийн жигүүрт санаачлагыг авахыг оролдоно. Харин хар зарим хувилбарт тактикийн хурц хүндрэлийг үүсгэн цагааны төвд бодны үйлчлэл үзүүлэхийг хичээдэг. Орчин цагын их мастеруудын түвшингийн тэмцээнүүдэд гарааг хэрэглэдэг.
Бэрсний гамбитаар тоглож сурахыг тулд гарааг нилээд гүнзгий судлах хэрэгтэйг зөвлөе. Хичээлээр үзүүлж байгаа хувилбар бүрийг цааш нь гүнзгийрүүлэн бодож тоглолтыг хэрхэн үргэлжлүүлэхийг өөрөө судлаарай.
[Event "Зөвшөөрсөн бэрсний гамбит. II-р хэсэг"] 1. d4 d5 2. c4 dxc4 3. Nf3 Nf6 4. e3 e6 5. Bxc4 c5 6. O-O a6 7. Qe2 Nc6 8. Nc3 (8. Rd1 {-д} b5 9. Bb3 (9. dxc5 {гэвэл} Qc7 10. Bd3 Bxc5 11. a4 bxa4!) (9. d5 exd5 10. Bxd5 Nxd5 11. e4 Qe7 12. Rxd5 Be6 {хувилбар цагаанд ашиггүй.}) (9. Bd3 {-д} cxd4! 10. Nxd4 (10. exd4 Nb4 {хард ашигтай.}) 10... Nxd4 11. exd4 Bb7 {сайн.}) 9... c4 10. Bc2 Nb4 {нүүдлийн хомсдол нөлөөлж байна. Трd1 гэвэл дайралтад үнэтэй цагаан хөлийн тэмээ устгагдана.} 11. Nc3 Nxc2 12. Qxc2 Bb7 13. d5 Qc7 (13... exd5 {муу} 14. e4 Be7 15. e5! {гээд цагаан давуутай.}) 14. e4 e5 15. Bg5 Nd7 16. Be3 Bd6 {гэж тоглон хар сайн байрлалтай.}) 8... b5 9. Bb3 Bb7 {энд цагаан санаачлагаа хадгалах ч сайн хариулт} (9... Be7 {нь} 10. dxc5 Bxc5 11. e4 {гээд дайралттай болох тул сул.}) (9... b4 {гэвэл цагаан} 10. Na4 {нүүдлээр давуугаа барина.}) ({яаран} 9... cxd4 {гэх нь} 10. exd4! (10. Rd1 {сул} Qb6! 11. exd4 Na5 12. Bc2 Be7 {гээд хар хамгаална.}) 10... Be7 (10... Nxd4 11. Nxd4 Qxd4 12. Nd5! Nxd5 13. Rd1 {гээд цагаан хүчтэй дайралттай.}) 11. Rd1 Nb4 (11... O-O 12. d5) 12. Ne5 {гээд цагаан аюултай дайралттай.}) 10. Rd1 {цааш хар дараах нүүдлээс сонгох боломжтой.} (10. dxc5 {нүүдэл анхаарал татахаар. хар} Bxc5 11. e4 Nd4 {гэвэл} 12. Nxd4 Qxd4 13. Nxb5) 10... c4 (10... Qc7 11. d5 exd5 12. e4 O-O-O ({харин} 12... d4 {гэвэл} 13. Nd5 Nxd5 ({эсхүл} 13... Qd8 14. Bf4 Rc8 15. a4 c4 16. axb5 d3 17. bxc6!) 14. exd5+ Ne7 15. a4 c4 16. Nxd4 Bxd5 17. axb5 cxb3 18. Nf5 {гээд цагаан аль ч тохиолдолд хожих тул болохгүй.}) 13. Nxd5 Nxd5 14. Bxd5 {цагаан давуутай.}) (10... Be7 11. dxc5 (11. d5 exd5 12. e4 d4 13. e5 Ng8 14. e6 c4) 11... Qc7 12. e4 Bxc5 13. h3 O-O 14. e5 Nd7 15. Bf4 {цагааны байрлал идэвхитэй. Тэд Трac1, Мe4, Бc2 шилжилтүүдээр төвд болон ноёнгийн жигүүрт дайралтыг бэлтгэнэ.}) (10... Qb8 11. d5 Nxd5 (11... exd5 12. e4!) 12. Bxd5! exd5 13. Nxd5 Bd6 14. e4 Nd4 {Мd5-b6-d7 шилжилтээс болоод хар сэлгэхэд хүнд. Үүнд 12. Тxd5 нүүдлийн санаа оршино.} 15. Nxd4 cxd4 16. e5! {цагаан хүчтэй дайралттай. (Калиниченко - Миркович, 2002)}) 11. Bc2 Nb4 12. Bb1 Nbd5 13. e4 Nxc3 14. bxc3 {цагаан байрлалын давуутай.}
Гарааны хичээлийг зөвхөн хараад өнгөрөх хэрэггүй. Тоглолтод ашиглах хэмжээнд хүртэл сайн судлан ойлгохыг хичээн оролдох хэрэгтэй. Шатарын сайтуудад бүртгүүлэн онлайнаар тоглон хичээлд үзсэн гарааны онол, жишээ өргүүд, занга зэргийг практикт хэрэглээрэй.