Каталоний эхлэл жишээ өрөг

Хаалттай гараануудын нэг "Каталоний эхлэл" -ийн жишээ өрөгтэй танилцана уу. Мастеруудийн өргүүдээс тоглолтыг хэрхэн эхлүүлэх, шатрын үндсэн дүрмүүдийг яаж хэрэгжүүлж байгаа, тоглолтыг өөртөө ашигтайгаар хэрхэн хурцатгах гээд дайралт, хамгаалалт, стратегийн чухал онолуудыг практик тоглолтод яаж хэрэгжүүлэхийг сурах чухал ач холбогдолтой. Өргийн өрнөл үеийн боломжит хувилбаруудыг өөрөө цааш гүнзгийрүүлэн судлаж байгаарай.

[Event "Львов, 1985."] [White "Халифман"] [Black "Новиков"] 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Nf3 Nf6 4. g3 dxc4 5. Bg2 a6 {Каталоний гамбитийн зарчмын хариултуудын нэг. Хар хүүний илүүгээ барихаар зорьсон.} (5... b5 {хариулт ч тохиолддог. Цагаан хүүний дутуугаас илүү нөхвөртэй хүчтэй санаачлагыг хөгжүүлдэг. Жишээ нь} 6. a4 c6 7. axb5 cxb5 8. Ne5 Nd5 9. Nc3 Bb4 10. O-O Bxc3 11. e4! Bxb2 ({эсхүл} 11... Bxd4 12. Qxd4 Qb6 13. Nf3! Qxd4 14. Nxd4 Ne7 15. e5 Nd5 16. Nxb5 {цагааны давуу маргаангүй.}) 12. exd5! Bxa1 13. Ba3! a5 14. Qg4 {гээд цагаан хүчтэй дайралттай. (Чернин - Юдасин, 1984)}) 6. O-O {цагаан өргийг гамбитийн хэвээр үргэлжлүүлсэн.} (6. a4 {гэвэл цагаан} c5 ({эсхүл} 6... Nc6 {гээд тоглолтыг тэнцвэржүүлэх сайн боломжтой.}) 7. O-O Nc6 {гэнэ.}) (6. Ne5 c5 7. Na3!? {Разуваевагийн санаа} (7. Be3 Nd5 8. dxc5 Nd7! 9. Bd4 Nxe5 10. Bxe5 Bxc5! 11. Bxg7 Rg8 {харилцан хурц тоглолтыг хийж болно. (Салов - Портиш, 1988)}) 7... cxd4 ({эсхүл} 7... Qxd4 8. Naxc4 {гээд цагааны хүүний зөрүүд байрлалын хангалттай нөхөөстэй. g2 "каталоний" тэмээний дарамт маш мэдрэгдэнэ.}) 8. Naxc4 {-ийн дараагаар төвөгтэй тоглолтод шилжинэ.}) 6... b5 (6... Nc6 {нүүдэл байж болно. Санаа нь хэрэгцээтэй үед Мc6-a5 гэж хүүг барих. Тоглолт цагаан санаачлагатай, хар илүү хүүтэй гэсэн танил схемээр явагдана. Жишээ нь} 7. e3 (7. Na3!? Bxa3 8. bxa3 O-O 9. Bb2 {хувилбар анхаарал татахаар. (Рашковский - Петросян, 1977)}) 7... Bd7 8. Qe2 b5 9. Rd1 Be7 (9... Bd6?! {муу} 10. e4! Be7 {аргагүй хийгдэнэ.} 11. Nc3 O-O 12. Bf4 {цагаан илүү байрлалтай. (Левин - Новиков, 1986)}) 10. b3 cxb3 11. axb3 O-O 12. e4 {Полугаевский - Панченко, 1981}) 7. Ne5 Nd5 8. a4 Bb7 (8... c6 {гэж тоглоход хүрвэл} 9. e4 Nb6 ({эсхүл} 9... Nf6) 10. d5!? {-ыг тооцох хэрэгтэй.}) 9. axb5 axb5 10. Rxa8 Bxa8 11. e4 Nf6 12. Nc3 c6 13. Bg5 (13. d5!? {нүүдэл сонирхолтой. Хэрвээ} Be7 {гэвэл} 14. dxe6 fxe6 15. Qe2 O-O 16. Bh3 {сэлгээний байрлалд хүчтэй дарамттай. (Бареев - Новиков, 1986)}) 13... Bb7 ({Константинопольский - Равинский (1952) нарын өрөгт} 13... Be7 14. Qa1! Bb7 15. Qa7 {гээд цагаан давуутай болсон. Хар a8 тэмээгээ цохилтоос урьдчилан холдуулсан ч тэднийг гэнэтийн зүйл хүлээж байсан.}) 14. Nxf7!? {яг зөв биш байж болох ч маш гоё.} Kxf7 15. e5 h6 16. Bh4 Nbd7?! {цагааны санаа зөвдсөн.} (16... g5 17. exf6 Qxf6 {гэж тоглох нь илүү байсан байх. Үүний дараа цагаан дайралтаа} 18. Ne4 Qg6 19. Qa1!? {гэж дэмжиж болохоор. Гэхдээ энэ нь бодны үнэтэй дүйцэнэ гэдэг нь тодорхойгүй.}) 17. exf6 Nxf6 18. Bxf6 gxf6 19. Qh5+ Kg7 20. Ra1 Rh7 21. Ne2 Bd6 {хар морийг f4 оруулаагүй ч тэр харын хүрээнд орох замыг олно.} 22. d5!! {ганган цохилт.} cxd5 23. Nd4 Bc8 24. Ra8 Qd7 25. Nxe6+! Qxe6 26. Bxd5 Qd7 ({цагааны санаа} 26... Qe1+ 27. Kg2 Be6 28. Qg4+!! Bxg4 29. Rg8# {үр дүнтэй хувилбараа илэрнэ.}) 27. Rxc8! Qxc8 28. Qf7+ Kh8 29. Qxf6+ Rg7 30. Qxh6+ Rh7 31. Qxd6 {цагаан давуутай} Rg7 32. Qh6+ Rh7 33. Qf6+ Rg7 34. h4 Qe8 35. Be6 Qe7 36. Qe5 Qb7 37. Qh5+ Rh7 38. Qe8+ Kg7 39. Qg8+ Kf6 40. Bd5! {мад гарцаагүй тул хар буусан.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1516 Нийтийн

Шатар сайн тоглож сурахад гарааны мэдлэг чухал тул гараануудын хичээлүүдийг нийтэлж байгаа. Энэ удаад Испани өргийн 5... Мf6xe4 хувилбарыг орууллаа. Гроссмейстерүүд өрөгтөө хамгийн өргөн ашигладаг гараануудын нэг бол Испани өрөг. Гарааг зохиогчийг Руи Лопес гэж үздэг. Зарим улсуудад гарааг зохиогчийн нэрээр буюу "Руи Лопесийн /Ruy Lopez/ гараа" гэж нэрлэдэг. Гэсэн хэдий ч энэхүү гарааны талаарх анхны мэдээлэл XV-XVI зууны Испаний шатарчин Луис Рамирес де Лусений гарын авлагад дурдагдсан байдаг. Гараа нь нарийн, олон төрлийн схемтэйгээрээ онцлогтой. Испани өргийн санаа нь c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг.

Испани өргийн 5... Мf6xe4 хувилбартай танилцахаас өмнө Брейерийн дэвшүүлсэн хувилбарыг харцгаая.

[Event "Испани өрөг. Брейерийн хамгаалалт"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7 6. Re1 b5 7. Bb3 d6 8. c3 O-O 9. h3 {нүүдлүүдийн дараа үүсэх Испани өрөгийн ердийн байрлалд Брейер хамгаалалтын сонирхолтой төлөвлөгөөг дэвшүүлсэн} Nb8 {энэхүү өөрийн онцлогтой нүүдлийн санаа нь морио d7 дээр шилжүүлснээр морь тэндээс харын төвийн хүүнүүдийн байгуулалтыг дэмжих хэрэгцээ гарвал ноёнгийн жигүүрт шилжинэ. c8 хар тэмээ b7 дээр хөллөнө.} 10. d4 Nbd7 11. Nbd2 Bb7 12. Bc2 Re8 13. Nf1 Bf8 (13... d5 {төвд ажиллах гэсэн сонирхолтой оролдлого. Цагааны оновчтой} 14. Nxe5 Nxe5 15. dxe5 Nxe4 16. f3! {-нүүдлүүдийн дараа цагаанд боломж илүү. (Чандлер - Спасский, 1985)}) 14. Ng3 g6 15. a4 c5 {нарийн төвөгтэй энэхүү байрлалд ч (Ананд -Пикет, Монако 2000 нарын өрөгт) }16. d5 Nb6 17. Qe2 Nxa4 18. Bxa4 bxa4 19. Rxa4 {гээд цагааны боломж илүүг харуулсан}

  Нээгдсэн тоо: 850 Төлбөртэй

XIX -р зууны Оросын шатарчид А. Петров, К. Яниш нарын боловсруулсан энэ өргийн стратегийн санаа нь e4 хүүд шууд сөрөг довтлон санаачлагыг булаах. Цагаан зөв тогловол цагаан гарааны давуугаа хадгалж чаддаг. Гэхдээ сүүлийн үед хард тоглолтыг хурцатгах, сөрөг боломжууд гаргах бололцоог өгсөн цөөнгүй сонирхолтой санаанууд гарч ирсэн. Орос өрөг А. Карпов, В. Крамник зэрэг олон их аваргуудын гарааны хэрэгсэлд багтдаг.

  Нээгдсэн тоо: 2081 Бүртгүүлэх

Шалаанд орсон ноёнд хамгаалах нэг ч арга байхгүй болсон бол юу болох вэ? гэсэн асуулт гарч ирнэ. Ийм тохиолдолд орсон ноёнг үхсэн буюу мад боллоо гэнэ. Мад нь ямарч хамгаалалт байхгүй шалаанд орон тоглолт дуусахыг хэлнэ. Эсрэг талынхаа ноёнг маданд оруулсан тоглогч тухайн өрөгийн ялагч болдог. Хэрвээ тоглолт тэмцээний үед болж байгаа бол дүнгийн хүснэгтэд хожсон хүнд 1 оноо хожигдсон хүнд 0 оноо бичнэ. Тэмцээний төгсгөлд оролцогчдын онооны нийлбэрээр байр эзлүүлдэг. Хамгийн их оноо авсан тоглогч тэмцээний аварга болно.
Мад гэдэг нь шатрын тоглоомын эцсийн зорилго юм. Өөрөөр хэлбэл өрсөлдөгч талууд эсрэг талын ноёнг гарцгүй байдал буюу ямарч хамгаалалтгүй шалаанд оруулахыг хичээх юм.
Шатар эхлэн суралцагчид өрсөлдөгчөө маданд оруулж магадгүй гэж үзэн шалах их дуртай байдаг. Их олон шалаа нь хэрэгтэй байхаас гадна ашиггүй тэрч бүү хэл өрсөлдөгчийн байрлалыг сайжруулах хортой байх ч бий. Ямар нэгэн нүүдэл хийхийн өмнө түүний үр дүнг сайтар тооцож сурах нь чухал.

  Нээгдсэн тоо: 2786 Төлбөртэй

Хоёр тэрэг эсвэл бэрс тэргээр мад хийхэд ноёны тусалцаа оролцохгүй хийгддэг гэдгийг өмнөх хичээлээр үзсэн. Харин нэг тэргээр мад хийхэд ноёны тусламж зайлшгүй хэрэгтэй. Нэг тэрэг эсрэг талын ноёнг мадлах нь бүү хэл хөлгийн зах буланд ч шахаж чадахгүй.
Авч үзэх төгсгөлүүдэд хүчтэй талын ноён эсрэг талын ноёнг шахах мадлах ажиллагаанд идэвхитэй оролцоно. Тэргээр эсрэг ноёнд зөвхөн хөлгийн захад эсвэл буланд мад өгдөг. Мад хийх техникийг авч үзэхээс өмнө дараах 3 тохиолдолыг харъя.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124