Англи гараа 8-р хэсэг

XIX зуунд энэ нүүдлийг Английн аварга Говард Стаунтон ихээр хэрэглэдэг байснаас гарааны нэр үүсэлтэй. Гараа маш олон төрлийн арга барилаар тоглох дуртай шатарчдын сонирхолд нийцсэн олон төрлийн байршлууд үүсдэгээрээ өнөө үед Англи гараа хамгийн өргөн хэрэглэдэг гараануудын нэг болсон. Энэхүү гараагаар дэлхийн аварга Каспаров тогтмол тоглодог байсанг дурдах нь зүйтэй. Англи гарааны зарим байгуулалт сицил хамгаалалтын төстэй байдаг. Хичээлээр Англи гарааны 8-р хэсгийг авч үзье.

Жич: Шатарт суралцах үндэс бол гарааны онолын мэдлэг. Сайтад өнөө цагт хамгийн ихээр тоглодог бүх гарааны хичээлүүд нийтлэгдсэн тул үзэж судлахыг зөвлөе.

[Event "Англи гараа. 8-р хэсэг"] 1. c4 Nf6 2. Nc3 d5 {хар Грюнфельдийн хамгаалалтыг тоглох бодолтой бол эдгээр нүүдлүүд гарцаагүй.} (2... g6 {-д} 3. e4 {гэж болно.} d6 4. d4 {-ийн дараа хуучин энэтхэг хамгаалалт үүснэ.}) 3. cxd5 Nxd5 4. g3 ({өөрөөр} 4. Nf3 g6 {-гийн дараа цагаанд} 5. Qa4+ {сонирхолтой тоглолт бий.} (5. e4 Nxc3 6. dxc3!? {цагаанд багыг амлана. Гэхдээ} Qxd1+ 7. Kxd1 {-ийн дараа үүсэх төгсгөл өнгөцдөө ямарч асуудалгүй мэт боловч төгсгөлийн том мастер гроссмейстер Андерсон тухайн үедээ ийм замаар олон хожил авсан байдаг. Жишээ нь} c5?! (7... Nd7! {илүү} 8. Bf4 c6 9. Kc2 f6 10. Nd2 e5 11. Be3 a5 {Ларсен - Цешковский, 1979}) (7... Bg4 {муугүй. (Петросян - Ботвинник, 1963)}) 8. Be3 b6 9. a4! Nc6 10. Bb5 Bd7 11. Kc2 Bg7 12. Rhd1 {(Андерсон - Темпоне, 1979)}) 5... c6 (5... Nc6 {гэж болно. Санаа нь} 6. Ne5 Nb4 7. a3 Bg7! {гээд} 8. axb4 (8. Nxf7? Nd3+) 8... Bxe5 9. b5 Nb8 10. e3 Bg7 11. d4 {дараагаар нарийн байрлал үүснэ. (Таль - Семенаж, 1984)}) ({үндсэн хамгаалалтggj} 5... Bd7 {гэж тогловол} 6. Qh4 Bc6 7. Qd4! {бэрсний энэхүү санаатай шилжилт санаачлагыг цагаанд үлдээнэ.} f6 8. e3! (8. e4 {гэвэл} e5!) 8... Bg7 9. Be2 e5 10. Qc4 Nb6 (10... Nxc3 11. Qe6+ Qe7 12. Qxe7+ Kxe7 13. bxc3 {(Полугаевский - Мекинг, 1977)}) (10... Qd6 {нь 10... Мxc3 -аас хүчтэй.}) 11. Qe6+! Qe7 12. Qxe7+ Kxe7 13. b4! {(Ваганян - Яндемиров, 1988)}) 6. Qd4 {цагаанд давууг авчирна.} Nf6 7. Qxd8+ Kxd8 8. e4 Bg7 9. d4 {(Штейн - Керес, 1971)}) 4... g6 5. Bg2 Nxc3 ({морио} 5... Nb6 {гэж ухраах тохиолдол байсан. Цагаан g2 тэмээний их диагоналийн дарамтаа ашиглан илүү боломжийг авна.} 6. d3! (6. Nf3 Bg7 7. O-O O-O 8. d3 Nc6 9. Be3 h6 10. Rc1! {муугүй. харин} Re8?! {гэвэл} (10... e5 {илүү}) 11. Nd2! Nd4 12. Bxd4! Bxd4 13. Nb5 {-ын дараагаар цагаан давуутай. (Тайманов - Ваганян, 1975)}) 6... Bg7 7. Be3 {одоо} Nc6?! {үргэлжлэл ашиггүй.} (7... O-O {ердийн хариулт. Энд цагааны байрлал илүү.} 8. Qc1! Re8 9. Bh6 Bh8 10. h4! Nc6 11. Nf3 e5 12. h5 Nd4 13. hxg6 fxg6 14. Ne4 {Авербах - Плахетка, 1975}) 8. Bxc6+! bxc6 9. Qc1! {(Смыслов - Робач, 1974)}) 6. bxc3 Bg7 7. Rb1 Nd7 {хамгийн сайн нүүдэл байх.} (7... O-O 8. Rxb7 {муу.}) (7... Nc6 {-д Багировийн зөвөлсөн} 8. Qa4! O-O 9. Nh3 {хариулт сайн.}) 8. Nf3 O-O 9. O-O Nb6 {орчин цагийн үргэжлэл.} (9... c5 {-д Ботвинник} 10. c4! {-ийг санал болгосон. Цааш Бd1-c2, Тc1-b2 гэвэл цагаан зарим давуутай.}) 10. Ng5 Qd7! {хамгийн оновчтой хариулт.} (10... Rb8?! {гэвэл} 11. Qc2 Bd7 12. d3 Ba4 13. Qd2 Qd7 14. c4 {гээд цагаан давуутай. (Адорьян - Попович, 1980)}) 11. Ne4 Rd8 12. Qb3 Qf5 {харилцан боломжуудтай нарийн байрлал. (Кинтерос - Гутман, 1985)}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2191 Төлбөртэй

Шатар эхлэн суралцагч мэдэх хэрэгтэй өргүүдийн талаар энэ хичээлээрээ үзье. Эдгээр өргүүд маш богинохон энгийн мэт боловч эхлэн суралцагчид ихээр гаргадаг алдаануудыг сурснаар өөрийн тоглолтондоо гаргахгүй байхад сургамжтай. Шатарт алдаа гарах нь хожигдохын эхлэл. Алдаж нүүгээд буцах нь бүр муу алдаа. Иймээс алдаануудыг мэддэг аль болохоор гаргалгүй тоглож сурах нь чухал.

  Нээгдсэн тоо: 738 Нийтийн

Бэрсний гамбитийн жишээ өргүүдийг нийтэллээ. Шатар боломжийн тоглож сурахад таниас багагүй хүч хөдөлмөр, цаг хугацааг шаардана гэдгийг ойлгоорой. Та шатар сонирхдог бол онолын мэдлэгээ байнга дээшлүүлж их мастеруудын өргүүдийг сайн судлах нь өөр хоорондоо тоглох эсхүл хүмүүсийн тоглохыг харах зэргээс хамаагүй илүү үр дүнтэй. Шатар сонирхогчид нарын өргүүд гарааны нүүдлүүд дээр алдаа гаргаснаас бараг 70, 80 хувь нь шийдэгддэг. Иймэрхүү байдлаар хичнээн ч тоглосон нэг их сайжрахгүй. Учир нь нөгөө гаргадаг алдаагаа давтаад л байвал цаашдын өрнөл буюу өргийн дунд хэсэгт шилждэггүй тул сонирхогчид өргийн дунд болон төгсгөл хэсгийг бараг хийж сурдаггүй. Гараанаас шууд төгсгөл хэсэг рүү гулгаад явчих маягаар тоглодог гэсэн үг. Гэтэл тоглолтын ур чадварыг жинхэнэ шаарддаг өргийн дунд хэсэгт орохоороо яахаа мэдэхгүй болоод ирдэг. Иймээс сайтад тавигдаж буй жишээ өргүүдийг маш судлан суралцахыг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 1440 Төлбөртэй

Дараа хэрхэн үүсдэг вэ? Ихэнх дарааны байрлал нь шулуун нүүдэлтэй боднуудыг дарааны нүдэнд шилжүүлэх хэлбэрээр үүснэ. Жишээ нь их тохиолдох гарааны 1. d4 d5 2. c4 e6 3. Мc3 Мf6 нүүдлүүдийн дараа цагаан 4. Тg5 гэж нүүн f6 дээрх морийг дарж болно. Эсвэл 1. e4 e5 2. Мf3 d6 3. d4 Тg4 гэж хар f3-ын морийг дараанд оруулах гээд өргийн аль ч үеээс ийм төрлийн жишээг олныг дурдаж болно.

  Нээгдсэн тоо: 963 Төлбөртэй

1824 онд шотландын шатарчид төвийн эртлэн урагшлалтыг амжилттай хэрэглэсэн Эдинбург -  Лондонгийн шатарчдын захидлаар тоглогдсон өргүүдээс гараа нэрээ авсан. Гэхдээ гарааны тухай анхлан 1750 онд Италийн мастер Эрколе дель Риогийн бүтээлд дурдагдсан бөгөөд гарааны анхны судалгааг 1763 онд Италийн Ж. Лолли "Шатарын тоглоомын онол, практикийн ажиглалт" бүтээлдээ хийсэн байдаг. XIX -р зуунд Шотланд өрөгийн боловсруулалтыг В. Стейниц, Г.Стаунтон, Л.Паульсен нар хийн сүүлд А. Алехин, С.Тартаковер нар оролцсон. Гарааны орчин үеийн онолд Г. Каспаров их хувь нэмэр оруулсан. Тэрээр 1990 онд шотланд гарааг А. Карповийн эсрэг хоёр удаа хэрэглэсэн.
Орчин цагт тэмцээнүүдэд гарааг өргөн хэрэглэдэг. Өргийг зөв эхлэх нь амжилтын суурь болдог тул шатрын гараануудыг мэддэг байх хэрэгтэй. Үүнээс гадна өрсөлдөгч ямар гарааг эхлүүлж буй тооцон хамгаалалт, дайралтын зохистой аргачлалыг сонгох, гарааны зангуудад орохгүй байх гээд олон талын ашигтай.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124