Цаг хугацааны давуу тал

Шатрын тоглолтын нүүдлүүд хугацаагаар хэмжигдэнэ. Ижил тооны нүүдэлд хэн нь олон шатрыг тулаанд оруулсан тал нь хугацааны давуу талыг олж авдаг. Гарааны үндсэн зарчмуудын нэг болох бодоо хурдан хөллөх зарчимыг зөрчвөл өрсөлдөгч талд санаачлагыг алдан өөрөөр хэлбэл нөгөө талыг хугацааны давуу байдалтай болгоно. Гарааны зарчмуудын талаарх хичээлүүдийг дахин сайтар үзэхийг зөвлөж байна. Хичээлүүдэд гарааны зарчмыг умартан өөр зүйлд хэт анхаарсанаас болоод шатарчид хэрхэн бут ниргүүлж байгааг үзүүлсэн сургамжтай өргүүдийг авч үзсэн. Уншигч танд дараах бас нэгэн сургамжтай өргийг толилуулъя.

Венийн өрөг
Шпильман - Флямберг
Мангейм, 1914

1. e4 e5 2. Мc3 Мf6 3. f4. Нүүдлийн санаа нь өрсөлдөгчийн төвийг эвдэх. Хэрвээ жишээ нь 3... ef? 4. e5! гээд дараа нь d2-d4 эсвэл Тf1-c4. Энэ тохиолдолд цагааны сайн тоглолт болно. 3. ... d5. Энэ нүүдлийг цагааны хөлөлгөөнд ашиглаж байгаа аргын эсрэг хамгийн сайн хариу гэж онолд үздэг. 4. fe М:e4 5. Мf3. Морио 5. М:e4 гэж солилцох нь цагаанд их зүйл өгөхгүй. 5. ... Тg4 6. Бe2. Одоо хар e4 дээрх морио яах тухайгаа шийдэх хэрэгтэй. 6. ... Мc5. Сайн биш сонголт. 6. ... М:c3 гэсэн бол хард бага асуудал үүсгэх байлаа. 7. d4 Т:f3?. Хар d4 -ийн хүүг хожих гэсэн арга. Ийм дэмий зүйлээр оролдож байхаар 7. ... Мe6 гэх нь дээр. Одоо цагаан хөлөлгөөнд илт давуу байдлыг олж авахаар болсон. 8. Б:f3 Бh4+ 9. g3 Б:d4 10. Тe3!. Материалаас цаг үнэтэй. 10. ... Б:e5?. Иймэрхүү шунал сайн зүйл авчрахгүй. 10. ... Бb4 илүү байсан. 11. O-O-O c6. Хоёр талын хөлөлгөөг харьцуулаарай. Цагаан хугацааны их давуу байдалтай. Иймээс хэдэн эрчтэй цохилтын дараа харын хамгаалалт нуран унахад гайхах зүйлгүй. 12. М:d5! c:d5 13. Тр:d5 Бe6. Бэрс өөрөөр ухарсан ч нэмэргүй. 14. Тc4 Бe4 (1-р диаграм) 15. Т:c5! нүүдлийн дараа хар бууж өгсөн. 15. ... Б:f3 (эсвэл 15. ... Б:c4) дараа 16. Трe1+ гээд хар маданд орно.

Цаг хугацааны хүчин зүйл нь  миттельшпиль болон эндшпильд ч чухал үүрэгтэй. Тулааны ямарч үед зорилгогүйгээр нүүдэл алдаж болохгүй. Бүхий л өргийн турш шатрын цагт (нүүдэл) хямгатай хандах хэрэгтэй. Багахан хэмжээний алдаа нь өрсөлдөгчид аюултай санаачлага авах боломжийг олгоно. Газар нутгийн давуу байдлыг бодвол цаг хугацааных нь тийм ч тогтвортой биш байдаг тул хурдтай шийдмэг ажиллахыг шаардана.
2-р диаграмд үзүүлсэн энгийн төгсгөлийг авч үзье.

Энд хэн эхэлж нүүсэн нь хожино. Өөрөөр хэлбэл хэн цаг хугацааны давуу талтай нь хожих болно.
Цагаан нүүх ээлж бол шууд л 1. h4! гэж нүүвэл хожино. Харин 1. Нf3? гэх мэтээр нүүвэл өрөг тэнцээгээр өндөрлөнө. Хэрвээ 1. h3?? гэж нүүвэл цагаан бүр хожигдоно.
Энэ байрлалд нэг нүүдлийн үнэ цэнэ ийм байна.
Харын нүүдлийн ээлж байсан бол мөн л ижил 1. a5! нүүдэл л хожил авчирна.

Өргийн дунд хэсгээс үзүүлсэн дараах хоёр жишээ нь темп бүр чухал гэдгийг батална. Цаг хугацааны үүрэг роль нь комбинац ихтэй байрлалд улам ихэсдэг.

Өрөг цааш 29. Тe4! Тр:e4 30. М:e4 Б:f5 31. М:d6 Т:g2+ 32. Н:g2 Трc2+ 33. Нh1 Бf4. Хар өрсөлдөгчийг аргалж чадсан мэт харагдана. Учир нь 34. ... Бh2X үхлийн цохилтыг хамгаалахад цагаан өөрийн хүчээ дахин зохион байгуулах цаг байхгүй. 34. Трe8+. Үхэхдээ үхэр буу гэдэг шиг л харагдана. 34. ... Тf8. Хэрвээ 34. ... Нh7 гэсэн бол цагаан 35. Бd3+ дараа нь 36. Б:c2 гээд тэдний гол хүчний нэгийг устгах байсан. 35. Тр:f8+! Н:f8 36. Мf5+. Нээн шалсан. 36. ... Нg8 37. Бf8!!. Хар аргагүйн эрхэнд бууж өглөө. Хэрвээ 37. ... Н:f8 38. Трd8X эсвэл 37. ... Нh7 38. Бg7X болно.
Цагаан өргийг авраад зогссонгүй бүр хожлоо. Өргийн төгсгөлийг тэд өрсөлдөгчид нэг ч амс хийх зай өгөлгүй нэг амьсгаагаар хийлээ. Цагаан өөрийн хугацааны давуу (нэг нүүдэл) байдлыг гайхалтай ашиглалаа.
4 - р диаграмын байрлалд цагаан өөрийн нүүдэлдээ хэрэгтэй үйлдэл хийж чадаагүйг харуулсан. Өөрийн нүүх ээлжинд цагаан хүү хожих комбинац хэрэгжүүлэхээр шийдсэн.
35. Тр:g7 Тр:g7 36. Тр:g7 Н:g7 37. Бg2+. Гэтэл энд тэдэнд өрсөлдөгчийн завсарын нүүдэл сюрприз барьсан. 37. ... Мg3+!!. Гарцаагүй 38. Т:g3 нүүдлийн дараа хар тэргээ татан авах темп (хугацаа) хожин 38. ... Трh6. Цааш 39. Тh4+ Трg6 40. Тf6+ Нf7 41. Бf3 Нe6 42. c4 b5 43. b3 b:c4 44. b:c4 Бb7 45. h4 Бb1+ гээд цагаан бууж өгсөн.

Цаг хугацааны, байрлалын тэр ч бүү хэл материалын давуу тал нь тулааныг ялалтаар дуусгах баталгаа болдоггүй гэдгийг шатарчид дандаа санаж байх ёстой. Бүхий л төрлийн давуу байдалтай байж болох хэдий ч өөрийн ноёны хамгаалалтанд санаа тавилгүй орхивол ялагдал хүлээж болдгийг дараах жишээнүүд батлан харуулна.

5-р диаграмын байрлалд хар тал шатарт байж болох бүхий л давуу талтай байна. Гэхдээ тэдний ноён их эвгүй байрлалтай байгаагаас 1. g3! нүүдлийн дараа хар шууд бууж өгөхөөс аргагүй. Бf1-h3X нүүдлээс хамгаалах арга байхгүй. Хэрвээ харын ноён жишээ нь a8 аюулгүй нүдэнд байрлаж байсан бол тулааны төгсгөл эсрэгээрээ байж болох байлаа.
6-р диаграмд цагаан материалын болон байрлалын давуу талтай байгаа ч тэдний ноён аюултай байдалд ороод байна. 23. ... Тр:g2+! гээд цагаан гарцаагүй маданд орж байгаа тул бууж өгсөн.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1357 Нийтийн

Шатар тоглож сурахад онолын мэдлэгээс гадна практик дадлага чухал. Гол нь олон тоглохдоо бус харин тоглолтыг судлан ямар арга, техникийг хаана хэрхэн хэрэглэж байгааг ойлгох, өөрийн тоглолтын бичилтийг хийн түүнийгээ судлан алдаа дутагдлаа илрүүлэн зөв үргэлжлэлийг бодон олох гэх мэтээр дадлагажих хэрэгтэй. Иймээс өмнөх хичээлүүдэд үзсэн дүрмүүдийг бататгах үүднээс дараах өргүүдийг авч үзцгээе. Тоглолтын өрнөлөөс үзсэн дүрмүүдээ ойлгон өрөгт хэрхэн ашиглаж байгааг сайн ойлгон авахыг хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 819 Төлбөртэй

Францийн алдарт шатарчин Филидорийг (1726-1795) хүндэтгэн гараанд түүний нэрийг өгсөн. Филидорийн жигүүрийн хүүнүүдийн тухай онолоор 3. ... c6 нүүдлийг b8 моринд саад үүсгэдэг тул сул гэж үздэг. Харин f7-f5 түлхэлттэй холбоотой 2. ... d6 -г хүчтэй гэж зөвлөсөн ч гарааны онол, практикаар 3. ... f5 нүүдэл няцаагдсан байдаг. Гэсэн хэдий ч гараанд цаг хугацааны туршилтыг даван туулсан өөр үргэлжлэлийг олсон. Филидорийн хамгаалалтаар хар бат бэх ч шахагдсан сөрөг боломж үүсгэхэд амаргүй байрлалтай болдог. Иймээс орчин үеийн тэмцээнүүдэд гарааг ховор хэрэглэдэг. Хичээлээр Сокольскийн систеийг үзье.

[Event "Филидорийн хамгаалалт.Сокольскийн систем"] 1. e4 e5 2. Nf3 d6 3. d4 Nf6 {Нимцовичийн санаачилсан энэхүү нүүдлийн санаа нь e4 хүүд зөрөж довтлон ноёны жигүүрийн хөлөлгөөнд чухал цаг хожиход оршино.} 4. dxe5 {энэ нүүдлээр Сокольскийн боловсруулсан систем эхлэнэ.} (4. Nc3 Nbd7 {нүүдлүүдийн дараа тоглолт Хенемийн хувилбарт шилжинэ.}) 4... Nxe4 5. Nbd2 ({Илүү нарийн тэмцэлд} 5. Qd5 Nc5 6. Bg5 Qd7 (6... Be7 {гэвэл} 7. exd6! Qxd6 8. Nc3 c6 9. Qxd6 Bxd6 10. O-O-O Be7 11. Bc4! {хэдийгээр бэрсээ солилцсон ч цагаан аюултай санаачлагатай.}) 7. Nc3 Ne6 ({эсхүл} 7... c6 8. Qd2 d5 9. h4 {гээд цагаан илүү боломжтой.}) 8. O-O-O {хувилбар хүргэдэг.}) (5. c4 {гэвэл хамгийн сайн нв} c6!? {хариу.}) 5... Nc5 (5... Nxd2 6. Bxd2 Be7! 7. Bc3 O-O 8. Bd3 Nc6 9. Qe2 Nxe5 10. Nxe5 dxe5 11. O-O-O {гээд тайван тоглолтод хүргэнэ.}) 6. Nc4 d5 7. Bg5 ({цагаан сайн тоглолттой} 7. Ne3 Be6 8. c4! {хувилбар сонирхол татахаар.}) 7... Qd7 (7... Be7!? {хариулт сонирхолтой.} 8. Bxe7 Qxe7 9. Qxd5 ({илүү нь} 9. Ne3 c6 10. c4 dxc4 11. Bxc4 {гээд цагаан байрлал илүүтэй.}) 9... Be6 10. Qd2 Nc6 {-гийн дараа хар хүүний хангалттай төлөөстэй:}) 8. Ne3 c6 9. c4 {9. Тe2 дараа нь 10. O-O гэсэн ч сайн. Системийн эгзэгтэй байрлал. Витковский - Прочовни (1995) нарын өрөгт} 9... Ne4 {дараагаар} ({эсхүл} 9... dxc4 10. Bxc4 {гээд давуутай}) 10. Qb3 h6 (10... Nxg5!?) 11. Bf4 g5 12. Bg3 g4 13. e6! {цагаан тактикийн хатгаагаар давуу бататгасан.}Qd8 (13... fxe6!? 14. Nxg4 Bg7 15. Bd3!?) 14. exf7+ Kxf7 15. Ne5+ Ke8 16. O-O-O {гэж тоглосон байдаг.}

  Нээгдсэн тоо: 1795 Нийтийн

А. Нимцовичийн "Миний систем" номны хүүний гинж сэдвийн жишээ өргүүдээс толилуулъя. Хүүний гинжин дэх тэммцэл бол шатрын стратегийн маш чухал болоод хүндхэн сэдвүүдийн нэг тул жишээ өргүүдийг сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Хүүний гинжид зөв тоглож чадвал өрөгт давуу байдлыг олж авах сайн зэвсэг гэдгийг сануулъя.

  Нээгдсэн тоо: 515 Нийтийн

Хагас хаалттай гарааны төрөлд ордог хуучин энэтхэг хамгаалалтын систем олон тооны хувилбаруудтай бөгөөд энэ удаад хаалттай болон орчин цагийн системийг танилцуулъя. Цагаан хуучин энэтхэг хамгаалалтын эсрэг гарааны давууг авахыг эрмэлзэлгүй бодны хөлөлгөөг тайванаар хийх хаалттай системийг авч үзье.

[Event "Хуучин энэтхэг хамгаалалт. Хаалттай систем."] 1. d4 Nf6 2. Nf3 g6 3. Bg5 ({Алехин} 3. Bf4 {нүүдлийг илүүд үзсэн. Гэхдээ энд} Bg7 4. e3 d6 (4... Nh5 {гэвэл} 5. Be5! f6 6. Bg3) 5. h3 O-O 6. Nbd2 c5! 7. c3 b6 {гээд хар тэнцүүхэн байрлалыг авна.}) 3... Bg7 (3... Ne4 4. Bh4 c5 5. Nbd2 {дараагаар цагааны байрлал эвтэйхэн.}) 4. Nbd2 O-O 5. c3 ({Алехиний зөвөлсөн} 5. e3 {нүүдэл ирээдүй муутай. Жишээ нь} d6 6. Bc4 c6 7. c3 Nbd7 8. O-O Qc7 9. a4 e5 10. dxe5 dxe5 11. e4 h6 12. Bh4 Nb6 13. Bb3 Re8 {гээд хар хүндрэлгүй. (Ууси - Копылов, 1966)}) 5... d6 ({цагааны дараагийн нүүдэлд саад хийн} 5... d5 {гэж тоглох нь найдвартай.}) 6. e4 Nbd7 7. Be2 h6 8. Bh4 e5 9. dxe5 dxe5 10. O-O {хараас тэнцвэрийг барихын тулд оновчтой тоглолтыг шаардана. Балашов - Сакс (1979) нарын өрөг} Qe7 11. Re1 Rd8 12. Qc2 b6 13. Bf1 Bb7 14. Nc4 Qe6 15. Nfd2 Qg4 16. Bxf6 Bxf6 17. Ne3 Qe6 18. Bc4 {гэж үргэлжлэн цагаан илүү боломжийг авсан.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 45

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74