Моррагийн гамбит. Занга 1

Энэ хичээлээр сицил хамгаалалтын 1. e4 c5 нүүдлийн дараа үүсдэг Моррагийн гамбит хэмээх нэгэн гарааны талаар авч үзэцгээе. Сицил хамгаалалтын 1. e4 c5 нүүдлийн дараа цагаан талын үндсэн нүүдэл 2. Мf3 байдаг. Гэхдээ нилээд сонирхолтой үргэлжлэл бол 2. d4 юм. Хэрвээ 2. b4 гэж нүүвэл сицил гамбит болно. Энэ ч гэсэн гамбит боловч үүнийг Моррагийн гамбит гэдэг. Сицил гамбитаас ялгаатай нь энд илүү маневрийн шинжтэй тэмцэл өрнөн хүүгээ өгснөөр цагаан тал их биш гэсэн илүү санаачлагыг авах болно. Энэ хичээлээр эхлэн суралцагчид ихээр ордог гамбитын занганы хувилбаруудыг авч үзэх болно.

Материалыг тусгай эрхтэй хэрэглэгч үзнэ.

request_quoteТусгай эрх авах

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 593 Бүртгүүлэх

1. d4 Мf6 2. c4 g6 3. Мc3 Тg7 нүүдлийн дараа хөлөгт хагас хаалттай гараанд ордог "Хуучин энэтхэг хамгаалалт"- ын байрлал үүсдэг. Гарааны олон хувилбарын нэг бол 4. e4 d6 -гийн дараа Авербахийн дэвшүүлсэн 5. Тe2 системийг хичээлээр авч үзнэ. 

Шатарт олон тооны гараанууд байдаг ч суурьтай судлан, ерөнхий зарчмыг ойлговол үндсэндээ цөөн тооны суурь гараанууд байдаг. Шатарчид болон шатар сонирхогчид өөрийн сайн судалсан цөөн гараануудаар голдуу тоглодог. Тэгвэл гараануудыг бүгдийг судлах ямар хэрэгтэй гэж бодож байж магадгүй. Таны өрсөлдөгч өрөгт ямарч гарааг хэрэглэж болох учраас та гарааг судлан гаргаж болох алдаа, зангуудыг мэдэж байхгүй бол түүнд заавал ордог учраас гараануудыг судлахыг зөвлөөд байгаа юм.

  Нээгдсэн тоо: 853 Төлбөртэй

Энэ удаад татгалзсан бэрсний гамбитийн жишээ өргүүдийн үргэлжлэлийг орууллаа. Сайтын хичээлүүдийг бүлэглэн багцалсан хичээлүүдийг сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс үзэхийг зөвлөе. Хүмүүс хурдан сурах тухай л их асуудаг. Би суралцахыг насан туршийн л ажил гэж боддог тул та хичнээн нухацтай, зорилготой, тэвчээртэй судлана төчнөөн илүүг мэдэн түүнийхээ хирээр орлого, ашиг тань нэмэгдэнэ гэдэгт итгээрэй.

Зарим хичээлүүд төлбөртэй тул та хичээлүүдийг бүгдийг үзэхийн тулд Тусгай эрхтэй хэрэглэгч байх ёстойг анхаарна уу.

Танд амжилт хүсье.

  Нээгдсэн тоо: 465 Төлбөртэй

Шатар тоглож сурахад гарааг мэдэхээс гадна хэрэглэж сурах чухал үүрэгтэй. Энэ удаад хуучин энэтхэг хамгаалалтаар их мастерууд хэрхэн тоглосон өргүүдийг орууллаа. Мастерууд гарааг хэрхэн ашигласан жишээ өргүүдийг сайн судлан ойлгоод өөрийн тоглолтодоо хэрэглэж сурахыг зөвлөе.

[Event "Лос-Анжелес, 1963."] [White "Олафсон"] [Black "Решевский"] 1. c4 Nf6 2. d4 g6 3. g3 Bg7 4. Bg2 O-O 5. Nf3 d6 6. O-O Nbd7 7. Qc2 {d4 хүүний солилцоо хийгдэхэд цагаан d шугамыг тэргээр эзлэхээр зэхсэн.} (7. Nc3 {ч нилээд өргөн тархсан үргэлжлэл.}) 7... e5 {сонгодог хариулт.} ({Рашковскийн олсон} 7... c5!? {нүүдэл анхаарал татахаар. Лернер - Рашковский (1979) нарын өрөгт} 8. Nc3 a6 9. Rd1 ({харин} 9. h3 Rb8! (9... cxd4 {сул} 10. Nxd4 Qc7 11. Be3 e5? 12. Nb3 Qxc4 13. Qd2 Nc5 14. Na5! {гээд цагаан давуу. (Романишин - Григорян, 1980)}) 10. Rd1?! (10. Be3 {арай илүү ч энд} b5 11. cxb5 axb5 12. dxc5 Nxc5 13. Nd4 b4! {гээд хард бүх зүйл хэвийн. (Слуцкий - Григорян, 1983)}) 10... Qc7 11. Be3 b5 12. cxb5 axb5 13. Rac1 b4 14. Na4 c4! {дараагаар хар санаачлагыг авсан. (Слуцкий - Каспаров, 1981)}) 9... cxd4 10. Nxd4 Qc7 11. b3 Rb8 12. Ba3 Ne5 13. Qd2 Bd7 {гэж харилцан боломжуудтайгаар үргэлжилсэн.}) 8. Rd1 Re8 (8... Qe7! {хариулт боломжтой. Жишээ нь} 9. Nc3 ({цагаан 9 эсхүл 10 дахь нүүдэлдээ} 9. dxe5 {гэж тоглох нь дээр байсан.}) 9... c6 ({Романишин - Акопян, 1989 нарын өрөг} 9... Re8 10. Bg5?! c6 11. Ne4 exd4 12. Nxd4 h6! 13. Nxf6+ Nxf6 14. Bf4 Ng4 15. h3 Nxf2! 16. Kxf2 g5 {сонирхолтой үргэлжлэн бас л хар давуутай болсон.}) 10. e4 a5! 11. b3 h5! 12. Ba3! exd4! 13. Nxd4 Nc5 14. Re1 Re8 15. Rad1 h4 {хар давуутай. (Макнэб - Кочиев, 1982)}) 9. e4 ({Романишин энэ байрлалд} 9. dxe5 {нүүдлээр эхлэх харахад даруухан ч аюултай төлөвлөгөөг амжилттай хэрэглэж байсан. Жишээ нь} dxe5 10. e4 c6 11. h3 Qc7 12. Be3 b6 13. Nc3 Bf8 14. a3 Ba6 15. Bf1 Rad8 16. b4! Bg7 17. Rac1 Bb7 18. Qa4 {гээд цагаан бат давуутай болно. (Романишин - Балашов, 1977)}) 9... c6 10. Nc3 exd4?! {эхний алдаа.} ({Болевславскийн} 10... Qe7! {хамаагүй хүчтэй. Энд} 11. h3? {гэх нь сайнгүй.} (11. b3 {гэвэл} exd4 12. Nxd4 Nc5 13. f3 a5 14. Bb2 Qc7! {гээд цааш Бc7-b6 -гийн дараа сайн байрлалтай.}) 11... exd4! 12. Nxd4 Nc5 {цагаан} 13. f3 {гэж хариулахаас аргагүй. (Кан - Болеславский, 1952)}) 11. Nxd4 a5 {одоо харын байрлал хурдан муудан тэд сөрөг тоглолтгүй болно.} (11... Qe7 {илүү ч} 12. Bf4! {гээд цагааны боломж илүү.}) 12. h3 Qe7 13. Bf4! {ийм байрлалын ердийн аргачлал.} Rd8 ({харын} 13... Nc5 {эрчимтэй нүүдэл} 14. Nxc6! bxc6 15. Bxd6 {-гаас үүдэн боломжгүй учраас идэвхигүй хамгаалалтаар хязгаарлагдахаас аргагүй.}) 14. Rd2 Nc5 15. Rad1 Ne8 16. Be3 Bd7 17. Re2 Nc7 18. f4! {e4 хүүг сулруулах нь нөлөө байгатай. Цагаан илүү их орон зайг эзэлсэн.} Rac8 19. Bf2 Be8 20. Kh2 Qf8 21. Qd2 N7a6 22. Nf3 f5?! {хар тэсвэр алдсан. Тоглолт цагаанд илт ашигтайгаар задарсан.} ({Авербахийн зааснаар} 22... f6 {гэж битүү хамгаалалтад шилжих нь илүү байсан.}) 23. Bd4! fxe4 24. Bxg7 Qxg7 25. Nxe4 Nxe4 26. Rxe4 d5 27. Rd4 Nb4 28. Ng5! {хүчтэй цохилт. Хар материалын алдагдлаас зайлахгүй.} Bf7 29. Nxf7 Qxf7 30. a3 c5 31. Rxd5 Nxd5 32. Bxd5 Rxd5 33. cxd5 Re8 34. d6 Qd7 35. g4 b6 36. Qd5+ Kg7 37. Rd2 Re6? 38. Qxe6! {гээд хар буусан.}

  Нээгдсэн тоо: 188 Нийтийн

Хагас хаалттай гараа багц хичээлийн сүүлийн гараа болох Бэрсний хүүний гарааг танилцуулая. Шатарыг гайгуй суръя гэвэл гарааны онолыг нилээд суурьтай судлах хэрэгтэй. Иймд сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс шатрын гарааны хичээлүүдийг сонирхохыг зөвлөе. Гарааны онолын мэдлэг муугаас үүдэн эхний нүүдлүүдэд алдаа хийн хожигдох явдал шатар сонирхогчдын дунд маш түгээмэл байдаг. 

[Event "Бэрсний хүүний гараа. 1-р хэсэг"] 1. d4 {энэ гараа цагаан өргийг 1. d2-d4 нүүдлээр эхлүүлээд c2-c4 түлхэлтэд яардаггүй хэдэн системийг нэгтэгдэг.} Nf6 2. Bg5 {харилцан боломжуудтай хурц тоглолтод хүргэдэг Тромповскийн дайралт гэж нэрлэдэг бага судлагдсан үргэлжлэл.} Ne4 ({цагаан бат бэх хүүний төв үүсгэх} 2... e6 {боломжтой ч хард хоёр тэмээний давууг өгдөг.} 3. e4 h6 4. Bxf6 Qxf6 5. Nc3 d6 (5... Bb4!?) 6. Qd2 g5 7. Bc4 Nc6 8. Nge2 Bg7 9. Rd1 Bd7 10. O-O O-O-O 11. Nb5 {тоглолтын санаачлага цагаанд. (Ананд - Карпов, 1998)}) (2... c5 3. Bxf6 gxf6 4. d5 Qb6 {үргэлжлэл нарийн тоглолтод хүргэнэ.}) 3. Bh4 (3. Bf4 c5 4. d5 Qb6 5. Bc1 e6 6. f3 Qa5+!? 7. c3 Nf6 8. e4 d6 {нарийн тоглолттой үргэлжлэл тохиолдож байсан. (Ван дер Виль - Каспаров, 1982)}) (3. h4!? {нүүдэл сонирхолтой. (Миладинович - Сулскис, 1994)}) 3... d5 (3... c5 {хариулт боломжтой. Жишээ нь} 4. f3 g5! 5. fxe4 gxh4 6. e3 Bh6 7. Kf2! (7. Qd3 Nc6 8. Nd2 cxd4 9. exd4 Qb6 10. Nb3 a5 11. a4 d5! {муу. Хар давуутай. (Бондаревский - Болеславский, 1945)}) 7... e6 8. Nd2 {цагааны байрлал илүү аятайхан.}) 4. f3 Nd6 5. Nc3 c5! 6. dxc5 Nf5 7. Bf2 d4 {хүүний нөхөөст хар хүчтэй санаачлагатай. (Шерешевский - Тукмаков, 1981)}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 41

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 39

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 91

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 79

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 76

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 62

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 58

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 74

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 71