Байрлалын тоглолтын утга

Энэ нийтлэлээр Нимцовичийн "Миний систем" номын хоёрдугаар хэсэг буюу байрлалын тоглолт хэсэг эхлэж байгаа юм. Өмнөх нийтлэлүүдээр шатрын стратегийн элементүүдийн талаар Нимцовичийн дэвшүүлсэн онолын орчуулгыг хүргэсэн бол энэ хэсэгт Нимцовичийн системийг тоглолтод хэрхэн ашиглахыг толилуулах болно.

Шатрын стратегийн элементүүд ба байрлалын тоглолт хоорондын уялдаа холбоо

Байрлалын тоглолтын тухай ойлголтуудын ихэнх нь бидний үзсэн "шатрын элементүүд" хэсэгт тогтоосон зарчмууд дээр суурилдаг болохыг дурдая. Энэ нь бидний дэвшүүлсэн төвлөлт, хөдөлгөөний хязгаарлалт стратегийн асуудалтай онцгой холбоотой. Эдгээр асуудлуудын хоорондын нягт холбоо Нимцовичийн ажлын зорилгыг илэрхий баталгаажуулж байгааг тэмдэглэжээ. Гэхдээ байрлалын тоглолтын үзэл санааг ойлгох нь ямар нэгэн хүндрэлгүй гэж үзэх нь буруу шүү. Учир нь 1-рт байрлалын тоглолт олон тооны зорилгыг агуулж байдаг. Жишээ нь Нимцовичийн нээсэн хэт хамгаалалтын хууль эсхүл төвийн нилээд хэцүү стратегүүд гэх мэт. 2-рт бидний мэдэх "шатрын элементүүд" сэдвээс байрлалын тоглолт шинэ ойлголтод санаагаа шилжүүлэх нь ихээхэн хүндрэлийг үүсгэдэг.

Сэдэв ба санаачлагуудад өөрчлөлт орохгүй байж болох ч бүхэлдээ бүгд ихээхэн хэмжээгээр өргөжин гүнзгийрнэ. Үүнийг хөдөлгөөний хязгаарлалтын бодит жишээ дээр тайлбарлая. Шатрын элементүүд хэсэгт нүүргүй хүү хаалтын обьект болох, өрсөлдөгчийн хүүний гинж өөрийн урагшлалтыг саатуулах гэх мэтээр хэрэглээ харьцангуй их биш. Харин байрлалын тоглолтод хөдөлгөөний хязгаарлалтын асуудал илүү өргөн хүрээгээр тавигдана. Жишээ нь хязгаарлалтын обьект бүхэл бүтэн жигүүр болох нь цөөнгүй. Хоёрдахь тохиолдол суралцагчдад илүү хүнд. Энд сэдэв шилжилт хэлбэрийн зорилгогүй мэт олон нүүдлүүдийг хийх байдлаар асар хэмжээгээр өргөжин ирдэг. Иймэрхүү маневрыг тоглолтын урлагийг унагаасан хэрэггүй зүйл гэж олон шатарчид үздэг ч үнэндээ бол маневрлах нь стратегийн талаасаа гарцаагүй зүйл байх нь ихээр тохиолдоно. Ийм замаар олон авсан шатруудын илүү чөлөөтэй байдлыг өөрийн хүчийг нэг жигүүрээс нөгөөд илүү хурданаар шилжүүлэхэд ашигладаг.

Байрлалын тоглолтыг судлах зайлшгүй нөхцлүүд. Давамгайлах үйл ажиллагаа. Багахан давууг хэт үнэлэх

Нимцович байрлалын тоглолтын хандлагыг мэдрээгүй мэт сонирхогчид багагүй байдагийг дурдаад энэ нь ихэнх тохиолдолд асуудалд хандахдаа сэтгэл зүйн буруу аргачлалд байдаг тул муу зуршлыг амархан хаяж болно гэдгийг зөвлөжээ. Тэрээр байрлалын тоглолтод тийм ер бусын зүйл ердөө байхгүй гээд өөрийн номын эхний хэсэг болох "шатрын элементүүд" -ийг ойлгосон сонирхогч бүр энэ аргын санааг онцын хүндрэлгүй ойлгоно хэмээжээ. Гэхдээ үүний тулд

  • Тогтсон буруу зуршлаа хаяхыг оролдох
  • Цаашид тайлбарлах дүрмүүдийг биелүүлэх

ёстой гэжээ. Иймд та сайтын шатрын хичээлүүд хэсгээс "Миний систем" номын эхний хэсгийг уншин сайтар ойлгон авахыг зөвлөе.
Сонирхогч түүний хийсэн нүүдэл бүр шууд ямар нэгэн үр дүнг өгч байх ёстой гэсэн дүрмийг барьдаг нь ихээр тархсан буруу санааны жишээ юм. Үүгээр бол шатарчин маневрын болон хүлээлтийн нүүдлийг орхин зөвхөн ямар нэгэн дарамт үзүүлсэн эсхүл өрсөлдөгчийн дайралтыг няцаасан нүүдлүүдийг хийх ёстой болж таарч байгаа юм. Нимцович асуудалд ийм ойлголт баримтлах нь үндсээрээ буруу гэж үзсэн байгаа юм.
Ихэнх тохиолдолд байрлалын нүүдлүүдийг давшилтын эсхүл хамгаалалтын гэж үзэж болохгүй. Эдгээр нүүдлүүд байрлалын бэхлэлтийг тухайн ойлголтын хүрээнд илүү гүн утгатай болгох зорилготой. Ийм бэхлэлтэд өөрийн боднуудыг өрсөлдөгчийнхтэй шууд тулган байршуулах нь өөрийн байрлалын стратегийн хувьд чухал нүднүүдтэй адил. Өөрийн байрлалыг бэхжүүлж чаддаг шатарчин цэвэр комбинацаар тоглодог шатарчинтай тоглоход дараах дүр зураг ихэнхдээ гарч ирдэг. Дайралтыг эрчимтэй явуулдаг комбинацаар тоглодог шатарчид өрсөлдөгчийн зөвхөн хоёр төрлийн нүүдлийг тооцдог. Тэрээр нэг бол хамгаалалтын эсхүл сөрөг дайралтын боломжийг тооцдог. Харин байрлалын тоглогч дээрх төрлүүдэд алинд нь ч хамаарахгүй нүүдлүүдийг бодон олж нүүдэг. Энэ нүүдэл нь байрлалын тоглогчийн боднуудыг байрлалын түлхүүр нүднүүдтэй ямар нэгэн байдлаар холбоонд хүргэдэг. Үр дүнд нь байрлал тогтворжин дайралт бүтэлгүйтдэг. Ийм "санаатай" нүүдлүүд нь ердөө дайралтад өртөөгүй нүдийг хамгаалсан нүүдэл байдаг. Байрлалын тоглогч ямар нэгэн чухал нүдийг зөвхөн хэрэгтэй гэсэн утгаар биш харин стратегийн чухал нүдтэй холбогдон хамгаалж буй бод өөрийн хүчээ ихэсгэж байдгийг мэддэг учраас л хамгаалдаг. Дээр дурдсан сэтгэл зүйн буруу хандлагыг харуулсан өргийг харцгаая.

[White "Нимцович"] [Black "Сонирхогч"] [Event "Рига, 1910. Филидорын хамгаалалт"] 1.d4 d5 2.c4 e6 3.Nc3 Nf6 4.Bg5 Nbd7 5.e3 Be7 6.Nf3 O-O 7.Qc2 c6 8.a3 Nh5 {Эргэлзээтэй нүүдэл. 8. ... Трe8 эсхүл 8. ... h6 илүү сайн} 9.h4 f5 (9...f6 {гэвэл} 10.Bd3 {гэхээр байсан}) 10.Be2 Ndf6 11.Ne5! Bd7 12.Qd1 Be8 13.c5 Qc7 14.b4 a5 15.g3! {Мароци чөлөөлөгдөх оролдлогод саад хийхдээ онцгой сайн. Энд f5-f4 юм.} axb4 16.axb4 Rxa1 17.Qxa1 Ne4 18.g4! Nxc3 19.Qxc3 Nf6 20.Bf4 {Цагаан Мe5-g6 гэхээр айлган g4-g5 -д хугацаа хожсон} Qc8 21.g5 Nd7 22. Nd3! {солилцоо хийвэл цаашдын цөмрөлтийг хүнд болгох байсан} Bf7 23.Kd2 Bd8 24.Ra1 {Одоо л тохирох тулааны талбарт ажиллагааг хөгжүүлж эхэллээ. Үндсэн санаа бол мэдээжээр c6 суурийг b4-b5 гэж дайрахад оршино.} Bc7 25.Ra7 Re8 26.Bxc7 Qxc7 27.f4 {Энэ нүүдлээр цагаан өрсөлдөгчийн e6-e5 гэж цөмрөх бүх оролдлогыг үгүй болгосон.} Rb8 28.b5 Qc8 29. b6 {Цагаан дайралтыг b7 шинэ суурьт шилжүүлсэн. Тэд 29. Мb4 гээд дараа нь Бc3-a3-a4 гэх байдлаар өмнөх c6 суурийн дайралтыг хийж болох байсан ч дайралтыг b7 нүдэнд шилжүүлэх нь хүчтэй бөгөөд найдвартай.} Be8 30.Nc1 Nf8 31.Nb3 e5! {b7 хүүг аврах ганц арга. Цагаан 32. Мa5 гээд 33. Мxb7 гэж тоглохоор айлгасан. Хэрвээ 33. ... Трxb7 гэвэл 34. Тa6 гэнэ} 32.dxe5 Ne6 33.Bd3! g6 34.h5 Bf7 35.Na5 Nd8 36.e6! {Ардаа байгаа боднуудад зам нээхээр нүүргүй хүүг хаях бидний мэдэх тактик} Qxe6 37.h6 d4 38.Qxd4 Qa2+ 39.Ke1 Ne6 40.Qe5 Re8 41.Nxb7 Qb3 42.Be2 Qb1+ 43. Kf2 Qh1 44.Nd6 Qh4+ 45.Kg2 Nxf4+ 46.Qxf4 Bd5+ 47.Bf3 Bxf3+ 48.Kxf3 {гээд хар буун өгсөн.}

Мc3-d5 шилжилт бол байрлалын нүүдэл байсан. Юу ч болж байсан дайрах гэж зүтгэлгүй харин шаардлагаас урган гарсан байрлалыг бэхжүүлсэн тайван нүүдлийг бодон олох хэрэгтэй гэдгийг зөвлөе. Мастеруудаас сэтгэл зүйн өөр алдааг ажиглаж болно. Олон мастерууд болон хүчтэй сонирхогчид байрлалын тоглолтын зорилгыг төгсгөлд ашиглахын тулд багахан давууг олох, арга байрлалыг илүү нарийн ойлгохыг шаардах мэтээр боддог. Энэ бодлыг сөргүүлэн багахан хэмжээний давуу байдал олж авах нь байрлалын тоглолтын хамгийн чухал бүрдүүлэгч биш, аргын хүндрэлийг хэтрүүлсэн гэдгийг Нимцович цохон тэмдэглэсэн. Эцэст нь яагаад багахан хэмжээний давууг олон авахыг "сайхан" гэж нэрлэх хэрэгтэйг ойлгоход хэцүү.

Уншигч танд сайтын материал таалагдсан бол Share хийгээрэй.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2786 Төлбөртэй

Хоёр тэрэг эсвэл бэрс тэргээр мад хийхэд ноёны тусалцаа оролцохгүй хийгддэг гэдгийг өмнөх хичээлээр үзсэн. Харин нэг тэргээр мад хийхэд ноёны тусламж зайлшгүй хэрэгтэй. Нэг тэрэг эсрэг талын ноёнг мадлах нь бүү хэл хөлгийн зах буланд ч шахаж чадахгүй.
Авч үзэх төгсгөлүүдэд хүчтэй талын ноён эсрэг талын ноёнг шахах мадлах ажиллагаанд идэвхитэй оролцоно. Тэргээр эсрэг ноёнд зөвхөн хөлгийн захад эсвэл буланд мад өгдөг. Мад хийх техникийг авч үзэхээс өмнө дараах 3 тохиолдолыг харъя.

  Нээгдсэн тоо: 579 Төлбөртэй

1.e4 c6 нүүдлээр эхлэх хагас нээлттэй гарааг Английн Горацио Каро, Австрийн Маркус Канн нарын шатарчдын нэрүүдээр нэрлэсэн. Гарааг анхлан Австрийн шатарчин боловсруулсан бөгөөд харин 1886 онд Английн шатарчин гарааны дэлгэрэнгүй судалгааг хийн нийтлүүлсэн байдаг. Каро - Канний хамгаалалтын том мэрэгжилтнүүдийн нэг бол дэлхийн 12 дахь аварга Анатолий Карпов юм.

Гарааны жишээ өргүүдтэй танилцахын өмнө Каро - Канн хамгаалалтын өөр нэгэн хувилбартай таницая.

[Event "Каро - Канн хамгаалалт. II -р хэсэг"] 1. e4 c6 2. d4 d5 3. exd5 cxd5 4. c4 {хар өөрийн байрлалыг муутгахгүйн тулд бодлоготой болоод оновчтой хамгаалах ёстой.} Nf6 5. Nc3 e6 {хамгийн энгийн хариу.} ({Ботвинник - Флор (1933) нарын өрөгт} 5... Nc6 6. Bg5 dxc4 (6... Qb6 {-д} 7. cxd5 {хүчтэй хариулт.}) 7. d5 Ne5 8. Qd4 {гээд цагаан санаачлагыг булаасан.}) 6. Nf3 ({цагаан төвийн хурцадмал байдлыг султган} 6. c5 {гэж тогловол} Be7 {гээд цааш O-O дараачаар хар b7-b6 нүүдлээр c5 хүүний устгалд орно. Жишээ нь} 7. Nf3 O-O 8. Bg5 Nc6 9. Bb5 h6 10. Bxf6 Bxf6 11. O-O Ne7!? 12. b4 b6 {гээд сөрөг тоглолттой.}) 6... Be7 7. cxd5 Nxd5 8. Bb5+ Bd7 9. Bxd7+ ({эсхүл} 9. Qa4 Nb6 10. Bxd7+ Qxd7 11. Qxd7+ N8xd7 12. O-O O-O {гээд бараг тэнцүүхэн. (Хенсел - Рейс, АНУ, 1997)}) 9... Qxd7 10. Ne5 Nxc3 11. bxc3 Qd5 {байрлалыг хураангуйлахгүйгээр цагаан сэлгэхэд хүнд. Талуудын боломжууд тэнцүүхэн. 8. Тb5+ ын оронд 8. Тc4 хүчтэй.}

Ямар нэгэн зүйлд суралцахад таниас нилээд тэсвэр хатуужил, хүсэл зоригийг шаардана гэдгийг санаарай. Жишээ өргүүдтэй танилцахын өмнө онолын Каро - Канний хамгаалалт I , Каро - Канний хамгаалалт II хичээлүүдийг үзэхийг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 1174 Нийтийн

Шатрын өргийн төгсгөлд сайн тоглож сурах нь тухайн хүнд хожил авчрах үндсэн хэрэгсэл болдог. Таны дадлага туршлага нэмэгдэхийн хирээр та илүү хүчтэй өрсөлдөгчтэй тоглох болно. Тэнцүү хэмжээний тоглолттой өрсөлдөгчид өргийн хувь заяаг төгсгөлд шийдэх нь олонтоо. Иймээс төгсгөлийн онолыг судлан суралцсан байх зайлшгүй шаардлагатай. Өргийн төгсгөлийн онолыг ойлгон тогтоох практик болгон дараах төгсгөлүүдийг авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 723 Төлбөртэй

Эхэндээ "Төвийн сөрөг гамбит" нэртэй байсан XV -р зууны сүүлээр бий болсон хуучны хамгаалалт бөгөөд XX -р зууны эхээр Скандинавийн мастеруудын судалгааны ачаар тоглолтын практикт орж ирсэн. Гарааны талаарх эхний бичвэрийг 1918 онд Жак Мизес хэвлүүлжээ. Гэхдээ гарааг бүр XIX зуунд Оросын шатарч Карл Яниш судалсан байдаг.
Орчин үеийн онолд хар гараанд хугацаа алдсанаар цагаан урт хугацааны санаачлагыг өгдөг гэж үзэх болсноор гараанд эргэлзээтэй хандах болсон. Хэдийгээр ийм дүгнэлттэй ч скандинав хамгаалалт тэмцээнүүдэд тогтмол тохиолддог.

[Event "Скандинав хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 {бэрсээ тоглолтод эрт оруулснаар хар 3. Мc3 -ийн дараа цаг алдан муу байрлалтай болдог.} 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 Bg4 6. h3 {хамгийн эрчтэй нүүдэл.} (6. Be2 {ч энгийн болоод сайн.}) 6... Bh5 ({эсхүл} 6... Bxf3 7. Qxf3 {гээд цагаан сайн байрлал, хоёр тэмээтэй.}) 7. g4 Bg6 8. Ne5 c6 {цагаан санаачлагатай. Цааш} 9. h4 Ne4 ({эсхүл} 9... Be4 10. Nc4 Qd8 11. Nxe4 Nxe4 12. c3 e6 13. Bd3 Nd6 14. Ne5 {гээд цагаан давуутай.}) 10. Bd2 Qb6 ({хэрвээ} 10... Nxd2 11. Qxd2 f6 {гэвэл} 12. Nxg6 hxg6 13. Bd3 g5 14. h5 {гээд цагааны тоглолт илүү.}) 11. Nxg6 Nxc3 12. Bxc3 hxg6 13. Qd2 e6 14. O-O-O Qc7 15. Re1 {гэж үргэлжлүүлж болно. Хар хамгаалахад хүнд.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124