Славян хамгаалалт

Бэрсний гамбитийн олон байгуулалтаас орчин үеийн томоохон тэмцээнд болгон тохиолддог славян хамгаалалт том байрыг эзэлдэг. Өнгөцхөн харахад түүний "халхавч" мэт санагдах байгуулалтад стратегийн болоод тактикийн олон санаа нуугдаж байдаг. c7-c6 нүүдлийн үндсэн санаа нь цагаан хөлийн тэмээгээ хязгаарлахгүйгээр төвийг бэхжүүлэх. Үүний зэрэгцээ c7-c6 нүүдэл d5xc4 гээд цааш b7-b5 гэж бэрсний жигүүр дэх хүүний дайралтын урьдчилсан нөхцлийг үүсгэнэ. Зарим тохиолдолд хар c4 хадгалахаар тоглож болно. Эдгээр санаанууд славян хамгаалалтад харын стратегийг голлон тодорхойлдог.
Хамгаалалтын үүсэл хөгжилд польш, орос, чех, югославийн онолчид голлох хувь нэмрийг оруулснаар сляван нэрийг авсан хэрэг. Смыслов, Ботвинник нарын их мастеруудын гараанд сляван хамгаалалтыг хэрэглэдэг байсан.

[Event "Славян хамгаалалт. I-р хэсэг."] 1. d4 d5 2. c4 c6 3. Nf3 (3. e3 {-ын дараагаар хар хөлөлгөөг хөнгөн дуусгана. Тэд бүр "чулуун хана" байгуулалтад шилжих боломжтой. Гэхдээ энэ байгуулалт нь c1 -ийн тэмээ хаагдсан үед л сайн байдаг. Цааш} e6 4. Nc3 f5 5. Bd3 Nf6 6. Nf3 Bd6 7. Qc2 Ne4 {гэх мэтээр үргэлжилж болно. Хар ноёнгийн жигүүрээр дайрах боломжтой.}) (3. cxd5 cxd5 {солилцооны хувилбарт давууг авахад найдахад хүндхэн. Жишээ нь} 4. Nc3 Nf6 5. Nf3 Nc6 (5... Bf5 {гэвэл} 6. Qb3 {гэх тул сул.}) 6. Bf4 e6 7. e3 Be7 (7... Bd6 {муугүй.}) 8. Bd3 O-O 9. O-O Nh5 10. Be5 f5 {Капабланк - Ласкер, (Нью-Йорк, 1924) нарын өрөгт} 11. Rc1 Nf6 12. Bxf6 gxf6 13. Nh4 Kh8 14. f4 Rg8 15. Rf3 Bd7 16. Rg3 Be8 {гээд хар найдвартай байрлалтай болсон.}) (3. Nc3 {үргэлжлэлийг III -р хэсгээс үзээрэй.}) 3... Nf6 4. Nc3 (4. e3 {бас нэгэн үндсэн үргэлжлэл.}) 4... dxc4 (4... Bf5 {-д} 5. cxd5 (5. e3 {-ын дараагаар славян хамгаалалтын Мераний хувилбар эхэлдэг. II-р хэсэг.}) 5... cxd5 6. Qb3 {b7 хүүд дарамттай.} b6 {гэвэл a6, c6, b5 нүднүүд сулрана.}) (4... e6 {хурц тоглолтод хүргэнэ.} 5. Bg5 dxc4 (5... h6!?) 6. e4 b5 {гээд нарийн төвөгтэй, ээдрээтэй тоглолттой Ботвинникийн хувилбар үүснэ.} 7. e5 h6 8. Bh4 g5 9. Nxg5 hxg5 10. Bxg5 Nbd7 11. exf6 Bb7 12. g3 Qb6 13. Bg2 O-O-O 14. O-O {Олон өргүүдэд тохиолдож байсан бүрэн хэмжээний дүгнэлтийг гаргаж чадаагүй эгзэгтэй байрлал.Смыслов - Ботвинник (1954) дэлхийн аваргын тэмцээнд хар} 14... Ne5 {гэж тоглосон} ({Орчин цагт үндсэн үргэлжлэл нь} 14... c5 {цагаан голдуу} 15. d5 (15. dxc5 {бүрэн боломжтой.}) {гэж хариулдаг.} 15... b4 16. Na4 (16. Rb1!? Bh6 ({эсхүл} 16... Qa6 17. dxe6 Bxg2 18. e7 Bxf1 19. Kxf1 {Камский - Крамник, 1996}) 17. Bxh6 Rxh6 18. b3! {Халифман - Галкин, 1998}) 16... Qb5 17. a3! {Харитоновийн нүүдлийн дараагаар хурц тэмцэл үүсдэг.} Nb8!? (17... exd5) 18. axb4 cxb4 19. Be3 Bxd5 20. Bxd5 Rxd5 21. Qe2 Nc6 22. Rfc1 Ne5! {Салов - Шабалов, 1983. Каспаров - Таль (1983) нарын өрөг цашш} 23. b3 c3 24. Nxc3! {гэж үргэлжлэн толгой эргэм төвөгтэй байдал үүссэн.}) 15. Qe2 (15. dxe5! {гэж бэрсээ хаяан цагаан давууг авч чадна.} Rxd1 16. Raxd1 Bc5 ({эсхүл} 16... b4 17. Ne4 Qa5 18. Bf4 {Ермолинский - Мачульский, 1984}) 17. Ne4 Bd4 18. Nd6+ Kc7 19. Bf4! {Холлис - Йовчич, 1975}) 15... Qxd4 16. Be3 Qd3 17. Rfd1 {-ийн дараагаар цагаан багахан давууг авсан.}) 5. a4 (5. e3 {нь хард ирээдүйтэй тоглолтод хүргэдэг. Хар c4 хүүг түр хамгаалж байгаад дараа нь түүнийг өгөөд боднуудыэ хөлөлгөөг эвтэйхэн дуугаж амжина. Жишээ нь} b5 6. a4 b4 7. Na2 (7. Nb1 {-д} Ba6 8. Qc2 e6 9. Bxc4 Bxc4 10. Qxc4 Qd5 {сайн}) 7... e6 8. Bxc4 Be7 9. O-O O-O 10. Qe2 Bb7 11. Rd1 a5 12. Bd2 ({эсхүл} 12. e4 c5 13. dxc5 Qc7 14. e5 Ne4) 12... Nbd7 13. Nc1 Qb6 14. Nb3 c5 {гээд хар идэвхитэй байрлалтай. Энэ хувилбарт a2 -ын цагаан морь удаан хугацаанд ажилгүй үлдэнэ.}) 5... Bf5 6. e3 (6. Ne5 {-ын хариуд} Nbd7 7. Nxc4 Qc7 8. g3 ({эсхүл} 8. f3 e5 9. e4 exd4 10. Qxd4 Be6 {гээд хар асуудалгүй.}) 8... e5 9. dxe5 Nxe5 10. Bf4 Nfd7 11. Bg2 {энэ байрлалд} Rd8 ({эсхүл} 11... f6) {-ын дараагаар харилцан боломжуудтай хурц тэмцэл үүсдэг.}) 6... e6 7. Bxc4 Bb4 8. Qe2 O-O 9. O-O Nbd7 (9... Ne4) (9... Bg4 {үргэлжлэлүүд e3-e4 түлхэлтийн эсрэг чиглэсэн.}) 10. e4 {-ийн дараагаар цагаан давуутай болно гэж олон жилийн турш үзэж байсан ч цагааны төв тогтворгүй ба үүнийг хар цаашдын тэмцэлд ашиглаж болохыг Смыслов баталсан.} Bg6 11. Bd3 ({Флор - Юдович (Москва, 1957) нарын өрөгт} 11. e5 Nd5 12. Nxd5 cxd5 13. Bd3 Bh5 {-ын дараагаар цагаан юунд чхүрээгүй.}) 11... Bh5 12. e5 Nd5 13. Bd2 c5 {гээд харын байрлал муу биш. (Геллер - Смыслов, ЗХУ, 1955)}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1138 Нийтийн

Шатрын өргийн төгсгөлд сайн тоглож сурах нь тухайн хүнд хожил авчрах үндсэн хэрэгсэл болдог. Таны дадлага туршлага нэмэгдэхийн хирээр та илүү хүчтэй өрсөлдөгчтэй тоглох болно. Тэнцүү хэмжээний тоглолттой өрсөлдөгчид өргийн хувь заяаг төгсгөлд шийдэх нь олонтоо. Иймээс төгсгөлийн онолыг судлан суралцсан байх зайлшгүй шаардлагатай. Өргийн төгсгөлийн онолыг ойлгон тогтоох практик болгон дараах төгсгөлүүдийг авч үзье.

  Нээгдсэн тоо: 462 Нийтийн

1.e4 c6 нүүдлээр эхлэх хагас нээлттэй гарааг Английн Горацио Каро, Австрийн Маркус Канн нарын шатарчдын нэрүүдээр нэрлэсэн. Гарааг анхлан Австрийн шатарчин боловсруулсан бөгөөд харин 1886 онд Английн шатарчин гарааны дэлгэрэнгүй судалгааг хийн нийтлүүлсэн байдаг. Каро - Канний хамгаалалтын том мэрэгжилтнүүдийн нэг бол дэлхийн 12 дахь аварга Анатолий Карпов юм.

[Event "Каро - Канн хамгаалалт. I-Б хэсэг"] 1. e4 c6 2. d4 d5 3. Nc3 dxe4 4. Nxe4 Nf6 ({f6 дээр давхар хүү үүсгэхгүйн тулд} 4... Nd7 {гэж тоглодог. В хэсгийг үз.}) 5. Nxf6+ exf6 ({хэрвээ} 5... gxf6 6. c3 Bf5 7. Nf3 Qc7 8. Bc4 e6 9. Nh4 Bg6 10. f4 {тохиолдолд байрлал хард муу. g6 тэмээ сайнгүй байртай.}) 6. Bc4 Bd6 7. Qe2+ {энд цагаанд өргөн боломжтой сайн үргэлжилтэй.} ({Керес - Микенас (Тбилиси, 1939) нарын өрөгт тоглосон шиг} 7. Qh5 O-O 8. Ne2 g6 9. Qf3 Re8 10. Bh6 Bf5 11. O-O-O {нүүдлүүд бас хүчтэй.}) (7. Ne2 {гэх ч боломжтой. Жишээ нь} Qc7 8. Be3 O-O 9. Qd2 {гээд цааш холдоо сэлгэнэ.}) 7... Qe7 (7... Be7 {гэвэл} 8. Nf3 Bg4 9. c3 Nd7 10. h3 Bh5 11. g4 Bg6 12. Nh4 Nb6 13. Bb3 Nd5 14. Bd2 {гээд цагаан давуутай.(Боголюбов - Алехин, 1942)}) 8. Qxe7+ Kxe7 9. Ne2 Re8 10. O-O Bf5 11. c3 Kf8 12. Bf4 {цагаан байрлалын давуутай. Тэд d шугамд цаашдаа нүүргүй хүү гаргаж болохоор байхад харын ноёнгийн жигүүрийн дөрвөн хүүг цагааны гурван хүү найдвартай тогтоон барина.}

  Нээгдсэн тоо: 2072 Төлбөртэй

Практикт ихээр тохиолддог тактикийн аргуудын нэг бол сатааруулах (хөндийрүүлэх) юм. Чухал нүд, шугам болон шатруудыг хамгаалж байгаа хүү эсвэл боднуудыг хамгаалалтын байрнаас холдуулах хэрэгтэй үед аргыг ашигладаг. Өөрөөр хэлбэл бид сатааруулах үйлдлээр хамгаалагчийг өөрийн байраа орхихыг тулгах юм. Ийм төрлийн аргыг хөл бөмбөг, хоккей, сагс, гар бөмбөг гэх мэт бусад спортод ч өргөнөөр ашигладаг. Нэг хамгаалагчийн эсрэг хоёр довтлогч дайрах үед их тодоор харагдана. Аль нэг довтлогчийн чадварлаг сатааруулах үйлдэл нь нөгөө довтлогчийг цохилт хийх байрлалд гарган тэр нь дайралтаа төгсгөх жишээтэй.

  Нээгдсэн тоо: 1815 Төлбөртэй

Шатар эхлэн суралцагчид гаргадаг алдаануудын талаар энэ хичээлд авч үзье. Эдгээр алдаануудыг хийхгүй байхын тулд тэдгээрийг мэддэг байхгүй бол хийсээр л байх болно. Иймд хичээлийн материалыг сайн судлаад алдаануудын учир утгыг сайн ойлгоод аль болохоор гаргалгүй тоглож сурахыг хичээгээрэй.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 47

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75