Сицил хамгаалалт 6 -р хэсэг

Аливаа зүйлийг сайн суръя гэвэл онолын мэдлэгээ зутаатгах зайлшгүй шаардлагатай. Онолгүйгээр шатрыг практикаар сурсан хүмүүс шатрын зэрэгтэй эсхүл мастертай тоглох үед ялгаа илт харагдана. Хэн ч илүү нүүхгүй мөртлөө зэрэг өндөртэй буюу онолын мэдлэгтэй хүмүүс таниас илүү нүүчихсэн мэт байрлалтай болон танд нүүх ч нүүдэл олдохоо болино. Зэрэг дэвгүй хүмүүс ч хоорондоо тоглоход онолын мэдлэг илүүтэй нь эхнээсээ илүүрхээд байдаг. Үүнийг манайхан сайн тоглодог гэж ярьдаг. Үнэндээ бол таны өрсөлдөгч таниас онолын мэдлэгээр илүү байгаагийн шинж. Иймээс шатрын гараануудыг судлан тоглох чадвараа дээшлүүлэхийг урьж байна.

[Event "Сицил хамгаалалт. VI-А хэсэг"] 1. e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 e5 {1970 -аад оны эхээр Челябинскийн шатарчид Свешников, Тимощенко нарын зүтгэлээр нэрд гарсан Сицил хамгаалалтын Челябинскийн хувилбар. } 6. Ndb5 {үндсэн үргэлжлэл.} ({Үндсэн үргэлжлэлээс өөр хувилбаруудаас Бронштейний} 6. Nf5!? {нүүдэл сонирхолтой. Цагааны санаа} d6 {тохиолдолд биелэнэ.} ({Харин эрчтэй} 6... d5!? {асуудлыг шийднэ.} 7. exd5 Bxf5 8. dxc6 bxc6!? 9. Qf3 Qd7 10. Bg5 e4)) (6. Nb3 {гэвэл} Bb4 7. Bc4 Nxe4 8. O-O Nxc3 9. bxc3 Bxc3 10. Qf3 d5 {гээд хард хүндрэлгүй.}) 6... d6 7. Bg5 ({b7-b5 сөрөг тоглолтыг үндсээр нь хаан d5 нүдийг эзлэхээр зэхэн} 7. a4 {гэж тоглосон ч болно.} a6!? {үргэлжлэл морь ухарсны дараа Тc1-g5 нүүдлээс айхгүйгээр боднуудаа тайван хөллөх боломжийг хард олгоно. Цааш} (7... h6 {нүүдэл}) ({эсхүл} 7... Be6 {нь сул.}) 8. Na3 Be6 9. Bc4 Rc8 (9... Bxc4? 10. Nxc4 Nxe4? 11. Nxe4 d5 12. Bg5 {хувилбар муу.}) 10. O-O {энэ нөхцөлд} (10. Bxe6!? fxe6 {-гийн дараагаар d5 нүд найдвартай хаагдана.}) 10... Nb4!? {нь харилцан боломжуудыг өгнө.}) ({нэг хэсэг b5 -ын моринд c3 нүдийг гарган өгдөг} 7. Nd5 {-ыг ихээр хийдэг байсан.} Nxd5 8. exd5 {-ын дараачаар цагаан d шугамаар d6 хүүд үзүүлэх дарамт болоод d5 нүдийг эзэлсэн давуугаа алдах ч оронд нь бэрсни й жигүүрт дайрах боломжийг авна. Хар хөлгийн нөгөө хэсэгт эрчимтэй ажиллагааны дүнд хангалттай сөрөг тоглолтыг хийж чадна. Жишээ нь} Nb8 9. c4 Be7 10. Bd3 O-O 11. O-O a6 12. Nc3 Nd7 13. Be3 {одоо} Bg5!? {гэвэл} ({эсхүл} 13... f5 14. f3 g5!?) 14. Qc2 g6 15. b4 f5 {гээд талуудын боломжууд тэнцүүхэн.}) 7... a6 ({7... a6 нүүдэл цагаан ашигтай байрлалд хүргэдэг} 7... Be6 {Чебаненкогийн хувилбарыг шахсан.} 8. Nd5!? Bxd5 9. exd5 Ne7 10. c3 a6 11. Qa4 Kd7 (11... axb5 {нь} 12. Bxb5+ Nc6 13. dxc6 Ke7 ({эсхүл} 13... Rxa4 14. c7+!) 14. Qh4 {-өөс болоод болохгүй.}) 12. Na3+ b5 13. Qc2) 8. Na3 (8. Bxf6 gxf6 {солилцооны дараа} 9. Na3 {ашиг багатай. Энд хард хэдэн боломжууд байдгийн нэг нь} b5 {-ын дараачаар үүснэ.} ({Пеликаний санал болгосон} 9... d5 {хүүний хаяа} 10. Nxd5 Bxa3 11. bxa3 Rg8 ({Гэхдээ 11... Трg8 оронд} 11... Be6 {гэвэл} 12. Bc4!? Qa5+ 13. Qd2 Qxd2+ 14. Kxd2 O-O-O 15. Rad1 f5 16. f3 Rhg8 17. g3 {-ын дараагаар хард хожих найдлагагүйгээр тэнцээд хүрэх хүнд асуудал босч ирнэ.}) 12. Qd2 Be6 13. Rb1 b5 {-ын дараагаар харилцан боломжуудыг өгнө.}) ({Яновскийн} 9... f5!? 10. Qh5 b5! {хувилбарыг 8. Тxf6 солилцоо практикаас шахсан. Цааш} 11. Naxb5 axb5 12. Bxb5 Bb7!? 13. Bc4 Qf6 14. Nd5 Qg6 15. Nc7+ Kd8 16. Qxg6 fxg6 17. Nxa8 Bxa8 18. Bd5 Kc7 {гээд харын боломж муугүй.})) 8... b5 ({Бёрдагийн} 8... Be6 {нүүдэл байж болох ч} 9. Nc4 Rc8 10. Nd5 Bxd5 11. Bxf6! gxf6 12. Qxd5 {-ын дараагаар хард хүндрэл үүснэ.}) {цагаанд} 9. Bxf6 ({эхсүл} 9. Nd5 {хоёр зам бий.}) ({Ховорхон байдаг} 9. Nab1 {нүүдэл "муу" морины асуудлыг шийдэх ч хэтэрхий их хугацаа авдаг. Цааш} Be7 10. Bxf6 Bxf6 11. a4 b4 12. Nd5 Bg5 13. Bc4 O-O 14. Nd2 Kh8!? 15. O-O f5! 16. f3 Ne7 {гээд хар бүрэн хэмжээний сөрөг тоглолтыг зохион байгуулж амжина.}) 9... gxf6 (9... Qxf6 {гэж бэрсээр авах нь цагаанд санаачлагыг авах темпийг өгнө.} 10. Nd5 Qd8 11. c4 Ne7 12. cxb5 Nxd5 13. Qxd5 Be6 14. Qd2 d5 15. bxa6 Bxa3 16. Bb5+!? {гээд цагаан илт давуутай.}) 10. Nd5 f5 {Цагаан тоглолтыг комбинацийн эсхүл байрлалын тэмцлээр явуулах сонголтын өмнө ирсэн.} ({Харилцан боломжуудтай ээдрээтэй хурц тоглолтод хүргэх} 10... Bg7 {үргэлжлэл сонирхол татахаар} 11. c3 (11. Qf3 f5! 12. exf5 Nd4 13. Qg4 Nxf5! {гээд хар өрсөлдөгчид өөрийн хүслийг тулгах тул муу. (Улыбин - Вайсер, 1989)}) (11. c4 {тохиолдолд энэ бүтцэд тохирсон идэвхитэй ажиллагааны үрээр хар хангалттай сөрөг тоглолтыг авна.} f5 12. cxb5 (12. exf5 Bxf5 13. Nc2 Be6 14. Nce3 Ne7 15. a4 Nxd5 16. Nxd5 O-O 17. Be2 bxa4 18. Rxa4 a5 {Купоросов - Выжманавин, 1989}) ({эсхүл} 12. Bd3 Ne7! 13. Nxe7 Qxe7 14. Nc2 Bb7 (14... Qb7!?) 15. Ne3 (15. exf5!) 15... fxe4 16. Nf5 Qf6 17. Bxe4 d5 18. Bxd5 Rd8 19. Qg4 Rxd5 20. Qxg7 Qxg7 21. Nxg7+ Ke7 22. Nf5+ Ke6 23. Ne3 Rd7 {гээд хар санаачлагатай. (Ананд - Крамник, 1994)}) 12... Nd4 13. Bd3 Be6 14. O-O O-O 15. Nc2 Nxc2 16. Bxc2 fxe4 {(Ананд - Лотье, 1997)}) 11... f5 12. exf5 Bxf5 13. Nc2 Be6 14. Nce3 Ne7 15. a4 Nxd5 16. Nxd5 O-O 17. Be2 bxa4 18. Rxa4 a5) 11. Bd3 {үндсэн байрлалын зам.} ({Эхний зам} 11. Bxb5 axb5 12. Nxb5 Ra4 ({Английн шатарчдын} 12... Qa5+!? {санаа сонирхолтой. Жишээ нь} 13. c3 Qa4 14. Nbc7+ Kd8 15. Nxa8 Qxa8 16. Nb6 Qa6 17. Nxc8 Kxc8 18. Qd5 {гээд харилцан боломжуудтай.}) 13. c4 (13. Nbc7+ Kd7 14. O-O Rxe4 15. Qh5 Ne7 {үргэлжлэл хард ашигтай хураангуйлалтад хүргэнэ.} 16. Qxf7 Kc6 17. c4 Qd7 18. Na8 Ng6 19. Nb4+ Kb7 20. Qd5+ Kb8) 13... Qa5+ 14. b4 Rxb4 15. O-O (15. Nxb4? {гэвэл} Qxb4+ {гэх тул болохгүй.}) 15... Rxb5 16. cxb5 Nd4 17. Qh5 {гээд} Bg7 18. Qg5 O-O 19. Ne7+ Kh8 20. exf5 h6 21. Qh5 Qd2 22. Nxc8 Rxc8 {-ын дараагаар цагаан давууд найдахад хэцүү.}) (11. Nxb5 axb5 12. Bxb5 Bb7 13. exf5 Ra5 14. a4 Rxb5 15. axb5 Nd4) (11. Qd3 Bg7 {-гийн дараа f5 хүүний хаяа хөлөлгөөнд харын давууг өсгөн тэдэнд сайн сөрөг тоглолтыг өгнө.} 12. exf5 O-O 13. Qe4 Nd4 14. g4 Bb7 15. Bd3 Bxd5 16. Qxd5 Qg5 17. O-O e4 {харын боломж яавч муу биш.}) (11. exf5 Bxf5 12. c3 {байж болно.} (12. Qf3?! {сайнгүй} Nd4 13. Nc7+ Qxc7 14. Qxa8+ Ke7 15. c3 b4 16. cxb4 Qb6 {гэнэ.}) (12. Bd3 e4 13. Qe2 Nd4 14. Qe3 Bg7 15. Bxe4 O-O 16. O-O Re8 17. f3 Qh4 ({эсхүл} 17... Be6){хар хүүний хангалттай төлөөстэй.}) 12... Bg7 13. Nc2 Be6 ({эсхүл} 13... O-O 14. Nce3 Be6 15. Bd3 f5 16. O-O e4 17. Nf4 Bf7 18. Bc2 Ne5 19. Nfd5 {цагааны байрлал эвтэйхэн. (Ананд - Крамник, 1998)}) 14. Nce3 Ne7 {харилцан боломжуудтай. Жишээ нь} 15. g3 Nxd5 16. Nxd5 O-O 17. Bg2 Kh8 18. O-O a5 19. Qe2 Rb8 {гэх мэтээр}) 11... Be6 12. Qh5 Bg7 (12... Rg8 {хурц нүүдэл өрсөлдөгчийн} 13. g3 Nd4 14. c3 {оновчтой тоглолтод хангалтгүй.} fxe4 15. Bxe4 Bg4 16. Qxh7 Rg7 17. Qh6 Nf3+ 18. Kf1 {-ийн дараагаар харын хүчний таралт нөлөөлнө.}) 13. O-O (13. c3 O-O 14. exf5 (14. O-O f4 15. Rfd1 Rb8 16. Nc2 Qd7 {багыг амлана.}) 14... Bxd5 {солилцоо} 15. f6 e4 16. fxg7 Re8 17. Be2 Re5 18. Qh6 Rg5 {цагаанд бодит ашиг авчрахгүй.} 19. O-O Ne5 20. Nc2 Bc4 21. Bxc4 bxc4 22. Ne3 Rc8) 13... f4 14. c4 bxc4 (14... b4?! {гэвэл} 15. Nc2 Rb8 16. Rfd1 h6 17. Be2 O-O 18. c5!? dxc5 19. Nxf4 {гээд хар өөрийгөө хүнд хамгаалалтад оруулна.}) 15. Bxc4 O-O (15... Nd4 {-ийн дараагаар хүндрэлээс зайлж чадахгүй. Алмаши - Хорват (1996) нарын өрөгт} 16. Rad1 O-O 17. Rd2 Kh8 18. Nc2 Rc8 19. Nxd4 Rxc4 20. Nf5 {гээд цагаан санаачлагатай болсон.}) 16. Rac1 Rb8 17. b3 Qd7 18. Rfd1 Kh8 19. Qh4 Bxd5 {Свешников - Выжманавин, 1987 нарын өрөгт} 20. Bxd5 Nd4 21. Rc4 f5 22. Nc2 fxe4 23. Nxd4 exd4 24. Bxe4 {-ийн дараагаар хар гарааны асуудлаа шийдэж чадаагүй.}
[Event "Сицил хамгаалалт. VI-Б хэсэг"] 1. e4 c5 2. Nf3 Nc6 3. d4 cxd4 4. Nxd4 Nf6 5. Nc3 e5 6. Ndb5 d6 7. Bg5 a6 8. Na3 b5 9. Nd5 {үргэлжлэл цагаанд илүү тайван байрлалын тоглолыг өгдөг.} Be7 ({Олафсон - Ларсен (1959) нарын өрөгт хийгдсэн} 9... Be6 {нүүдэл ердийн алдаа юм. Цааш} 10. Bxf6!? gxf6 11. c3 Bg7 12. Nc2 f5 13. exf5 Bxf5 14. Nce3 {гээд цагаан илүү темптэй болсон.}) (9... Qa5+ 10. Bd2 Qd8 {үргэлжлэл ч тохиолдож байсан. Гобе - Каспаров (1987) нарын өрөгт} 11. c4 Nxe4 12. cxb5 Be6 13. Bc4 Ne7 14. Be3 Rc8! 15. Nxe7 Bxe7 16. Bxe6 fxe6 17. Qg4 {гээд цагаан давуутай болсон.}) 10. Bxf6 ({цагаан} 10. Nxe7 Nxe7 (10... Qxe7 {маш хурц байрлалд хүргэнэ. Жишээ нь} 11. c4 Nd4 12. Nc2 Qb7 13. Nxd4 Nxe4 14. Nf3 bxc4 15. Bc1 {гээд хар санаачлагатай.}) 11. Bxf6 gxf6 12. c4 Bb7 13. Bd3 bxc4 14. Nxc4 d5 15. exd5 Qxd5 {гэж хоёр тэмээний давууг авч болох ч хар хангалттай сөрөг боломжтой.}) 10... Bxf6 11. c3 {Цагаан 12. Мa3-c2 -ын дараагаар a2-a4 түлхээгээр бэрсний жигүүрийн хүүнүүдийг эвдэн c4 идэвхитэй байрлалд тэмээгээ гаргахаар төлөвлөсөн.} (11. c4 b4 12. Nc2 a5 13. Be2 O-O 14. Qd3 Be6 {тохиолдолд цагаан юунд ч хүрэхгүй.}) 11... O-O 12. Nc2 Rb8 (12... Bg5 13. a4 (13. h4 Bh6 14. g4 Bf4 15. Qf3 Be6 16. Nxf4 Qf6) 13... bxa4 14. Rxa4 a5 (14... Bb7 15. Bc4 Na5 16. Ba2 Bc6 17. Ra3 Bb5) 15. Bc4 Rb8 16. b3 Kh8 17. O-O f5 18. exf5 Bxf5 19. Nce3 Be6 20. Qd3 Qd7 {тохиолдолд хар хоёр тэмээтэй, b3, f2 хүүнүүдийн эсрэг сөрөг тоглолттой харин цагаан d5 дээр хөдлөшгүй морьтой a5, d6 сулралд тоглох боломжтой. Байрлалын динамик түүний статик сул талыг тэнцвэржүүлнэ.}) 13. Be2 ({Геллер - Полгар (1985) нарын өрөгт} 13. Bd3 Bg5 14. O-O Ne7 ({хөлөлгөө d5 нүдний дайралтыг хослуулсан} 14... Be6!? {нүүдэл анхаарал татахаар}) 15. a4 bxa4 16. Ncb4 Bb7?! 17. Qxa4 {гээд цагаан хүү хожсон.}) ({цагаан хөлийн тэмээ h3-д гаран h хүү урагшлахаар зэхсэн} 13. h4!? {хувилбар өргөн дэлгэрсэн.} g6 (13... Be7!?) 14. h5 Bg5 15. Nce3 {гээд цагаан санаачлагатай.}) 13... Bg5 14. O-O a5 15. Qd3 {хөлөлгөөг дуусгаад цагаан төв болон бэрсний жигүүрт идэвхитэй ажиллагааг эхлүүлсэн.} ({өөр боломж} 15. b4 Be6 16. a4 bxa4 17. Rxa4 axb4 18. cxb4 Ne7 19. Bc4 Qc8 {нь хард сөрөг тоглолтын сайн боломжийг өгнө.}) 15... Ne7 (15... Be6 16. Rfd1 Qd7 17. Qg3 h6 18. h4 Bd8 19. Nce3 Kh8 20. Rd2 Ne7 21. Rad1!? Qc6 22. a3 {нь хангалтгүй.}) 16. Nce3 Bxe3 17. Nxe3 Qb6 {Камский - Ильескас (1996) нарын өрөгт} 18. Rfd1 Rd8 {-ын дараагаар хар хангалттай сөрөг тоглолтыг авсан.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1593 Төлбөртэй

Шатар эхлэн суралцагч мэдэх хэрэгтэй өргүүдийн талаар үргэлжлүүлэн авч үзэцгээе. Өргүүд маш богинохон энгийн мэт боловч эхлэн суралцагчид ихээр гаргадаг алдаануудыг сурснаар өөрийн тоглолтондоо гаргахгүй байхад сургамжтай. Шатарт алдаа гарах нь хожигдохын эхлэл. Алдаж нүүгээд буцах нь бүр муу алдаа. Иймээс алдаануудыг мэддэг аль болохоор гаргалгүй тоглож сурах нь чухал. Өмнөх хичээлд бид 5 өргийг үзсэн бол энэ хичээлээр бас дахин 5 өргийг харах болно.

  Нээгдсэн тоо: 1995 Төлбөртэй

Тулаанд орж байгаа удирдагч бүр тодорхой хэмжээгээр бэлтгэлээ базаадаг. Үүнд хүчээ төвлөрүүлэх, байршуулах,  чухал байрлалуудыг эзлэх, хүнд зэвсгээ байрлуулах, хамгаалалтын ажиллагаа хийх, тагнуул хийх гээд олон ажлууд ордог. Гэхдээ энэ бүх ажиллагаа хамгийн богино хугацаанд хийгдэх ёстой. Дээрх бүгд нь шатарт ижилхэн. Ер нь өргийн дунд хэсэгт (миттельшпил) болдог гол тулаанд орохоосоо өмнө өрсөлдөгч нар өөрийн хүчээ байршуулдаг. Иймээс дебют гэж нэрлэгдэх тоглолтын эхэн хэсгийн (эхний 8-12 нүүдэл) гол асуудал нь хамгийн хурданаар хүчээ дайчлах байдаг. Гарааг шатрын өргийн туслах хэсэг гэж үзэх нь алдаа болно. Гараа нь тулааны цаашдын шинж төрхийг урьдчилан тодорхойлдог.

  Нээгдсэн тоо: 12486 Нийтийн

Сайн шатарчин болохыг хүссэн хэн болгон сайн стратегч тактикч байх ёстой. Энэ юу гэсэн үг вэ? Юуны өмнө шатарчин шатрын хөлөг дээр тулаан явуулах стратегийн болон тактикийн төрөл бүрийн аргуудыг эзэмшин тэдгээрийг сайн ашиглаж сурсан байх хэрэгтэй. Шатар тоглохдоо төлөвлөгөөтэй байхыг бид олон удаа сануулж байсан. Шатрын өргийн тулаан гэдэг нь өрсөлдөгч нарын төлөвлөгөөний тулаан юм. Өрсөлдөгч бүр эсрэг талынхаа санаанд саад болон өөрийн төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэхийг хичээнэ. Тэмцлийн чиглэл, тулааны төлөвлөгөө боловсруулах нь шатрын стратегийн үндсэн асуудал болно. Стратег төлөвлөгөөний хэсэгчилсэн асуудлыг шийдвэрлэхэд тактик хэрэгтэй. Зарим тохиолдолд тактик нь эцсийн зорилгод хүрэх тэмцэлд бие даасан үүрэг гүйцэтгэж болдог.

  Нээгдсэн тоо: 222 Төлбөртэй

Хичээлээр хагас хаалттай төрөлд ордог Голланд хамгаалалтын талаар авч үзье. Гараа г Голландийн шатарч Элиаса Стейн (Elias Stein) 1789 онд нийтэд танилцуулсан. Хамгаалалтын Стаунтоний гамбит, Ильин-Женевскийн систем, "Чулуун хана" хувилбарууд хамгийн ихээр тархсан. Сүүлийн жилүүдэд голланд хамгаалалт болон хуучин энэтхэг хамгаалалтын санаанд суурилсан Ленинградийн системийг өргөнөөр хэрэглэх болсон.
Орчин үеийн тэмуээнүүдэд гарааг төдийлөн хэрэглээд байдаггүй.

Жич: Ямарваа зүйлийг сурая гэвэл эхлээд онолын суурь мэдлэгтэй болохгүй бол та нэг сайн үр дүнд хүрэхгүй. Иймээс шатрын гарааны хичээлүүдийг сайтар судлахыг зөвлөе.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 48

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 105

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 66

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 62

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 86

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75