Нимцовичийн хамгаалалт

Арон Исаевич Нимцович бол шатрын түүхэн дэх нэртэй шатарчид, онолчдын нэгээр зүй ёсоор тооцогддог. Тэрээр 1920-1930 онуудад дэлхийн аваргын төлөөх өрсөлдөгч, шатрын онолын бичигч, шатар тоглох санааны хөгжлийн тод төлөөлөгч юм. Нимцович шатрын онолын хөгжилд өөрийн "Миний систем", "Миний систем практикт", "Бүслэлт" гурван бүтээлээр их хувь нэмрийг оруулсан. Сайтад Нимцовичийн "Миний систем" номноос тодорхой хэсгийг орчуулан хүргэсэнг та үзээрэй.

Сайтын Багц хичээл хэсэгт хичээлүүдийг сэдэвчлэн нэгтгэн оруулж байгааг сонирхохыг зөвлөе.

[Event "Нимцовичийн хамгаалалт."] 1. e4 Nc6 2. d4 {Алехиний хамгаалалтад хар өрсөлдөгчийн хүүний төвд бодны дарамтыг цөөн биш үүсгэж чаддаг бол энэ гараанд тэдний асуудал хамаагүй төвөгтэй. Цагаан төвийг асуудалгүй хамгаалаад голдуу давууг олдог.} d5 3. e5 (3. Nc3 {сайн. Жишээ нь} dxe4 4. d5 Ne5 (4... Nb8 {-ын хариуд} 5. f3 ({эсхүл} 5. Bc4) {гээд цагаан аюултай заналтай.}) 5. f3 (5. Bf4 {ч муугүй.}) {-ын дараагаар цагаан хүүний төлөөст хөлөлгөөнд их давуутай болно.}) 3... Bf5 4. Ne2 f6 5. f4 e6 6. Ng3 fxe5 7. fxe5 Qd7 (7... Bg6 {гэвэл} 8. Bd3 Bxd3 9. Qxd3 {цагаан сайн байрлалтай.}) 8. Nxf5 exf5 9. c3 {10. Тd3 нүүдлийн дараа цагаан сайхан байрлалтай.}

Гарааг мастерууд өрөгтөө хэрхэн ашиглаж байгааг жишээ өргүүдээс судлан ойлгох нь үр дүнтэй. Өргийн эхний нүүдлүүдээр гарааг тодорхойлдог. Өргийн өрнөл ямар гарааг ашигласнаас ихээхэн өвөрмөц байдлаар явагдаж байгааг бусад өргүүдийн жишээ өргүүдтэй харьцуулбал тодорхой харагдана.

[Event "Стокгольм, 1967."] [White "Керес"] [Black "Ларсен"] 1. e4 Nc6 2. d4 d5 3. Nc3 dxe4 4. d5 Nb8 5. Bf4 a6 6. Bc4 Nf6 (6... g6 {-гийн дараагаао цагаан} 7. f3 {гэж гамбитийн хувилбарт шилжих боломжтой.}) 7. Qe2! ({`7. Бe2 нүүдэл} 7. a4 {-өөс хүчтэй}) 7... b5 8. Bb3 c5 9. dxc6 Nxc6 10. Rd1 ({цагаан} 10. Nxe4 {гэж тоглон хүүгээ буцаан авч сайн тоглолттой болох ч Керес тэмцлийг хурцатгахаар эрмэлзсэн.}) 10... Qa5 11. Bd2 Nd4 12. Nxe4 Qd8 (12... Nxe2? 13. Bxa5 {үргэлжлэл бод алдахад хүргэх нь илэрхий.}) 13. Qe3 (13. Nxf6+ gxf6 14. Qh5 {сайн.}) 13... Nxe4 (13... Ng4 {-д цагаан} 14. Qg3 {гэж хариулна.}) (13... Nxb3 {-д} 14. Bb4! Nd5 15. Qxb3 e6 16. Bxf8 {гээд 17. Мf3 -ын дараагаар цагаан байрлалын илт давуутай.}) 14. Bb4 e5 15. Bxf8 Kxf8 16. Qxe4 Bf5 17. Qxe5 {хар хүүгээ өгөхөд хүрсэн. Тэдний цагаан ноёнд үзүүлэх аюулыг хөнгөн тогтооно.} Qe8 18. Qxe8+ Rxe8+ 19. Kd2 h5 20. Nf3 ({хүчтэй нь} 20. c3! Nxb3+ 21. axb3 {гээд дараа нь цагаан морийг d4 шилжүүлнэ.}) 20... Re2+? {алдаа.} ({хар} 20... Nxf3+ 21. gxf3 Rh6 {гэж үргэлжлүүлэх хэрэгтэй байсан. Үүний дараа цагаан өөрийн илүү хүүгээ ашиглахад амаргүй.}) 21. Kc3 Nc6 22. Rd2 b4+ 23. Kc4 {цагааны ноён өөрөө дайралтад орохоор хөдөлсөн.} Re8 24. Ba4 {харын санаачлага дарагдсан. Илүү хүүгээ хадгалснаар цагаан дайралтад орсон.} Rh6 25. Nd4 Ne5+ 26. Kb3 Bd7 27. Bxd7 Nxd7 28. Kxb4 {цагаан хоёр илүү хүүтэй боллоо.} Rg6 29. g3 Rb8+ 30. Ka3 Ne5 31. b3 Rg5 32. Ka4! ({хожих байрлалд ч маш анхааралтай байх хэрэгтэй. Хэрвээ} 32. f4?? {гэвэл} Nc4+! {гээд дараагийн нүүдэлд мад.}) 32... Rg6 33. c4 Rgb6 34. Rc1 Kg8 35. c5 Rb4+ 36. Ka3 a5 37. f4 Ng4 38. Nc6 {гээд хар буусан.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 201 Төлбөртэй

Шатар сурахад хөнгөн хэдий ч боломжийн хэмжээнд тоглож сурахад таниас нилээд чармайлтыг шаардана. Зөвхөн нүүдлийг сураад шатар тоглоно гэвэл гарааны 4, 5 нүүдэлд алдаа хийн асуудлыг шийдэх тохиолдолтой ихээр тулна. Иймээс шатрын гараануудын талаар тодорхой мэдлэгтэй байхыг байнга зөвлөөд байгаа хэрэг. Шатар боломжийн тоглож сурна гээд курс, дугуйланд явах нь хүүхдүүдэд илүү тохиромжтой байх болов уу. 

Танхимын сургалтын цаг үе дуусч байгаа энэ үед онлайн буюу бие даан суралцах аргыг эзэмшихэд сурахад тийм ч хүнд биш тул шатар маш тохиромжтой. Сайтад нийтлэгдсэн хичээлүүдийг судлаад бага ч гэсэн зүйлийг мэдэж сурах нь эхний алхам. Яваандаа өөрийн арга барилтай болоод ирэхэд онлайн сургалтын давууг ойлгон хэнээр ч шахуулалгүйгээр өөрийгөө хөгжүүлэх чадвартай болно.

  Нээгдсэн тоо: 4349 Нийтийн

Шотланд өрөг

Фрезер - Таубенгауз (Париж 1888)

1. e4 e5 2. Мf3 Мc6. Хамгийн сайн хариултуудын нэг. 3. d4. Хоёр дахь тэмээний хөлийг нээхийн зэрэгцээ харын e5 хүүний тулгуурыг эвдсэн сайн үргэлжлэл. 3. ... ed 4. М:d4 Бh4. Хар e4 хүүнд дарамт үүсгэн өрсөлдөгчийн ноёны жигүүрт үйлчлэхийг оролдсон. 5. Мc3 Мf6?. Өөрийн бэрсний ухрах замыг хаасан муу нүүдэл. Сайн хариулт 5. ... Тb4. 6. Мf5!. Цагаан өрсөлдөгчийн бэрсийг ангуучлах боломжийг алдсангүй. 6. ... Бh5??. 6. ... Бg4 7. Тe2 Б:g2 8. Тf3 Бh3 9. Трg1 Б:h2 гээд бэрс аврагдах байсан. 7. f3 гэвэл 7. ... Бg6! 8. Мh4 Бh5 гээд бэрс зугтана. 8. Мb5 ын дараа хар c7 нүдийг хамгаалахын тулд сэлгээгүй болсноор цагаан гараанд байрлалын ихээхэн давуу талтай болно. 7. Тe2 Бg6. Бэрсийг 7. ... Мg4 8. Т:g4 Бg6 гэж аварч болох байлаа. Гэхдээ энэ өрөгт тэгсэнгүй. 8. Мh4 (3-р диаграм) Хавх буулаа. Хар буун өглөө. Бэрсээр эрт аялах нь зөв биш гэдгийг баталлаа.

  Нээгдсэн тоо: 433 Нийтийн

Аливаа зүйлийг сайн суръя гэвэл онолын мэдлэгээ зутаатгах зайлшгүй шаардлагатай. Онолгүйгээр шатрыг практикаар сурсан хүмүүс шатрын зэрэгтэй эсхүл мастертай тоглох үед ялгаа илт харагдана. Хэн ч илүү нүүхгүй мөртлөө зэрэг өндөртэй буюу онолын мэдлэгтэй хүмүүс таниас илүү нүүчихсэн мэт байрлалтай болон танд нүүх ч нүүдэл олдохоо болино. Зэрэг дэвгүй хүмүүс ч хоорондоо тоглоход онолын мэдлэг илүүтэй нь эхнээсээ илүүрхээд байдаг. Үүнийг манайхан сайн тоглодог гэж ярьдаг. Үнэндээ бол таны өрсөлдөгч таниас онолын мэдлэгээр илүү байгаагийн шинж. Иймээс шатрын гараануудыг судлан тоглох чадвараа дээшлүүлэхийг урьж байна.

  Нээгдсэн тоо: 2268 Төлбөртэй

Өрсөлдөгчийн шатрыг түүнд ашиггүй нүдэнд нүүлгэн довтлон устгах эсвэл энэхүү байрлал нь өөрийнх нь шатруудын хамтын ажиллагаанд ихээхэн саад болсноос өөр шатруудыг алдахад хүргэхэд татан оруулах тактикийн аргыг ашигладаг. Аргыг хэрэглэж байгаа обьект нь ноён байхад илүү үр дүнтэй болдог. Давхар дайралт, дараа, нээж шалах, нээж дайрах, давхар шалаа гэх мэт аргуудтай татан оруулах аргыг хослуулан ашигладаг. Татан оруулах нь голдуу хаяа хийх байдлаар хэрэгждэг хэдий ч хаяа байхгүй байж бас болно. Давхар шалааны талаарх хичээлийн жишээнүүдэд комбинац хийхдээ татан оруулах арга ихээр хэрэглэж байгааг үзсэн. Одоо өөр жишээ авч үзье.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124