Квадрат тэгшитгэлийг бодох аргууд.

Бодлогыг олон янзаар бодох аргуудыг эзэмших нь бодлого бодох техникт маш сайнаар нөлөөлөн ямарч бодлогыг өөр өнцгөөс харан шийдлийн олон санааг төрүүлдэг тул энэ удаад 3x2+7x-10=0 тэгшитгэлийг бодох аргуудыг авч үзье. Тэгшитгэлийн коэффициентүүдийг a - квадрат зэрэгтэй гишүүний, b - нэгдүгээр эрэмбийн гишүүний , c - сул гишүүн гэж тэмдэглэе.

Уламжлалт дискриминантаар бодох арга.

Квадрат тэгшитгэлийн дискриминантийг олох томьёогоор гэж гарна. Дискриминант эерэг тоо учраас квадрат тэгшитгэл хоёр шийдтэй. Квадрат тэгшитгэлийн шийдийг олдог томьёоны дагуу тэгшитгэл шийдүүдтэй гэж гарна.

Коэффициентийн нийлбэрээр олох арга.

Тэгшитгэлийн коэффициентүүдийн нийлбэрийг олъё. Анхдагч тэгшитгэлээс x -ийг хасвал 3+7-10=0 гэсэн адитгал гарна. Коэффициентүүдийн нийлбэрийн нийлбэрийн аргад тэгшитгэлийн коэффициентүүдийн нийлбэр тэгтэй тэнцүү бол тэгшитгэлийн нэг шийд 1 харин нөгөө шийд c/a -тай тэнцүү байдаг гэдгээс x1=1; x2=-10/3 гэж гарна.

Виетийн теоремоор бодох

Тэгшитгэлийг Виетийн теоремоор бодохын тулд тэгшитгэлийн хоёр талыг x2 гишүүний коэффициентод хуваан эмхэтгэсэн тэгшитгэлийн хэлбэрт оруулъя. хэлбэрийн эмхэтгэсэн тэгшитгэлийн хувьд Виетийн теоремоор систем биелэх ёстой. ЕБС -д Виетийн теоремийн системд тэгшитгэлүүдийн байрыг сольж заагаад байдаг. Эхлээд үржвэрийг хангах шийдүүдийг сонгох нь амар байдаг тул системийн эхний тэгшитгэлд үржвэр байдгаар тогтоовол илүү. Манай тэгшитгэлийн хувьд -10/3 утгыг өгөх хамгийн энгийн тоонууд бол 1 ба -10/3 юм. Эдгээр тоог хоёрдугаар тэгшитгэлд тавин шалгавал 1-10/3=-7/3 гэж -p гарч ирснээр тэгшитгэл x1=1; x2=-10/3 шийдтэй нь батлагдлаа.

Шилжүүлэх аргаар бодох

Шилжүүлэх аргад x2 гишүүний коэффициентийг сул гишүүнд шилжүүлэн үржүүлэн туслах тэгшитгэлийг гаргадаг. Тэгвэл анхдагч тэгшитгэлээс гэсэн туслах тэгшитгэл гарч ирнэ. Сүүлийн тэгшитгэлийн шийдийг Виетийн теоремоор олвол үржвэр нь -30 харин нийлбэр нь -7 буюу 1 -р эрэмбийн гишүүний коэффициентийг сөрөг тэмдэгтэй авсантай ижил утгууд өгөх -10, 3 тоонууд байна. Туслах тэгшитгэлийн шийдээс анхдагч тэгшитгэлийн шийдийг олохдоо шийдүүдийг анхдагч тэгшитгэлийн x2 гишүүнээс шилжүүлсэн коэффициентод хуваадаг тул x1=1; x2=-10/3 шийдүүд гарна.

Бүрэн квадратийг ялгах арга

Тэгшитгэлээс бүрэн квадратыг ялгахын тулд тэгшитгэлийн хоёр талыг x2 гишүүний коэффициентод хуваан эмхэтгэсэн тэгшитгэлийн хэлбэрт оруулъя. 1 -р эрэмбийн үл мэдэгчийн коэффициент эерэг учраас нийлбэрийн квадратыг ялгах гэж оролдох хэрэгтэй. Хэрвээ коэффициент сөрөг байсан бол ялгаварын квадратыг ялгах гэж оролдох нь зүйн хэрэг. Тэгшитгэлийн x2 бол a2 -тай ижил тул эхний гишүүн бэлэн гэсэн үг. Задаргааны 2ab гишүүний a бол x харин бидэнд 2 болон b байхгүй. Тэгшитгэлийн хоёрдугаар гишүүнийг 2 -оор үржүүлээд 2 -т хуваавал болно. Эндээс 2x бол 2a тул b=7/6 болж таарна. Бүрэн квадрат гарч ирэхэд b2 дутуу тул түүнийг тэгшитгэлд нэмээд, хасвал болно. Тэгшитгэлийн эхний гурван гишүүн томьёо гэдгээс тэгшитгэлд хувиргалтыг хийвэл

болно. Квадрат язгуур аваад шийдийг олвол гэж гарна. Бүрэн квдрат ялгах аргаар тэгшитгэлийг бодох нь арай ажиллагаа ихтэй боловч илэрхийллийг хувирган эмхэтгэхэд голлон хэрэглэдэг аргачлал тул квадрат ялгаж байгаа техникийг сайн ойлгон тогтоон авахыг зөвлөе.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2151 Бүртгүүлэх

Хавтгай дүрсийн бүх хэмжээг нэг ижил тоо / ихэсгэх эсвэл багасгах / дахин өөрчлөхөд гарсан дүрс анхны дүрс хоёрыг төстэй гэнэ. Хоёр төстэй дүрсийн хувьд тэдгээрийн харгалзах өнцгүүд тэнцүү. Нэг дүрс дээрх A, B, C, D цэгүүд нь нөгөө дүрс дээрх a, b, c, d цэгүүдтэй харгалзаж байвал гэх мэт байна.
ABCDEF ба abcdef хоёр олон өнцөгт  /Зур. 37/ төстэй бол, тэдгээрийн өнцгүүд тэнцүү , харин талууд нь порпорционал байна.

  Нээгдсэн тоо: 6452 Бүртгүүлэх

Натурал тоон цувааг авч үзье.

1, 2, 3, … ,n-1, n, …

Энэ цувааны тоо бүрийг тодорхой дүрмийн дагуу un тоогоор соливол бид шинэ тоон цувааг гаргана

Энэ шинэ гарсан цувааг тоон дараалал гэдэг. un тоог тоон цувааны ерөнхий гишүүн гэнэ.
Тоон цувааны жишээнүүд

2, 4, 6, … , 2n, …;
1, 4, 9, 16, 25, … , n², …;
1, 1/2, 1/3, 1/5, … , 1/n, …;

  Нээгдсэн тоо: 4765 Бүртгүүлэх

Энэ хэсэгт бид хавтгай дүрсийн талбайг олоход өргөн хэрэглэдэг томьёонуудыг авч үзнэ.
Квадрат /Зур. 58/ a - тал , d - диагнал.

Тэгш өнцөгт /Зур. 59/ a, b - талууд.

  Нээгдсэн тоо: 15846 Нийтийн

Нэг хавтгай дээр орших хоорондоо огтлолцодгүй /Зур. 11/ AB ба CD шулуунуудыг паралель шулуун гэдэг бөгөөд AB || CD гэж тэмдэглэнэ. Паралель шугамын нэг дээр байрлах цэг нөгөө шугаман дээр байрлах цэгээс ижил зайд байна. Паралель шугамын хоорондох өнцөгийг тэг гэж үздэг. Нэг чигт чиглэсэн хоёр паралель цацрагийн хоорондох өнцөг тэгтэй , эсрэг чиглэлтэй тохиолдолд тэнцүү. KM шулуунтай перпендикуляр AB, CD, EF /Зур. 12/  шулуунууд нь өөр хоорондоо паралель байна. Паралель хоёр шулуунтай перпендикуляр шулууны урт нь паралель шулуунуудын хоорондын зай болно.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 48

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 104

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 84

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 66

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 62

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 83

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 75