Сургалтын өргүүд

Дараах өргүүдийг туршлага муутай шатарчид тоглосон болно. Өргүүдэд гаргасан алдаанууд нь шатарт анхны алхамаа хийж байгаа хүмүүст их тохиолддог. Өөрийн тоглолтод гэнэн алдаа гаргахаас хурдан салахын тулд өндөр зэрэглэлийн шатарчдын тоглосон өргүүдтэй танилцан өөрийнхдөө дүгнэлт хийн хожигдлын шалтгааныг тодруулахыг хичээгээрэй. Хожигдолоос ичих хэрэггүй харин хожигдол бүрийг өөртөө сургамжтай хичээл болгохыг эрмэлзэх хэрэгтэй гэж дэлхийн аварга Капабланка хэлсэн байдаг.

Филидорын хамгаалалт

Цагаанаар Ж - Хараар З

1. e4 e5 2. Мf3 d6 3. Тc4 Мf6? цагаан талаас ирэх аюулыг тооцоогүй муу нүүдэл. Тэмээ a2-g8 диагналаар гарсан үед хар ноёны ойролцоох хамгийн сул нүд f7 -г анхааралтай хамгаалах хэрэгтэй. Энд 3. ... Тe7, 3. ... Тe6, 3. ... Мc6, 3. ... c6 нүүдлүүд нь сайн нүүдэл байлаа. 4. Мg5 Мg4? Сандарсан байх. f7 -г 4. ... d5  5. ed Тd6 (5. ... М:d5 6. Бf3) гэж a2-g8 диагналыг хаан хамгаалж бас болох байсан. 5. М:f7 Бf6 6. f3! Одоо харын 2 бод дайралтанд өртсөн. 6. ... Бh4+? Шинээр суралцагчдын түгээмэл нүүдэл. Хүнд байдлаас шалаагаар аврагдах гэсэн оролдлого. Өрсөлдөгч алдаа гаргах ч юм билүү. Морио h6 руу татан (7. М:h8) дараа нь цагаан морийг буланд барих гэсэн нь дээр байсан. Одоо хар материалын том алдагдал хүлээнэ. 7. g3 Бh5 8. М:h8 цагаан өрсөлдөгчийн арганд орсонгүй. Хэрвээ 8. fg? Т:g4 9. Тe2 Т:e2 10. Б:e2 Б:e2+ 11. Н:e2 Н:f7 хар хүнд байдлаас гарахаар байсан. 8. ... Бh3 цагаан 9. Тe7+ гээд бэрс авах байсан. 9. fg Т:g4 10. Тe2 Т:e2 11. Б:e2 Тe7 12. Бb5+ Мd7 13. Б:b7 хар буун өгсөн.

Сицил хамгаалалт

Одоо хар тал ноёны хамгаалалтад цаг алдсанаас хэрхэн төлөөс хийж байгаа жишээг авч үзье.
Цагаанаар Б - Хараар Л

1. e4 c5 ноёны хүүгээр цагаан эхний нүүдэлээ хийсэн үед шилдэг хариу нүүдлүүдийн нэг. 2. Мf3 d6 3. d4 cd 4. М:d4 Мf6 5. Мc3 e5 Гарааны онолд энд 5. ... Мc6, 5. ... a6, 5. ... e6 эсвэл 5. ... g6 гэж нүүхийг сайн үргэлжлэл гэж үздэг. 6. Мf3 Илүү идэвхитэй нь 6. Тb5+ байсан. Хэрвээ 6. ... Мbd7 гэвэл 7. Мf5.  6. ... Тg4 7. Тe2 Т:f3? Яах гэж? Эхлэн суралцагчдын мориноос айн хийдэг солилцоо. Зүгээр хөлөлгөөг үргэлжлүүлж байх ёстой. 8. Т:f3 Тe7 9. O-O Мc6 10. Тe3 Трc8 Хар тал өөрийн ноёнд санаа тавих хэрэгтэй байна. Ноёнг сэлгэхгүй байх нь аюултай. 11. Мd5. d5 нүд нь цагааны боднуудад сайн бааз болно. Эндээс хар хүүгээр бодыг хөөн гаргах боломжгүй болсон. 5-р нүүдэлд хийсэн e5-e7 нүүдлийн сул тал. 11. ... a6?? (2-р диаграм) Цаг алдаад зогсохгүй b6 нүдийг бүрмөсөн сулруулснаар материалын алдагдалд гарцаагүй хүргэх хэрэггүй нүүдэл. Одоо эсвэл дараагийн нүүдэлд хар сэлгээг хийх хэрэгтэй байна. 12. a3? Муу нүүдэл. 12. Тb6! Бd7 13. М:f6+ Т:f6 14. Тg4 гэсэн бол хар бууж өгөхөөр байлаа. 12. ... Бa5?? хар өөрийгөө сүйтгэж орхилоо. 13. b4 Бb5 эсвэл 13. ... Бa4 14. Мc3 бэрс баригдана. 13. ... Бd8 гэж буцвал 14. Тb6 гийн дараа хожигдоно. 14. Тe2 Бa4 15. Мc3 гээд хар бууж өглөө.

Цагаанаар О - Хараар У

1. c4 c5 2. Мc3 g6 3. Мf3 a5? Гарааны ямар ч зарчимд нийцээгүй нүүдэл. 4. e4 e6 5. d4 Тg7. 5. ... cd илүү байсан. 6. Тe3 цагаан 6. dc гээд илүү хүүгээ хадгалан тоглох боломжтой байна. Ингэхэд харын талд үүссэн b5, d6 сул нүднүүд ихээхэн үүрэг гүйцэтгэнэ. 6. ... cd 7. Т:d4 Т:d4 хар өөрийн ганц хөдөлсөн бодоо солихоос өөр аргагүй болсон. Учир нь 7. ... Мf6 гэвэл 8. Тc5 нүүн a3-f8 диагналд аюултай хяналтаа тогтооно. 8. Б:d4 f6. Хэрвээ 8. ... Мf6 гэвэл 9. e5 гээд 10. Мb5 эсвэл 10. Мe4 цагаан сайн тоглоно. 9. Мg5? хар шууд fg гэж идэж чадахгүйг ашигласан дүр үзүүлсэн нүүдэл. Мориор 9. Мb5! гэж нөгөө жигүүрт халдсан бол илүү хөнөөлтэй байсан. 9. ... e5? хар морийг 9. ... Мс6! гэж темптэй тоглолтонд оруулаад бэрс ухарсаны дараа g5-д цөмөрсөн морийг авч болох байлаа. Гэтэл үүнийг тэд ашигласангүй. 10. Бd5 Мh6 11. c5! цагаан өөрийн тэмээг c4 идэвхитэй нүдэнд хөллөх гэж байна.  11. ... fg?? хар тэвчилгүй морийг авлаа. Урьдчилан 11. ... Мc6! гэж тоглоод дараа нь морийг нь авахаар айлгасан бол хамаагүй дээр байх байлаа. 12. Б:e5+ Нf7 13. Тc4+ хар бууж өгсөн. Тэдний ноён өрсөлдөгчийнхөө боднуудын онилсон дайралтанд өртсөн. 13. ... Нf8 14. Б:h8 гэх мэтээр

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 2143 Төлбөртэй

Эрт үеийн шатрын гараануудын нэг бол Итали өрөг юм. Итали хэлээр "Giuoco Piano" буюу "Чимээгүй эхлэл" гэж нэрлэдэг энэхүү гарааг тоглолтдоо амжилттай хэрэглэж байсан Италийн мастеруудын судалгаанууд бүр 16-р зуунд гарсан байдаг.

[Event "Итали өрөг"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 {цагаан зөвхөн ноён хамгаалж буй f7 нүдийг хараалсан. Гарааны зарим хувилбарууд хурц тоглолтонд хүргэдэг ч зөв хамгаалж чадвал хар бүх аюулыг хариулж чадна.} Bc5 {нүүдлийн дараа шатрын онолд 15-р зууны сүүлээр орж ирсэн итали өрөг тоглогддог. Хуучин цагт өргийг их хэрэглэдэг байсан ч хард найдвартай хамгаалалт олдсоны дараа алдар нь буурсан.}

Нийтлэлээр Итали өргийн үндсэн хувилбаруудын нэг c2-c3 үргэлжлэлийн судалгааг танилцуулъя.

  Нээгдсэн тоо: 138 Төлбөртэй

XIX зуунд энэ нүүдлийг Английн аварга Говард Стаунтон ихээр хэрэглэдэг байснаас гарааны нэр үүсэлтэй. Гараа маш олон төрлийн арга барилаар тоглох дуртай шатарчдын сонирхолд нийцсэн олон төрлийн байршлууд үүсдэгээрээ өнөө үед Англи гараа хамгийн өргөн хэрэглэдэг гараануудын нэг болсон. Энэхүү гараагаар дэлхийн аварга Каспаров тогтмол тоглодог байсанг дурдах нь зүйтэй. Англи гарааны зарим байгуулалт сицил хамгаалалтын төстэй байдаг.

Жич: Шатарт суралцах үндэс бол гарааны онолын мэдлэг. Сайтад өнөө цагт хамгийн ихээр тоглодог бүх гарааны хичээлүүд нийтлэгдсэн тул үзэж судлахыг зөвлөе.

  Нээгдсэн тоо: 12846 Нийтийн

Шатрын дүрмийн мэдлэгээс үүдэн өрсөлдөгчдийн хооронд маргаан гарах нь элбэг байдаг. Энэ хичээлд бид тоглолтыг дэг журамтай байлгахад шатарчин бүр баримталж байх ёстой үндсэн дүрмүүдийг авч үзнэ.

Хүрсэн бол нүү

Нүүх ээлж нь болсон шатарчин (санаатай эсвэл санамсаргүй аль нь ч бай) өөрийн шатарт хүрсэн л бол түүгээр нүүх ёстой. Хэрвээ шатарчин эсрэг талынхаа шатарт хүрсэн бол түүнд ашиггүй байсан ч хүрсэн шатраа идэх ёстой. Шатарчны хүрсэн өөрийн шатар нь боломжит нэг ч нүүдэлгүй, мөн түүнчлэн түүний хүрсэн эсрэг талын шатарыг идэх ямарч бололцоогүй бол ямар нэгэн үр дагаваргүй өөрийн хүссэн нүүдлээ хийдэг. Өөрөөр хэлбэл ямар нэгэн торгууль байх ёсгүй. Шатарчин өөрийн болон хүний шатарт нэгэн зэрэг хүрсэн бол эсрэг талын шатрыг өөрийн шатраар идэх ёстой. Эхлээд өөрийн шатарт хүрээд дараа нь тухайн шатраар идэх боломжгүй эсрэг талын шатарт хүрсэн бол хүрсэн өөрийн шатраар дурын нүүдлээ хийнэ.
Шатруудынхаа эвгүй өрөгдсөн байрлалыг цэгцлэх хэрэгтэй бол зөвхөн өөрийн нүүдэл хийх ээлжинд өрсөлдөгчдөө цэгцлэх тухайгаа мэдэгдээд дараа нь шатартаа хүрнэ. Мэдэгдээгүй бол хүрсэн бол нүү дүрэм үйлчлэх болно.

  Нээгдсэн тоо: 447 Төлбөртэй

Франц хамгаалалтын үндсэн санааны нэг бол хамгийн эмзэг f7 нүдийг бүрэн хаах. Харын стратег эхний нүүдлүүдээр тэнцвэрийг төвд шилжүүлэх санаанд тулгуурласан нь гараагаар тоглосон өрөгийн цаашдын өрнөл нарийн шинжтэй болохыг тодорхойлдог. Франц хамгаалалтад үүсдэг ерөнхий байрлал шатрын хамгийн сайн сурах бичгүүдийн нэг болох А. Нимцовичийн "Миний систем" -ийн суурь болсон. Гарааг Францийн шатарчид зохион XIX зууны эхээр өргөн дэлгэрүүлснийг хүндэтгэн Франц хамгаалалт нэрийг авсан. 1834 онд цахилгаан мэдээгээр Лондон - Парижийн хооронд тоглосон өрөгт Францийн шатарчид хараар тоглохдоо энэ гарааг хэрэглэн ялалтыг авсан байдаг.
Франц хамгаалалтын анхны нарийн судалгааг Оросийн шатарчин К. Яниш хийн 1842 онд хэвлүүлжээ. Хожим энэ хамгаалалтыг дэлхийн бараг бүх хүчтэй шатарчид хамгийн хариуцлагатай тэмцээнүүдэд хэрэглэсэн.

Шатарыг сайн тоглоход гарааг зөв эхлүүлэх чухал үүрэгтэй. Иймээс сайтын шатрын хичээлүүд хэсэг болон гараануудын багц хичээлүүдийг үзэн мэдлэгээ дээшлүүлэхийг зөвлөе.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 45

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 81

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74