Шатрын гурван үе

Өмнөх хичээлүүдээр бид шатрын гурван үеийн талаар тус тусд нь дэлгэрэнгүй авч үзсэн билээ. Одоо бид тулаан шатрын гурван үеийг дамжин өрнөх бүтэн өргийг авч үзэх болно. Энэ нь уншигч танд эдгээр үеүүдийн хоорондын уялдаа холбоог олон хараж дадлагажих боломжийг олгох юм.

Франц хамгаалалт
Нимцович - Дурас
Сан-Себастьян, 1912

1. e4 e6 2. d4 d5 3. e5. Хоёр тал хоёулаа гарааны зарчмыг баримтлан нүүсэн. Хийгдсэн нүүдлүүд шугам нээн бодны хөлөлгөөг дэмжин хүүний хүчтэй гинж үүсгэн төвийн төлөөх тэмцлийг хийж байна.
3. ... c5! 4. Мf3 Бb6 5. c3. Нүүдлүүдийн санаа нь хар төвийн d4 нүдний хамгаалалтыг эвдэх харин цагаан төвөө хамгаалсан төвд идэвхитэй ажиллагаанууд. 5. ... Мc6 6. Тd3 c:d4 7. c:d4. (1-р диаграм) 7. ... Тd7!. Хар өрсөлдөгчийн бэрс хожих (7. ... М:d4?? 8. М:d4 Б:d4 9. Тb5+ гээд 10. Б:d4) гэсэн занганд орсонгүй. Одоо 8. М:d4 гэж d4 хүүг авах аюултай болсон тул 8. Тe2. Өөр хамгаалах арга байхгүй. 8. Тe3? Б:b2 тул цагаан гараанд хурдан хөллөх зарчмаас ухран темп алдаж байна. Энэ нь 6. Тd3 гэх нь ашиггүй байсныг илтгэнэ. Илүү логиктой нь шууд 6. Тe2 гэх байсан. 8. ... Мge7. Хар ноёнгийн жигүүрийн морио f5 эсвэл g6 -д шилжүүлэн тэндээс өрсөлдөгчийн төвд идэвхитэй үйлчлэхээр хөдөлгөсөн. 9. Мa3. Аргагүй эрхэнд морио төв рүү биш гаргасан. Учир нь 9. Мc3 гэвэл 9. ... Мf5 10. Мb5 a6 гээд хүү алдана. Эсвэл 9. b3 гэвэл 9. ... Мf5 10. Тb2 Тb4+ гээд хүү эсвэл сэлгээгүй болно. 9. ... Мg6. Хар өөрийн дайралтыг e5 хүүнд чиглүүлж байна. 10. O-O Тe7. 10. ... Т:a3 нь айлд давхар хүү үүсгэх хэдий ч дайралт хамгаалалтын талаасаа үнэтэй хар хөлийн тэмээгээ алдана. 11. Мc2. Морь a3 нүдэнд байх нь ирээдүй муутай. 11. ... f6!. Хар өөрийн төлөвлөгөөг үргэлжлүүлсээр. 12. Тd3. Хэрвээ 12. ef гэвэл 12. ... gf гээд хар төвд ихээхэн давуу талтай болоод зогсохгүй ноёны жигүүрт довтолгоо хийх g шугамыг нээнэ. Одоо цагаан төвийн e5 нүдийг барьж байхын тулд 12. ... fe гэвэл 13. Т:g6+ гэж өөрийн төвийн нэг гол дайсныг устгана. 12. ... O-O-O. (2-р диаграм) Гарааны үе дууссанд тооцож болно. Цагаан бодоо хөллөж дуусаагүй (c1 Тэмээ) байна. Үүний зэрэгцээ тэдний байрлалын толгой болсон e5 -ийн хүү устгагдах аюулд ороод байна. Эндээс хар гарааны үеийг илүү сайн хийжээ гэж дүгнэж болно. Төвийн талбараас өрсөлдөгчийн анхааралыг холдуулахын тулд цагаан бэрсний жигүүрээр дайрснаар миттельшпилийн тулаан эхэллээ.
13. b4!? f:e5. Хүүг авах нь 14. Трb1 нүүдлээс болоод аюултай. Харин 13. ... Нb8 гээд дараа нь 14. ... Трc8 гэх нь анхаарал татахаар.14. Т:g6 h:g6 15. М:e5. Илүү нь 15. ed гээд 15. ... М:b4 нүүдэлд 16. Тe3! (16. Трb1? гэх нь 16. ... Тa4 нүүдлээс болоод ашиггүй.) хариулан хүү өгөөд цагаан бэрсний жигүүрт аюултай довтолгоо хийх байсан гэж Нимцович өөрийн 15 дахь нүүдлээ шүүмжилсэн байдаг. 15. ... М:e5 16. d:e5 Тa4 17. Бd2!. d1-a4 диагналын дараанаас гаран 17. ... Бc7 (цагаан 18. Тb2! гэж хариу барина.) заналхийлэлийг сулруулах сайн нүүдэл. 17. ... Нb8?. Сайн үргэлжлэл нь 17. ... Трh4! нүүн өрсөлөдөгчийн Мc2-d4 нүүдэлд саад хийн h шугамаар тэргээ давхарлах бэлтгэл болно. Одоо санаачлага цагааны талд бүр шилжиж байна. 18. Мd4!. (3-р диаграм) Хүчээ төвлүүлэхийн тулд хүүний хаяа. 18. ... Трh5. Хэрвээ 18. ... Т:b4 гэвэл 19. Бd3 гээд b шугамаар аюултай дайралт бий болно. Иймээс хар өөрийн ноёны сэлгээний талд шугам нээхээс татгалзаж байна. 19. Бd3 Трdh8. Мэдээжээр тэмээний дараанд орох тул 19. ... Тр:e5?? болохгүй. 20. h3 g5. Хар өрсөлдөгчийн ноёнгийн хамгаалалтыг задлахыг оролдож байна.
21. Тe3. Өрсөлдөгчийн жигүүрт хийж байгаа дайралтанд цагаан сандрахгүй байна. Төвлөж чадна гэдэг энэ дээ. 21. ... g4 22. Мf5 Тb5. Эсвэл 22. ... Бd8 23. М:e7 Б:e7 24. Бd4 гээд a7 болон g4 хүүнүүдийг дайрна. 23. Бa3! Бa6 24. Б:a6 Т:a6 25. М:e7 Т:f1 26. Тр:f1 g5. (4-р диаграм) Өрөг төгсгөлийн 3-р шатандаа ирлээ. Миттельшпилийн тулаанд цагаан материалын давуу талтай болсон бөгөөд одоо тэд түүнийгээ ашиглах ажилдаа орно. Харын сүүлийн нүүдэл нь цагаан морины буцах замыг хаан түүнийг барих гэсэн зорилготой.
27. f3!. Мэдээж 27. hg?? Трh1X гэж болохгүй. 27. ... g:h3 28. g4! Тр5h7 29. Т:g5 Трe8 30. Нh2 Нc7. 30. ... Тр:e7 31. Т:e7 Тр:e7 гэх нь хард ямарч боломжгүй тэрэгний төгсгөл авчирна. Төгсгөлд цагаан хэрхэн тоглох төлөвлөгөөг өөрсдөө гаргахыг хичээгээрэй. 31. Трc1+ Нd7 32. f4. Морио чөлөөлөх байдлаар 32. Тf6 гэж тоглосон бол амархан хожих байсан. 32. ... Трg7! 33. Н:h3 Тр:g5 34. f:g5 Тр:e7 35. g6!. Цагаан давхар хүүний арын хүүг хөдөлгөхийн тулд хүүгээ хаяж байна. Ингэхгүй бол цагаан ноён нүүргүй хүүндээ туслах боломжгүй. 35. ... Трg7 36. g5 Тр:g6 37. Нg4 Трg8 38. Трc3. Дахиад л жижигхэн удаашрал. 38. Нh5 гээд хэрвээ 38. ... Трh8+ шалбал 39. Нg6 Трg8+ 40. Нh6 Трh8+ 41. Нg7. Дараа нь g хүүг давшуулна. Цагааны 38-р нүүдлийн дараа хар өөрийн нүүргүй хүүг давшуулан нилээд контр тоглолт гаргасан. 38. ... Трd8! 39. b5 d4 40. Трh3 Нc7 41. g6 d3 42. Трh1 Нd7 43. Трh7+ Нc8 44. Трh1 Нd7 45. Нg5 d2 46. g7. Хар бууж өгсөн. (5-р диаграм)
Цааш дараах байдлаар үргэлжлэх боломжтой.
46. ... Нe7 47. Нg6 d1=Б 48. Тр:d1 Тр:d1 49. g8=Б Трg1+ 50. Нh7 Трh1+ 51. Нg7 Трg1+ 52. Нh8 Трh1+ 53. Бh7+ Тр:h7+ 54. Н:h7 Нf7 55. Нh6 гээд e6 -гийн хүү алдагдсанаар хожил төвөггүй. Өөрсдөө шалгаарай.  

Дээрх өрөг нь бүх талаараа их сургамжтай тулаан. Өрөгт нэг үеэс нөгөөд шилжиж байгаа нь их тодорхой гарч байгааг зориуд тэмдэглэе. Практик дандаа ийм байдаггүй. Тулаан миттельшпилийг алгасан гараанаас шууд эндшпильд шилжих нь цөөнгүй байдаг.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1508 Нийтийн

Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо байрлалын тоглолтын техникт төвийн асуудлуудын талаар дэлгэрэнгүй тайлбарлан тэдгээрийг хэрхэн шийдэхийг өмнөх хичээлүүдээр орчуулан хүргэсэн. Энэ удаад төвийн асуудлыг шийдэх жишээ өргүүдээс орууллаа. Байрлалын тоглолтын техник, шатарт суралцаж байгаа хүмүүст эдгээр өргүүд тодорхой дадлага болно гэдэгт итгэж байна. Шатар бол хүний ой тогтоолт, сэтгэн бодох чадварыг гайхалтай сайн хөгжүүлдэг тоглоом тул хүүхэд багачууд заавал суралцах зүйлийн нэг мөн.

  Нээгдсэн тоо: 636 Төлбөртэй

Гроссмейстерүүд өрөгтөө хамгийн өргөн ашигладаг гараануудын нэг бол Испани өрөг. Гарааг зохиогчийг Руи Лопес гэж үздэг. Зарим улсуудад гарааг зохиогчийн нэрээр буюу "Руи Лопесийн /Ruy Lopez/ гараа" гэж нэрлэдэг. Гэсэн хэдий ч энэхүү гарааны талаарх анхны мэдээлэл XV-XVI зууны Испаний шатарчин Луис Рамирес де Лусений гарын авлагад дурдагдсан байдаг. Гараа нь нарийн, олон төрлийн схемтэйгээрээ онцлогтой. Гарааны онолын боловсруулалтад В. Стейниц, К. Яниш, М. Чигорин, Ф. Маршалл, З. Тарраш, А. Алехин, М. Эйве, П. Керес, В. Смыслов, И. Болеславский, И. Зайцев, С. Фурман, А. Карпов, Г. Каспаров, Г. Липский зэрэг олон тооны шатарчид их үүрэг гүйцэтгэсэн.
Испани өргийн санаа нь c6 -гийн хар морийг цагаан тэмээгээр дарах эсхүл авах тогтмол заналхийхэд оршихын дээр зарим хувилбарт e5 хар хүүг сулруулах зорилготой. Төрөл бүрийн шатрын програмууд гарааг цагаанд хамгийн ирээдүйтэйн нэг гэж үнэлэдэг.

Шатар сонирхогч болон суралцагчид шатрын гарааны мэдлэгээ дээшлүүлэх нь тоглолтын чанарт илт мэдэгдхүйц дэвшил авчирдаг. Иймд сайтад нийтлэгдэж буй гарааны хичээлүүдийг уншин судлаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1123 Төлбөртэй

Нэг. Нээж шалах ба дарааны төстэй шинж.

Нээж шалахдаа зайлж буй шатраа хаана шилжүүлэх нь ашигтай вэ?

Дараа болон нээж шалах хоорондын төстэй байдлыг диаграм тодорхой харуулна. Баруун талын хэсэгт тэрэг бол занал үүсгэгч буюу (нээгдэгч), морь бол дундын буюу (нээгч) шатрууд ба харин ноён нээлтэд өртөгч юм. Зарим талын төстэй тал яалтгүй. Нээж шалах бол даруулагч нь өнгөө сольсон дараа.

Нээж шалахад бид дарааны адилаар бас л гурван оролцогч шатруудтай ажиллана.

  • Шалаа хийхээр заналхийлж буй шатар
  • Нээгч буюу түүний хөдөлгөөнөөр нээн шалалт үүсэх шатар
  • Нээгчийн ард байгаа шатар

Товчхондоо бол заналхийлэгч, дундын, өртөгч шатрууд юм.

  Нээгдсэн тоо: 515 Нийтийн

Хагас хаалттай гарааны төрөлд ордог хуучин энэтхэг хамгаалалтын систем олон тооны хувилбаруудтай бөгөөд энэ удаад хаалттай болон орчин цагийн системийг танилцуулъя. Цагаан хуучин энэтхэг хамгаалалтын эсрэг гарааны давууг авахыг эрмэлзэлгүй бодны хөлөлгөөг тайванаар хийх хаалттай системийг авч үзье.

[Event "Хуучин энэтхэг хамгаалалт. Хаалттай систем."] 1. d4 Nf6 2. Nf3 g6 3. Bg5 ({Алехин} 3. Bf4 {нүүдлийг илүүд үзсэн. Гэхдээ энд} Bg7 4. e3 d6 (4... Nh5 {гэвэл} 5. Be5! f6 6. Bg3) 5. h3 O-O 6. Nbd2 c5! 7. c3 b6 {гээд хар тэнцүүхэн байрлалыг авна.}) 3... Bg7 (3... Ne4 4. Bh4 c5 5. Nbd2 {дараагаар цагааны байрлал эвтэйхэн.}) 4. Nbd2 O-O 5. c3 ({Алехиний зөвөлсөн} 5. e3 {нүүдэл ирээдүй муутай. Жишээ нь} d6 6. Bc4 c6 7. c3 Nbd7 8. O-O Qc7 9. a4 e5 10. dxe5 dxe5 11. e4 h6 12. Bh4 Nb6 13. Bb3 Re8 {гээд хар хүндрэлгүй. (Ууси - Копылов, 1966)}) 5... d6 ({цагааны дараагийн нүүдэлд саад хийн} 5... d5 {гэж тоглох нь найдвартай.}) 6. e4 Nbd7 7. Be2 h6 8. Bh4 e5 9. dxe5 dxe5 10. O-O {хараас тэнцвэрийг барихын тулд оновчтой тоглолтыг шаардана. Балашов - Сакс (1979) нарын өрөг} Qe7 11. Re1 Rd8 12. Qc2 b6 13. Bf1 Bb7 14. Nc4 Qe6 15. Nfd2 Qg4 16. Bxf6 Bxf6 17. Ne3 Qe6 18. Bc4 {гэж үргэлжлэн цагаан илүү боломжийг авсан.}

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 45

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 81

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 81

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74