7 ба 8-р шугам /үргэлжлэл/

Энэ удаа шатрын стратегт чухал байр суурийг эзлэх 7 ба 8-р шугамын тухай үргэлжлүүлэн авч үзнэ.

Гурав. 7-р хэвтээ шугам дахь таван тусгай тохиолдол.
7-р шугамыг бүрэн эзэмших ба нүүргүй хүү. 7-р шугамыг бүрэн эзэмших гэдэгт энэ шугамыг эзлэн авснаар өрсөлдөгчийн ноёнг таслахыг ойлгоно. Жишээ нь цагаан тэрэг a7, хар ноён f8, хар хүү f6 дээрх байрлал. Хэрвээ хар хүү f6 дээр биш f7 дээр байсан бол тэрэгний үйлчлэл бүрэн хэмжээний байж чадахгүй.

1-р тохиолдол. 7-р шугамыг бүрэн эзэмшилт хол урагшилсан нүүргүй хүүтэй хосолбол голдуу хожилд хүргэдэг. Жишээ нь цагаан - Нh1, Трe7, b6 хүү, хар - Нh8, Трd8 гэсэн байрлалтай байвал цагаан b6-b7 гийн дараа Трe7-c7-c8+ -г яах ч аргагүй. Хэрвээ хар ноён g6 -д байсан бол байрлал тэнцээнийх байхаар юм.

Зурагт үзүүлсэн байрлалд тоглолтыг 1. Бxh3+ Трh6 2. Бxh6+ gxh6 3. b6 гээд цагаан хожлоор шийднэ. Учир нь цагаан 7-р хэвтээг бүрэн эзэмшсэн. Гэхдээ b5-b6 -ын дараа g7 дээр хар хүү байж байсан бол хар Нh7 гэж тоглон тэнцэх боломжтой байсан.
Тарраш  -  Эм. Ласкер. Берлин. 1918

Өрсөлдөгчийн хэвтээ шугамыг бүрэн эзлэхийг бодит тоглолтын жишээгээр харцгаая. Ласкер тэмдэглэлдээ 1. ... Трa2+ 2. Нg1 нүүдлийн дараа харын хожлыг 2. ... a5 3. Трxg7 a4 4. Трg6 a3 5. Трxf6 Трb2 гэж тэмдэглэсэн. Хэрвээ цагаан хүү g3 дээр биш g2 дээр байсан бол Нh2 нүүдэл тэнцээ хийх боломжийг бас өгөхөөр. Гэтэл хүү g3 дээр байснаар хард 2-р хэвтээг бүрэн эзэмшилтийг өгснөөр тэд хожсон. Гэхдээ 1. ... Трa2+ шалааны дараа 2. Нe1! гэж 2-р хэвтээ шугамыг сулруулахыг оролдох нь сонирхолтой. Ласкер 2. ... a5 3. Нd1 a4 4. Нc1 a3 5. Нb1 гээд тэнцээ болох хувилбарыг харуулсан.

2-р тохиолдол. Төгсгөлгүй (дандаа) шалаагаар тэнцээ хийх. Туршлага муутай тоглогчдод голдуу тохиолддог сэтгэл санааны нэг сонин алдаа.

Цагаан өөрийн ноёныг хүнд байдалд орсонг мэдрээд 1. Трfe7+ шалаагаар тэнцээ хийхээр шийдсэн. Гэхдээ цагаан 1. Трde7+? гэвэл хар ноёноо аюулгүй байрлалд аваачна гэдгийг зөв харсан. 1. Трde7+? Нd8 2. Трd7+ Нc8 3. Трc7+ Нb8 гээд цагаан шалаагүй болно. Ингээд 1. Трfe7+ Нf8 2. Трf7+ Нg8 3. Трg7+ Нh8 4. Трh7+ (4. Трg1? гэвэл 4. ... Трf2+! гэх тул болохгүй) 4. ... Нg8 5. Трhg7+ Нh8 6. Трh7+ Нg8 -ын дараа туршлага муутай сонирхогч өрсөлдөгч ноёноо шалаанаас гаргаж чадахгүй гэж бодон сүүлийн шалаагаа хэд давтаад зөвхөн өөрөөр тоглох үүднээс нөгөө тэргээрээ Трd7-g7+ гэж шалснаар хожигдолд хүрсэн. Яагаад гэвэл одоо хар ноён b8 руу зугтан шалаанаас сална.

Эндээс дүгнэвэл

  • Өөрөөр тоглох дандаа ашигтай байдаггүй
  • Шатрыг түүний гүйцэтгэж байгаа чухал үүргээс хөндийрүүлэн өөр тийш татан оруулах хэрэггүй. Жишээнд d7 -гийн тэрэг хар ноёнг алдахгүй хаах маш сайн харуул байсан.

3-р тохиолдол. Тэрэг + Морь тэнцээний хэрэгсэл (дандаа шалаа).

Хар бэрс гарах гурван хүүтэй тул цагаан дандаа шалаагаар тэнцэхийг эрмэлзэнэ. 1. Мh7+ Нe8 2. Мf6+ нь 2. ... Нd8 нүүдлээс болоод юу ч авчрахгүй тул ноёнг "d" шугамаар зугтаалгахгүй таслах хэрэгтэй гэсэн дүгнэлтэнд хүрнэ. Иймээс шийдэл 1. Трd7 гэдэг нь ойлгомжтой. Үүний дараа манай тэнцээний хэрэгсэл ажиллаж эхлэнэ. Жишээ нь 1. ... e1=Б 2. Мh7+ Нg8 3. Мf6+ Нf8 4. Мh7+ Нe8 5. Мf6+ гэх мэтээр. Хэрвээ 3. Мf6+ шалааны дараа хар 3. ... Нh8 гэвэл 4. Трh7# гээд мад болох тул амиа хорлосонтой ижил.
Морь тэрэгний хооронд стратегийн холбоо тогтоох эхний 1. Трd7 нүүдэлд анхаарлаа хандуулна уу.
Хард c8 дээр тэрэг байсан гэж үзье. Тэгвэл хар 1. Трd7 нүүдлийн хариуд 1. ... Трc6 гэх тул тэнцээнд хүрэх боломжгүй. Гэхдээ харын c8 дээр өөрийнх нь тэрэг ноёноо зугтаахад саад болох тул d7 -г хамгаалах шаардлагагүй. Жишээ нь 1. Мh7+ Нe8 2. Мf6+ Нd8?? 3. Трd7#.

4-р тохиолдол. Маш энгийн ч нилээд нарийн 5-р тохиолдолын бэлтгэл байдлаар тусд нь авч үзэх шаардлагатай.

Энэ нь өрсөлдөгчийн ноёнг булангаас хөөн гарган дараагаао нь материалын хожилд хүргэхэд оршино. Байрлалаас цагаан 1. Трh7+ Нg8 2. Трag7+ Нf8 3. Трf7+ гэж тоглон тэмээ хожино. Үүний хангалттай нөхцөл бол h7 тэрэгний хамгаалалт юм. Тэрэг хамгаалагдаагүй бол 3. ... Нg8 -ын дараа тэмээг авбал хар ноён h7 тэргийг авна. Ноёнг хөлгийн булангаас тэмээний "f" эсхүл "c" босоо шугам хүртэл хөөж чаддаг тэрэгнүүдийн чадварт онцгой анхаарах хэрэгтэй. Энэ чадвар нь 5-р тохиолдолын үндэс юм.

5-р тохиолдол. 7 ба 8-р хэвтээд хослон тоглох. (булангаас цохих)



Тойролтын үндсэн байрлал

8-р хэвтээг бэрс хамгаалж байгаагаас цагаан түүнийг эзлэхийг хүссэн ч шууд хийх боломжгүй. Гэхдээ тэд зорилгодоо зальжин тойрох хөдөлгөөнөөр хүрнэ. Цагаан хөлгийн буланг эзлэн тэндээс хар ноёнг хөөснөөр тэргээр цохилт хийх нүдийг хэвтээ шугамд гаргана. Ингээд 1. Трh7+ Нg8 2. Трag7+ Нf8 3. Трh8+ гээд бэрс хожино. Хоёр тэрэгний шалааны дараа үүсэх байрлал бол бидэнд 7 -р шугамаас 8-р шугамд нэвтрэх бүх тойрох маневрын үндэс болно.
Үндсэн байрлалын судалгаа дараах дүр зургийг гарган ирнэ.
Нэг талаас тойролт хийн цохилт хийхэд бэлэн хоёр тэрэг харин нөгөө талаас эсэргүүцэл үзүүлэхэд бэлэн ноён. Сүүлийн g7 тэрэгтэй хөрш байрлах нь ноёнг h8 -ын маднаас хамгаалж байгаа бөгөөд энэ холбоо байж байхад мад өгч чадахгүй. Эндээс

  • Хөөгдөж буй ноён түүнд хамгийн ойр орших тэрэгтэй холбоотой байхыг харин тойролтыг хийж буй тэргүүд эсрэгээрээ энэ холбоог устгахыг эрмэлзэнэ.
  • Хөөгдөгч хөлгийн булан руу зүтгэх харин тойрогчид түүнийг булангаас хөөхийг эрмэлзэнэ.

дүрмүүд гарч ирнэ.

Зурагт үзүүлсэн үндсэн байрлалд цагаан гурван маневрыг оролдох боломжтой.

  1. Материалын хожилд шууд шилжих
  2. Ноён тэрэгний хоорондын холбоог таслан мад өгөх
  3. Материалын хожил авчрах темп хожих

Эхний маневрыг бэрс хожсон жишээнээс харсан. Хэрвээ 8-р хэвтээгийн аль нэгэн нүдэнд өрсөлдөгчийн бэрс зогсож байвал Трh7-h8+ гээд g7 тэргээр бэрс сольж болно. Ноён тэрэгний холбоог хоёр аргаар эвдэж болно.

  1. g7 тэргийг хүү эсхүл бодоор хамгаалах
  2. Айлын ноёнг f8 нүднээс шалаагаар холдуулах

Аль ч тохиолдолд g7 тэрэг хөдлөхгүй байх ёстой.

Цагаан юуны өмнө үндсэн байрлалыг эзлэх хэрэгтэй. 1. Трg7+ Нf8 2. Трh7 (мад өгөхөөр айлгасан) 2. ... Нg8 (хөлгийн булан руу зүтгэсэн) 3. Трcg7+ Нf8. Одоо цагаан 4. Мg5 fxg5 5. f6 гээд h8 дээр мад. 4. ... d4 гэвэл 5. Мe6+ Тxe6 (гарцаагүй нүүдэл) 6. fxe6. Хар ноён f8 -аас e6-e7+ гэж хөөгдөнө. Жишээ нь 7. e7+ Нe8 8. Трh8+ Нd7 9. e8=Б++ гэх мэтээр. Холбоог эвдэх энэхүү e7 цүдийг 6. ... Трe8 гэж л хаана. Тэгвэл 7. e7+ Трxe7 8. Трxe7 гээд цагаан амархан хожих болно.
Материалын давуу болох темп хожилт. 1. Трh7+ Нg8 2. Трfg7+ Нf8 гээд үндсэн байрлалыг авсан. Цааш яах вэ? 3. Трh8+?, 3. Трg1 аль нь ч юу ч өгөхгүй. Хэрвээ цагаан ноён g5 дээр байсан бол Нg6 гээд g7 -гийн тэргээ хамгаалаад h8 -д мад өгөхөөр. Байрлалд цагаан дандаа хийхээс өөрцгүй мэт харагдана. Гэхдээ энэ бол өнгөц талаасаа тэгж харагдана. Эхлээд h8 -д мад өгөх заналтайгаар 3. Трxd7 гэе. Хар 3. ... Нg8 гэхээс аргагүй. Тэгвэл цагаан өөрийн жижиг маневраа 4. Трdg7+ Нf8 5. Трxc7 давтана. Хар a2-a1=Б гарах боломж байхгүй дахиад л 5. ... Нg8 гэхээс аргагүй. Хэрвээ өрсөлдөгч нүүдэл хийх боломжгүй байвал энэ нь бидэнд аль ч талаараа ашигтай. Өрсөлдөгч ач холбогдол багатай байрлалын нүүдэл хийхээс аргагүй байдалд хүрснээр бид темп хожиж байгаа нь илэрхий. Цааш 6. Трcg7+ дахиад л мадны занал үүсгэнэ. 6. ... Нf8 7. Трxb7 Нg8 8. Трbg7+ (8. Трxa7 нь 7. ... a1=Q гэх учраас тэнэг алдаа) 8. ... Нf8 9. Трxa7 Трxa7 10. Трxa7 гээд a2 хүүг хожин цаашид өрөгт хожил авна.
Цагаан үндсэн байрлалыг авах бүрдээ мадны аюул үүсгэн темп хожин материалын хожил хийснээр өрөгт хожил авсан.

5-р тохиолдолыг бүх гурван хэлбэрээр үзлээ. Гол баримтлах дүрэм бол эхлээд үндсэн байрлалаа эзлээд дараа нь дайрагч нөхцөл байдалдаа тохируулан өөртөө хамгийн тохирох хэлбэрээ сонгох юм.
Жишээ өргүүд харцгаая.

Нимцович         О. Бернштейн
Вильна, 1912
Хар f7-f6 гэж материалын хожил хийхэд хүрэлцэхгүй болгох санаатай 50. ... Трf8 гэж нүүсэн. Харин цагаан тэр үед нээгдсэн байсан 7-р хэвтээгийн 1-р тохиолдол буюу шугамыг бүрэн эзэмшин нүүргүй хүүтэй холбох бүрдүүлэгч хэсгүүдийг хослуулахаар 51. Трxb4 гэж хүүг авсан. Цааш 51. ... f6 52. Тc5! Трc8. (Хэрвээ 52. ... Трf7 гэвэл 53. Трb7 Трxb7 54. axb7+ Нxb7 55. exf6 гээд хар тэмээ цагааны бэрс гарах хоёр хүүг тогтоохгүй болох тул 52. ... Трc8 аргагүй нүүдэл) 53. exf6 Трxc5 54. f7 (нүүргүй хүү) 54. ... Трc8 55. Трb7. 7-р хэвтээг бүрэн эзэлсэн. Энд өрсөлдөгчийн бодны илүү тийм ч чухал биш. Үүнийг Ласкер "Schachwart" сэтгүүлд "бүгдийг маш сайн тооцсон" хэмээн ярьсан байдаг. Системийг мэддэг хэн бүхэнд энэ тооцоо илэрхий. Үүнийг системийг судалсны практик үр дүн гэж үзэж болно. Найдвартай тулгуурын цэгтэй байхад бүх төлөвлөгөө, тооцоонууд амархан. Хамгаалагдсан нүд, 7-р хэвтээг бүрэн эзэмшсэн, хамгаалалттай нүүргүй хүүтэй гэх мэтээр. Өрөг цааш 55. ... Тd3 56. Трe7 (ойлгомжтой) 56. ... Тb5 57. Нf4 (цагаан хүү тийм амархан бэрс гарахгүй) 57. ... Трh8 58. h7 Тa4 59. Нe5 Тb5 60. Нf6 e5 12. Нg7 гээд хар буун өгсөн.
Нимцович              Сонирхогч
Рига, 1910

Цагаан b1 морьгүй тоглосон.
Эхлээд 1. a6 Бa8. (Хар Трa7 гээд Трxa6 хүүг авахаар заналхийлсэн.) Энэхүү хүнд байрлалаас цагаан 7-р хэвтээ шугамын орон зайн гүн суурьтай судалгаан дээр хослуулах хэрэгслийг ашиглан гарсан. Цааш 2. b3 Трb8 (ямарч тохиолдолд 2. ... Трa7 илүү) Одоо бэрсээ хаясан. 3. Тa3!! Трxb6 4. Тxd6 Трc8 5. Трxg7+ Нxg7 6. Тe5+ Н∞ -гийн дараа тэрэг h7, h8 -д төгсгөлгүй шалаа өгнө.
Бэрсээ хаясны дараа цагаан бүхий л хувилбарт тэнцээ хийхээр байсныг тэмдэглэе. Жишээ нь

  1. 4. ... Бxa6 5. Тe5 Нe8 6. Трh8+ Нd7 7. Тр6h7 Бa2+ (a6 нүдийг нээх санаа) 8. Нg3 c5 9. Трxg7+ Нc6 10. Трxc7+ Нb5 11. Трxc5+ Нa6 12. Трa8+ гээд бэрсийг авна.
  2. 4... Бg8 5. Тxc7 Трxa6 6. bc гээд дараа нь Тc7-e5 гэнэ.
  3. 4... Бg8 5. Тxc7 cxb3 6. Тxb6 b2 7. Трxg7+! Нxg7 8. Трh1 гээд цагаан хүчтэй "а" хүүгийн ачаар илүү боломжтой.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1050 Төлбөртэй

Гарааг XIX -р зуунд Гампе тэргүүтэй Венийн шатарчид боловсруулсан. Үндсэн санаа нь e4 хүү, d5 нүдийг хамгаалаад төвийг f2-f4 нүүдлээр дайрахад оршино. Гэхдээ d7-d5 сөрөг цохилтоор хар сайн байрлалыг авдаг. Энэхүү шалтгаанаар орчин үеийн шатрын тэмцээнүүдэд ховор хэрэглэх болсон. Гарааг Рудольф Шпильман, Бент Ларсен, Михаил Цейтлин нарын шатарчид амжилттай хэрэглэж байлаа. Өнөө үед их мастеруудын өргүүдэд гараа ховор тохиолддог ч шатар сонирхогчид мэдэж байх хэрэгтэй.

[Event "Венийн өрөг"] 1. e4 e5 2. Nc3 {хөлөлгөөний энэ нүүдэл 2.Мf3 -аас ялгаатай нь шууд занал үүсгэдэггүй.} Nf6 {хамгийн дэлгэрсэн хариулт} (2... Nc6 {гэх боломжтой. Жишээ нь} 3. Bc4 Nf6 (3... Bc5 {нь} 4. Qg4 {гэх тул сул. Хэрвээ} Qf6 {гэвэл} 5. Nd5! Qxf2+ 6. Kd1 Kf8 7. Nh3 Qd4 8. d3 d6 9. Qf3 Bxh3 10. Rf1 {гээд f7 дээр мад өгөхөөр заналхийхээс гадна 11. c3 гэж бэрсийг барихаар}) 4. d3 ({Романовскийн зааснаар} 4. f4 {-д} Nxe4 5. Nf3 Nd6 {үргэлжлэл сайн.}) 4... Bb4 5. Bg5 ({эсхүл} 5. Ne2 d5) 5... h6 6. Bxf6 Bxc3+ (6... Qxf6 {гэвэл} 7. Ne2 {гээд цагаан сэлгээний дараа Мd5 гэх аюултай тул муу.}) 7. bxc3 Qxf6 8. Ne2 d6 9. O-O g5 10. d4 Ne7 {гээд хурц нарийн тэмцэлтэй.}) 3. f4 ({Венийн дайралт гэж нэрлэдэг} 3. Bc4 Nxe4 4. Qh5 (4. Nxe4 d5) {үргэлжлэл хурц тоглолтод хүргэдэг бөгөөд} 4... Nd6 {гэж хариулахад хүргэдэг. Цааш} 5. Qxe5+ ({Хүчтэй нь} 5. Bb3 Nc6 (5... Be7 {гэвэл} 6. Nf3 Nc6 {гээд} ({харин} 6... O-O {гэвэл} 7. h4! {гээд цагаан аюултай дайралттай. Жишээ нь Гуфельд - Тарве (1969) нарын өрөгт } Nc6 8. Ng5 h6 9. Qg6 Bxg5 10. hxg5 Qxg5 11. Qxg5 hxg5 12. d3 Nf5 13. Bxg5 Ncd4 14. Nd5 Nxb3 15. Nf6+ gxf6 16. Bxf6 Ng7 17. axb3 {гээд хар хэдийгээр бодны илүүтэй ч өрсөлдөгчийн h шугамаар давхарлагдах тэргүүдийн эсрэг хүчин мөхөсдөнө.}) 7. Nxe5 {гэж хураангуйлах боломжтой.}) (5... g6 {нь} 6. Qxe5+ Qe7 7. d4 Nc6 8. Qxe7+ Bxe7 9. Nd5 Bd8 10. Bf4! Nxd4 11. O-O-O {гээд цагаан давуутай болох тул сайнгүй.}) 6. Nb5 g6 7. Qf3 f5 8. Qd5 Qe7 {гээд} ({хэрвээ} 8... Qf6 {гэвэл} 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 11. Nxb6 axb6 12. d4! {гээд цагаан давуугаа хадгална.}) 9. Nxc7+ Kd8 10. Nxa8 b6 {хар Тc8-b7, Мc6-d4 гэж дахин зохион байгуулаад өрсөлдөгчийн ноёнд дайралтыг зохион байгуулах оролдлого хийхээр төлөвлөсөн. Тэдний санаа} 11. d3?! ({Цагааны хамгийн сайн үргэлжлэл бол} 11. Nxb6 axb6 12. Qf3 Bb7 13. d3 Nd4 14. Qh3 {Лепешкиний судалгаагаар} e4 {-ийн дараа} ({эсхүл} 14... f4 15. Bd2 g5 16. O-O-O h5 17. f3 {гэх мэтээр}) ({Кайдановтай тоглосон Бареев өөр замаар явсан} 14... h5 15. f3 f4 {гэвч} 16. Bd2 Bg7 17. O-O-O N6f5 18. Re1 Kc7 19. Ne2 Nxb3+ 20. axb3 {нь цагааны дайралтыг зогсоон илүү чанараа хадгалах боломжийг олгосон.}) 15. Be3 exd3 16. O-O-O Nxc2 17. Bxb6+ Ke8 18. Qxd3 Bh6+ 19. Kb1 (19. Kxc2 Be4 20. Bc5 Bf4 {үргэлжлэл тодорхой бус үр дүнд хүргэнэ.}) 19... Be4 20. Bxc2 Bxd3 21. Bxd3 {гээд цагаан боднууд харын бэрснээс илүү хүчтэй.}) 11... Bb7 12. h4 f4 13. Qf3 Bh6 14. Bd5 Bxa8 15. Qg4 Rf8 {тохиолдолд биелэгдэнэ.}) 5... Qe7 6. Qxe7+ Bxe7 7. Bb3 Nf5 8. Nf3 c6 9. O-O d5 {гээд байрлалын бүрэн тэнцвэрт хүргэнэ.}) ({Венийн дайралт хоёр талаас маш оновчтой тоглохыг шаарддаг учраас практикт} 3. g3 {гэж ихэээр тоглодог. Жишээ нь} Bc5 4. Bg2 c6 5. Qe2 d5 6. d3 O-O 7. Nf3 Nbd7 8. O-O Re8 9. Nh4 dxe4 10. dxe4 g6 11. Bg5 Be7 12. Rad1 Qb6 13. Na4 Qb5 14. Qxb5 cxb5 15. Nc3 a6 16. Nf3 Kg7 17. a3 h6 18. Bc1 b6 19. b4 Bb7 20. Bb2 Bc6 {гээд ойролцоогоор тэнцүүхэн боломжтой. Морозович - Иванчук (2001)}) 3... d5 (3... exf4 {нь} 4. e5 {-аас болоод сул. Хэрвээ} Qe7 {гэвэл} 5. Qe2) 4. fxe5 Nxe4 5. Nf3 ({эсхүл} 5. Qf3 Nc6 6. Bb5 (6. Nxe4 {нүүдэл хард сайн тоглолт өгөх тул алдаатай.} Nd4! 7. Qf4 dxe4 8. Bc4 Bf5 {Борош - Лилиенталь (1933) нарын өрөгт} 9. c3 g5 10. Bxf7+ Kxf7 11. Qf2 e3! 12. Qf1 exd2+ 13. Kd1 dxc1=Q+ 14. Kxc1 g4 {гээд цагаан буусан.}) 6... Nxc3 7. bxc3 Qh4+ 8. g3 Qe4+ 9. Qxe4 dxe4 10. Bxc6+ bxc6 11. Ne2 Be7 {харын хүүний сулрал тэдний хоёр идэвхитэй тэмээгээр нөхөгдөнө.}) 5... Be7 (5... Bg4 6. Qe2 Nxc3 7. bxc3 c5 8. Qf2 Nc6 9. Bb5 Be7 10. O-O O-O {бараг тэнцүүхэн}) (5... Bc5 {нүүдэл маш идэвхитэй харагдана. Гэхдээ цагаанд Чехийн мастер Громадкогийн олсон} 6. Qe2 {ухаалаг хариулт байдаг. Одоо хэрвээ} Nf2 {гэвэл} ({Харин} 6... Bf2+ {тохиолдолд} 7. Kd1 Nxc3+ 8. dxc3 Bc5 ({эсхүл} 8... Bb6 9. Bg5) 9. Qb5+ Nd7 10. Bg5 {гээд давуу болно.}) 7. d4 {гэнэ.}) 6. d3 (6. d4 {гэвэл хар} Bb4 {гэж тоглож болно. Хар тэмээний маневрт алдсан хугацаа цагааныг c3 дээрх морио хамгаалахаас аргагүй болгосноор нөхөгдөнө. Жишээ нь} 7. Qd3 c5 8. dxc5 Nxc5 9. Qe3 Nc6 10. Bb5 Ne6 11. a3 Ba5 12. b4 Bb6 {гээд хар идэвхитэй байрлалтай.}) 6... Nxc3 7. bxc3 O-O 8. d4 ({хэрэв} 8. Be2 {гэвэл} c5 9. d4 Nc6 10. O-O f6 {гээд хард ашигтай нарийн тоглолттой.}) 8... f6 9. Bd3 fxe5 10. Nxe5 Bf5 {хар гарааны бүх хүндрэлийг давсан.}

Суралцах хамгийн сайн арга практик байдаг тул Венийн өргийг жишээн дээр харцгаая. Мастеруудын тоглосон өргүүдэд хийгдэж байгаа нүүдлийн учрыг сайн ойлгон тэд тоглолтонд хэрэглэж байгаа маневр шилжилт, нүүдлүүдийн утгыг сайн сурч авах хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 5130 Нийтийн

Шатарт ямар нэгэн нүүдэл хийхдээ зөвхөн нэг л шатрыг хөлөг дээр шилжүүлсэн байх ёстой гэсэн чухал дүрэм бий. Гэхдээ энэ дүрмээс гадуур ноён тэрэг хоёроо зэрэг шилжүүлэн нүүх өвөрмөц нүүдэл өрсөлдөгч нарт нээлттэй байдаг. Энэ хосолсон нүүдлийг сэлгээ хийх гэдэг.
Сэлгээ хийхдээ ноёноо тэрэгний чиглэлд нэг нүд алгасан (өөрөөр хэлбэл ноёны байсан нүдтэй ижил өнгөтэй нүдэнд) байрлуулаад харин тэргээ ноёныг давуулан түүний зэргэлдээ нүдэнд байрлуулна. Өрсөлдөгч бүрт хоёр тэрэг байдаг тул сэлгээ нь хоёр төрлийнх байна. Ноёны жигүүрт сэлгээ хийвэл богино сэлгээ харин бэрсний жигүүрт хийсэн сэлгээг урт буюу холын сэлгээ гэдэг.

  Нээгдсэн тоо: 1120 Нийтийн

Хуучин энэтхэг хамгаалалтад хар цагааны хүүний төвд бод хүүний дарамтыг зохион байгуулах зорилгоор тэдэнд төвийг тавин өгдөг. Хар тоглолтыг тэнцвэржүүлэхийн төлөө бус харин сөрөг тоглолтын эрэлд зорьдогоороо бусад олон гараануудаас ялгаатай. Чигорин хуучин энэтхэг хамгаалалтын дайралтын баялаг боломжуудыг амжилттай хэрэглэж байсан ч 1930 -аад он хүртэл гарааг хард хүндрэлтэй бүр бүрэн зөв гараа биш ч гэж үздэг байсан. Бронштейн, Болеславский, Геллер зэрэг их мастеруудын шинэлэг дүн шинжилгээ, бүтээлч тоглолтын ачаар хуучин энэтхэг хамгаалалтын стратегийн болоод тактикийн давууг жинхэнэ утгаар нь нээсэн. Өнгөрсөн зууны 50-60 онуудад эхний нүүдэлд бэрсний хүүний түлхэлтийн эсрэг хамгийн өргөн дэлгэрсэн хариулт болсон. Дараа нь цагаан төвийг авснаар удаан хугацаанд санаачлагыг авдаг гэсэн утгаар энэхүү гарааны тархалт нилээд буурсан. Гэхдээ сүүлийн жилүүдэд хуучин энэтхэг хамгаалалт хурц тэмцэлд дурлагчдын анхаарлыг дахин татах болсон.

Хичээлээр хуучин энэтхэг хамгаалалтын сонгодог системийн хувилбарыг авч үзнэ.

  Нээгдсэн тоо: 2178 Төлбөртэй

Эрт үеийн шатрын гараануудын нэг бол Итали өрөг юм. Итали хэлээр "Giuoco Piano" буюу "Чимээгүй эхлэл" гэж нэрлэдэг энэхүү гарааг тоглолтдоо амжилттай хэрэглэж байсан Италийн мастеруудын судалгаанууд бүр 16-р зуунд гарсан байдаг.

[Event "Итали өрөг"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 {цагаан зөвхөн ноён хамгаалж буй f7 нүдийг хараалсан. Гарааны зарим хувилбарууд хурц тоглолтонд хүргэдэг ч зөв хамгаалж чадвал хар бүх аюулыг хариулж чадна.} Bc5 {нүүдлийн дараа шатрын онолд 15-р зууны сүүлээр орж ирсэн итали өрөг тоглогддог. Хуучин цагт өргийг их хэрэглэдэг байсан ч хард найдвартай хамгаалалт олдсоны дараа алдар нь буурсан.}

Нийтлэлээр Итали өргийн үндсэн хувилбаруудын нэг c2-c3 үргэлжлэлийн судалгааг танилцуулъя.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124