Дөрвөн морины гараа. 4. Мd4 үргэлжлэл

XVI -р зууны Полериогийн гар бичмэлүүдэд анхны судалгаанууд байдаг эртний гараануудын нэг. Гарааны боловсруулалтад Л. Паульсен, А. Рубинштейн, Ф. Маршалл нар их хувь нэмэр оруулсан. Гараагаар Э. Ласкер, Х. Р. Капабланка, М. Ботвинник зэрэг дэлхийн аваргууд өрөгтөө нэг бус удаа тоглосон байдаг. Гараанд байрлалын тайван тоглолтонд хүргэдэг симметр системийн зэрэгцээ хурц үргэлжлэлийг ч боловсруулсан. Өнөө үед тоглолтод гараа ховор харагдах болсон.

Дөрвөн морины гараа 1. e4 e5 2. Мf3 Мc6 3. Мc3 Мf6 нүүдлүүдийн дараагаар үүсдэг бөгөөд 4. Тb5 үргэлжлэлийг Дөрвөн морины гараа. 4. Тb5 үргэлжлэл хичээлд үзсэн бол энэ удаад4. Мd4 үргэлжлэлийг харцгаая.

[Event "Дөрвөн морины гараа. 4. Мd4 үргэлжлэл"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Nc3 Nf6 4. Bb5 Nd4 {энэхүү сонирхолтой сөрөг довтолгоог Рубинштейн практикт оруулсан.} 5. Ba4 ({Харин дараах хувилбарууд цагаанд юу ч өгөхгүй. Жишээ нь} 5. Nxd4 exd4 6. Nd5 ({эсхүл} 6. e5 dxc3 7. exf6 Qxf6 8. dxc3 Qe5+) 6... Nxd5 (6... Nxe4? 7. Qe2 {гэх тул муу.}) 7. exd5 Qf6 8. O-O Be7 {гээд тэнцүүхэн тоглолттой.}) (5. Nxe5 {гэх нь цагаанд аюултай. Жишээ нь} Qe7 6. f4 Nxb5 7. Nxb5 d6 8. Nf3 Qxe4+ 9. Kf2 ({болгоомжтой нь} 9. Qe2 Qxe2+ 10. Kxe2 Kd8 {хар хүчтэй дайралтыг авна.}) 9... Ng4+ 10. Kg3 (10. Kg1 {-ийн дараа ч хар илүү боломжтой.}) 10... Qg6 11. Nh4 Qh5 12. Nxc7+ (12. h3 {илүү}) 12... Kd8 13. h3 (13. Nxa8 Be7 14. Nf3 Qg6) 13... Nf6 14. Nxa8 Qxh4+! 15. Kxh4 Ne4 {энэхүү гайхалтай байрлалд цагаанд хангалттай хамгаалалт байхгүй. Хэрвээ} 16. g4 Be7+ 17. g5 {-ын дараа} h6! {"чимээгүй" нүүдэл бүгдийг шийднэ.}) (5. Bc4 {хувилбарт хар санаачлагатай тоглолтыг авна. Жишээ нь} Bc5 6. Nxe5 ({эсхүл} 6. d3 d6 7. Na4 Bb6 8. Nxb6 Nxf3+ 9. Qxf3 axb6 {гээд харын байдал муугүй.}) 6... Qe7 7. Nf3 (7. Bxf7+ Kd8 8. f4 {нь} d6 {-гаас болоод сул. Цагаан материалын гарцтай.}) (7. Nxf7 {-д} d5 {маш хүчтэй.}) 7... d5! 8. Nxd5 (8. Nxd4 {-д} dxe4 {сайн.}) ({Хэрвээ} 8. Bxd5 {гэвэл} Bg4 9. d3 c6 10. Bb3 Nd7 {гээд хар хүчтэй дайралттай.}) 8... Qxe4+ 9. Ne3 Bg4 10. Be2 Nxe2 11. Qxe2 O-O-O 12. d3 Qe6 13. O-O Nd5 {гээд хүүний хаяагаар хар хүчтэй дарамттай.}) 5... Bc5 6. Nxe5 O-O 7. Nd3 ({эсхүл} 7. Nf3 d5! {гээд хар эвтэйхэн тоглолттой.}) ({Хэрвээ} 7. d3 {гэвэл} d5 8. Bg5 c6 9. Qd2 Re8 10. f4 b5! 11. Bb3 h6 12. Bh4 Nxe4! {гээд хар сайн байрлалтай.}) 7... Bb6 8. Nf4 (8. e5 Ne8 9. O-O d6 10. exd6 {-гийн дараа хард ихийг амлах үргэлжлэл бол Кересийн санал болгосон} Nf6 {юм. Жишээ нь} 11. dxc7 ({эсхүл} 11. d7 Bxd7 12. Bxd7 Qxd7 13. Ne1 Rae8 14. d3 Ng4 {гээд хэрвээ} 15. h3 {гэвэл} Nf6! {аюултай дайралттай.}) 11... Qd6 {гээд Мg4 эсхүл Тxe7 гэх заналтай.}) (8. O-O {нүүдэл анхаарал татахаар}) 8... d5 9. d3 Bg4 10. f3 Nh5 11. Nxh5 ({Хэрвээ} 11. fxg4 {гэвэл} Qh4+ 12. g3 Nxg3 13. Ng2 Qf6 14. hxg3 Nf3+ 15. Ke2 Nd4+) 11... Bxh5 12. Nxd5 c6! 13. Nxb6 ({Хэрвээ} 13. Nf4 {гэвэл} Nxf3+ 14. gxf3 Qh4+) (13. Ne3 Qh4+ 14. Kf1 (14. g3 Qh3) 14... f5! {-ын дараа хар хүчтэй дайралттай.}) 13... axb6 14. Bb3 Qh4+ 15. Kf1 Nxb3 16. cxb3 f5 {Харын санаачлага материалын алдагдалыг бүрэн нөхсөн. Цааш сонирхолтой, хурц тэмцэл хүлээж байгаа.}

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 248 Төлбөртэй

Шатрын тоглолтод хар тал хэрэглэдэг олон төрлийн хуучин энэтхэг байгуулалт эртнээс орж ирсэн хэдий ч цаг хугацааны явцад зарим өөр гараануудын адилаар илүү темптэйгээр хуучин энэтхэг хамгаалалтаар цагаан тоглох санаа үүссэн. Өнөө цагт хуучин энэтхэг гараа гарааны давууд тэмүүлэхгүйгээр хэдийгээр нарийн ч тэнцүүхэн тоглолтыг хүссэн шатарчдын дунд ихээхэн өргөн дэлгэрсэн.

  Нээгдсэн тоо: 634 Төлбөртэй

Хаалттай гарааны төрөлд багтах бэрсний гамбитийн с4 хүүний хаяаг хар аваагүй тохиолдолд үүсдэг хувилбарыг татагалзсан бэрсний гамбит гэж нарлэдэг. XX зууны эхэнд хар тэнцүүхэн байрлалтай болох ганц зам бол төвийн төлөө хүүгээр тэмцэх гэх онол давамгайлж байснаас энэхүү хамгаалалт хамгийн өргөн дэлгэрсэн гарааны нэг болсон.

[Event "Москва, 1988."] [White "Карпов"] [Black "Юсупов"] 1. c4 e6 2. Nc3 d5 3. d4 Be7 4. Nf3 Nf6 5. cxd5 exd5 6. Bg5 c6 7. Qc2 g6 ({өөр хариулт} 7... Na6) 8. e4!? {зарчмын үргэлжлэл.} (8. e3 Bf5 {цагаанд багыг өгнө.}) 8... Nxe4 {эрсдэлтэй хариулт} ({ихэнхдээ} 8... dxe4 {гэдэг}) 9. Bxe7 Kxe7 {гарцаагүй нүүдэл.} (9... Qxe7? {гэвэл} 10. Nxd5! {гэх нь мэдээж.}) 10. Nxe4 dxe4 11. Qxe4+ Be6 12. Bc4 Qa5+ 13. Kf1! {яг зөв.} (13. Nd2 Nd7 14. O-O-O Rae8 {сул}) 13... Qf5 14. Qe3 Nd7 15. Re1 Rae8 {үндсэн хүндрэлийг давсан мэт санагдах ч энэ нь хуурамч} 16. d5!! {ганган санаа.} (16. Qa3+ Kf6 17. Bd3 Qd5 18. Qxa7 Bg4! {хар айх зүйлгүй.}) 16... cxd5 17. Bb5! a6 18. Qa3+ Kd8 {цорын ганц боломжит нүүдэл.} (18... Kf6 {гэвэл} 19. Bxd7 Bxd7 20. Qc3+ {гээд шууд хожигдоно.}) 19. Qa5+ Ke7 {буцахаас аргагүй.} (19... Kc8 {гэвэл} 20. Rc1+ Kb8 21. Qc7+ Ka8 22. Nd4 {гээд хурдан хожигдолд хүрнэ.}) 20. Qb4+ Kf6 21. Qd4+ Ke7 22. Bd3 Qh5 23. h4! {өрсөлдөгчид амьсгаа өгөхгүй. 24. g4 заналтай.} Kd8 24. Ng5 Rhf8 25. Be2 Qh6 26. Bf3 Re7 27. Qb4! {хатуу базалт. 28. Бxb7 -гийн зэрэгцээ d5 дээр цохилт заналхийлсэн.} Nf6 28. Qd6+ Rd7 29. Qf4 Ng8 {бэрсээ ийм сонин аргаар хамгаалахад хүрсэн.} 30. Bg4! {харын байрлал нурна.} Kc8 31. Bxe6 fxe6 32. Rc1+ Kd8 33. Nxe6+ Ke7 34. Qxf8+ Qxf8 35. Nxf8 Kxf8 36. Rh3 {цааш энгийн} Ne7 37. h5 Kg7 38. h6+ Kf6 39. Rf3+ Ke6 40. Re1+ Kd6 41. Rf6+ Kc7 42. g4 Nc6 43. Re8 {хар буусан. Сэлгээгүй ноёнг довтлох сургамжтай жишээ өрөг.}

  Нээгдсэн тоо: 1001 Төлбөртэй

Хүүний гинж стратегийн элементийн талаар үргэлжлүүлэн авч үзье. Энэ удаа хүүний гинжний эсрэг дайралтын тактикийн талаар Нимцович өөрийн "Миний систем" номондоо хэрхэн өгүүлсэнг хүргэе.

Хүүний гинжний эсрэг дайралт. Хүүний гинж бүслэлтийн асуудал болох нь.

Хүүний гинжийг тасалбал тэрээр хүчгүй болдог гэж үзэж байсныг буруу гэдгийг Нимцович хүүний гинж өрсөлдөгчийн шатруудын хөдөлгөөний хязгаарлалтын асуудал гэдгийг өөрийн тоглолтоор харуулан баталсан. Хэрэг явдал хүүний гинжний бүрэн бүтэнг хамгаалахад бус харин зөвхөн өрсөлдөгчийн хүүнүүдийн хөдөлгөөнийг удаашруулахад оршино. Бид үүнд хүү, бодоор өрсөлдөгчийн хүүг хаах эсхүл алсын цохилттой шатруудаар тэднийг барих гээд ямар аргаар хүрэх нь ямарч ялгаагүй. Гол нь хүүнүүдийн давшилтыг зогсоох. Нимцовичийн "Өрсөлдөгч талуудын аль альных нь тулааны уриа бол өрсөлдөгчийн хүүний гинжний суурийн эсрэг дайралт байх ёстой" гэсэн санаа тухайн үедээ ихээр шүүмжлэгдэж байжээ. Нимцович хүүний гинжний талаар хэлснээ маргаангүй үнэн гэдгийг дараах байдлаар тайлбарлажээ.

  Нээгдсэн тоо: 1380 Нийтийн

Хагас нээлттэй гараанд хамрагдах Сицил хамгаалалт 1. e2-e4 c7-c5 нүүдлээр эхэлдэг. Гарааны тухай анхлан Испаний Луис Рамирес Лусений (XVI зуун) бичвэрт дурдагдсан бол сүүлд нь Д. Полерио, Д. Греко нарын гар бичвэрт орсон байдаг. 1842 онд гарааны судалгааг Карл Яниш нийтэлсэн. XIX зуунд гарааг хард зохимжгүй гэж үзэж байжээ. Цаашдаа энэхүү гарааг Стейницээс бусад бүх дэлхийн аваргууд анхаарал хандуулан онолын болон практик хөгжилд их хувь нэмэр оруулсан.
Гарааны суурь нь ассимметр байрлал үүсгэх санаа юм. Олон хувилбарт хурц тактикийн тэмцэлд хүргэх эсрэг талууддаа сэлгэсэн байрлал үүсдэг. Ихэнхдээ цагааны ноёнгийн жигүүр дэх санаачлагад хар бэрсний жигүүрт санаачлагыг авах эсхүл төвд сөрөг цохилтод бэлтгэлийг сөргүүлэн тавьдаг.

Сайтын хичээлүүдийг сайтын Багц хичээлүүд хэсгээс судлахыг зөвлөе.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 150

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 123

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 312

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 167

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 196

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 139

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 138

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 264

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 189

 
Энэ долоо хоногт

тэгшитгэлийг бод.

Нээгдсэн тоо : 1140

 

хязгаарыг бодоорой.

Нээгдсэн тоо : 720

 

Ангийн нийт сурагчдын 60% нь эмэгтэй сурагчид байдаг. Ангиас санамсаргүйгээр нэг сурагч сонгоход эрэгтэй сурагч байх магадлалыг ол.

Нээгдсэн тоо : 1124