Хүүний гинжний жишээ өргүүд

А. Нимцовичийн "Миний систем" номны хүүний гинж сэдвийн жишээ өргүүдээс толилуулъя. Хүүний гинжин дэх тэммцэл бол шатрын стратегийн маш чухал болоод хүндхэн сэдвүүдийн нэг тул жишээ өргүүдийг сайтар судлан суралцахыг зөвлөе. Хүүний гинжид зөв тоглож чадвал өрөгт давуу байдлыг олж авах сайн зэвсэг гэдгийг сануулъя.


Л. Паульсен - Тарраш. (Нюрнберг, 1888) Франц хамгаалалт.

Хүүний гинжний эсрэг (бүслэлт)  явуулах тэмцлийг харуулсан өрөг.
1. e4 e6 2. d4 d5 3. e5 c5 4. c3 Мc6 5. Мf3 Бb6 6. Тd3. Тэмээгээ e2 дээр хөллөх нь илүү байсан. Учир нь d4 хүү суурь тул сайн хамгаалалт шаардлагатай. Энэ утгаараа 6. Тd3 -аас 6. Тe2 илүү. 6. ... cxd4 7. cxd4 Тd7 8. Тe2 Мge7 9. b3 Мf5 10. Тb2 Тb4+ 11. Нf1 (аргагүй байдал) 11. ... Тe7. (12. g4? Мh4!) геж d4 нүдний дарамтыг хадгалах санаа. Гэхдээ энэ төлөвлөгөөнөөс татгалзан анхаарлаа өрсөлдөгчийн ноёны жигүүрт хандуулах нь зөв байсан. 11. Нf1 хайнга нүүдлийн дараа 11. ... O-O гэж тоглох байсан. Хэрвээ 12. g4 гэвэл 12. ... Мh6 13. Трg1 f6! 14. exf6 Трxf6 15. g5 Трxf3! 16. Тxf3 Мf5 17. Трg4 Тe8 гээд тоглоно. Хүүний гинж хичээлийн жишээг хар. 12. g3 a5? b3 хүүний шинэ "сул тал" -ыг ашиглах санаа. Гэхдээ b3 хүү ердөө сул биш. Ноёны жигүүрт тоглолт хийх хэрэгтэй байсан. 13. a4 Трc8 14. Тb5 (одоо b5 нүд цагаан шатруудад сайн тулгуурын үүрэгтэй) 15. ... Мb4 гээд эхний диаграм дээрх байрлал үүссэн. 15. Тxd7+? үндсээрээ алдаатай. 15. Мc3! гэж тоглон цагаан бүх хүндрэлийг туулан гарах байлаа. Жишээ нь 15. ... Тxb5+ 16. Мxb5 Мc2 17. Трc1 Мce3+ 18. fxe3 Мxe3+ 19. Нe2 Мxd1 20. Трxc8+ Нd7 21. Трxh8 Мxb2 22. Трc1 гээд цагаан хожино. 15. ... Нxd7 16. Мc3 Мc6 17. Мb5 Мa7 18. Мxa7? Цагаан ямарч тохиолдолд b5 нүднээс ухрах ёсгүй байсан. 18. Бd3 Мxb5 19. axb5 үргэлжлэл цагаанд хангалттай хамгаалалтыг өгөх байлаа. Одоо a7-a5 нүүдэл хард хичнээн гай авчирсан нь харагдана. 18. ... Бxa7 19. Бd3 Бa6!
Суларсан суурийн эсрэг төгсгөлд хэрхэн тоглодогийн жишээг харах болно. 20. Бxa6 bxa6 21. Нg2 Трc2 22. Тc1 Трb8 23. Трb1 Трc3 24. Тd2 Трcxb3 25. Трxb3 Трxb3 26. Тxa5. Цагаан нээлттэй шугам дахь b3 сул хүүнээс амжилттай салсан. Гэхдээ d4, a4 хүүнүүдийг хамгаалахад маш хэцүү. Хоёрдахь диаграм.
26. ... Трb2!. Харин 26. ... Трa3 гэх нь 27. Трc1 -ээс болоод болохгүй. Одоо 27. Трc1 гэвэл 27. ... Мe3+ гээд Мc4 -д орно. 27. Тd2 Тb4 28. Тf4 h6. Байрлал иймэрхүү сулруулалт хийхийг зөвшөөрч байгаа тул хар нүүдлийг хийж болно. 29. g4 Мe7 30. Трa1 Мc6 31. Тc1 Трc2 32. Тa3 Трc4 (эхлээд 32. ... Тxa3 гэх нь энгийн байсан) 33. Тb2 Тc3 34. Тxc3 Трxc3 35. Трb1 Нc7 36. g5 Трc4 (эцэст нь нүдэнд орсон) 37. gxh6 gxh6 38. a5 Трa4 39. Нg3. g4-g5 нүүдлээр эхлүүлсэн дайралтаа үргэлжлүүлэх эцсийн цөхөрсөн  оролдлого. 39. ... Трxa5 40. Нg4 Трa3 41. Трd1 Трb3 42. h4 Мe7 43. Мe1 Мf5 44. Мd3 a5 45. Мc5 Трc3 46. Трb1 Мxd4 47. Мa6+ Нd8 48. Трb8+ Трc8 49. Трb7 Нe8 50. Мc7+ Нf8 51. Мb5 Мxb5 52. Трxb5 Трa8 гээд хар хожсон. Таррашийн сайн тоглосон өргийн төгсгөлийн хэсгийг анхааралтай судлахыг суралцагчдад зөвлөе.

Мэдээлэл таалагдсан бол найзуудтайгаа хуваалцаарай.

  Нээгдсэн тоо: 1518 Төлбөртэй

Шатрын онолын мэдлэгээ бататгах хамгийн сайн арга бол мастеруудын өргийг судлах. Итали өргийн жишээнүүдээс мастерууд гарааг хэрхэн хийж байгааг сайн судлан суралцаарай.

[Event "Гастингс, 1895. Итали өрөг"] [White "Стейниц"] [Black "Барделебен"] 1. e4 e5 2. Nf3 Nc6 3. Bc4 Bc5 4. c3 Nf6 5. d4 exd4 6. cxd4 Bb4+ 7. Nc3 d5 ({гарааны хичээлд үзснээр} 7... Nxe4 {яалтгүй хүчтэй.}) 8. exd5 Nxd5 9. O-O Be6 ({9 дэх нүүдэлд} 9... Nxc3 10. bxc3 Be7 ({Гэхдээ} 10... Bxc3? {гэвэл} 11. Qb3!) {гээд цагааны байрлал илүү}) 10.Bg5 Be7 11. Bxd5 Bxd5 12. Nxd5 Qxd5 13. Bxe7 Nxe7 14. Re1 f6 15. Qe2 Qd7 16.Rac1 ({Өнөө цагт} 16. d5 { Романовскийн үргэлжлэлийг илүү хүчтэйд тооцдог. Хэрвээ} Kf7 17. Rad1 Nxd5 ({эсхүл} 17... Rad8 18. Qe6+! Qxe6 19. dxe6+ Kg6 20. Nh4+ Kh5 21. Rd7 Nd5 22. Rxd8 Rxd8 23. Nf5 Kg6 24. g4) {гэвэл} 18. Ng5+! fxg5 19. Qf3+ {гээд цагаан давуу.}) 16... c6 17. d5! cxd5 18. Nd4 Kf7 19. Ne6 {цагаан хүү хаян бүх түлхүүр нүднүүдийг эзлэн авснаар өрсөлдөгчийн ноёнд аюулыг үүсгэсэн.} Rhc8 20. Qg4 g6 21. Ng5+ Ke8 {Одоо гоё комбинаци явна.} 22. Rxe7+! Kf8 ({Харин} 22... Kxe7 {нь шууд хожигдолд хүргэнэ. Жишээ нь} 23. Re1+ Kd6 24. Qb4+ Rc5 ({эсхүл} 24... Kc7 25. Ne6+ Kb8 26. Qf4+ {гээд хар хамгаалалтгүй. Цагаан 1-р хэвтээ дэх маднаас болоод бэрсийг авч чадахгүйн дээр тэдний гурван бод цохилтод өртөөд байгаа.}) 25. Re6+) {хар энэ нүүдэлд найдлага тавьж байсан байх. Гэсэн хэдий ч Стейниц бүр илүүг харсан.} 23. Rf7+! {24.Трxc8+ байсаар байгаа учраас тэргийг бэрсээр авч болохгүй тул хар ноён зайлахаас аргагүй.} Kg8 24. Rg7+! {бас нэгэн гайхамшигтай цохилт} Kh8 25. Rxh7+! {гээд хар буусан. Хар} 25...Kg8 {гэвэл цагаан} 26. Rg7+ Kh8 ({хэрвээ} 26... Kf8 {гэвэл} 27. Nh7+) 27. Qh4+ Kxg7 28. Qh7+ Kf8 29. Qh8+ Ke7 30. Qg7+ Ke8 31. Qg8+ Ke7 32. Qf7+ Kd8 33. Qf8+ Qe8 34. Nf7+ Kd7 {гээд} 35. Qd6 {гэж мад өгнө. Гайхалтай өрөг.}

  Нээгдсэн тоо: 588 Төлбөртэй

Шатар суралцах сайн арга бол өөрийн болон бусдын тоглосон өргүүдэд судалгаа хийх. Нимцович "Миний систем" номондоо хүүний болон ерөнхий хөдөлгөөнийг хязгаарлах сэдвийн хүрээнд толилуулсан өргийг нийтэллээ. Тоглолтын өрнөл, нүүдлийн санааг сайн ойлгон авахыг хичээгээрэй.

  Нээгдсэн тоо: 696 Төлбөртэй

Эхэндээ "Төвийн сөрөг гамбит" нэртэй байсан XV -р зууны сүүлээр бий болсон хуучны хамгаалалт бөгөөд XX -р зууны эхээр Скандинавийн мастеруудын судалгааны ачаар тоглолтын практикт орж ирсэн. Гарааны талаарх эхний бичвэрийг 1918 онд Жак Мизес хэвлүүлжээ. Гэхдээ гарааг бүр XIX зуунд Оросын шатарч Карл Яниш судалсан байдаг.
Орчин үеийн онолд хар гараанд хугацаа алдсанаар цагаан урт хугацааны санаачлагыг өгдөг гэж үзэх болсноор гараанд эргэлзээтэй хандах болсон. Хэдийгээр ийм дүгнэлттэй ч скандинав хамгаалалт тэмцээнүүдэд тогтмол тохиолддог.

[Event "Скандинав хамгаалалт. I-р хэсэг"] 1. e4 d5 2. exd5 Qxd5 {бэрсээ тоглолтод эрт оруулснаар хар 3. Мc3 -ийн дараа цаг алдан муу байрлалтай болдог.} 3. Nc3 Qa5 4. d4 Nf6 5. Nf3 Bg4 6. h3 {хамгийн эрчтэй нүүдэл.} (6. Be2 {ч энгийн болоод сайн.}) 6... Bh5 ({эсхүл} 6... Bxf3 7. Qxf3 {гээд цагаан сайн байрлал, хоёр тэмээтэй.}) 7. g4 Bg6 8. Ne5 c6 {цагаан санаачлагатай. Цааш} 9. h4 Ne4 ({эсхүл} 9... Be4 10. Nc4 Qd8 11. Nxe4 Nxe4 12. c3 e6 13. Bd3 Nd6 14. Ne5 {гээд цагаан давуутай.}) 10. Bd2 Qb6 ({хэрвээ} 10... Nxd2 11. Qxd2 f6 {гэвэл} 12. Nxg6 hxg6 13. Bd3 g5 14. h5 {гээд цагааны тоглолт илүү.}) 11. Nxg6 Nxc3 12. Bxc3 hxg6 13. Qd2 e6 14. O-O-O Qc7 15. Re1 {гэж үргэлжлүүлж болно. Хар хамгаалахад хүнд.}

  Нээгдсэн тоо: 912 Төлбөртэй

Энэхүү гарааг XV -р зууны сүүлчээс мэддэг байсан ч анхлан 1769 онд Италийн онолч Понциани номондоо дэлгэрэнгүй тайлбарласан байдаг. Үүнээс хойш зуун жилийн дараагаар Английн мастерууд гарааны судалгаанд нилээд ажилласан бөгөөд үүнтэй холбоотойгоор гарааг заримдаа Англи өрөг ч гэж нэрлэх нь бий.

Сайтын гарааны хичээлүүдийг үзэн шатар тоглох чадвараа дээшлүүлээрэй. Гарааны мэдлэгтэй болсноор таны тоглолт цэгцтэй, мэдэгдэхүйц чанартай болж ирнэ гэдэгт итгээрэй.

Класс ба структурт ердийн талбар, арга, шинжүүдээс гадна статик талбар, арга, шинжүүд байж болдог. Статик талбар, арга, шинжүүд…

Нээгдсэн тоо : 44

 

Хичээлээр useState -тэй тун төстэй useRef хукийн талаар авч үзье. useRef хукийн онцлог ашиглалтыг компонент хэдэн удаа дахин…

Нээгдсэн тоо : 43

 

Хүүхдүүд тооны хичээлийг анхнаасаа зөв ойлгон сураагүйгээс анги ахих тусмаа математикийн хичээлийнн хоцрогдолоос болоод дургүй болох тал байдаг.…

Нээгдсэн тоо : 103

 

Нийтлэлээр графикийн хэвүүдийн /GUI pattern/ түүхийг авч үзье. Боловсруулалтын графикийн хэвүүдийг 30 гаруй жилийн туршид боловсруулж байгаа бөгөөд…

Нээгдсэн тоо : 82

 

Хааяа өөр өөр параметрүүдийн багцтай нэг аргыг үүсгэх шаардлага гардаг. Ирсэн параметрүүдээс хамааран аргын тодорхой хэрэгжүүлэлтийг хэрэглэнэ. Ийм…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Ямарч програмын ажиллагааны чухал хэсэг бол төрөл бүрийн мэдээллийн боловсруулалт, тэдгээртэй ажиллахтай холбоотой байдаг. Иймээс энэ хичээлээс vuejs

Нээгдсэн тоо : 65

 

Хичээлээр react -ийн хукуудаас их өргөн ашиглагддаг useEffect -ийн талаар авч үзье. useEffect -ийн ажиллагааг судлах хуудасны кодийг

Нээгдсэн тоо : 61

 

Илэрхийлэл бол математикийн хэлний үндэс болсон суурь ойлголтуудын нэг. Математикийн илэрхийллийг тооцооны алгоритм, аксиом, теорем, бодлогын нөхцлүүд гээд…

Нээгдсэн тоо : 80

 

Програм зохиох бол нарийн төвөгтэй ажил. Ямар ч програмын хувьд өөрийн хийх ажлаа гүйцэтгэхийн чацуу цаашдаа хөгжих, ажлын…

Нээгдсэн тоо : 74